Szata dobrego arcymaga
Ta potężna magiczna szata zapewnia ochronę przed wszystkimi fizycznymi atakami, jednocześnie zwiększając niewrażliwość na magię i rzuty obronne. Jej magiczna natura jest tak niezwykła, że mogą ją nosić tylko magowie o dobrym charakterze.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 5
- Niewrażliwość na magię: 5%
- Rzuty obronne: +1
- Waga: 6
- Może używać tylko: Mag o dobrym charakterze
- Miejsce: Wysoki Żywopłot, można kupić u Thalantyra
- Komentarz: Najlepsza szata dla dobrego maga jaką możemy zdobyć, nie warto szukać innych. Zwiększa rzuty obronne i daje bonus do KP, co prawda nieduży ale dla maga wystarczający, ponieważ nie będzie on walczył wręcz. Niestety daje tylko 5% odporności na magię, ale i tak szczerze ją polecam.
Szata neutralnego arcymaga
Ta potężna magiczna szata zapewnia ochronę przed wszystkimi fizycznymi atakami, jednocześnie zwiększając niewrażliwość na magię i rzuty obronne. Jej magiczna natura jest tak niezwykła, że szatę mogą nosić tylko magowie o neutralnym charakterze.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 5
- Niewrażliwość na magię: 5%
- Rzuty obronne: +1
- Waga: 6
- Może używać tylko: Mag o neutralnym charakterze
- Miejsce: Wysoki Żywopłot, można kupić u Thalantyra
- Komentarz: Najlepsza szata dla maga neutralnego w grze, lepszej nie znajdziesz. Zwiększa dodatkowo rzuty obronne i daje niewielki bonus do KP, jednak dla maga wystarczający. Niestety daje tylko 5% odporności na magię, ale i tak szczerze ją polecam.
Szata złego arcymaga
Ta potężna magiczna szata zapewnia ochronę przed wszystkimi fizycznymi atakami, jednocześnie zwiększając niewrażliwość na magię i rzuty obronne. Jej magiczna natura jest tak niezwykła, że szatę mogą nosić tylko magowie o złym charakterze.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: 5
- Niewrażliwość na magię: 5%
- Rzuty obronne: +1
- Waga: 6
- Może używać tylko: Mag o złym charakterze
- Miejsce: Kopalnia w Kniei Otulisko, ma ją Daveorn na ostatnim poziomie
- Komentarz: Najlepsza szata dla złego maga jaką możemy zdobyć, innej dobrej nie znajdziemy. Zwiększa rzuty obronne i daje bonus do KP, co prawda niewielki, ale dla maga wystarczający, ponieważ nie będzie on raczej walczył wręcz. Niestety daje tylko 5% odporności na magię, ale i tak szczerze ją polecam.
Szata ochrony przed elektrycznością
Magiczne szaty ochrony przed elektrycznością są rzadsze od swych kuzynów, a można nawet powiedzieć, że bardzo rzadkie. Niektóre z nich noszą paranoicy pragnący zabezpieczyć się podczas burzy. Wielu jednak magów również chroni się nimi przed intrygami swych braci. Szaty te - podobnie w przypadku innych tego rodzaju - mogą nosić tylko magowie.
- PARAMETRY:
- Ochrona przed elektrycznością: +20%
- Waga: 3
- Może używać tylko: Mag
- Miejsce:
Wrota Baldura, ma ją mag Degrodel, który zleca nam przyniesienie hełmu Baldurana
Wrota Baldura, ma ją mag zamieniony w kamień w jednym z domów
Wrota Baldura, ma ją jeden z magów atakujących nas na pierwszym piętrze Czarodziejskich Rozmaitości
Wrota Baldura, ma ją Sunin, mag na południowym-zachodzie lokacji
Wrota Baldura, ma ją nektomantka Nemphere na wchodzie lokacji
Wieża Durlaga, szata jest na trzecim piętrze w jednej ze skrzyń
Lokacja 3000, ma ją jeden z Czerwonych Magów, którzy nas zaatakują
Podziemia mostu Firewine, ma ją Mag Lendarn - Komentarz: Słaba szata. Dla maga najlepsza jest szata arcymaga i innych nie warto mieć. Ta daje tylko 20% odporności na elektryczność, nie daje natomiast premii do KP. Ta ochrona przed elektrycznością jest zazwyczaj dla maga nieprzydatna. Lepsza jest Szata ochrony przed ogniem.
Szata ochrony przed ogniem
Niezwykła zmienność magicznej energii sprawia, że magiczne szaty ochrony przed ogniem są rozpowszechnione pośród młodych uczniów i ich mistrzów. Podobnie jak w przypadku innych szat tego rodzaju, i te mogą nosić tylko magowie.
- PARAMETRY:
- Ochrona przed ogniem: +20%
- Waga: 3
- Może używać tylko: Mag
- Miejsce:
Wrota Baldura, ma ją mag Gervisse przy domu bliźniaczek Laerty i Luise
Wrota Baldura, dwie szaty można znaleźć przy magach w Czarodziejskich Rozmaitościach
Obóz bandytów, ma ją jeden z bandytów broniący namiotu Tazoka
Lokacja 3000, ma ją jeden z Czerwonych Magów, którzy nas zaatakują
Lokacja 4200, ma ją jeden z bandytów napadających na naszą drużynę - Komentarz: Nie jest to dobra szata, jednak jeśli nie mamy pieniędzy na szatę arcymaga, to polecam tą, ponieważ jest to najlepsza z szat ochrony. Ochrona przed ogniem, jaką daje ta szata czasami się przydaje. Lepsza od innych szat ochrony.
Szata ochrony przed chłodem
Magiczne szaty ochrony przed chłodem są dość rozpowszechnione po Wybrzeżu Mieczy, szczególnie wśród podróżników wędrujących na północ, ku Neverwinter i Dolinie Lodowego Wichru. Wielu młodych magów otrzymuje je w darze od swych mistrzów, jako nagrodę za ukończenie pierwszych pięciu lat nauki. Szaty te - podobnie jak w przypadku innych tego rodzaju - mogą nosić tylko magowie.
- PARAMETRY:
- Ochrona przed chłodem: +20%
- Waga: 3
- Może używać tylko: Mag
- Miejsce:
Wrota Baldura, ma ją nektomanta Arkion w południowej części lokacji
Wrota Baldura, ma ją jeden z magów atakujących nas na pierwszym piętrze Czarodziejskich Rozmaitości
Wrota Baldura, ma ją Cythandire w Wieży Żelaznego Tronu
Kopalnia w Kniei Otulisko, ma ją jedna z czterech postaci, które spotykamy przy wejściu do obozu prowadzącego do kopalni
Lokacja 3000, dwie szaty ma grupa Czerwonych Magów, którzy nas zaatakują
Wybrzeże Mieczy, ma ją Arkushule, która może nam przepowiedzieć przyszłość - Komentarz: Kolejna ze słabych, nieprzydatnych szat. Dla maga najlepsza jest szata arcymaga i innych nie warto mieć. Podobnie jak inne szaty ochrony, ta też nie dodaje premii do KP, również ta szata nie jest przydatna. Ochrona przed chłodem, jaką daje nie przydaje się, więc nie polecam jej. Lepsza jest już Szata ochrony przed ogniem.
Szata łowcy przygód
Te szaty sporządzono specjalnie z myślą o potrzebach magów poszukujących przygód. Chronią one nie tylko przed wszelkiego rodzaju miażdżącymi obrażeniami, ale także przed petryfikującym spojrzeniem bazyliszka i polimorfującymi mocami rywali. Podobnie w przypadku innych tego rodzaju szat, szatę poszukiwacza przygód mogą nosić tylko magowie.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: +1 przeciw broniom miażdżącym
- Rzuty obronne: +1 przeciw petryfikacji/polimorfii
- Waga: 4
- Może używać tylko: Mag
- Miejsce:
Wrota Baldura, w gospodzie Hełm i Płaszcz jest grupa błaznów. Jeżeli z nimi porozmawiamy to zostaniemy zaatakowani przy wyjściu przez innych poszukiwaczy przygód, jeden z nich ma szatę
Wieża Durlaga, w pokoju Islanne na drugim piętrze podziemi
Kopalnia w Kniei Otulisko, ma ją mag na drugim poziomie kopalni
Lokacja 3500, ma ją gnom Mutamin który nas zaatakuje - Komentarz: Słaba szata. Dla maga najlepsza jest szata arcymaga i innych nie warto mieć. Ta daje bonus do KP ale tylko przeciw broniom miażdżącym. Zwiększa też niektóre rzuty obronne, jednak nie polecam tej szaty, chyba że nie stać nas na szatę arcymaga.
Szata wędrowcy
Te magiczne szaty są idealne dla wędrujących z miasta do miasta magów. Zapewniają one ochronę przed strzałami bandytów i tymi zawistnymi złodziejami-magami, którzy kryją się w krzakach ze "śmierdzącą chmurą". Podobnie w przypadku innych tego rodzaju szat, mogą je nosić tylko magowie.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: +1 przeciw broniom strzeleckim
- Rzuty obronne: +1 przeciw zionięciom
- Waga: 4
- Może używać tylko: Mag
- Miejsce:
Broda Ulgotha, ma ją jeden z magów kultu
Lodowa wyspa, ma ją Shandalar
Kopalnia w Kniei Otulisko, ma ją jedna z czterech postaci, które spotykamy przy wejściu do obozu prowadzącego do kopalni
Kopalnia w Kniei Otulisko, ma ją mag na trzecim poziomie
Kopalnia w Kniei Otulisko, ma ją Daveorn na ostatnim poziomie kopalni - Komentarz: Słaba szata. Dla maga najlepsza jest szata arcymaga i nie warto szukać innych. Ta daje premię do KP ale tylko przeciw broniom strzeleckim, zwiększa też niektóre rzuty obronne. Nie jest to dobra szata, jednak gdy nie stać nas na szatę arcymaga to może być, ponieważ daje bonus do KP przeciw broniom strzeleckim, a jak wiadomo mag nie walczy wręcz.
Szata łotrzyka
Te ukochane przez złodziei-magów szaty łotrzyka zostały tak zaczarowane, by nosząca je osoba była chroniona przed ostrzami i truciznami, które często spotyka się w mrocznych alejkach. Podobnie w przypadku innych tego rodzaju szat, mogą je nosić tylko magowie.
- PARAMETRY:
- Klasa Pancerza: +1 przeciw broniom siecznym
- Rzuty obronne: +1 przeciw śmiertelnej magii
- Waga: 4
- Może używać tylko: Mag
- Miejsce:
Wrota Baldura, ma ją mag Ramazith
Wrota Baldura, ma ją Ragefast
Broda Ulgotha, ma ją jeden z magów kultu
Lodowa wyspa, jest przy ciele jednego z magów
Wrota Baldura, ma ją mag Yago w Pochyłej latarni
Wyspa Wilkołaków, ma ją mag na najwyższym pokładzie Wraku Statku
Most Firewine, ma ją Khark, ogrzy mag zamknięty w butelce
Jarmark, ma ją mag z którym możemy walczyć
Chmurne szczyty, ma ją mag, który wymyślił nowe zaklęcie - Komentarz: Słaba szata. Dla maga najlepsza jest szata arcymaga i nie warto zwracać uwagi na inne. Ta daje bonus do KP ale tylko przeciw broniom siecznym, zwiększa też niektóre rzuty obronne. Gdy nie mamy pieniędzy na szatę arcymaga, to możemy wziąć ewentualnie tą, jednak lepsza jest już Szata wędrowcy.