Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Twierdza D'Arnise • INSIMILION

    Baldur's Gate 2 » Solucja


    Twierdza D'Arnise

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Mystral
    Utworzono: 06.04.2004
    Aktualizacja: 06.08.2008

    Kiedy wchodzimy do "Miedzianego Diademu", zaczepia nas Nalia D'Arnise, poszukująca pomocy szlachcianka. Poprosi nas o pomoc w odbiciu jej rodzinnej twierdzy z rąk wroga (jak się później dowiemy Trolli i Yuan-ti). Możemy ją przyjąć do drużyny lub odesłać do twierdzy i powiedzieć, żeby oczekiwała naszego przybycia. Tak czy inaczej, jeśli zgodzimy się pomóc Nalii oznaczy ona na naszej mapie drogę do Twierdzy D'Arnise.

    Twierdza D'Arnise

    Po wejściu do tej lokacji odnajdujemy obóz Gwardzistów D'Arnise [1], którzy opisują nam ogólny stan rzeczy. Nalia proponuje wejście ukrytym przejściem i odszukanie Daelsona, który powinien udzielić nam dodatkowych informacji.

    Podwórze

    Tu możemy wejść dopiero po dostaniu się do twierdzy, naszym zadaniem będzie zabicie i zabranie mięsa pięciu psów [1] na gulasz dla Kolosów (patrz poz. 1) oraz otworzenie bramy (za pomocą specjalnego koła [3]), kiedy to zrobimy pojawią się gwardziści rodu D'Arnise oraz kilku przeciwników (trolle oraz yuan-ti).

    Poziom 1

    Po wejściu do twierdzy odszukujemy Daelsona [1], który opowiada nam, że twirerdza została opanowana przez około 30 trolli oraz nieznaną mu liczbę Yuan-Ti. Daelson mówi, że Lord D'Arnise jest najprawdopodobniej lochach i został schwytany podczas próby stworzenia cepa bojowego, który i my będziemy próbowali "złożyć". Ponadto informuje nas o tym, że lochów strzegą Umborwe Kolosy (w początkowej fazie gry niebezpieczny przeciwnik), które jednak możemy łatwo obezwładnić przez podanie im gulaszu z psów (psy znajdują się na podwórzu) Po wyjściu z pomieszczenia przez kilka par ukrytych drzwi (większośc pokoi połączona jest systemem ukrytych drzwi). Natrafiamy na kuźnię [2], a następnie głowicę cepa ukrytą w skrzyni za kolejnymi drzwiami [3]. Po drodze możemy napotkać niewielki opór w postaci kilku trolli, które powalamy za pomocą ognia i/lub kwasu. Jest tu również kuchnia [4] (w której przyrządzamy gulasz dla Umbrowych Kolosów) oraz wyjście na podwórze [6].

    Poziom 2

    Na drugim poziomie czeka nas uratowanie Lady Delsji Caan [1] - ciotki Nalii, która jest dość uciążliwą i niewdzięczną osobą, poda nam ona informacje, że ojciec naszej pracodawczyni wciąż znajduje się w Lochach na łasce Trolli. Wejście do lochów znajduje się w pokoju obok [2] za ukrytymi drzwiami. Są tam również przeciwnicy - golemy. Budzą się jednak dopiero po zabraniu przedmiotów ze skrytek [3] (każdy przedmiot budzi 2 golemy). Na glinianego i żelaznego golem skuteczną bronią są Miniaturowe Meteory Melfa z 3 poziomu maga oraz Cep Wieków. W środkowej skrytce znajduje się ognista głownica Cepa Wieków. Kolejną - lodową głowicę posiada Glacias [4] - zdrajca Lorda D'Arnise, którego przyjdzie nam pokonać. Teraz ponownie udajemy się na pierwszy poziom twierdzy i wykuwamy kompletny Cep wieków. Po wykonaniu wszystkich zadań udajemy się do Lochów Twierdzy.

    Lochy

    Na tym poziomie czeka nas właściwie tylko walka. Po wejściu do pierwszego pokoju [1] od razu spotykamy sporą grupę trolli. W kolejnym pomieszczeniu [2] czekają na nas Umbrowe Kolosy. Można je jednak pokonać w niekonwencjonalny sposób - rzucamy na postać czar niewidzialność (lub kryjemy się złodziejem w cieniu), a następnie przechodzimy do jednej z cel [3] i umieszczamy w znajdującej się w niej skrytce psi gulasz. Ten zabieg odciąga Kolosy z pokoju w stronę celi, a my możemy spokojnie zająć się TorGalem [4] - dowódcą trolli. W komnacie TorGala znajdują się zwłoki Ojca Nalii. Po pokonaniu ostatniego przeciwnika i wyjściu z Twierdzy, odbędzie się rozmowa z Nalią (jeśli nie mamy jej w drużynie, udajemy się do obozu Gwardzistów D'Arnise), dziękuje nam ona za pomoc i prosi o przygarnięcie do drużyny (co powinniśmy zrobić, zważywszy , że to nie koniec przygody z tą postacią) Jeśli nasz główny bohater jest wojownikiem, Nalia ofiaruje nam twierdzę pod opiekę, co przyniesie dość spore zyski.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 54 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · Nowsze »

    zelazko
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.01.2007 o 21:38  

    tych psow jest cztery i mies tak samo ale pewnie "zabranie mięsa pięciu psów"to takie powiedzonko

    miki
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.07.2007 o 20:40  

    "Tu możemy wejść dopiero po dostaniu się do twierdzy, naszym zadaniem będzie zabicie i zabranie mięsa pięciu psów [1]" te psy sa chyba w 2 co?

    Spider
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.07.2007 o 21:07  

    Na pewno jakies psy są na dziedzińcu. Ale nie wiem czy to te, bo nigdy nie gotowałem z nich gulaszu...

    kreavin
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.07.2007 o 22:03  

    te pieski z kturych sie robi zarelko sa na tej mapce powyzej zaznaczone dwujeczka!!

    noiser1705
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.07.2007 o 15:49  

    Ja miałem chwile nalie w druzynie, potem odłaćzyła się bo nie chciałem z nią isć, i teraz jej szukałem, pokonałem wszystkich w twierdzy i gwardzisci mówia że nalia nie żyje :(,

    miki22
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.08.2007 o 23:23  

    umieszczam gulasz w tej celi i nic. kolosy ani drgną. proszę o pomoc!!!!!!

    prynio
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.09.2007 o 1:46  

    Polecam wejsc do komnaty TorGala ukrytym zlodziejem, lub pod wplywem niewidzialnosci. Powie ze nas wyczuwa i za nami pobiegnie, a jego kolesie ani drgna. A my w tym czasie odciagniemy go do komnaty, gdzie byly Umbrowe Kolosy, a teraz czeka juz tylko nasza druzyna :)

    asceta
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.09.2007 o 9:02  

    mała podpowiedz - trzeba kompletnie spladrowac caly zamek przed ogloszeniem jego odbicia innaczej wszystkie przedmioty i przeciwnicy w nim znikna.

    tomasz:)
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.09.2007 o 19:54  

    hmmm , większosc drzwi na drugim poziomie są pozamykane i zabezpieczone zamkiem nie zabezpieczonym przez pomniejszymi zaklęciami

    Artix
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.09.2007 o 5:47  

    psss

    Artix
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.09.2007 o 5:48  

    easy :D:D:D

    Artix
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 22.09.2007 o 5:48  

    hehe

    Wojtek
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.02.2008 o 16:51  

    Nie mogę się dostać do pokoju z Glacjasem!

    żaba
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.04.2008 o 20:19  

    Czy ktoś wie jak załatwić żelaznego golema na drugim poziomie? Mam Cep Wieków ale to za mało na żelaznego. Czy czar Miniaturowe Meteory Melfa to to samo co kwasowa strzałą? to ostatnie znam..

    lols
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 24.04.2008 o 13:10  

    Pomużcie...mam duży problem. Zdobyłem 2 głownie podczas ratowania twierdzy ale tę z golemami nie brałem bo miałem low poziomy. Wykonałem misje i twierdza jest moja. Teraz jak chciałem poskaładać całego cepa to brakowało mi tej 1 głowni (ognia) była ona przy golamach a teraz ani golemów ani cepa niema. Jak moge to odzyskać.?

    Interfector
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.04.2008 o 17:08  

    asceta napisał(a):
    mała podpowiedz - trzeba kompletnie spladrowac caly zamek przed ogloszeniem jego odbicia innaczej wszystkie przedmioty i przeciwnicy w nim znikna.


    Bez użycia kodów albo shadowkeepera chyba nie możesz.

    lols
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.04.2008 o 13:56  

    Acha thx, chodz tego niechiałem to musiałem użyć kodu i mam cepa

    Alustriel
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 19.06.2008 o 16:22  

    A gdzie jest ta kasa, co ją dostaję z zamku?

    Jehramin
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.07.2008 o 17:20  

    W szafce w bibliotece na drugim piętrze

    Vayson
     

    Wędrowiec
    Temat: Żelaznego golema można zała...
    Dodany: 10.08.2008 o 21:23  

    Żelaznego golema można załatwić cepem wieków, ja osobiście zajmowałem go rozmową, a Minsc obrabiał cepem ;d



    Ten artykuł skomentowano 54 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw