Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Baldur's Gate • Zbroje • INSIMILION

    Baldur's Gate » Zbrojownia


    Zbroje

    Działy gier » Baldur's Gate » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Balzac
    Utworzono: 06.12.2006
    Aktualizacja: 01.08.2008

    Zbroja skórzana

    Zbroja skórzana, wbrew obiegowym opiniom, nie jest miękka i elastyczna, jak skóra służąca do wyrobu butów łowcy czy szaty druida. Taki rodzaj materii nie daje lepszej ochrony przed atakami niż zwykłe ubranie.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 8
    • Waga: 15
    • Nie może używać: Mag
    • Miejsce: Zbroja ogólnie dostępna w całej grze. Zaopatrzyć się w nią można w prawie każdym większym sklepie z bronią, a także często można ją znaleźć u pokonanych wrogów.
    • Komentarz: To jest najgorsza zbroja w całej grze, nie warto na nią zwracać uwagi. Nosząc ją otrzymujemy karę -2 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom. Nie polecam jej ubierać, a już tym bardziej kupować.

    Zbroja skórzana +1

    Zbroja skórzana, wbrew obiegowym opiniom, nie jest miękka i elastyczna, jak skóra służąca do wyrobu butów łowcy czy szaty druida. Taki rodzaj materii nie daje lepszej ochrony przed atakami niż zwykłe ubranie.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 7
    • Waga: 10
    • Nie może używać: Mag
    • Miejsce: Zbroja ogólnie dostępna w całej grze. Zaopatrzyć się w nią można w prawie każdym większym sklepie z bronią, a także często można ją znaleźć u pokonanych wrogów.
    • Komentarz: Bardzo słaba zbroja, najgorsza zaraz po zwykłej skórzanej. Gdy ją nosimy, otrzymujemy karę -2 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom. Nie możemy także mieć założonych przedmiotów magicznych typu Pierścień ochrony +1, co czyni z niej jeszcze gorszą zbroję.

    Zbroja skórzana +2 "Obrońca zastępcy"

    Była niegdyś elitarna grupa elfich łowców, nazywająca się Mgła z Cieni, która patrolowała las Cormanthor, będąc prawdziwym biczem zarówno na wszelakich bandytów, jak i na potwory. Ta szczególna zbroja była noszona przez Indeerę Lakhan, jednego z najbardziej zasłużonych oficerów w tej grupie i zastępcę jej dowódcy. Właśnie dzięki jej pozycji ta zbroja zyskała swe imię, jednak nie wiadomo w jaki sposób Indeera Lakhan ją utraciła.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 6
    • Waga: 5
    • Nie może używać: Mag
    • Miejsce: Lokacja 5000 (Chmurne Szczyty), ma ją jedna z kobiet atakujących nas na północy lokacji
    • Komentarz: Kolejna bardzo słaba zbroja. Gdy ją mamy ubraną otrzymujemy karę -2 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom. Nie możemy też nosić żadnych przedmiotów magicznych typu Pierścień ochrony +1, co nie ułatwia gry.

    Zbroja skórzana +3

    Karajah przez ponad dziesięć lat był mistrzem walk gladiatorów w Calimshan. Ubrany jedynie w cienką zbroję skórzaną i nabijane rękawice, pokonywał wszystkich przeciwników, zaś sam zdawał się być niewrażliwy na ich ciosy. Gdy jednak okazało się, że jego zbroja jest silnie magiczna, wściekli widzowie wrzucili go na arenę razem z uzbrojonym w maczugę ogrem. Potwór połamał Krajahowi wszystkie kości, ale magiczna zbroja pozostała nienaruszona.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 5
    • Waga: 4
    • Nie może używać: Mag
    • Miejsce: Lokacja 0500 (Wieża Durlaga), w jednej ze skrzyń na czwartym poziomie
    • Komentarz: Następna bardzo słaba zbroja. Nosząc ją również otrzymujemy karę -2 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom. Nie możemy mieć ubranych przedmiotów magicznych typu Pierścień ochrony +1. Tej zbroi też nie polecam.

    Zbroja skórzana ćwiekowana

    Zbroja skórzana ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzaną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odległościach nitów. Znajdują się one tak blisko siebie, że tworzą trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje sieczne i kłute ataki. Miękkie skórzane podbicie służy jedynie do utrzymania nitów w miejscu.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 7
    • Waga: 25
    • Nie może używać: Mag
    • Miejsce: Zbroja ogólnie dostępna w całej grze. Zaopatrzyć się w nią można w prawie każdym większym sklepie z bronią, a także często można ją znaleźć u pokonanych wrogów.
    • Komentarz: Lepsza zbroja od skórzanych, nawet niezła na początek. Zapewnia dodatkowo +1 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +2 przeciw broniom siecznym. Gdy się nie ma lepszej zbroi to można wziąć tą.

    Zbroja skórzana ćwiekowana +1

    Zbroja skórzana ćwiekowana ma niewiele wspólnego ze zwykłą zbroją skórzaną. Podczas gdy zbroja skórzana jest utwardzaną skorupą, zbroja ćwiekowana jest miękka i wzmocniona setkami, nabitych w niewielkich odległościach nitów. Znajdują się one tak blisko siebie, że tworzą trudną do przebicia metalową zaporę, która świetnie powstrzymuje sieczne i kłute ataki. Miękkie skórzane podbicie służy jedynie do utrzymania nitów w miejscu.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 6
    • Waga: 15
    • Nie może używać: Mag
    • Miejsce: Lokacja 0123 (Podziemne Miasto), ma ją zabójca, który nas atakuje Lokacja 5000 (Chmurne Szczyty), ma ją jedna z kobiet atakujących nas na północy
    • Komentarz: Niezła zbroja, na początek wystarczająca. Zapewnia dodatkowo +1 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +2 przeciw broniom siecznym. Jej wadą jest to, że gdy ją nosimy to nie możemy mieć założonych przedmiotów magicznych typu Pierścień ochrony +1.

    Zbroja skórzana ćwiekowana +2

    Ta zbroja należała do słynnego złodzieja Telbara. Nie wiadomo jak i dlaczego ją utracił.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 5
    • Waga: 8
    • Nie może używać: Mag
    • Miejsce: Lokacja 5300 (Chmurne Szczyty), ma ją spotkana przez nas grupa poszukiwaczy przygód z Amn
    • Komentarz: Kolejna niezła zbroja. Zapewnia dodatkowo +1 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +2 przeciw broniom siecznym. Jednak jej wadą, podobnie jak Zbroi skórzanej ćwiekowanej +1 jest to, że gdy ją nosimy to nie możemy mieć założonych przedmiotów magicznych typu Pierścień ochrony +1.

    Pancerz cienia

    Pancerz cienia to skórzana ćwiekowana zbroja stworzona przez Mistrzów Cieni z Amnu. Mistrzowie Cieni, jak łatwo się domyślić, stoją najwyżej w hierarchii Złodziei Cienia. Ta zbroja zapewnia modyfikator +3 i pozwala zlewać się z cieniami.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 4
    • Specjalne: +15% do krycia się w cieniu
    • Waga: 8
    • Może używać tylko: Złodziej
    • Miejsce: Beregost, można kupić u kowala Grzmiącego Młota
    • Komentarz: Najlepsza zbroja dla złodzieja w całej grze. Daje przyzwoity bonus do KP i dodatkowo dodaje 15% do krycia się w cieniu. Zapewnia również +1 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +2 przeciw broniom siecznym. Jej jedyną wadą jest to, że gdy ją nosimy, to nie możemy mieć założonych przedmiotów magicznych typu Pierścień ochrony +1.

    Kolczuga

    Kolczuga jest wykonana z przeplatających się metalowych kółeczek. Zawsze nakłada się ją na kubrak z pikowanego materiału; ma to zapobiec bolesnym otarciom i złagodzić siłę ciosów.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 5
    • Waga: 25
    • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Zbroja ogólnie dostępna w całej grze. Zaopatrzyć się w nią można w prawie każdym większym sklepie z bronią, a także często można ją znaleźć u pokonanych wrogów.
    • Komentarz: Zbroja niezła na początek chociaż i tak lepsza jest zbroja paskowa. Kolczuga zapewnia dodatkowo +2 do KP przeciw broniom siecznym ale daje karę -2 przeciw broniom obuchowym. Gdy się nie ma lepszej zbroi to ta wystarczy.

    Kolczuga +1

    Kolczuga jest wykonana z przeplatających się metalowych kółeczek. Zawsze nakłada się ją na kubrak z pikowanego materiału; ma to zapobiec bolesnym otarciom i złagodzić siłę ciosów.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 4
    • Waga: 20
    • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Zbroja ogólnie dostępna w całej grze. Zaopatrzyć się w nią można w prawie każdym większym sklepie z bronią, a także często można ją znaleźć u pokonanych wrogów.
    • Komentarz: Magiczna wersja zwykłej kolczugi. Ta jest niezła na początek chociaż i tak lepsza jest zbroja paskowa. Kolczuga zapewnia dodatkowo +2 do KP przeciw broniom siecznym ale daje karę -2 przeciw broniom obuchowym. Nie możemy jednak nosić przedmiotów magicznych typu Pierścień ochrony +1.

    Kolczuga +2 "Kolczuga umarłych"

    Czarodziej może stać się niezwykle skutecznym zabójcą, jak to udowodnił Vorusta ponad 400 lat temu. Tworzył on szkielety-wojowników, ubierając ich w tą magiczną zbroję i wyposażając w potężną broń, a potem dając diadem mocy upatrzonej ofierze jako przyjacielski podarunek - nie informując jej oczywiście co to jest. Gdy stworzona przez niego maszyna do zabijania uporała się ze swym zadaniem, Vorusta zabierał ekwipunek i złoto ofiary i zaczynał cały proces od początku.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 3
    • Waga: 10
    • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Gullykin, ma ją zabójca na południu lokacji
    • Komentarz: Dobra zbroja, zapewnia dodatkowo +2 do KP przeciw broniom siecznym ale daje karę -2 przeciw broniom obuchowym. Nie możemy jednak nosić przedmiotów magicznych typu Pierścień ochrony +1.

    Kolczuga +3

    Ta znakomicie wykonana kolczuga jest typową zbroją najlepszych krasnoludzkich wojowników. Została wykonana z mitrylu i mogą ją przebić jedynie najpotężniejsze ciosy.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 2
    • Waga: 9
    • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Broda Ulgotha, ma ją Baresh atakujący nas po powrocie z wyspy wilkołaków
    • Komentarz: Dobra zbroja, daje przyzwoity bonus do KP. Zapewnia dodatkowo +2 do KP przeciw broniom siecznym ale daje karę -2 przeciw broniom obuchowym. Nie możemy jednak nosić przedmiotów magicznych typu Pierścień ochrony +1. Niestety zbroję tą można zdobyć dość późno.

    Mitrylowa kolczuga +4

    Mitrylowa kolczuga +4. Jest to osobista zbroja Drizzta, słynnego mrocznego elfa łowcy. Kolczugę tę wykuł dla niego jego przyjaciel Bruenor.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 1
    • Waga: 7
    • Nie może używać: Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Lokacja 4200, ma ją Drizzt Do?Urden, którego możemy zabić
    • Komentarz: Jest to najlepsza kolczuga w całej grze jaką można zdobyć. Zapewnia ona dodatkowo +2 do KP przeciw broniom siecznym ale daje karę -2 przeciw broniom obuchowym. Jej jedyną wadą jest niestety to, że gdy ją mamy ubraną to nie możemy nosić przedmiotów magicznych typu Pierścień ochrony +1, ale i tak ją polecam.

    Zbroja paskowa

    Zbroja paskowa jest odmianą zbroi folgowej, w której metalowe pasy są przynitowane pionowo, a nie poziomo, do spodniej warstwy, miękkiej, szytej z materiału i skóry. Ponieważ zbroja ta nie jest zbyt elastyczna, w znacznym stopniu ogranicza w walce noszącego ją wojownika.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 4
    • Waga: 40
    • Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Zbroja ogólnie dostępna w całej grze. Zaopatrzyć się w nią można w prawie każdym większym sklepie z bronią, a także często można ją znaleźć u pokonanych wrogów.
    • Komentarz: Pancerz dobry dla zbrojnego, przynajmniej na początku gry. Zapewnia dodatkowo +1 do KP przeciw broniom siecznym i kłutym ale daje karę -2 przeciw broniom obuchowym.

    Zbroja paskowa +1

    Zbroja paskowa jest odmianą zbroi folgowej, w której metalowe pasy są przynitowane pionowo, a nie poziomo, do spodniej warstwy, miękkiej, szytej z materiału i skóry. Ponieważ zbroja ta nie jest zbyt elastyczna, w znacznym stopniu ogranicza w walce noszącego ją wojownika.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 3
    • Waga: 20
    • Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce:
      Lokacja 0100 (Wrota Baldura), jest w szafce w jednym z domów na zachodzie lokacji
      Lokacja 0100 (Wrota Baldura), w szafie w jednym z domów bliźniaczek Laerty i Luise Lokacja 1100 (Wrota Baldura), w skrzyni na pierwszym piętrze siedziby Płomiennej Pięści
    • Komentarz: Magiczna wersja zwykłej Zbroi paskowej. Dobra dla zbrojnego, przynajmniej na początku gry. Zapewnia dodatkowo +1 do KP przeciw broniom siecznym i kłutym ale daje karę -2 przeciw broniom obuchowym. Jej wadą jest to, że gdy ją nosimy to nie możemy mieć ubranych przedmiotów magicznych typu Pierścień ochrony +1.

    Zbroja płytowa

    Zbroja płytowa to połączenie kolczugi z mocnymi blachami, które chronią żywotnie ważne części ciała - klatkę piersiową, brzuch, krocze. Jej ciężar jest równo rozłożony na całe ciało, zaś całość połączona metalowymi spinkami i rzemieniami.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 3
    • Waga: 50
    • Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Zbroja ogólnie dostępna w całej grze. Zaopatrzyć się w nią można w prawie każdym większym sklepie z bronią, a także często można ją znaleźć u pokonanych wrogów.
    • Komentarz: Dobry pancerz dla zbrojnego, szczególnie w pierwszym etapie gry, gdy nie będziemy mieć jeszcze dostępu do potężnych, magicznych zbroi. Zapewnia dodatkowo +3 do KP przeciw broniom siecznym.

    Zbroja płytowa +1 "Pancerz Falloraina"

    Kapitan Fallorain, dowódca 12. brygady kawalerii Calimshanu, po raz ostatni miał na sobie ten pancerz podczas Bitwy o Bagna Pająka, w której zginął wraz z całą swą armią, próbując przegnać z tego obszaru nieznane złe moce.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 2
    • Waga: 20
    • Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Kopalnia w Kniei Otulisko, mają ją postacie przy wejściu do obozu prowadzącego do kopalni
    • Komentarz: Magiczna wersja Zbroi płytowej. Dobra dla zbrojnego, dodaje więcej do KP niż zwykła zbroja płytowa. Zapewnia też dodatkowo +3 do KP przeciw broniom siecznym. Jednak kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych przedmiotów magicznych typu Pierścień ochrony +1, co nie ułatwia gry.

    Zbroja płytowa z Ankhega

    Ta zbroja płytowa została wykonana dla ciebie przez Taeroma Fuiruima z Beregostu. Zrobiona z chitynowych łusek ankhega zapewnia lepszą ochronę niż pancerz wykonany z metalu i nie jest podatna na rdzę. Jednakże, jak powie ci to każdy doświadczony poszukiwacz przygód, jej największą zaletą jest niewielka waga oraz to, że nie ogranicza cię za bardzo. Potwory przychodzą i odchodzą, ale wyczerpanie jest stałym zagrożeniem.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 1
    • Waga: 25
    • Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Tę zbroję może zrobić Taerom, jeżeli dostarczysz mu skorupę Ankhega, którą możesz znaleźć w lokacji 1400 i Nashkel
    • Komentarz: Zbroja trochę gorsza od Pełnej zbroi płytowej. Zapewnia dodatkowo +1 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +3 przeciw broniom siecznym. Jednak kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych przedmiotów magicznych typu Pierścień ochrony +1. Jej dużą zaletą jest bardzo niska waga w porównaniu z innymi zbrojami.

    Zbroja płytowa +3 "Praktyczny obrońca"

    Nieustannie podróżujący poszukiwacz przygód nie mógłby zapewne życzyć sobie lepszej zbroi. Ten pancerz, specjalnie i za WIELKIE pieniądze zamówiony przez Bolhura "Grzmiący topór", był jego ulubionym, chociaż nie najbardziej ozdobnym. Niezwykle praktyczny Bolhur żądał zbroi, która dawałaby znakomitą ochronę, a jednocześnie jak najmniej go krępowała. Przez "krępowanie" rozumiał nie tylko ograniczenia ruchu czy wagę: jego idealna zbroja miała wytrzymywać trudy podróży nie wymagając ciągłego czyszczenia i konserwacji. Nie znaczy to wcale, że Bolhur "Grzmiący topór" zaniedbywał swoje zbroje - byłoby to twierdzenie mocno przesadzone - ale surowy reżim plucia i polerowania, wymagany przy "jaśniepańskich" zbrojach, był bardzo odległy jego naturze. Pozłoty i ozdóbki pełnych zbroi płytowych niech służą królom i głowom państw - pracujący krasnolud bardziej ceni praktyczność niż piękny wygląd.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 0
    • Waga: 18
    • Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Wieża Durlaga, w skrzyni na pierwszym poziomie podziemi
    • Komentarz: Jedna z najlepszych zbroi jakie możemy zdobyć w grze. Zapewnia dodatkowo +3 do KP przeciw broniom siecznym. Jednak kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych przedmiotów magicznych typu Pierścień ochrony +1. Polecam ją ze względu na duży bonus do KP.

    Pełna zbroja płytowa

    Najlepsza (i najcięższa) zbroja, jaką wojownik może zdobyć - zarówno pod względem wyglądu, jak i ochrony, którą daje. Jej znakomicie dopasowane, połączone elementy z litego metalu są specjalnie modelowane, by jak najlepiej odbijały tak uderzenia broni różnego typu, jak i strzały. Zwykle zbroja tego rodzaju jest bogato zdobiona - artystycznie grawerowana i upiększana różnymi dodatkami.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 1
    • Waga: 70
    • Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce:
      Obóz Bandytów, ma ją Taugosz Khosann, przywódca Czarnych Szponów
      Beregost, można kupić u kowala Grzmiącego Młota.
    • Komentarz: Dobry pancerz dla zbrojnego. Zapewnia dodatkowo +3 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +4 przeciw broniom siecznym. Jedyną wadą tej zbroi jest bardzo duży ciężar w porównaniu z innymi dlatego dobra jest ona tylko dla bohaterów z wysoką siłą.

    Pełna zbroja płytowa +1 "Pancerz mroku"

    Mroczny Lord Hertious, nieumarły Wojownik Bane'a, nosił tę zbroję przez ponad 500 lat. Mówiono, że w tym czasie mieszkań on w zamku, ukrytym gdzieś w Górach Earthfast. Nie jest jasne, w jaki sposób ta zbroja znalazła się gdzie indziej, ale z pewnością rozdzielenie zbroi i jej właściciela wiązało się z jakimś mocno niemiłym wydarzeniem.

      PARAMETRY:
    • Klasa Pancerza: 0
    • Waga: 35
    • Nie może używać: Bard, Druid, Mag, Złodziej
    • Miejsce: Lokacja 0123 (Podziemne Miasto), ma ją Tamoko, którą tam spotykamy
    • Komentarz: Bardzo dobra zbroja. Zapewnia dodatkowo +3 do KP przeciw broniom kłutym i pociskom oraz +4 przeciw broniom siecznym. Jednak kiedy ją nosimy nie możemy mieć założonych przedmiotów magicznych typu Pierścień ochrony +1. Niestety zbroję tą możemy mieć dopiero pod koniec gry, ale na pewno warto ją wtedy założyć.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 24 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 15
    Temat: o jaaaaa... jakie to piękne <3
    Dodany: 23.10.2011 o 13:54  

    o jaaaaa... jakie to piękne <3

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 12
    Temat: Dołączam się do postów Rohg...
    Dodany: 26.04.2012 o 17:27  

    Dołączam się do postów Rohgara i Fenrila: na 3. poziomie labiryntu pod Wieżą Durlaga jest 3. Pełna Zbroja Płytowa dostępna w grze. Posiada ją jeden z krasnoludzkich wojowników, którego można przywołac po kliknięciu na kamiennym posągu, stojącym w sali z wielkim szkieletem smoka czy czegoś takiego. :P
    Myślę że warto dodac lokalizację tego pancerza w opisie, ponieważ postaci noszącej zbroję niemagiczną, można założyć pierścień/płaszcz ochrony +2.
    Nawet opcja z Pełną Płytówką i pierścieniem ochrony +1 jest lepsza niż sama Pełna Płytowa +1. Klasa pancerza będzie wtedy ta sama, ale za to przy pierścieniu rzuty obronne wzrastają nam o 1.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 4
    Temat: a propos mitrylowej kolczug...
    Dodany: 31.03.2014 o 6:05  

    a propos mitrylowej kolczugi Drizzta - może ją założyć wojownik/złodziej bez ograniczania umiejętności złodziejskich - warto wiedzieć, dla mojej postaci to najlepsza zbroja!

    Bluek
     

    Wędrowiec
    Temat: PRzydałoby się zaktualizowa...
    Dodany: 02.05.2015 o 17:17  

    PRzydałoby się zaktualizowac listę o przedmioty z EE. W wiosce goblinów można znaleźć Zbroję skórzaną "Szorstka skóra" + 2, która zmniejsza zdolność cichego chodzenia o 15%



    Ten artykuł skomentowano 24 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw