Jaszczur arcymag
- Poziom: 35
- Odporność na ogień: -15
- Odporność na elektryczność: -15
- Odporność na trucizny: 100
- Odporność na obrażenia duchowe: 50
- Atak: 77
- Obrona: 73
- Obrażenia: 27-87
- Minimalne punkty obrażeń: 197
- Maksymalne punkty obrażeń: 295
- Pancerz: 148
- Wzrok: 10
- Słuch: 12
Komentarz: Jeden z groźniejszych jaszczurów. Dysponuje przeciętnym czarem ofensywnym (Wyniszczenie), ale jest za to niezwykle skuteczny w walce wręcz - wysoka wartość ataku, solidny pancerz i naprawdę spore zadawane obrażenia czynią z niego twardego przeciwnika. Znajomość zaklęcia Odnowa sił pozwala mu na leczenie ran. W walce z nim polecam atak z dystansu bądź skorzystanie z czarów opartych na ogniu/elektryczności.
Jaszczur fanatyk
- Poziom: 29
- Odporność na ogień: -21
- Odporność na elektryczność: -21
- Odporność na trucizny: 100
- Odporność na obrażenia duchowe: 100
- Atak: 59
- Obrona: 56
- Obrażenia: 8-24
- Minimalne punkty obrażeń: 227
- Maksymalne punkty obrażeń: 340
- Pancerz: 123
- Wzrok: 12
- Słuch: 14
Komentarz: Obok Smoka fanatyka najbardziej irytujący przedstawiciel swej rasy. Atakuje z dystansu wybuchającymi strzałami, których nie da się uniknąć w żaden sposób i przed którymi nie chronią nawet najwyższe wartości obrony. Zadają one spore obrażenia od żywiołów. Jedynym sposobem ułatwiającym przeżycie spotkania z fanatykiem jest skorzystanie z umiejętności Ochrona przed magią.
Jaszczur gromu
- Poziom: 35
- Odporność na ogień: -40
- Odporność na elektryczność: 100
- Odporność na trucizny: 100
- Odporność na obrażenia duchowe: -40
- Atak: 70
- Obrona: 66
- Obrażenia: 9-29
- Minimalne punkty obrażeń: 272
- Maksymalne punkty obrażeń: 408
- Pancerz: 148
- Wzrok: 10
- Słuch: 12
Komentarz: Ulepszona wersja Porażającego jaszczura. Posiada trochę lepsze od tamtego statystyki i znacznie więcej punktów życia. Gdyby podczas walki wystąpiły jakieś trudności, możemy w ostateczności uciec się do ataków z dystansu bądź skorzystania z pomocy przyzywańców.
Jaszczur mag
- Poziom: 31
- Odporność na ogień: -19
- Odporność na elektryczność: -19
- Odporność na trucizny: 100
- Odporność na obrażenia duchowe: 46
- Atak: 62
- Obrona: 59
- Obrażenia: 8-26
- Minimalne punkty obrażeń: 108
- Maksymalne punkty obrażeń: 162
- Pancerz: 131
- Wzrok: 10
- Słuch: 12
Komentarz: Czarodziej jaszczurów atakuje z dystansu Uderzeniem meteoru, zadając Wybrańcowi obrażenia od ognia, poza tym korzysta z czaru Wyniszczenie (obniża odporności) i Odnowa sił (leczy się). Jest odporny (i podatny) na te same żywioły, co reszta jego pobratymców, można to wykorzystać.
Jaszczur wojownik
- Poziom: 25
- Odporność na ogień: -25
- Odporność na elektryczność: -25
- Odporność na trucizny: 100
- Odporność na obrażenia duchowe: -50
- Atak: 45
- Obrona: 42
- Obrażenia: 7-21
- Minimalne punkty obrażeń: 142
- Maksymalne punkty obrażeń: 213
- Pancerz: 106
- Wzrok: 10
- Słuch: 12
Komentarz: Jeden z najczęściej spotykanych przez nas jaszczurów. Nie charakteryzuje się niczym specjalnym. Walczy wręcz, jest podatny na ogień oraz elektryczność, atak, obrona i pancerz stoją na średnim poziomie. Problem może sprawić jedynie wtedy, gdy naszej postaci brak jeszcze doświadczenia. Podobnie jak większość przedstawicieli tej rasy, spotkamy go w kanałach i na południowym zachodzie Mrocznej puszczy.
Jaszczur zabójca
- Poziom: 23
- Odporność na ogień: -27
- Odporność na elektryczność: -27
- Odporność na trucizny: 100
- Odporność na obrażenia duchowe: -52
- Atak: 48
- Obrona: 46
- Obrażenia: 6-20
- Minimalne punkty obrażeń: 131
- Maksymalne punkty obrażeń: 196
- Pancerz: 97
- Wzrok: 12
- Słuch: 14
Komentarz: Wróg o przeciętnej sile. Obok Jaszczura wojownika najsłabszy przedstawiciel swej rasy. Jest nieznacznie podatniejszy od tamtego na elektryczność, ogień i obrażenia duchowe. Atakuje z dystansu.
Porażający jaszczur
- Poziom: 33
- Odporność na ogień: -42
- Odporność na elektryczność: 100
- Odporność na trucizny: 100
- Odporność na obrażenia duchowe: -42
- Atak: 66
- Obrona: 63
- Obrażenia: 9-27
- Minimalne punkty obrażeń: 186
- Maksymalne punkty obrażeń: 279
- Pancerz: 140
- Wzrok: 10
- Słuch: 12
Komentarz: Jaszczur całkowicie odporny na elektryczność i zadający od niej obrażenia. Przed jego atakami obronić nas może czar Ochrona przed magią. Magom doradzam wykorzystanie podatności tego przeciwnika na ogień i obrażenia duchowe.
Smok fanatyk
- Poziom: 35
- Odporność na trucizny: 100
- Odporność na obrażenia duchowe: 100
- Atak: 70
- Obrona: 66
- Obrażenia: 9-29
- Minimalne punkty obrażeń: 272
- Maksymalne punkty obrażeń: 408
- Pancerz: 148
- Wzrok: 12
- Słuch: 14
Komentarz: Starszy brat Jaszczura fanatyka. Podobnie jak tamten, atakuje z dystansu wybuchającymi strzałami. Spotkanie z grupą tego typu przeciwników może okazać się opłakane w skutkach nawet dla najbardziej doświadczonego bohatera.
Smok wojownik
- Poziom: 34
- Odporność na ogień: -41
- Odporność na elektryczność: 100
- Odporność na trucizny: 100
- Odporność na obrażenia duchowe: -41
- Atak: 68
- Obrona: 64
- Obrażenia: 9-29
- Minimalne punkty obrażeń: 264
- Maksymalne punkty obrażeń: 396
- Pancerz: 144
- Wzrok: 12
- Słuch: 14
Komentarz: Analogicznie do fanatyków, Smok wojownik jest ulepszoną wersją Jaszczura wojownika. Choć posiada więcej punktów obrażeń, wyższe współczynniki ataku i obrony oraz solidniejszy pancerz, jest podatniejszy od tamtego na ogień i obrażenia duchowe, co ułatwi walkę magowi albo łotrowi posługującemu się wybuchającymi strzałami.
Smok zabójca
- Poziom: 33
- Odporność na ogień: -42
- Odporność na elektryczność: 100
- Odporność na trucizny: 100
- Odporność na obrażenia duchowe: -42
- Atak: 66
- Obrona: 63
- Obrażenia: 9-27
- Minimalne punkty obrażeń: 257
- Maksymalne punkty obrażeń: 385
- Pancerz: 140
- Wzrok: 12
- Słuch: 14
Komentarz: Tak jak wszystkie Smoki, zabójca jest bardziej podatny na ogień i obrażenia duchowe niż jego jaszczurzy odpowiednik. Ma sporo punktów życia, atakuje z dystansu. Walka z nim nie różni się zbytnio od walki z innymi przedstawicielami tej rasy.