- W czasie tworzenia postaci gracz może wybrać nową klasę postaci. Jest to Dziki mag.
- Naciśnięcie klawisza Tab w trakcie gry powoduje podświetlenie drzwi, pojemników i przedmiotów leżących na ziemi.
- Odporność barbarzyńcy przestaje się zwiększać po osiągnięciu 20 poziomu.
- Magowie i bardowie mogą teraz na stałe usunąć zaklęcia ze swojej księgi czarów. Aby to zrobić, należy kliknąć prawym przyciskiem myszki na ikonie zaklęcia w księdze czarów, a potem wcisnąć przycisk Usuń.
- Ekran warunkowania i wyzwalacza zaklęć przedstawia szczegółowe informacje dotyczące zaklęć takich jak "Warunkowanie" czy "Wyzwalacz zaklęć", które zostały uaktywnione przez maga lub czarodzieja. Jeśli chcesz zrezygnować z zaklęcia "Warunkowanie", zanim czar zostanie rzucony, możesz to zrobić właśnie za pomocą opcji dostępnych na tym ekranie. Aby wyświetlić ekran warunkowania i wyzwalacza zaklęć, wystarczy wcisnąć przycisk Warunkowanie w księdze zaklęć danej postaci.
- Opcję Informacje dotyczące działania można włączyć wyłącznie z poziomu programu konfiguracyjnego. Kiedy się to zrobi, to w dolnym oknie tekstowym będą się pojawiać opisy czynności wykonywanych przez członków drużyny, kiedy dostaną oni jakieś nowe rozkazy. Może się to przydać, jeśli chcesz mieć większą kontrole nad wszystkimi komendami wydanymi członkom swojej drużyny.
- Po odznaczeniu opcji Pauza na ekranie mapy w zakładce Grafika w programie konfiguracyjnym, gra nie będzie już wstrzymywana, gdy wejdziesz do ekranu mapy.
- W przypadku wieloklasowych magów-kapłanów dodano nową opcję. Po wybraniu zaklęcia z paska narzędzi Rzuć zaklęcie, mogą się oni teraz przełączyć pomiędzy zaklęciami maga i kapłana, wciskając ikonę po lewej stronie ekranu.
- Zaklęcie "Lustrzane odbicie" zostało zmienione w taki sposób, że teraz iluzje postaci pojawiają się w grupie, a nie w linii.
- W opisach wielu zaklęć podanie są efekty czarów i dodatkowa część, zależna od poziomu rzucającego. Na przykład, długość zaklęcia ochronnego może wynosić 1k4 tur plus 1 rundę/poziom rzucającego. Zależność ta przestaje działać powyżej 20 poziomu.
- Zaklęcie "Płomień Agannazara" zostało zmienione w taki sposób, że teraz jego efekty bardziej przypominają jego odpowiednik z tradycyjnych gier fabularnych.
- Źli kapłani mogą teraz odpędzać paladynów.
- W Baldur's Gate II górny limit doświadczenia, które można było osiągnąć, wynosił 2900000 PD, co pozwalało bohaterom na osiągnięcie w trakcie gry nawet 23 poziomu. W Tronie Bhaala limit ten został podniesiony do 8000000 PD. Poszczególne klasy mogą osiągnąć określony poziom:
Wojownik - 40 poziom,
Czarodziej - 31 poziom,
Złodziej - 40 poziom,
Mnich - 40 poziom,
Paladyn - 34 poziom,
Kapłan - 40 poziom,
Bard - 40 poziom,
Barbarzyńca - 40 poziom,
Łowca - 34 poziom,
Druid - 31 poziom,
Czarownik - 31 poziom. - W dodatku zostały także wprowadzone zdolności klasowe wysokiego poziomu. Można je dostać po osiągnięciu określonego poziomu:
Wojownik - 20 poziom,
Czarodziej - 18 poziom,
Złodziej - 24 poziom,
Mnich - 22 poziom,
Paladyn - 18 poziom,
Kapłan - 22 poziom,
Bard - 24 poziom,
Barbarzyńca - 20 poziom,
Łowca - 18 poziom,
Druid - 15 poziom,
Czarownik: 18 poziom.
Wieloklasowcy mogą wybierać zdolności klas, w których awansują. - Niektóre klasy zdobywają zdolności specjalne i przedmioty ponad te, które były wymienione poprzednio.
Druidzi:- 15 poziom: Niewrażliwość na truciznę.
- 18 poziom: Zdobywa 10% odporności na wszystkie obrażenia pochodzące od otoczenia (zimna, ognia, elektryczności i kwasu).
- Na poziomie 21 i 24 ta odporność wzrasta o dodatkowe 10%
- 25 poziom: Zdobywa specjalny święty symbol od swojego boga. Ten święty symbol ma następującą moc:
- +1 do SIŁY,
- 5% odporności na magię,
- Pozwala zapamiętać dodatkowe zaklęcie 6 i 7 poziomu.
- Odporność na magię mnicha przestaje wzrastać przy 78%
- 21 poziom: +1 do KP.
- 24 poziom: +2 do KP.
- 25 poziom: Jego pięści stają się bronią +4.
- 27 poziom: +3 do KP.
- 30 poziom: +4 do KP.
- 35 poziom: +5 do KP.
- 40 poziom: +6 do KP.
- 18 poziom: Przyznawanie premii do uderzenia i do zadawanych obrażeń zwalnia się do 1 co 5 poziomów.
- 12 poziom: Wszystkie zdobyte zaklęcia maga są zapamiętywane jak zaklęcia kapłana.
- Zaczynając od 20 poziomu, zabójca magów zdobywa co dwa poziomy 5% odporności na magię. Przy każdym nieparzystym poziomie zdobywa 1%.
Baldur's Gate 2
Zmiany w stosunku do SoA
Działy gier » Baldur's Gate 2 » Tron Bhaala | |
Autor: Valygar | |
Utworzono: 29.05.2007 | |
Aktualizacja: 03.08.2008 |
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 10 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Wędrowiec
Jeśli ktoś potrzebuje szybko sprawdzić co się zmieniło, a nie chce mu się szukać instrukcji albo ma pirata to art jest w sam raz.
Wędrowiec
Wszystko cacy, ale zabrakło mi tu (zresztą nigdzie tej informacji znaleźć nie mogę) info o tym, dlaczego 2ga klasa Imoen (złodziej) i Anomena (wojownik) od samego początku gry w ToB stoi na 7mym poziomie i dalej się nie rozwija. Czyżby ludzie mogli być tylko jednoklasowi (w przypadku Jaheiry jest ok)? W ogóle w karcie postaci Imoen i Anomena nie ma przy drugiej klasie "następny poziom" i doświadczenia. Dodam, że na początku gry importowałem drużynę z Cieni Amn.
Wędrowiec
oni są dwuklasowacami. Dwuklasowcy mogą awansować tylko w swojej drugiej klasie. ^^
Wędrowiec
Zmieniły się również właściwości niektórych przedmiotów. np. Zbroja z łusek czerwonego smoka w SoA była zbroją niemagiczną, a w ToB jest już zbroją magiczną.
Wędrowiec
a propo warunkowania, czy tylko u mnie da sie (niezaleznie od poziomu) ustawic tylko 1 czar w warunkowaniu?
w lancuchu czarow moge juz 3, ale w/g opisu, na 18 poziomie w warunkowaniu takze powinno byc 3
Wędrowiec
Jaheira jest półelfem a nie człowiekiem więc może awansować w obydwu klasach bo od początku je wybrała a np. Anomen jest człowiekiem tak samo jak imoen. I gdy imoen była jeszcze złodziejem w BGI to w SoA chciała być magiem i jest teraz 8 poziomowym złodziejem i już nim pozostanie ale w klasie maga bedzie sie rozwijała. To zamo tyczy się Anomena Ale on nie awansuje w klasie wojownika bo juą przucił i i stał się kapłanem i w tejklasie teraz awansuje.
Mieszkaniec
Mi się te zmiany nawet spodobały, tylko ta z odpornościami barbarzyńcy nie bardzo :(
Wędrowiec
Jest poradnik o dwuklasowcach.
Wędrowiec
tak, ten blad z warunkowaniem jest czyms czego nigdy nie poprawiono i niezależnie od poziomu mozna zapamiętać tylko jedno zaklecie.
Wędrowiec
Nie pamiętam jak było w klasycznym BG2, ale w Bg2EE na 100% multiklasowcy mogą przy każdym awansie brać HLA dostepne dla każdej swojej klasy. np. Zlodziej/Mag awansujac magiem może wybrać pułapkę, UAI albo zabójstwo, a awansujac złódziejem może wybrać 'akcelerację albo przywołanie planetara.
Ten artykuł skomentowano 10 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.