Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Bronie obuchowe • INSIMILION

    Baldur's Gate » Zbrojownia


    Bronie obuchowe

    Działy gier » Baldur's Gate » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Balzac
    Utworzono: 24.12.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Kij

    Ta najprostsza z lasek może mieć długość od 1.8 do grubo ponad 2 metrów. Wykonuje się ją z dębowego drewna i często obijana jest metalem na obu końcach. Do władania nią trzeba używać obu rąk.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6
    • Typ obrażeń: Obuchowe
    • Waga: 4
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: Bronie obuchowe
    • Typ: 2-ręczna
    • Komentarz: Zwykły kij, najsłabsza z dostępnych broni. Najlepiej od razu zamienić ją na coś lepszego. Ten kij jest dostępny prawie u każdego sklepikarza.

    Kij +1

    Ta najprostsza z lasek może mieć długość od 1.8 do grubo ponad 2 metrów. Wykonuje się ją z dębowego drewna i często obijana jest metalem na obu końcach. Do władania nią trzeba używać obu rąk. Ten egzemplarz jest bardzo szczególny, gdyż zostań obdarzony magicznymi właściwościami.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 + 1
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: Obuchowe
    • Waga: 4
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: Bronie obuchowe
    • Typ: 2-ręczna
    • Miejsce:
      Beregost, ma go Silke przy zadaniu dla Garricka
      Beregost, można go u kowala Grzmiącego Młota
    • Komentarz: Magiczna wersja zwykłego kija. Dodaje dodatkowo niewielki bonus do obrażeń i trafienia. Jego zaletą jest to, że można go zdobyć bardzo wcześnie. Jest to dobry kij dla maga. Polecam na początku gry, później niekoniecznie.

    Kij +3 "Kij Aule'a"

    Ten delikatnie rzeźbiony kij znajdował się wśród łupów, zdobytych na napastnikach na Wieżę Durlaga. Jest bardzo skuteczny w walce i zapewne należał do czarownika, który lubił znajdować się w pierwszej linii walczących. Wydaje się, że ten kij ma żelazny rdzeń, jednak jego waga nie odbiega od typowej dla tego typu broni. Część jego magicznej natury wydaje się być związana ze skórą, która wzmacnia uchwyt, pochodzącą bez wątpienia z jakiejś walecznej istoty. Biorąc pod uwagę dobrze znane upodobania i inklinacje napastników na Wieżę Durlaga, ta skóra może pochodzić z czegokolwiek... lub kogokolwiek.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +3
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: Obuchowe
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: Bronie obuchowe
    • Typ: 2-ręczna
    • Miejsce: Broda Ulgotha, można kupić w gospodzie
    • Komentarz: Magiczna wersja kija, jest to zarazem najpotężniejszy kij dostępny w grze. Dodaje bardzo duży bonus do trafienia i obrażeń. Jest to świetna broń dla maga, gorąco polecam.

    Kij Uderzania

    Kije Uderzania wytwarzane są przez Złote Elfy z Drelagary na wyspie Evermeet. Kije te żyją własnym życiem i podczas walki same rwą się do ciosu. Elficcy rzemieślnicy rzadko sprzedają je przedstawicielom innych ras, jednak od czasu do czasu można jakąś z tych potężnych broni ujrzeć i w Faerunie. Jednak każdy atak zużywa ładunek, a gdy wszystkie ładunki zostaną zużyte, kij ulega zniszczeniu.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 + 9
    • TraK0: +3
    • Typ obrażeń: Obuchowe
    • Waga: 4
    • Opóźnienie: 1
    • Rodzaj biegłości: Bronie obuchowe
    • Miejsce: Wieża Durlaga, w jednej ze skrzyń na czwartym poziomie
    • Komentarz: Jest to niezły kij, daje bonus do trafienia i aż 9 punktów do obrażeń. Jego wadą jest niestety to, że ma on ładunki. Zatem gdy się zużyją, broń ulega zniszczeniu, więc lepiej mieć przy sobie inną. Przez tą jedną wadę, nie jest to najlepszy kij, w dodatku można go zdobyć dość późno.

    Kij-Wekiera

    Ta kapłańska broń wydaje się być zwykłym drewnianym kijem, jakiego używa się przy podróżach przez bezludzia. Otacza go jednak delikatna aura przemian. Gdy pozna się hasło, nabiera on cech wekiery, przez co staje się jednoręczny. Został on stworzony dla kapłanów i druidów.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 2K4 + 2
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: Obuchowe
    • Waga: 4
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: Bronie obuchowe
    • Typ: 1-ręczny
    • Miejsce: Wyspa Wilkołaków, w skrzyni w domu Dradeela
    • Komentarz: Jest to dobry kij. Ciekawostką jest to, że jest to broń jednoręczna. Dodaje przyzwoity bonus do trafienia i obrażeń. Jest to dobry kij dla postaci posługującymi się tarczą.

    Kij-Włócznia +2

    Magiczne zbadanie tego zwyczajnie wyglądającego kija ujawnia aurę przemian. Na życzenie właściciela z końca kija wysuwa się długi i ostry grot, zmieniając go we włócznię. Ta broń została stworzona dla magów i kapłanów, ale mogą używać jej wszyscy.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K8 + 3
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: Kłute
    • Waga: 4
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: Włócznie
    • Typ: 2-ręczna
    • Miejsce: Wieża Durlaga, ma go sukkub, z którym walczymy na trzecim piętrze
    • Komentarz: Nie jest to najlepsza broń. Właściwie jest to mieszanka kija z włócznią. Daje duży bonus do zadawanych obrażeń, które są kłute, a nie obuchowe jak w przypadku innych kijów. Nie polecam tej broni.

    Młot bojowy

    Konni rycerze nie mogą efektywnie używać długich broni drzewcowych, co sprawiło, że wiele rodzajów broni zostało zaopatrzonych w krótsze drzewce, aby mogły być używane jednoręcznie. Wekiery i cepy bojowe są dwoma tego typu rodzajami broni drzewcowych - młot bojowy kolejnym. Cały jest wykonany ze stali, z dyskami, chroniącymi i wzmacniającymi uchwyt. Dyski te są małe i metalowe, często układane w dekoracyjne kształty. Drzewiec ma około 60 cm długości.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 + 1
    • Typ obrażeń: Obuchowe
    • Waga: 6
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: Bronie obuchowe
    • Typ: 1-ręczna
    • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
    • Komentarz: Jest to najsłabsza wersja młota bojowego. Daje mały bonus do obrażeń, ale nie do trafienia. Młot niezły tylko na samym początku gry, gdy nie będziemy mieli jeszcze dostępu do potężnych, magicznych broni, później znajdziemy już lepsze.

    Młot bojowy +1

    Ten młot bojowy jest w całości wykonany ze stali; na prawie półmetrowym trzonku osadzono obuch, który z łatwością może połamać kości. Broń obdarzono również pewną liczbą magicznych mocy, dzięki czemu jest jeszcze bardziej efektywna.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 + 2
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: Obuchowe
    • Waga: 6
    • Opóźnienie: 3
    • Rodzaj biegłości: Bronie obuchowe
    • Typ: 1-ręczna
    • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce:
      Wieża Durlaga, jest on w jednej ze skrzyń na czwartym poziomie
      Broda Ulgotha, w skrzyni w gospodzie.
      Wrota Baldura, ma ją jeden z pułkowników w Wieży Żelaznego Tronu
      Obóz Bandytów, ma go Taugosz Khosann
      Peldvale, ma go Raiken napadający na nas wraz z grupą bandytów
      Podziemia Candlekeep, jest on w stosie trupów
    • Komentarz: Niezła broń, magiczna wersja zwykłego Młota bojowego. Daje bonus do trafienia i zadawanych obrażeń. Ten młot jest dostępny w wielu miejscach. Dobry, gdy nie będziemy mieli jeszcze potężniejszego Młota bojowego +2. Później nieprzydatny.

    Młot bojowy +2 "Ashideena"

    Lady Ashideena była wspaniałym strategiem i wykazała się znacznymi umiejętnościami podczas wojen z armią orków w Roku Czarnej Hordy. Dama spotkała Dergata Wiltoona - wojownika dzierżącego tę broń - gdy udaremniał on zasadzkę zastawioną przez wielkiego orka Varstoka i wkrótce uczyniła go swym marszałkiem polowym. Ashideena i Dergat przez całą wojnę walczyli u swego boku, zakochali się w sobie i pobrali. Historycy utrzymują, że Dergat nazwał młot imieniem swej wybranki, by broń nieustannie przypominała mu o ukochanej, którą chronił. Nie wiadomo, co o tym myślała lady Ashideena.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K4 + 3 (+1 elektryczność)
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: Obuchowe
    • Waga: 5
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: Bronie obuchowe
    • Typ: 1-ręczna
    • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Lokacja 3700, ma go Bassilus
    • Komentarz: Bardzo dobra broń, jedna z najlepszych, jakie możemy zdobyć w całej grze. Dodaje bonus do zadawanych obrażeń i do trafienia. Dodatkowo zadaje obrażenia od elektryczności. Gorąco polecam.

    Młot bojowy +1, +4 przeciw wielkim humanoidom

    "Łamacz kolan" lub "łamignat", jak pieszczotliwie określa się tę broń w kręgach krasnoludzkich, został podobno wykuty przez samego Clangeddina. Bóg ofiarował go niewielkiemu klanowi bezdomnych krasnoludów, żeby pomóc im w wywalczeniu własnego miejsca wśród otaczających plemion ogrów i gigantów. Młot wędrował od jednego krasnoludzkiego bohatera do następnego, od czasu do czasu trafiając w ręce przedstawiciela innej rasy.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1k4+2 (+5)
    • TraK0: +1 (+4)
    • Typ obrażeń: Obuchowe
    • Waga: 8
    • Opóźnienie: 2
    • Rodzaj biegłości: Bronie obuchowe
    • Typ: 1-ręczny
    • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Broda Ulgotha, jest to nagroda od Hurgana Kamienne Ostrze za zabicie tanar'ri
    • Komentarz: Jest to magiczna wersja młota bojowego, daje bonus do trafienia +1 oraz +4 przeciwko humanoidom. Bardzo dobry młot, najlepszy jaki możemy mieć. Niestety możemy go zdobyć dość późno, dopiero w Brodzie Ulgotha.

    Maczuga

    Większość maczug to po prostu kawałki twardego drewna, od strony uchwytu węższe, zaś po przeciwnej szersze. Ta prosta broń była używana od czasów, gdy człowiek zaczął stosować narzędzia. Każdy może znaleźć gdzieś mocny kawałek drewna i zacząć nim machać, stąd też popularność i powszechność maczug.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6
    • Typ obrażeń: Obuchowe
    • Waga: 3
    • Opóźnienie: 4
    • Rodzaj biegłości: Bronie obuchowe
    • Typ: 1-ręczna
    • Nie może używać: Mag
    • Komentarz: Beznadziejna broń, możemy użyć jej, jeśli nie mamy już nic innego. Jednak na dłuższą metę jest to bezużyteczny przedmiot. Zaraz po kiju jest to najsłabsza broń dostępna w całej grze.

    Wekiera

    Wekiera jest w prostej linii spadkobierczynią zwykłej maczugi, będąc po prostu drewnianym trzonem, na którym została osadzona kamienna lub metalowa głowa o różnym kształcie i różnej jakości.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6+1
    • Typ obrażeń: Obuchowe
    • Waga: 8
    • Opóźnienie: 7
    • Rodzaj biegłości: Bronie obuchowe
    • Typ: 1-ręczna
    • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
    • Komentarz: Najsłabsza wersja wekiery. Daje mały bonus do obrażeń, ale nie do trafienia. Dobra broń do kapłana, lecz tylko na początku gry, gdy nie będziemy mieli jeszcze dostępu do potężniejszych broni.

    Wekiera +1

    Wekiera jest w prostej linii spadkobierczynią zwykłej maczugi, będąc po prostu drewnianym trzonem, na którym została osadzona kamienna lub metalowa głowa o różnym kształcie i różnej jakości.

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 + 2
    • TraK0: +1
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 8
    • Opóźnienie: 6
    • Rodzaj biegłości: Bronie obuchowe
    • Typ: 1-ręczna
    • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce:
      Wrota Baldura, mają ją pułkownicy w Wieży Żelaznego Tronu
      Kopalnia w Kniei Otulisko, ma ją Drasus
      Beregost, można go kupić u kowala Grzmiącego Młota
    • Komentarz: Magiczna wersja zwykłej wekiery, daje bonus do trafienia i obrażeń. Niezła broń, możemy ją zdobyć stosunkowo wcześnie. Dobra tylko na początku gry.

    Wekiera +2: 'Krotana Rozbijacz łbów'

    Nawet dzikie hordy mają swoich bohaterów i, nawet jeśli w cywilizowanym towarzystwie mówi się o nich jako o łotrach, to jednak ich czyny bywają niekiedy imponujące. Krotan był wyjątkowo inteligentnym orkiem, według orczej miary oczywiście, który w Roku Zaginionej Damy, 1241 KD, dowodził ciągle zmieniającym rozmiary legionem ogrów, orków, hobgoblinów i tym podobnych bestii. W tym właśnie roku grupa orczych bandytów przypuszczalnie porwała i zabiła tethyriańską szlachciankę. Odpowiedzią władz Tethyru była straszliwa rzeź orków na całym południu, zorganizowana dla uczczenia pamięci tej kobiety. Krotan zorganizował obronę, dzięki której jego lud, jakkolwiek wygnany, nie został wybity do ostatniego. Sam Krotan padł pod koniec tego konfliktu, a jego głowa została osadzona na palu przy cmentarzu, na którym pochowano młodą szlachciankę. Ciekawostką jest, że orki nazywają ten okres "Rokiem Przeciągnięcia Struny".

      PARAMETRY:
    • Obrażenia: 1K6 +3
    • TraK0: +2
    • Typ obrażeń: obuchowe
    • Waga: 7
    • Opóźnienie: 5
    • Rodzaj biegłości: bronie obuchowe
    • Typ: 1-ręczna
    • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Wieża Durlaga, jest ona w jednej ze skrzyń na czwartym poziomie
    • Komentarz: Magiczna wersja zwykłej wekiery. Daje bardzo przyzwoity bonus do trafienia i obrażeń. Najlepsza z możliwych wekier, jakie możemy zdobyć w grze, a zarazem świetna broń dla kapłana. Niestety jest ona dopiero w Wieży Durlaga.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 5 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pharaun
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.08.2007 o 19:44  

    gdzie mozna znalesc luki??

    Neo
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 18.06.2008 o 12:43  

    Chyba w miksturach :P

    Raggul
     

    Wędrowiec
    Temat: KijWlocznia +2
    Dodany: 12.01.2009 o 18:25  

    Co ma Kij-włócznia +2 do broni obuchowych prócz pierwszej części nazwy? Aby jej używać wymagana(no nie koniecznie ale rozumiecie mam nadzieje) biegłość we włóczniach a zadawane przez tą broń obrażenia to kłute

    Cocodryl
     

    Wędrowiec
    Temat: Młot bojowy +1, +4 przeciw ...
    Dodany: 25.01.2009 o 16:29  

    Młot bojowy +1, +4 przeciw humanoidom właściwie to można go zdobyć dosyć szybko. Wystraczy udać się do Brody Ulgotha i podpakowanym miksturami złodziejem okraść Huragana. Daje to przyzwoitą broń już w pierwszych rozdziałach.

    Irydion
     

    Wędrowiec
    Temat: Młot bojowy +1, +4 przeciw...
    Dodany: 12.01.2024 o 12:28  

    Młot bojowy +1, +4 przeciw wielkim humanoidom nie jest najlepszy w grze, jest znacznie gorszy od młota Bassiliusa, ponieważ do wielkich humanoidów zaliczają się: golemy wszelakie, ogry, pół-ogry, orgilliony, ogrzy magowie, żywiołaki (których w BG1 brak), większe trole (jw), Kambiony (jw), Ifrity/Dżiny (jw) i ogniste olbrzymy (ToB). Jego moc jest zatem bardzo sytuacyjna i w BG1 raczej mało przydatna. Już prędzej może się przydać po eksportowaniu postaci do SoA, gdzie bronie +4 są zdobywane późno, a tego typu wrogów jest pełno.



    Ten artykuł skomentowano 5 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw