Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate 2 • Złodziej • INSIMILION

    Baldur's Gate 2


    Złodziej

    Działy gier » Baldur's Gate 2 » Poradniki
    Artykułów w subdziale: 0
    Utworzono: 17.10.2009
    Aktualizacja: 17.10.2009

    Dlaczego warto grać złodziejem? Odpowiedź jest prosta - złodziej może robić rzeczy, których nie mogą robić przedstawiciele innych klas. Główną zaletą tego łotrzyka jest nieziemska elastyczność i zdolność cichego skradania się, która pozwala mu decydować, kiedy i gdzie zaatakować przeciwnika lub kiedy wycofać się z pola walki.

    Złodziej nie ma szans w bezpośredniej konfrontacji, musi więc polegać na umiejętności cichego skradania się i niesamowitej zdolności sztyletowania. Nie powinien on stać w pierwszej linii ataku, ma bowiem niski współczynnik siły i zbyt małą liczbę ataków (może atakować tylko raz na rundę), by zadać poważniejsze obrażenia, oraz zbyt małą liczbę punktów życia, by poradzić sobie z większymi obrażeniami, a co najgorsze, za niskie TraK0 by w ogóle trafić przeciwnika. Poza tym złodziej ma bardzo ograniczony wybór broni, której może używać.

    Łotrzyk ten rozpoczyna grę z dwoma punktami biegłości na pierwszym poziomie i otrzymuje dodatkowy co cztery poziomy. Na 15. poziomie osiąga on swoje najwyższe TraK0 (10) i współczynnik ten nie polepsza się, aż do 40. poziomu. Jeśli więc chcesz grać złodziejem, to radzę wybrać wieloklasowca złodzieja/wojownika, oferuje on bowiem wiele umiejętności użytecznych w bezpośrednim starciu za cenę zdolności złodziejskich oczywiście.

    Jak więc widzisz, zwykła walka nie jest powołaniem złodzieja. By przeżyć potyczkę, musi on korzystać z broni dystansowej (na przykład strzałek, którymi można rzucać trzy razy na rundę) lub atakować przeciwnika za pomocą ciosu w plecy.

    Aby zadać cios w plecy, musisz użyć odpowiedniej broni i stać za przeciwnikiem. Jedyną rzeczą, która zmienia się w przypadku sztyletowania na wyższych poziomach, jest mnożnik obrażeń. Złodziej może wykorzystać każdą broń ręczną, której potrafi używać, by zadać cios w plecy np. sejmitar, katanę czy sztylet.

    Musisz upewnić się, że twoja postać wciąż jest ukryta w cieniu, gdy zadaje przeciwnikowi cios w plecy. Jeśli tego nie zrobisz, to postać może zadać tylko pojedyncze obrażenia. Podczas walki możesz korzystać z mikstur niewidzialności, aby ponownie zadać cios w plecy. Ogólnie mówiąc, wyższe umiejętności krycia się w cieniu oznaczają dłuższą niewykrywalność.

    Warto wspomnieć, że złodziej ukryty w cieniu, podobnie jak łowca, otrzymuje +4 do TraK0 przy pierwszym ataku w czasie walki bezpośredniej.

    Na zdolności złodziejskie wywierają wpływ rasa, zręczność, pancerz noszony przez postać oraz specjalne właściwości przedmiotów, które znajdują się w jej posiadaniu. Na 1. poziomie każdy złodziej rozpoczyna grę posiadając 15% kradzieży kieszonkowej, 10% otwierania zamków, 5% wykrywania pułapek i 5% krycia się w cieniu. Zastawianie pułapek oraz wykrywanie iluzji można rozwinąć dopiero w czasie gry.

    Na pierwszym poziomie zwykły złodziej i zawadiaka otrzymują dodatkowo 40 punktów umiejętności złodziejskich i co poziom będą otrzymywać 25 punktów. Łowca nagród także rozpoczyna grę z 40 punktami, ale co poziom otrzymuje 30 punktów. Zabójca zaczyna grę mając 30 punktów, a co poziom otrzymuje zaledwie 15 punktów. Te restrykcje związane są z zaletami każdej z podklas (np. łowca nagród ma nieco większy wybór broni i lepsze umiejętności zastawiania sideł, a zabójca umiejętność polania swojej broni śmiertelną trucizną).

    Jeśli postać przeznaczy więcej punktów na daną umiejętność, będzie mogła łatwiej z niej korzystać. Przykładowo, wyższy współczynnik krycia się w cieniu to mniejsza szansa na opuszczenie go. Im większe zdolności zakładania sideł, tym większa szansa na udane zastawienie pułapki.

    Ludzie oraz półorki nie otrzymują premii do żadnej umiejętności. Krasnoludy uzyskują dodatkowe +10% do otwierania zamków i +15% do wykrywania pułapek. Gnomy otrzymują +5% do otwierania zamków, +10% do wykrywania pułapek oraz +5% do cichego poruszania się i krycia w cieniu. Elfy dostają +5% do otwierania zamków, kradzieży kieszonkowej i cichego poruszania się oraz +10% do krycia w cieniu. Półelf otrzymuje +10% do kradzieży kieszonkowej i +5% do krycia się w cieniu. Kandydatami na najlepszych łotrzyków wydają się być niziołki, które uzyskują +5% do kradzieży kieszonkowej, otwierania zamków i wykrywania pułapek, +10% do cichego poruszania się oraz +15% do krycia się w cieniu.

    Na umiejętności złodziejskie wpływ ma także zręczność. Pominę kary za współczynnik niższy niż 15. Jeśli postać ma zręczność na poziomie 16, to otrzyma premię +5% do otwierania zamków. Postać posiadająca 17 zręczności uzyskuje +5% do kradzieży kieszonkowej, cichego poruszania się i krycia się w cieniu oraz +10% do otwierania zamków. Jeśli zręczność postaci wynosi 18, to otrzymuje +10% do kradzieży kieszonkowej, cichego poruszania się i krycia się w cieniu, +5% do wykrywania pułapek i +15% do otwierania zamków. Wraz z kolejnymi współczynnikami adekwatnie zmieniają się dane zdolności.

    Kolejną zaletą złodzieja jest fakt, że może zdobywać doświadczenie, nie biorąc udziału w walce, otrzymuje bowiem dodatkowe punkty doświadczenia za otwieranie zamków i rozbrajanie pułapek. Bardzo ciekawie prezentuje się zatem kombinacja maga i złodzieja, która pozwala na zdobywanie punktów doświadczenia za wyżej wymienione czynności i naukę zaklęć.

    Należy wspomnieć także o wpływie pancerza, który nosi postać, na jej umiejętności. Jeśli bohater nie nosi żadnej zbroi, to otrzymuje +5% do kradzieży kieszonkowej i krycia się w cieniu oraz +10% do otwierania zamków. Nosząc zbroję skórzaną, otrzymuje karę do swych zdolności w postaci -30% do kradzieży kieszonkowej, -10% do wykrywania pułapek i otwierania zamków oraz -20% do cichego poruszania się i krycia się w cieniu.

    Jedną z największych zalet złodzieja jest wysoki współczynnik wiedzy, pozwalający mu na identyfikację przedmiotów magicznych. Złodziej, podobnie jak mag, otrzymuje +3 do wiedzy na każdym poziomie. Na stan jego wiedzy wpływ ma także inteligencja i mądrość. Wyższa wartość tych cech oznacza większą wiedzę.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    andrzejos
     

    Wędrowiec
    Temat: Gra zlodziejem jest dobrym ...
    Dodany: 21.12.2010 o 19:23  

    Gra zlodziejem jest dobrym wyborem glownie z tego powodu , ze w grze nie ma NPC na cala gre, ktory bylby jednoklasowym lotrzykiem . Cios w plecy jest ciekawym i skutecznym sposobem walki, pulapki sa wrecz troche za potezne . Kladziemy kilka takich "cacuszek" kolo smoka i ma kilkadziesiat pkt zycia mniej juz na starcie . Minusem bycia zlodziejem jest to , ze nie mozemy pracowac dla Bohdi .

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 27
    Temat: Czy jak sie nie ma zlodziej...
    Dodany: 31.12.2010 o 14:35  

    Czy jak sie nie ma zlodzieja w druzynie to mozna jakos rozbroic pulapki bo wykryc sie da kaplanem ale jak je rozbroic ? :(



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw