Baldur's Gate 2 » Solucja


    Uwolnić Niewolników

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Mystral
    Utworzono: 20.03.2004
    Aktualizacja: 09.09.2009

    Jednym z pierwszych zadań, które przyjdzie nam wykonać, jest uwolnienie niewolników Miedzianym Diademie. Niewolnictwo to zbrodniczy i karygodny proceder, który rozwija się bezkarnie na terenie Athkatli. Naszym zadaniem będzie uwolnienie biednych istot więzionych w Miedzianym Diademie, a później i poza nim, oraz zgładzenie niewolnictwa w Athkatli.

    Mapa lokacji

    Po wejściu do gospody "Pod Miedzianym Diademem" zagadujemy Lethinana [4]. Kiedy spytamy się go o jakieś sposoby pozbycia się pieniędzy, zaproponuje nam "innego rodzaju rozrywki", a konkretniej wizytę w tajemnych pokojach [6]. Po krótkim zwiedzaniu zaplecza znajdujemy Hendaka [9], który opowiada nam o zbrodniczym procederze handlu niewolnikami. Zobowiązujemy się pomóc mu i podążamy do Władcy Zwierząt [10] w celu odebrania mu (siłą) kluczy do cel Hendaka i pozostałych niewolników. Kiedy go uwolnimy, pójdzie do Lethinana, zakończy jego żywot i ogłosi się nowym właścicielem Miedzianego Diademu.

       PORADA ( Valygar ) :
    To zadanie możemy także rozwiązać inaczej - otóż po rozmowie z Hendakiem udajemy się do Lethinana i mówimy mu o planach niewolnika. W tym momencie dostajesz klucz do celi i polecenie, aby zabić buntownika. Po powrocie masz dwa wyjścia - możesz posłuchać aktualnego szefa Miedzianego Diademu i zabić Hendaka, po czym poinformować o wykonanym zadaniu właściciela gospody, lub też pomóc niewolnikom i ich uwolnić. Dalsza część zadania wygląda tak samo, jak po zabiciu Władcy Zwierząt.

    Punkty Doświadczenia za wykonanie zadania: 48750 (+ PD za zabitych przeciwników)

    Przedmioty magiczne: Tuigański Łuk +1 - krótki łuk (Władca zwierząt), Rękawice Kieszonkowca (w jednym z tajemnych pokoi)

    To jednak nie koniec. Hendak oznajmia, że ma dla nas kolejną misję - zleca nam wytępienie Handlarzy Niewolników. Aby dostać się do ich siedziby, należy przejść przez kanały, do których dostajemy się przez Miedziany Diadem [8].

    W drodze do siedziby Handlarzy Niewolników czeka nas jednak kolejne zadanie - zdobycie magicznego miecza ukrytego w "Magicznym Stawie" czyli małym zbiorniku ścieków [4]. Aby zdobyć miecz musimy w odpowiedniej kolejności wkładać do 4 rur przedmioty zdobyte po drodze, tj. "Dłoń" znajdującą się w studzience kanalizacyjnej [1], "obrączkę kochanka" , którą ściągamy ze szkieletów [2], Kostur Szamana, odebrany szamanowi koboldów [3] oraz "krew przyjaciela Qualla", którą zdobywamy po zabiciu milutkiego przyjaciela Qualla - pełzacza ścierwojada. Teraz wracamy do stawu [4] i umieszczamy przedmioty w rurach w kolejności (licząc od góry) - 3, 1, 2, 4. Teraz pojawia się magiczny miecz, który jest naszą nagrodą za wykonanie zadania. Teraz pozostaje nam tylko udać się do kwatery głównej handlarzy niewolników [5].

    PD za wykonanie zadania : 18000 / członka drużyny (+ PD za zabitych przeciwników)

    Przedmioty magiczne: Lilacor (gadający miecz oburęczny +3)

    Właściwie tutaj czeka nas jedynie walka. Od razu po wkroczeniu do tej lokacji przyjdzie nam walczyć z dość sporą grupą [1]. Po pokonaniu przeciwnika idziemy zabić trolle, które znajdują się w pomieszczeniu obok [2] (w razie problemów można zabić je nie otwierając nawet drzwi - strzelając przez kratę), następnie uwalniamy dziewczynkę w pomieszczeniu trolli (reputacja wzrasta o 1 punkt) i udajemy się do kolejnych pomieszczeń. Teraz czeka nas kolejna walka - z Yuan-Ti [3] oraz z Handlarzami Niewolników [4]. Po pokonaniu wszystkich przeciwników ograbienia ich z całego majątku ruszamy do wyjścia [5], a następnie do Hendaka w Miedzianym Diademie (stoi tam, gdzie wcześniej Lethinan).

    PD za wykonanie zadania: 38000 / członka drużyny (+ PD za zabitych przeciwników).

    Przedmioty magiczne: Zbroja Skórzana Ćwiekowana +2 (Kapitan w pierwszym pomieszczeniu) Długie Łuki Refleksyjne +1 (niektórzy handlarze), Miecz Półtoraręczny +1 , +3 przeciw zmiennokształtnym (otrzymywany od Hendaka za wykonanie zadania).





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 19 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    KArtez
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.01.2006 o 19:46  

    Mam problem, duży problem. Zaczne od poczatku: w miedzianym diademie uwonilem hendaka, zabilem wszystkich handlarzy niewolnikow itp. Hendak zlecil mi oczyszczenie statku z niewolnikanskich handlarzy. Wszystkich ich wybilem (przeszedlem przez scieki, mam gadajacy miecz), wracam do miedzianego diademu, a tam hendaka nie ma. wyparowal. i co teraz? komus sie to juz zdarzylo?

    Sendaya
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 16.07.2007 o 12:14  

    To dosyc znany blad. Czsami Hendak sie pojawia a czasami nie ma go do konca gry.

    Axelessandra
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.07.2007 o 12:37  

    KArtez masz jakiegos save'a sprzed zadania? Lepiej go wczytaj i sproboj jeszcze raz bo przepadnie ci doswiadczenie. A poza tym bez Hendaka da sie grac wystarczy ze jest Bernard.

    dodo
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 30.03.2008 o 12:02  

    Mam taki sam problem. Wszystko zrobiłem dobrze, wracam i jego nie ma. Wczytałem wcześniejszy save ale nic to nie dało. Wie ktoś jak sprawić żeby Hendak sie pojawił?

    Mr. Wielki B
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.07.2008 o 15:18  

    Kiedy trolle są prawie martwe to zaczynają spać i nie mogę ich zranić a potem wstają i tak w kółko co zrobić?

    wojjo
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.07.2008 o 15:54  

    gdy 'śpią' musisz potraktować je ogniem albo kwasem, wtedy zginą. strzały kwasowe i ogniste, zaklęcia, bronie.

    Mr. Wielki B
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.07.2008 o 23:20  

    Dzięki te trolle nie dawały mi spokoju

    Vayson
     

    Wędrowiec
    Temat: lol ;c posprzątałem cały st...
    Dodany: 11.08.2008 o 18:38  

    lol ;c posprzątałem cały statek jednym żywiołakiem ognia :D

    Shadowguard
     

    Wędrowiec
    Temat: Opcja dla złych
    Dodany: 30.12.2008 o 21:16  

    Można zdradzić Hendaka i powiedzieć Lechtinanowi później go zabić. Nagroda ta sama poza władcą bestii.

    genrator
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeżeli Hendaka nie ma z Ber...
    Dodany: 23.03.2010 o 11:38  

    Jeżeli Hendaka nie ma z Bernardem można spróbować go znaleźć na zapleczu, mi udało się go znaleźć na korytarzu prowadzącym do pokoi.

    Ilia
     

    Wędrowiec
    Temat: Witam. Miałam ten sam probl...
    Dodany: 17.04.2010 o 22:53  

    Witam. Miałam ten sam problem z Hendakiem - zniknął. Przeszukałam angielskie fora i znalazłam skuteczne rozwiązanie, może komuś się przyda. Oto instrukcja:
    1. Wchodzimy do folderu z plikami gry.
    2. Znajdujemy plik Baldur.ini i pod [Program Options] wpisujemy Debug Mode=1
    3. Uruchamiamy i wczytujemy zapisaną grę. Naciskamy Ctrl i spację.
    4. W miejscu, które się pojawiło, wpisujemy CLUAConsole:CreateCreature("HENDAK")
    5. Hendak pojawia się w miejcu, w którym był wyśrodkowany ekran

    drek
     

    Wędrowiec
    Temat: w jaki sposób umieszczamy p...
    Dodany: 06.05.2010 o 15:18  

    w jaki sposób umieszczamy przedmioty (klucze ) w rurach ?!

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 95
    Temat: klikając w rury ;)
    Dodany: 06.05.2010 o 15:40  

    klikając w rury ;)

    korsarz
     

    Wędrowiec
    Temat: Ten statek ograbiłem nieco ...
    Dodany: 13.05.2010 o 11:06  

    Ten statek ograbiłem nieco od d**y strony... Czyli wszedłem frontowymi drzwiami (potrzebny Jan Jansen), najpierw rozwaliłem paru strażników. Najcięższy moment był z magami - zginęła połowa drużyny i musiałem lecieć do świątyni po wskrzeszanie. Jan Jansen pomógł także otworzyć drzwi bocznych sal, uwalniając dzieci, a także otworzył później salę z trollami. Przed samymi trollami miałem walkę z samym hersztem i jego strażnikiem.

    oko
     

    Wędrowiec
    Temat: klikam w te rury i nic sie ...
    Dodany: 27.06.2010 o 12:29  

    klikam w te rury i nic sie nie dzieje jak mam poustawiac te przedmioty???

    Hedin
     

    Wędrowiec
    Temat: Dobra, to może ja się dopis...
    Dodany: 19.03.2011 o 20:28  

    Dobra, to może ja się dopisze bo nikt nie ma zamiaru chyba odpowiedzieć.
    Naciskam na rury, i tylko dostaje informacje że przedmioty są w złej kolejności. Krótko mówiąc nie mam jak włożyć tego do rur, moge na nie tylko naciskać kursorem wyglądającym jak strzałki.

    Pittt
     

    Wędrowiec
    Temat: Jak macie juz wszystkie te ...
    Dodany: 30.04.2011 o 20:29  

    Jak macie juz wszystkie te przedmioty ktore sa potrzebne, to pogadajcie z Quallo - on Wam powie troche nie-wprost w jakiej kolejnosci musicie je umiescic w rurach. Potem idziecie do rur, po pierwszym kliknieciu na rure pojawia sie wiersz, ktory ma nas naprowadzic na to, jakiemu przedmiotowi odpowiada dana rura. Potem wystarczy je wlozyc w kolejnosci jaka podpowiedzial nam Quallo i tyle :) tyle sie rozpisalem ale to naprawde nie jest trudne!

    Ithi
     

    Wędrowiec
    Temat: a mnie Hendak nie zniknął, ...
    Dodany: 19.12.2011 o 13:03  

    a mnie Hendak nie zniknął, tylko polazł na górę - na sam szczyt tych bocznych schodów między pokojami a korytarzem prowadzącym do więzienia. miałam niezłego farta że na niego tam natrafiłam, bo też bym miała zagwozdkę :)

    quaridis
     

    Wędrowiec
    Temat: no dobra, wszystko fajnie a...
    Dodany: 20.09.2012 o 14:33  

    no dobra, wszystko fajnie ale jak to do tych rur włożyć????????



    Ten artykuł skomentowano 19 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw