Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Divine Divinity • Pozostali nieumarli • INSIMILION

    Divine Divinity » Bestiariusz


    Pozostali nieumarli

    Działy gier » Divine Divinity » Opisy » Bestiariusz
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 03.05.2011
    Aktualizacja: 19.07.2011

    Duch

    • Poziom: 27
    • Odporność na ogień: -48
    • Odporność na elektryczność: 42
    • Odporność na trucizny: 100
    • Odporność na obrażenia duchowe: 100
    • Atak: 48
    • Obrona: 45
    • Obrażenia: 7-23
    • Minimalne punkty obrażeń: 94
    • Maksymalne punkty obrażeń: 141
    • Pancerz: 168
    • Wzrok: 10
    • Słuch: 12
    Komentarz: Jedno z silniejszych stworzeń z tej kategorii. Przyzwoite wartości ataku i obrony czynią z niego godnego przeciwnika w starciu wręcz, które też preferuje. Nie uderza zbyt szybko, ale zadaje sporo obrażeń magicznych. Jedyną jego słabością jest niewielka ilość punktów życia oraz podatność na ogień, którą powinni wykorzystać magowie. 

    Ghul

    • Poziom: 9
    • Odporność na ogień: -66
    • Odporność na elektryczność: -66
    • Odporność na trucizny: 100
    • Odporność na obrażenia duchowe: 100
    • Atak: 16
    • Obrona: 5
    • Obrażenia: 3-11
    • Minimalne punkty obrażeń: 80
    • Maksymalne punkty obrażeń: 120
    • Pancerz: 20
    • Wzrok: 6
    • Słuch: 8
    Komentarz: Słabszy z nieumarłych, mogący sprawić problemy jedynie w początkowych fazach przygody. Zadaje niewielkie obrażenia, łatwo go trafić, jest w znacznym stopniu podatny na ogień i elektryczność. Trudności z pokonaniem go możemy mieć tylko wtedy, gdy za wcześnie wybierzemy się do katakumb pod Aleroth.


    Ghul wampir

    • Poziom: 34
    • Odporność na ogień: -41
    • Odporność na elektryczność: -41
    • Odporność na trucizny: 100
    • Odporność na obrażenia duchowe: 100
    • Atak: 61
    • Obrona: 47
    • Obrażenia: 12-36
    • Minimalne punkty obrażeń: 264
    • Maksymalne punkty obrażeń: 396
    • Pancerz: 76
    • Wzrok: 6
    • Słuch: 8
    Komentarz: Istota łącząca 'najlepsze' cechy ghula i wampira. By się uleczyć, korzysta z czaru Wyssanie życia. Na etapie gry, w którym będziemy mieli styczność z przeciwnikami tego typu, powinniśmy dysponować na tyle potężnymi broniami i zaklęciami, by szybko pozbawić ich życia. 

    Licz

    • Poziom: 31
    • Odporność na ogień: -19
    • Odporność na elektryczność: 46
    • Odporność na trucizny: 100
    • Odporność na obrażenia duchowe: 100
    • Atak: 62
    • Obrona: 59
    • Obrażenia: 8-26
    • Minimalne punkty obrażeń: 242
    • Maksymalne punkty obrażeń: 363
    • Pancerz: 193
    • Wzrok: 10 
    • Słuch: 12
    Komentarz: Zdecydowanie jeden z najpotężniejszych nieumarłych. Dysponuje silnymi zaklęciami ofensywnymi, ale gdy zajdzie potrzeba, potrafi również mocno uderzyć. Najlepiej unikać bezpośredniego kontaktu z nim i próbować pozbyć się go z dystansu (magowie zaklęciami wykorzystującymi żywioł ognia), a jeżeli nie będzie to możliwe, koniecznie trzeba skorzystać z Ochrony przed magią i Aury ochronnej. 

    Mroczne zwłoki

    • Poziom: 25
    • Odporność na ogień: -50
    • Odporność na elektryczność: -50
    • Odporność na trucizny: 100
    • Odporność na obrażenia duchowe: 40
    • Atak: 52
    • Obrona: 49
    • Obrażenia: 27-81
    • Minimalne punkty obrażeń: 197
    • Maksymalne punkty obrażeń: 295
    • Pancerz: 106
    • Wzrok: 6
    • Słuch: 8
    Komentarz: Potężniejsza wersja często spotykanych zwłok. Razi naszą postać za pomocą umiejętności Trująca chmura, zadając przy tym całkiem sporo obrażeń. Warto wykorzystać słabości tego przeciwnika – słaby wzrok oraz podatności na ogień i elektryczność.


    Mroczny zombie

    • Poziom: 35
    • Odporność na ogień: -40
    • Odporność na elektryczność: -40
    • Odporność na trucizny: 100
    • Odporność na obrażenia duchowe: 50
    • Atak: 63
    • Obrona: 59
    • Obrażenia: 12-36
    • Minimalne punkty obrażeń: 347
    • Maksymalne punkty obrażeń: 520
    • Pancerz: 148
    • Wzrok: 6
    • Słuch: 8
    Komentarz: Ulepszona wersja zombie. Atakuje z dystansu za pomocą Trującej chmury, co może być uciążliwe dla postaci nieodpornych na truciznę. Warto zasłonić się przed tym Ochroną przed magią. Jego słabym punktem jest kiepski wzrok – musi podejść stosunkowo blisko do naszego bohatera, by wykonać atak, a w tym czasie my możemy spokojnie osłabiać go za pomocą broni dystansowych bądź czarów opartych na ogniu i elektryczności, a następnie oddalić się o kilka dalszych kroków.

    Mumia

    • Poziom: 29
    • Atak: 62
    • Obrona: 59
    • Obrażenia: 12-40
    • Minimalne punkty obrażeń: 227
    • Maksymalne punkty obrażeń: 340
    • Pancerz: 181
    • Wzrok: 6
    • Słuch: 8
    Komentarz: Szybki i niebezpieczny nieumarły. Starcie zaczyna od osłabienia Wybrańca czarem Wyssanie życia, a następnie atakuje wręcz, uderzając często i mocno. W większych grupach mogą stanowić śmiertelne zagrożenie dla najbardziej doświadczonych poszukiwaczy przygód. Niezbędna będzie Aura ochronna, ze swojej strony mogę też polecić skorpiony tworzone za pomocą umiejętności Śmiertelny podarunek. 

    Piekielny zombie

    • Poziom: 44
    • Odporność na ogień: -31
    • Odporność na trucizny: 100
    • Odporność na obrażenia duchowe: 59
    • Atak: 86
    • Obrona: 88
    • Obrażenia: 45-141
    • Minimalne punkty obrażeń: 434
    • Maksymalne punkty obrażeń: 651
    • Pancerz: 274
    • Wzrok: 6
    • Słuch: 8
    Komentarz: Gdyby można było spotkać piekielnego zombie we wcześniejszych etapach gry, mógłby być śmiertelnie groźny. Ale stworzenia tego typu występują dopiero w twierdzy Czarnego Kręgu – nasz Wybraniec jest już wtedy na wystarczająco wysokim poziomie doświadczenia, by bez trudu pozbawiać je życia.

    Piekielne zwłoki

    • Poziom: 42
    • Odporność na ogień: -33
    • Odporność na trucizny: 100
    • Odporność na obrażenia duchowe: 57
    • Atak: 75
    • Obrona: 78
    • Obrażenia: 14-44
    • Minimalne punkty obrażeń: 325
    • Maksymalne punkty obrażeń: 487
    • Pancerz: 262
    • Wzrok: 6
    • Słuch: 8
    Komentarz: Najpotężniejsze ze zwłok. Atakują z dystansu, zadając obrażenia od ognia, ale ich słaby wzrok sprawia, że muszą podejść blisko naszego bohatera. Można to wykorzystać, samemu rażąc je z daleka. Prawdę powiedziawszy, bardzo łatwo pokonamy je dowolną metodą, gdyż występują jedynie w twierdzy Czarnego Kręgu, dokąd dotrzemy na bardzo wysokim poziomie doświadczenia.

    Upiór

    • Poziom: 23
    • Odporność na ogień: -52
    • Odporność na elektryczność: 38
    • Odporność na trucizny: 100
    • Odporność na obrażenia duchowe: 100
    • Atak: 48
    • Obrona: 45
    • Obrażenia: 18-60
    • Minimalne punkty obrażeń: 80
    • Maksymalne punkty obrażeń: 120
    • Pancerz: 143
    • Wzrok: 10
    • Słuch: 12
    Komentarz: Rzadko spotykany przeciwnik. Należy wystrzegać się jego szybkich ciosów, gdyż odbiera nimi sporo punktów życia. Warto zabezpieczyć się przed nimi Ochroną przed magią.

    Widmowy władca

    • Poziom: 45
    • Odporność na ogień: -30
    • Odporność na elektryczność: 60
    • Odporność na trucizny: 100
    • Odporność na obrażenia duchowe: 100
    • Atak: 95
    • Obrona: 90
    • Obrażenia: 45-141
    • Minimalne punkty obrażeń: 253
    • Maksymalne punkty obrażeń: 379
    • Pancerz: 371
    • Wzrok: 10
    • Słuch: 12
    Komentarz: Obok licza najpotężniejszy z nieumarłych. Olbrzymia wartość pancerza oraz punktów życia (bestiariusz co prawda podaje przedział 253-379, ale istnieją też jednostki o większej ich liczbie) czynią z widmowego władcy bestię trudną do zabicia. Poza tym w walce wręcz zadaje bardzo silne ciosy (obrażenia od magii), a wysoka wartość ataku sprawia, że rzadko chybia. Przed starciem z tym przeciwnikiem koniecznie należy skorzystać z Ochrony przed magią, warto też pomyśleć o wsparciu ze strony przyzwanych istot bądź zmasowanym ataku ognistymi zaklęciami. 

    Większy ghul

    • Poziom: 21
    • Odporność na ogień: -54
    • Odporność na elektryczność: -54
    • Odporność na trucizny: 100
    • Odporność na obrażenia duchowe: 100
    • Atak: 52
    • Obrona: 42
    • Obrażenia: 21-69
    • Minimalne punkty obrażeń: 167
    • Maksymalne punkty obrażeń: 250
    • Pancerz: 47
    • Wzrok: 6
    • Słuch: 8
    Komentarz: Jeszcze jeden ghul. Znacznie silniejszy od podstawowej wersji, ale słabszy od ghula wampira. W momencie, w którym po raz pierwszy zetkniemy się z tym przeciwnikiem, powinniśmy być już na odpowiednio wysokim poziomie, by nie sprawił nam żadnych trudności.

    Zombie

    • Poziom: 25
    • Odporność na ogień: -50
    • Odporność na elektryczność: -50
    • Odporność na trucizny: 100
    • Odporność na obrażenia duchowe: 40
    • Atak: 45
    • Obrona: 32
    • Obrażenia: 9-27
    • Minimalne punkty obrażeń: 252
    • Maksymalne punkty obrażeń: 378
    • Pancerz: 56
    • Wzrok: 6
    • Słuch: 8
    Komentarz: Standardowy zombie – powolny, ale silny. Uderza rzadko, zadając przy tym przeciętne obrażenia, częściej magiczne niż fizyczne. Jego słabym punktem jest kiepski wzrok – musi podejść stosunkowo blisko do naszego bohatera, by wykonać atak, a w tym czasie my możemy spokojnie osłabiać go za pomocą broni dystansowych bądź czarów opartych na ogniu i elektryczności, a następnie oddalić się o kilka dalszych kroków.

    Zwłoki

    • Poziom: 21
    • Odporność na ogień: -54
    • Odporność na elektryczność: -54
    • Odporność na trucizny: 100
    • Odporność na obrażenia duchowe: 36
    • Atak: 37
    • Obrona: 25
    • Obrażenia: 7-23
    • Minimalne punkty obrażeń: 167
    • Maksymalne punkty obrażeń: 250
    • Pancerz: 47
    • Wzrok: 6
    • Słuch: 8
    Komentarz: Być może pierwszy nieumarły, z jakim przyjdzie nam walczyć. Ponieważ większość przeciwników w grze porusza się wolniej od naszego bohatera, a zwłoki nie są wyjątkiem, już pierwszopoziomowa postać jest w stanie pokonać je dość szybko, strzelając z łuku lub używając zaklęć dystansowych. Magowie powinni wykorzystać podatność na ogień i elektryczność.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw