Lanca Drowów +3
Jedna z najdawniejszych broni ludzkości, datuje się ją do najdawniejszych czasów, pierwsze włócznie były prostymi zaostrzonymi na końcu kawałkami patyka. Ta lanca drowów to ulepszona wersja tradycyjnej włóczni, często używanej przez piechotę mrocznych elfów.Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6 +3
- Trak0 +3Typ obrażeń: kłute
- Waga: 5
- Opóźnienie: 3
- Rodzaj biegłości: włócznia
- Typ broni: 2-ręczna
- Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Tej broni używają rytualni strażnicy w świątyni w Ust'natha.
- Komentarz: Zadawane obrażenia i premia do Trak0 może i nie są najmniejsze, jednakże broń ta została stworzona z adamantytu, który na świetle słonecznym zmieni się w pył. Sklepikarze w Podmroku nią wiele nie zapłacą, więc nie warto się nawet fatygować, aby ją podnieść z ziemi.
Włócznia
Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6Typ obrażeń: kłute
- Waga: 5
- Opóźnienie: 6
- Rodzaj biegłości: włócznia
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
- Komentarz: Zwykła, niemagiczna włócznia. Nie nadaje się do walki. Jednakże jeżeli nie mamy biegłości w innej broni, to będziemy się musieli posługiwać tą, dopóki nie znajdziemy lepszej.
Włócznia +1
Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej. Ten egzemplarz został obdarzony kilkoma magicznymi właściwościami.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6 +1
- Trak0 +1Typ obrażeń: kłute
- Waga: 5
- Opóźnienie: 6
- Rodzaj biegłości: włócznia
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
- Komentarz: Umagiczniona wersja zwykłej włóczni. Ma bardzo małą premię do zadawanych obrażeń i Trak0, co sprawia, że broń nie będzie się dobrze sprawdzała w walce.
Włócznia +2
Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. W pewnym momencie zaczęto eksperymentować z różnymi typami grotów; w ten sposób powstały różne typy broni drzewcowej. Następnym krokiem było połączenie włóczni z magią. Plemienni szamani mogli umagicznić włócznie by trafiały częściej i zadawały przeciwnikowi poważniejsze rany.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6 +2
- Trak0 +2Typ obrażeń: kłute
- Waga: 3
- Opóźnienie: 4
- Rodzaj biegłości: włócznia
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Możesz ją kupić u Ribalda na Targu Przygód.
- Komentarz: Nie jest to włócznia marzeń, tym bardziej, że trzeba ją kupić u Ribalda. Jak na BG II zadaje dość mało obrażeń i ma małą premię do Trak0. Nie polecam.
Włócznia +3
Włócznia to jeden z najwcześniejszych rodzajów broni, którymi zaczął posługiwać się człowiek. Pierwsze egzemplarze tej broni były wykonane z drewna i zaostrzone na końcu. Kiedy człowiek nauczył się wytapiać metale, groty włóczni były wytwarzane z żelaza i stali. Ta włócznia drży od potężnej magii wykorzystanej do jej stworzenia.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6 +3
- Trak0 +3Typ obrażeń: kłute
- Waga: 3
- Opóźnienie: 4
- Rodzaj biegłości: włócznia
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: 1. W komnacie strzeżonej przez koboldy na pierwszym poziomie katakumb pod Czarowięzami.2. Możesz ją kupić w specjalnej ofercie Ribalda na Targu Przygód.
- Komentarz: Włócznia pomimo niezgorszych zadawanych obrażeń i premii do Trak0 nie będzie używana zbyt długo. W Podwodnym Mieście możemy znaleźć lepszą broń tego samego typu. Najlepszym rozwiązaniem jest ją sprzedać.
Włócznia +3: Kąsacz
Ta obłożona klątwą włócznia przy pobieżnym zbadaniu będzie się jawiła jako zwykła broń magiczna. Jednak w czasie walki po każdym udanym ataku na wroga, włócznia zaatakuje również tego, kto nią włada. Jest to potężna broń, jednak należy się poważnie zastanowić zanim się zacznie jej używać. Jedynym sposobem uwolnienia się od tej włóczni jest poddanie się działaniu czaru Zdjęcie Klątwy.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6 +3
- Trak0 +3Typ obrażeń: kłute
- Specjalne: Władający otrzymuje 3 obrażenia (kłute) po każdym trafieniu
- Waga: 5
- Opóźnienie: 6
- Rodzaj biegłości: włócznia
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Kapłan, Mag, ZłodziejMiesjce: Właścicielką jest Riti, którą spotkasz w Podmroku.
- Komentarz: Wystarczy spojrzeć na specjalne właściwości aby przekonać się, że włócznia jest gorzej niż kiepska. Nadaje się tylko do spieniężenia.
Włócznia +3: Przebijacz
Przebijacz posiada namacalną aurę magiczną wskazującą na złośliwą naturę tej broni i dlatego była ona w przeszłości ulubioną bronią wielu potężnych wodzów orków. Trafiona ofiara zostaje, jak można się domyślać, prawie przebita, gdy magiczna zdolność broni dokonuje dzieła zniszczenia.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6 +3
- Trak0 +3Typ obrażeń: kłute
- Specjalne: +10 dodatkowych obrażeń kłutych
- Waga: 3
- Opóźnienie: 3
- Rodzaj biegłości: włócznia
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Znajdziesz ją w skarbcu Sahuaginów w Podwodnym Mieście.
- Komentarz: Pierwsza włócznia, którą można polecić. Zadaje niezgorsze obrażenia i daje podobną premię do Trak0. 10 dodatkowych obrażeń kłutych to też nie byle co. Polecam.
Włócznia Jednorożca +2
Ta zgrabna włócznia kształtem przypomina róg jednorożca. Władający ta bronią jest niewrażliwy na czary Unieruchomienie i Zauroczenie, tak samo jak jednorożec. Nie wiadomo czy ten róg jest prawdziwym rogiem jednorożca.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6 +2
- Trak0 +2Typ obrażeń: kłute
- Specjalne: Odporność na Unieruchomienie i Zauroczenie
- Specjalne: +3 do rzutów obronnych przeciwko śmierci
- Waga: 3
- Opóźnienie: 4
- Rodzaj biegłości: włócznia
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Kopiec trolli w Gaju Druidów.
- Komentarz: Średnia włócznia. Daje dość małą premię do zadawanych obrażeń i Trak0, aby dobrze spisywała się w czasie walki. Jej pozostałe właściwości specjalne też nie są najlepsze. Najlepsza rzecz, którą można z nią zrobić, to spieniężyć.
Włócznia Uwiądu +4
Ta wyciosana z serca zmurszałego Treanta włócznia pachnie śmiercią. Kiedy chwytasz ją w swoje dłonie, wydaje jęk, jak gdyby niechętnie pozwalała dotknąć się żywej istocie. W czasie walki, przy każdym udanym trafieniu, Włócznia Uwiądu wstrzykuje w ofiarę śmiercionośną truciznę.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6 +4, +4 dodatkowe pkt. obrażeń od trucizny
- Trak0 +4Typ obrażeń: kłute
- Waga: 5
- Opóźnienie: 6
- Rodzaj biegłości: włócznia
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Możesz ją kupić na targu w Ust'natha.
- Komentarz: Bardzo dobra włócznia. Może zadać nawet 14 obrażeń! Premia do Trak0 też jest dobra. Miejsce i cena może nie najlepsze, ale gdy będziemy w Podmroku, to kasy będziemy mieli aż za dużo. Polecam!
Włócznia z Kuldahar +3
Tę włócznię stworzyli druidzi mieszkający w pobliżu wielkiego drzewa Kuldahar. Miała znaleźć się w posiadaniu wojownika wyznaczonego na obrońcę Kuldahar.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6 +3
- Trak0 +3Typ obrażeń: kłute
- Specjalne: +8 do maksymalnej liczby PŻ
- Waga: 3
- Opóźnienie: 3
- Rodzaj biegłości: włócznia
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Możesz ją kupić u Joluva w Miedzianym Diademie.
- Komentarz: Włócznię, pomimo że można zdobyć dość wcześnie, skreśla jej cena. Gdy znajdziemy się w posiadaniu kwoty wystarczającej na kupno - będziemy już mieć dużo lepszą broń. A obrażenia, premia do Trak0 i właściwość specjalna nie są najlepsze.
Włócznia Zimorodka +1
Pokryte elektrum drzewce tej broni szumi magiczna energią. Czasem niebieskie pioruny energii przebiegają po włóczni, ładując ją. Gdy podczas walki trafi przeciwnika powoduje dodatkowe obrażenia od elektryczności.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6 +1, +1 pkt. obrażeń od elektryczności
- Trak0 +1Typ obrażeń: kłute
- Waga: 3
- Opóźnienie: 5
- Rodzaj biegłości: włócznia
- Typ broni: 2-ręczna
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Właścicielem jest szkielet-wojownik, z którym walczyć możesz w katakumbach pod Dzielnicą Cmentarną.
- Komentarz: Włócznia ta nie zadaje mało obrażeń jak na ten moment gry, jednakże jej opóźnienie i mała premia do Trak0 sprawią, że szybko wymienisz ją na lepszą. Jak każdą włócznię, która nie jest twoją pierwszorzędną bronią polecam sprzedać w sklepie.
Gwóźdź Ixila
Przez wiele pokoleń to magiczne drzewce było oddzielone od Kolca Ixila, obdarzonego czarodziejskimi właściwościami grotu legendarnej włóczni. Jednak nawet w tak niekompletnym stanie ten artefakt jest bronią o wielkiej mocy.
- PARAMETRY:
- Trak0 +4
- Obrażenia: 1k6 +4
- Waga: 5
- Opóźnienie: 6
- Rodzaj biegłości: włócznia
- Typ: 2-ręczna
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Możesz go znaleźć w stawie podczas testu kondycji na V poziomie Twierdzy Strażnika.
- Komentarz: Jedna z najlepszych włóczni w całej sadze. Jak na ten rodzaj broni ma bardzo dużą premię do zadawanych obrażeń i do Trak0. Jej jedyną wadą jest miejsce znalezienia: sam koniec Twierdzy Strażnika. Warto też nadmienić, że Cespenar może z niej zrobić naprawdę zabójczą broń.
Włócznia Ixila
Teraz, kiedy drzewce i grot zostały połączone, Kolec Ixila znowu stał się potężną bronią. W czasie walki grot może się odłączyć od reszty i przyszpilić przeciwnika do ziemi, podczas gdy na końcu włóczni za przyczyną magii tworzy się nowy grot.
- PARAMETRY:
- Obrażenia: 1k6 +6
- Trak0 +6
- Specjalne: Stała swoboda działania
- Specjalne: Przy każdym udanym trafieniu ofiara musi wykonać rzut obronny lub zostanie przygwożdżona do ziemi na 3 rundy, odnosząc w każdej rundzie 1k6+5 obrażeń.
- Rodzaj obrażeń: kłute
- Waga: 5
- Opóźnienie: 2
- Rodzaj biegłości: włócznia
- Typ: 2-ręczna
- Wymagana siła: 5
- Nie może używać: Kapłan, Mag, Złodziej
- Miejsce: Może ją stworzyć Cespenar z gwoździa i kolca Ixila.
- Komentarz: Najlepsza włócznia w grze (o co zresztą nietrudno). Zadaje naprawdę dużo obrażeń i ma jedną z największych premii do Trak0 ze wszystkich broni. Dodatkowo zapewnia nam swobodę ruchów i możliwość wyeliminowania przeciwnika z walki na trzy rundy zadając mu nawet 30 pkt. Obrażeń! Ze swojej strony gorąco polecam!