- Darmowy odpoczynek
W Beregoście można odpoczywać za darmo! Aby tak robić, należy wejść do domu obok gospody "Czerwony Bukiet" i tam nacisnąć przycisk odpoczynku. - Niczym Feniks!
Postać używająca: Żagiew mrozu, hełm obrony i pierścień odporności na ogień, nie dość że nie będzie dostawała obrażeń w ogniu, to będzie odnawiała w nim swoje PŻ! - Dużo PD
Już w lokacji z latarną morską można mieć maksymalną ilość doświadczenia! Mianowicie należy wejść do jaskini, w której przebywają golemy z ciała. Po ich pokonaniu trzeba przespać się na miejscu, aby zostać obudzonym przez kolejne golemy! Mogą się one tak pojawiać w nieskończoność! - "Iskra" Drizzta dla złych bohaterów
Ten pałasz może być używany także przez złe postacie. Wystarczy danej postaci założyć hełm zmiany charakteru i dać jej w rękę pałasz. Następnie należy zdjąć hełm czarem "zdjęcie klątwy". Charakter postaci znowu będzie zły, a ona sama nadal będzie mogła używać "Iskrę". - Przywołanie Krowy
W grze znajduje się zwój z czarem o nazwie "Przywołanie Krowy". Nie można go normalnie znaleźć, lecz gdy zacznie się szperać w silniku gry to znajdzie się go. Ma on standardowe statystki czarów oraz opis "Nazwa mówi sama za siebie, dziecino!". Czyżby producent też miał poczucie humoru. Dla ciekawskich powiem iż kod przedmiotu to SCRLZZ.
Baldur's Gate
Ciekawostki
Działy gier » Baldur's Gate » Varia | |
Autor: Feanor | |
Utworzono: 19.11.2003 | |
Aktualizacja: 27.10.2009 |
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 77 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Wędrowiec
witam wszystkich fanow BG:) gre ta przeszedłem mnostwo razy i probowałem odnalezc to co ukryli przed nami tworcy gry:) jesli chcecie sie wymienic to moze niech ktos bardzo zorientowany napisze na gg 2249429 a moze wspolnie dojdziemy do zagadek:) jeszcze jedno dziwna sprawa w nashel gdzie pojawiaja sie feniksy na nagrobku napisan jest ze 23 dnia.. zabiłem 23 razy wszystkie feniksy i wylaczylo gre
Wędrowiec
zamiast tego 'x' wystarczy alt+f4 :D
Wędrowiec
Słuchajcie dlaczego gdy mam już każdą postacią osiągnięte 8900pkt. doświadczenia (jest to 8-9 poziom) moje postacie nie zbierają już punktów. Proszę o odpowiedź.
Wędrowiec
nie 8900, tylko 89000 :)
Wędrowiec
Czyżby ograniczenie narzucone przez twórców gry związne z maksymalnym dostępnym doświadczeniem na osobę?
Tak strzelam )
Wędrowiec
wystarczy mod lvl 50 rulez czy jakoś tak
Wędrowiec
Jeśli chce się kantować
Wędrowiec
A jeśli nie chce kantowac, tylko grac normalnie to kiedy mi będzie sie doświadczenie zwiększac? Właśnie wchodze do wrót baldura. Mój kumpel jak dochodził do wrót miał ok.10 lvl.
Wędrowiec
okolo 10 czyli moze np. dziewiaty ?
Wędrowiec
albo 8, na jedno wychodzi :p dowiedz sie napewno albo nie pisz ze okolo 10, mogl tez uzywac moda
Wędrowiec
iluzorycznych NPC w Candlekeep.
W Candlekeep mamy okazję poćwiczyć sterowanie drużyną - po rozmowie ze Strażnikiem Bramy, który daje nam dostęp do iluzjonisty. Iluzjonista wyczarowuje dla nas drużynę oraz kolejne grupy przeciwników do pokonania.
Wyczarowanych NPCów można przyłączyć na stałe. Najpierw wyrzucamy wszystkich z drużyny (tak żeby stali możliwie blisko iluzjonisty). Po wyrzuceniu rozmawiamy z każdym po kolei - na pytanie, czy chcemy ich znowu w drużynie odpowiadamy Nie. Zaczynamy rozmowę z iluzjonistą i mówimy że mamy już dość. Iluzjonista kończy rozmowę i wyteleportowuje nas na zewnątrz. Po zakończeniu rozmowy trzeba momentalnie zapauzować grę (tak żeby zdążyć przed wyteleportowaniem) - wówczas klikamy na jednego z NPCów i puszczamy pauzę. Iluzjonista wyteleportowuję naszego bohatera na zewnątrz, ale jednocześnie rozpoczyna się rozmowa z NPCem, którego przyjmujemy do drużyny. NPC jest nadal w środku - przełączamy się do niego i używamy go do przyłączenia pozostałych NPCów (Nie wolno rozmawiać z iluzjonistą).
Teraz wystarczy już szybko póść do Goriona i rozpocząć kolejny rozdział - przyłączeni NPC będą z nami w momencie kiedy pojawi się Imoen.
Wędrowiec
i co z tego ze w jakims domu da sie odpoczac. moge sie tez kimnac na ulicy(spacja+odpoczynki)
Wędrowiec
Na jednej ze stron internetowych odczytałem coś takiego: Ukryte przedmioty/ Amulet szczęścia
- Plansza na zachód od Nashkel
Zabij każdą napotkaną wiewiórkę :) Jedna będzie to miała.
Jak wam się wydaje? Czy to jakiś żart? Byłem na tej planszy i biegają tam wiewiórki, więc zabijałem je (wiem! barbarzyństwo!), ale nic nie znalazłem. Aczkolwiek wydaje mi się, że po prostu wszystkich wiewiórek nie znalazłem, bądź co bądź wiewiórki małe, a mapa duża.
Piszcie, co o tym sądzicie ;-)
Wędrowiec
Heh a jakie ci wyczarowani NPC maja staty i czy to sie w ogole oplaca??
Wędrowiec
Co do statów to chwilowo nie jestem w stanie ich podać (odinstalowałem gierkę dawno temu, ale chyba zaniedługo do niej wrócę), ale z tego co pamiętam to stoją na bardzo przyzwoitym poziomie (mag - 18 INT, złodziej - 18 ZR, fighter - 18/coś tam siły, kapłan 18 Mądrości). Istotne jest to że jak na początek gry mają całkiem niezły ekwipunek (np. zbroja płytowa). Jedynym mankamentem jest fakt, że nie mają nic napisane w biografii, no ale cóż...
Wędrowiec
Jest jeszcze jedno miejsce na ekspresowe doświadczenie;-). Wrota Baldura/Dom Ragefasta. Gospodarza trzeba zabić, a driadę (a może syrenę?) uwolnić. Za to dostajemy od niej ileś tam tysięcy doświadczenia (nie pamiętam) Kiedy zakończymy z nią rozmowę, trzeba szybko włączyć pauzę, zanim się wyteleportuje i jeszcze raz kliknąć na nią. I znowu rozmowa, a po niej PD i szybko włączyć pauzę..... i tak w kółko. ;-)
Wędrowiec
Odnalazłem ostatnio coś bardzo interesującego. Nie jest to rzecz użyteczna, nie jest to też ciekawostka jako taka, ale...
W gospodzie "Pod pomocną dłonią" otrzymujemy zlecenie oczyszczenia z pająków pewnego domu w Beregoście. Na miejscu, po zabiciu pająków możemy podnieść ciało jednego z nich. Oto opis zwłok pająka:
"Te olbrzymie pająki są nawet bardziej odrażające po śmierci niż za życia. Ich kostropate szklane oczy wpatrują się w ciebie ślepo i , nawet teraz, jedna z dziewięciu nóg drga spazmatycznie"
Ekhm.... no tak. ;-) Jeśli ktokolwiek wie cokolwiek o pająkach, to na pewno to, że one mają 8, a nie 9 nóg. Wątpię, czy pająki w Zapomnianych Krainach stanowią wyjątek... ;-)
Wędrowiec
a moze poprostu wliczali tez odwlok???
Wędrowiec
Ja zwykle tłukę doświadczenie w lokacji z sirinami - odpoczynek do skutku i co jakiś czas pojawiają się (zwykle 2 do czterech). Trzech łuczników w drużynie + strzały ukąszeń (które zresztą wypadają z sirin - perpetuum mobile?) i jest po problemie.
Wędrowiec
Jest jeszcze jedna rzecz w Baldur's Gate, która mnie niepokoi. Otóż jak grałem krasnoludem, chciałem zobaczyć jak będzie wyglądał jako kobieta. Dałem mu pas zmiany płci i dalej miał brodę.
Ten artykuł skomentowano 77 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.