Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Bestiariusz A-G • INSIMILION

    Baldur's Gate » Bestiariusz


    Bestiariusz A-G

    Działy gier » Baldur's Gate » Opisy » Bestiariusz
    Autor: Oress
    Utworzono: 22.12.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Ankheg

    Cechy:

    • Siła: 9
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 3
    • Punkty Życia: 52
    • Klasa Pancerza: 2
    • TraK0: 15
    • Liczba ataków: 2
    • PD za zabicie: 975

    Odporności:

    • Ogień: 25%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
    • Berła/Różdżki/Laski: 12
    • Petryfikacja/Polimorfia: 11
    • Zionięcie: 12
    • Czary: 13
    • Miejsce występowania: Ankhegi spotkać możemy przede wszystkim na południe od Wrót Baldura w lokacji 1400, w pozostałych lokacjach są raczej losowymi przeciwnikami.
    • Walka: Ankheg jest trudnym przeciwnikiem, atakuje kwasem, co zabiera sporo PŻ, najlepszym rozwiązaniem jest walka z dystansu przy użyciu przynęty, którą może być jakaś przywołana istota bądź któryś z NPC o wysokiej KP i dużej ilości punktów życia, jeżeli to nie wypali, to możemy spróbować magii - takiej jak unieruchomienie itp.

    Ashirukuru

    Cechy:

    • Siła: 18
    • Zręczność: 18
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 11
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 11

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: Wojownik 8 / Złodziej 8
    • Punkty Życia: 30
    • Klasa Pancerza: -5
    • TraK0: 8
    • Liczba ataków: 3.5
    • PD za zabicie: 2000

    Odporności:

    • (Magiczny) Ogień
    • (Magiczne) Zimno
    • Elektryczność
    • Kwas: 90%

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
    • Berła/Różdżki/Laski: 4
    • Petryfikacja/Polimorfia: 6
    • Zionięcie: 7
    • Czary: 7
    • Miejsce występowania: Wieża Durlaga
    • Walka: Nie jest to jakiś strasznie trudny przeciwnik, należy jednak pamiętać, że atakuje często z ukrycia zadając nam cios w plecy, wiec nie radziłbym posyłać na niego postaci z wysoką KP i małą ilością PŻ

    Aspekt Powietrzny

    Cechy:

    • Siła: 21
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 18
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny Zły
    • Poziom: 10
    • Punkty Życia: 110
    • Klasa Pancerza: -4
    • TraK0: 7
    • Liczba ataków: 2
    • PD za zabicie: 4000

    Odporności:

    • (Magiczny) Ogień
    • (Magiczne) Zimno
    • Elektryczność
    • Kwas: 30%
    • Magia: 20%
    • Pociski: 70 %

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 3
    • Berła/Różdżki/Laski: 5
    • Petryfikacja/Polimorfia: 4
    • Zionięcie: 5
    • Czary: 4
    • Miejsce występowania: Wieża Durlaga
    • Walka: Bardzo trudny przeciwnik, walkę na dystans możemy sobie darować, gdyż potwór posiada wysoką odporność na pociski, a w zwarciu musimy być bardzo ostrożni gdyż może nas zatruć. Należy więc mieć w pogotowiu antidotum bądź kapłana. Przydatny może się okazać także mag, który będzie nacierał na stwora magicznymi pociskami i tym podobnymi czarami ofensywnymi.

    Bazyliszek Mniejszy

    Cechy:

    • Siła: 14
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 6
    • Punkty Życia: 45
    • Klasa Pancerza: 4
    • TraK0: 17
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 1400

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
    • Berła/Różdżki/Laski: 13
    • Petryfikacja/Polimorfia: 12
    • Zionięcie: 13
    • Czary: 14
    • Miejsce występowania: Lokacja 3500, Wieża Durlaga
    • Walka: Bardzo trudny przeciwnik z tego względu, że atakuje swoim wzrokiem zamieniając nas w kamień, ale na szczęście jest sposób i na to - potrzebujemy Mikstury Lustrzanych Oczu bądź Zwój Ochrony przed Petryfikacją - rzucamy to na jedną postać(najlepiej wojownik) i podchodzimy do stwora, służymy jako przynęta, a atak tworzą łucznicy i magowie, którzy rzucają ognistą kulę - walka w taki sposób jest dziecinnie prosta i nie powinna trwać długo. Problemy pojawiają się, gdy nie mamy wyżej wymienionych przedmiotów, w takim przypadku przywołujemy stworki, które służą za przynętę a sami atakujemy z dystansu.

    Bazyliszek Większy

    Cechy:

    • Siła: 14
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 10
    • Punkty Życia: 78
    • Klasa Pancerza: 2
    • TraK0: 13
    • Liczba ataków: 3
    • PD za zabicie: 4000, czasami także 7000

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
    • Berła/Różdżki/Laski: 13
    • Petryfikacja/Polimorfia: 12
    • Zionięcie: 13
    • Czary: 14
    • Miejsce występowania: Lokacja 3500, Wieża Durlaga
    • Walka: Podobnie jak to ma miejsce przy mniejszym bazyliszku stosujemy taktykę przynęty, natomiast tu musimy bardziej uważać gdyż ten Bazyliszek może nas dodatkowo zatruć, więc dobrze mieć przy sobie antidotum.

    Ettercap

    Cechy:

    • Siła: 14
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny Zły
    • Poziom: 5
    • Punkty Życia: 40
    • Klasa Pancerza: 4
    • TraK0: 13
    • Liczba ataków: 3
    • PD za zabicie: 650

    Odporności:

    • Unieruchomienie

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 4
    • Berła/Różdżki/Laski: 5
    • Petryfikacja/Polimorfia: 5
    • Zionięcie: 6
    • Czary: 5
    • Miejsce występowania: Ettercapy spotkamy głównie w Kniei Otulisko, i w lokacjach, w których spotykamy grupki pająków.
    • Walka: Nie jest to może jakiś mocny przeciwnik, ale należy go trzymać na dystans gdyż potrafi nas otruć, poza tym nie stanowi większego problemu.

    Flind

    Cechy:

    • Siła: 9
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 13
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 18

    Statystyki:

    • Charakter: Praworządny Zły
    • Poziom: 2
    • Punkty Życia: 19
    • Klasa Pancerza: 5
    • TraK0: 12
    • Liczba ataków: 2.5
    • PD za zabicie: 120

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
    • Berła/Różdżki/Laski: 13
    • Petryfikacja/Polimorfia: 12
    • Zionięcie: 14
    • Czary: 14
    • Miejsce występowania: Najczęściej spotkać ich można w okolicach twierdzy Gnolli i w Wysokim Żywopłocie.
    • Walka: Pojedynczy Flind nie stanowi najmniejszego problemu, problem w tym, że stwory te atakują grupowo, w tym przypadku trzeba osłaniać postacie z małą ilością PŻ - czyli magów, bardów itp.

    Galareta Musztardowa

    Cechy:

    • Siła: 14
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 7
    • Punkty Życia: 65
    • Klasa Pancerza: 4
    • TraK0: 15
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 2000

    Odporności:

    • (Magiczne) Zimno: 50%
    • Elektryczność: 100%
    • Magia: 125%
    • Obrażenia sieczne, kłute: 30%
    • Obrażenia obuchowe: 100%
    • Pociski: 85%
    • Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
    • Odporność na zwykłą broń

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
    • Berła/Różdżki/Laski: 12
    • Petryfikacja/Polimorfia: 11
    • Zionięcie: 12
    • Czary: 13
    • Miejsce występowania: Najczęściej spotykamy je w podziemiach, kanałach i tym podobnych miejscach.
    • Walka: Bardzo trudny przeciwnik z tego względu, że nie działają na niego ataki zwykłą bronią oraz magią, więc jeżeli chcemy ubić potwora to potrzebujemy do tego magiczny oręż (chociażby mecz długi +1), jeżeli chodzi o walkę na dystans to możemy sobie odpuścić za względu na jego dużą odporności na pociski, więc w grę wchodzi tylko walka w zwarciu.

    Galareta Ogłuszająca

    Cechy:

    • Siła: 14
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 6
    • Punkty Życia: 41
    • Klasa Pancerza: 4
    • TraK0: 15
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 270

    Odporności:

    • (Magiczne) Zimno: 50%
    • Magia: 10%
    • Pociski: 100%
    • Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
    • Berła/Różdżki/Laski: 12
    • Petryfikacja/Polimorfia: 11
    • Zionięcie: 12
    • Czary: 13
    • Miejsce występowania: Przeważnie spotykamy je razem z Galaretami Musztardowymi, czyli podziemia, labirynty, kanały i tym podobne miejsca.
    • Walka: Słabiutka wersja poprzednika, tu co prawda także magią nie zawojujemy, na pociski także to "coś" jest odporne, ale w zwarciu nie będzie żadnych problemów z pokonaniem go.

    Gibberling

    Cechy:

    • Siła: 9
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Neutralny
    • Poziom: 1
    • Punkty Życia: 8
    • Klasa Pancerza: 10
    • TraK0: 22
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 35

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
    • Berła/Różdżki/Laski: 16
    • Petryfikacja/Polimorfia: 15
    • Zionięcie: 17
    • Czary: 17
    • Miejsce występowania: Gibberlingi można spotkać praktycznie w większości lokacji w grze.
    • Walka: Chyba najłatwiejszy przeciwnik w grze... no może oprócz wiewiórek, nie powinien sprawić większych kłopotów nikomu?

    Gibberling Zarażony

    Cechy:

    • Siła: 9
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Neutralny
    • Poziom: 1
    • Punkty Życia: 4
    • Klasa Pancerza: 10
    • TraK0: 22
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 35

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
    • Berła/Różdżki/Laski: 16
    • Petryfikacja/Polimorfia: 15
    • Zionięcie: 17
    • Czary: 17
    • Miejsce występowania: Podobnie jak zwykłe, tak i zarażone Gibberlingi można spotkać w większości lokacji w grze.
    • Walka: Podobnie jak poprzednik - nie stanowi najmniejszego problemu - do zabicia przez wszystkich o każdej porze dnia i nocy?

    Ghast

    Cechy:

    • Siła: 18
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 4
    • Punkty Życia: 29
    • Klasa Pancerza: 4
    • TraK0: 15
    • Liczba ataków: 3
    • PD za zabicie: 650

    Odporności:

    • Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 9
    • Berła/Różdżki/Laski: 11
    • Petryfikacja/Polimorfia: 10
    • Zionięcie: 12
    • Czary: 12
    • Miejsce występowania: Można je spotkać w wielu lokacjach w grze, najczęściej jednak występują na południe od Beregostu.
    • Walka: Ghasty mają to do siebie, że lubią unieruchomić swoich wrogów, dlatego też najlepsza jest walka na dystans z łuku procy, strzałek i magii.

    Ghul

    Cechy:

    • Siła: 16
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 2
    • Punkty Życia: 15
    • Klasa Pancerza: 6
    • TraK0: 19
    • Liczba ataków: 3
    • PD za zabicie: 175

    Odporności:

    • Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
    • Berła/Różdżki/Laski: 12
    • Petryfikacja/Polimorfia: 13
    • Zionięcie: 15
    • Czary: 13
    • Miejsce występowania: Ghule spotkamy w lasach, grobowcach i w większości lokacji na południe i wschód od Nashkel.
    • Walka: Podobnie jak u Ghasta, najlepiej jest go trzymać na dystans i zabić jak najszybciej zanim do nas podejdzie.

    Ghul Większy

    Cechy:

    • Siła: 18/00
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 16
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Zły
    • Poziom: 4
    • Punkty Życia: 48
    • Klasa Pancerza: 4
    • TraK0: 17
    • Liczba ataków: 2
    • PD za zabicie: 1000

    Odporności:

    • Odporność na: strach, truciznę, uśpienie, zmęczenie, petryfikacje, zamęt, chaos, berserk, unieruchomienie
    • Odporność na zwykłą broń

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 9
    • Berła/Różdżki/Laski: 11
    • Petryfikacja/Polimorfia: 10
    • Zionięcie: 12
    • Czary: 12
    • Miejsce występowania: Podobnie jak zwykłe Ghule w lasach, grobowcach i w lokacjach na południe i na wschód od Nashkel.
    • Walka: Tu może pojawić się problem, gdyż ten potwór jest odporny na zwykłą broń i tak jak u poprzedników ten także może unieruchomić - należy go jak najszybciej dobić z dystansu magią i magicznymi pociskami, jeżeli decydujemy się na walkę w zwarciu to należy mieć Swobodę Działania - poprzez czar lub dzięki pierścieniowi.

    Gnoll

    Cechy:

    • Siła: 9
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Neutralny
    • Poziom: 2
    • Punkty Życia: 15
    • Klasa Pancerza: 5
    • TraK0: 21
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 25

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
    • Berła/Różdżki/Laski: 16
    • Petryfikacja/Polimorfia: 15
    • Zionięcie: 17
    • Czary: 17
    • Miejsce występowania: Twierdza Gnolli, Wysoki Żywopłot, Chmurne Szczyty, Obóz Bandytów i w innych lokacjach jako losowy przeciwnik.
    • Walka: Jeden z najsłabszych przeciwników w grze, podobnie jak Flind czy Gibberling nie jest praktycznie żadnym wyzwaniem.

    Gnoll Elita

    Cechy:

    • Siła: 18/60
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Neutralny
    • Poziom: 4
    • Punkty Życia: 32
    • Klasa Pancerza: 2
    • TraK0: 14
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 120

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
    • Berła/Różdżki/Laski: 12
    • Petryfikacja/Polimorfia: 11
    • Zionięcie: 13
    • Czary: 12
    • Miejsce występowania: Twierdza Gnolli, Wysoki Żywopłot, Chmurne Szczyty, Obóz Bandytów i w innych lokacjach jako losowy przeciwnik.
    • Walka: Jeden z najsłabszych przeciwników w grze, podobnie jak Flind czy Gibberling nie jest praktycznie żadnym wyzwaniem.

    Gnoll Przywódca

    Cechy:

    • Siła: 18/00
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Neutralny
    • Poziom: 4
    • Punkty Życia: 32
    • Klasa Pancerza: 2
    • TraK0: 14
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 120

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
    • Berła/Różdżki/Laski: 12
    • Petryfikacja/Polimorfia: 11
    • Zionięcie: 13
    • Czary: 12
    • Miejsce występowania: Twierdza Gnolli, Wysoki Żywopłot, Chmurne Szczyty, Obóz Bandytów i w innych lokacjach jako losowy przeciwnik.
    • Walka: Jeden z najsłabszych przeciwników w grze, podobnie jak Flind czy Gibberling nie jest praktycznie żadnym wyzwaniem.

    Gnoll Siepacz

    Cechy:

    • Siła: 18/22
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Neutralny
    • Poziom: 2
    • Punkty Życia: 15
    • Klasa Pancerza: 5
    • TraK0: 19
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 65

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 14
    • Berła/Różdżki/Laski: 16
    • Petryfikacja/Polimorfia: 15
    • Zionięcie: 17
    • Czary: 17
    • Miejsce występowania: Twierdza Gnolli, Wysoki Żywopłot, Chmurne Szczyty, Obóz Bandytów i w innych lokacjach jako losowy przeciwnik.
    • Walka: Jeden z najsłabszych przeciwników w grze, podobnie jak Flind czy Gibberling nie jest praktycznie żadnym wyzwaniem.

    Gnoll Weteran

    Cechy:

    • Siła: 9
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Chaotyczny Neutralny
    • Poziom: 2
    • Punkty Życia: 22
    • Klasa Pancerza: 5
    • TraK0: 19
    • Liczba ataków: 1
    • PD za zabicie: 65

    Odporności: brak

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 11
    • Berła/Różdżki/Laski: 13
    • Petryfikacja/Polimorfia: 12
    • Zionięcie: 14
    • Czary: 14
    • Miejsce występowania: Twierdza Gnolli, Wysoki Żywopłot, Chmurne Szczyty, Obóz Bandytów i w innych lokacjach jako losowy przeciwnik.
    • Walka: Jeden z najsłabszych przeciwników w grze, podobnie jak Flind czy Gibberling nie jest praktycznie żadnym wyzwaniem.

    Golem z Ciała

    Cechy:

    • Siła: 19
    • Zręczność: 9
    • Kondycja: 9
    • Inteligencja: 9
    • Mądrość: 9
    • Charyzma: 9

    Statystyki:

    • Charakter: Neutralny
    • Poziom: 0
    • Punkty Życia: 40
    • Klasa Pancerza: 9
    • TraK0: 6
    • Liczba ataków: 2
    • PD za zabicie: 2000

    Odporności:

    • Magia: 100%
    • Elektryczność: 125%
    • Zimno: 100%
    • Odporność na zwykłą broń

    Rzuty obronne:

    • Paraliż/Trucizny/Śmierć: 10
    • Berła/Różdżki/Laski: 11
    • Petryfikacja/Polimorfia: 10
    • Zionięcie: 11
    • Czary: 11
    • Miejsce występowania: Spotykamy go w Wysokim Żywopłocie, i w lokacji 3600.
    • Walka: Bardzo trudny przeciwnik, podobnie jak Galareta Musztardowa jest odporny na magie i zwykłą broń, ale jest dużo groźniejszy w walce w zwarciu - należy wysłać przeciwko niemu tylko zbrojnych z dużą ilością PŻ i niskim KP. Postacie na niskim poziomie mogą mieć duże problemy z pokonaniem tego potwora, należy więc poczekać aż osiągniemy wyższe poziomy zanim spróbujemy swoich sił w starciu z tym przeciwnikiem.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 22 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Yari
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.01.2007 o 11:09  

    To że piszesz słaby lub silny, nie jest żadnym punktem odniesienia. Na szczęście baldur jest tak zbalansowany że napotykasz odpowiednich przeciwników na odpowiednim poziomie.
    Inna sprawa to czy przeciwnicy mogą sprawić kłopot zależy od ich liczebności i szczęścia, przykład: Wchodzisz do podziemi Firewine, w jednej z większych początkowych komnat znajdyje się skupisko koboldów weteranów, a gdy zdaży się tak że będą walili z samych krytykali choćby nawet 20 z tej czterdziestki to ci żaden woj nie przetrwa dłużej niż 10sekund, choćby miał klasę pancerza -20 i ponad 100 hp. Więc najlepiej usuń to osobiste oceny czy przeciwnik jest trudny czy nie, bo to bardzo nieprawdziwe.

    Orish
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.01.2007 o 14:25  

    To jest tekst o potworach, a nie o taktykach walki, dlatego każdy z nich jest rozpatrywany pojedynczo. Zweryfikowanie tego do ich liczebności i sytuacji taktycznej leży już w gestii gracza.
    Określenia słaby lub silny jest w tym tekście jak najbardziej prawdziwe, tylko z opisem Gnolli nie za bardzo się zgadzam, uważam że mogą sprawić problemy.

    qba
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.05.2007 o 19:29  

    Gnolle ?? Nie żartuj... nawet na początku nie sprawiają problemów i można je ubijać stadami.

    nixnicky
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.06.2007 o 3:29  

    No pewnie, ze moga sprawic problemy. pojdz sobie solo na takiego przywodce gnolii majac 2-3 lvl... bo takie gibberlingi sa jednostrzalowe juz na 1 lvl, ale gnolle juz sa trudniejsze i powinny byc nieco wyzej tutaj wymienione, a nie jako najslabsi.

    in
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 25.06.2007 o 10:33  

    Okreslenie słaby-silny ma sens, to że można spotkać w większej ilości to inna sprawa.
    Co do gnolli, to rzeczywiście nie sa szczególnie mocne, ale do najsłabszych też bym ich nie przypisał

    DeBe
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 08.07.2007 o 15:20  

    Phi... Solo na przywódcę gnolli z problemami na 2-3 poziomie? A jakie tu problemy? No chyba że pójdzie się magiem i będzie się walczyć sztyletem.

    Pharaun
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.07.2007 o 16:52  

    dla kogos kto gra pierwszy raz to gnoll moze sprawic problemy ale kto by wysylal kogos na solo i po co??

    Fasol
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.08.2007 o 12:42  

    Ja Twierdze gnoli 1 poziomową drużyną rozwalałem...

    Zemsta
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 28.09.2007 o 20:57  

    Autor pisze jakby miał 20 poziom. Naprzykład taki ettercap, jes cholernie trudny, a autor pisze o nim jakby był gibberlingiem, czy koboldem.

    Rzeziblacha
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.01.2008 o 15:25  

    Ale twórcy Baldura powinni dać więcej pkt PD za zabicie gnola bo jest mniej pkt PD za niego niż za Giberlinga:/

    Tween
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.03.2008 o 10:33  

    Ja twierdze gnolli rozwalałem Złodziejem (2 poziom), Łowczynią którą sam zrobiłem(2 poziom), Magiem (sam zrobilem 2 poziom), Branwen na 3 i Jaheirel (Khalida własnoręcznie rozwaliłem)

    Tween
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 17.03.2008 o 18:20  

    Ja teraz na Ankhengah ekspie:P

    Sobson
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 03.04.2008 o 14:26  

    ettercap cholernie trudny???????????????????????????????? BUAHAHAHHAHAHAHAHAAHAH. żal...

    Freddy H.
     

    Wędrowiec
    Temat: Łooo Bożee....
    Dodany: 22.01.2009 o 22:50  

    Słabe Gnolle i tak dalej. Wiecie co, ja kiedyś przeszedłem Quake'a 2 na trudnym poziomie jedynie z blasterem w ręce i nie zginąłem ani razu... A jak się ktoś z was wp$# do fortecy gnolli za wcześnie to zobaczymy czy będą "łatwe"! Jak sięgam pamięcią nigdy nie spotkałem takiego samotnego gnolla, jak również zapewne każdy z Was, drodzy poszukiwacze przygód, ma przy sobie choć jednego towarzysza. Nie fizolofujcie za bardzo nad wirtuazyjnymi kwestiami, bo jeszcze się ktoś z was zpigzeluje;)... No. Chciałem tylko powiedzieć, że Yarek MA rację. A to łoboże to dlatego, że jest 2009, a ja dyskutuję o bg;). Pozdro dla fan(t)a(s)tyków. Ja też sobie jeszcze raz załupię. Super witrynka, pokręcone komentarze sypiecie, ja też jeden zapragnąłem dodać. Peace.

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 70
    Temat: Dobra, dobra, gnolle są łat...
    Dodany: 29.03.2009 o 18:58  

    Dobra, dobra, gnolle są łatwe i tyle. Poza gibberlingiem to chyba najłatwiejszy przeciwnik w bg.

    Lucan
     

    Wędrowiec
    Temat: ^łatwiejsze są koboldy i te...
    Dodany: 06.04.2009 o 16:35  

    ^łatwiejsze są koboldy i te niebieskie cudaki.

    Silimaure
     

    Wędrowiec
    Temat: Tak? TO pograj sobie na tru...
    Dodany: 05.06.2009 o 15:41  

    Tak? TO pograj sobie na trudnym poziomie trudnosci,ten niebieski cudak scina Montarona w skorzanej cwiekowanej jednym ciosem,(nie mowiaz juz o Xzarze)i ten niebieski cudak ma krotki miecz a nie cuda+1 +2.Gnolle sa trudne,to ze rzadko trfiaja to inna sprawa,ale twoja 1-2poziomowa Imoen dostanie dwa razy strzala i jest szara.Ettercap jest trudny bo zatruwa a ze wiekszosc leszczy robi od razu zapewne load jak widza znak czaszki albo żlopią poty....to nie wiedza jak co jest grozne...Ludzie stanie z mobem na jego poziomie,sami z bronia podobna do niego.Przeciez gnolle bija zwyklym sprzetem,pomysl co by bylo jakby mialy halabardy +1 chociazby.Tyle

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 70
    Temat: Co by było gdyby miały hala...
    Dodany: 02.08.2009 o 11:33  

    Co by było gdyby miały halabardy +1? Miałyby +1 do trako i obrażeń. Rzeźnia. Wow :P
    Zawsze gram na bardzo trudnym poziomie.
    Montaron ma od tego cios w plecy, żeby rozwalić tego niebieskiego ludka (Xvart ) jednym ciosem. A uwierz mi że wojownik-krasnolud (30 pż na drugim poziomie) zrobi z nich rzeźnię. Tak samo ktokolwiek z bronią dystansową.
    A taki gnom wojownik- iluzjonista na poziomie 3 zrobi sam rzeźnię ze wszystkiego.
    Wszystko to kwestia dobrania statystyk, umiejętności itd, wtedy to nawet bez magicznej broni siekasz wszystko.
    Na bardzo trudnym, na niskim poziomie to zabawny jest ankheg, czy golem z ciała.

    milosnikBG
     

    Wędrowiec
    Temat: Hmm.. Do wstkich kozakow od...
    Dodany: 12.08.2010 o 2:30  

    Hmm.. Do wstkich kozakow od koboldow.. A byles moze jegomosciu w podziemiach w sklepie czy tam winiarni w wiosce 'galkin' - tam gdzie duchy sa i zbroje sie oddaje? Idź proszę bez kuli ognia czy różdżki ognia, a tak kolorowo nie będzie, bo jak cie posypia z fire arrows to reload bedzie :] - hard lvl ofc.
    Ach te gnolle.. Sluchajcie, to wstko jest wzgledne, bo raz ze losowe sa trafienia (1k10 np moze byc 10tka) a dwa, ze jak nie ma legolasow to tak zupelnie bez drasniecia przy 10ciu kolegach na woju nie wyjdziesz, w koncu trafi ;)

    Borthis
     

    Wędrowiec
    Temat: A ja tak ogólnie chciałem w...
    Dodany: 30.06.2011 o 23:31  

    A ja tak ogólnie chciałem wspomnieć o bazyliszkach. Są dwa (przynajmniej mi znane) sposoby na w miarę przyjemne ich zabijanie bez ochrony przed petryfikacją:
    1. Bierzemy maga z dwoma, trzema kulami ognia w księdze lub różdżką ognia. Quicksave, podchodzimy do delikwenta i zapamiętujemy jego pozycję. Wczytujemy i podchodzimy znowu, powolutku, po każdym kroczku zapisując. W końcu stajemy tak, by bazyliszek był tuż poza zasięgiem wzroku. Rzucamy kulę ognia, celując w granicę mgły wojny. Dwie, trzy kule i już po strasznym potworze. Sposób całkowicie bezpieczny dla maga, gdyż bazyliszek nie ma pojęcia co go atakuje i nie spróbuje ruszyć na drużynę. W ten sposób moja Dynaheir była prawdziwym zabójcą bazyliszków.
    2. Podobny sposób, gdy mag nie zna kul ognia albo nie ma różdżki. Podchodzimy magiem, a zaraz za nim ustawiamy drużynę. Rzucamy Śmierdzącą Chmurę i czekamy aż potwór straci przytomność. Wtedy heja na niego całą drużyną! Przy odrobinie szczęścia nawet nie zdąży się obudzić i umrze we śnie. Wadą tego sposobu jest, że jak nam zemdleje drużyna to jesteśmy już zdani na łaskę bazyliszka.



    Ten artykuł skomentowano 22 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw