Strzały
Strzały są amunicją do długich i krótkich łuków.
Strzały
Właściwości: Brak.
Znajdowane: Automatycznie po wyekwipowaniu w krótki lub długi łuk.
Komentarz: Zwykłe strzały.
Strzały lodowe
Właściwości: +2 obrażenia od zimna.
Znajdowane: Masowo wszędzie.
Komentarz: Strzały występujące na tyle często, że właściwie nie musimy się o nie martwić i możemy mieć je wyekwipowane cały czas. Oczywiście, jeśli wróg wykazuje odporność na zimno, należy je schować i użyć innych.
Strzały ogniste
Właściwości: +2 obrażenia od ognia.
Znajdowane: Masowo wszędzie.
Komentarz: Jak wyżej, tylko zadają obrażenia od ognia.
Strzały zepsucia
Właściwości: +3 obrażenia od sił natury.
Znajdowane: W zasadzie wszędzie.
Komentarz: Niby strzały trochę lepsze od powyższych, ale to tylko róznica punktu obrażeń - stąd w zasadzie można strzelać ile wlezie.
Elfickie strzały
Właściwości: +6 atak, szansa na ogłuszenie.
Znajdowane: W wielu miejscach; na pewno znajdziemy je w Wieży Kręgu, Lesie Brecilian, Zamku Redcliff i Zrujnowanej Świątyni.
Komentarz: Rzadziej (w porównaniu z powyższymi) występujące strzały. Należałoby je już trochę oszczędzać, mimo że nie mają porywających właściwości.
Strzały Andrasty
Właściwości: Przerywają rzucanie zaklęć.
Znajdowane: Można je kupić u kupca w wiosce Azyl i znaleźć podczas Prób.
Komentarz: Bardzo rzadko występujące strzały do zadań specjalnych - polowań na magów. Jest ich tylko 40 w całej grze (przy czym 30 możemy nawet nie zdążyć kupić), więc trzeba oszczędzać i używać wyłącznie przeciwko silnym czarodziejom.
Bełty
Bełty są amunicją do kusz.
Bełty
Właściwości: Brak.
Znajdowane: Automatycznie po wyekwipowaniu w kuszę.
Komentarz: Zwykłe bełty.
Bełty lodowe
Właściwości: +3 obrażenia od zimna.
Znajdowane: Masowo wszędzie.
Komentarz: Jak strzały lodowe, tyle że do kusz.
Bełty ogniste
Właściwości: +3 obrażenia od ognia.
Znajdowane: Masowo wszędzie.
Komentarz: Jak strzały ogniste, tyle że do kusz.
Bełty wybuchowe
Właściwości: +4 obrażenia od ognia.
Znajdowane: W zasadzie wszędzie.
Komentarz: Jak strzały zepsucia, tyle że do kusz i zadające obrażenia od ognia - jakby wbrew nazwie, tylko jednemu przeciwnikowi.
Bełty przewracające
Właściwości: Szansa na przewrócenie.
Znajdowane: W wielu miejscach.
Komentarz: Swego rodfzaju odpowiednik elfickich strzał, tyle że gorszy - bez premii do ataku i z mniej szkodliwym statusem. Używać tylko na silniejszych wrogów.
Celne bełty
Właściwości: +10-20 obrażeń zadawanych mrocznym pomiotom.
Znajdowane: Rzadko losowo; po 20 sztuk sprzedają Faryn w Przełęczy Mroźnego Grzbietu i Bohdan Feddic przez ostateczną bitwą.
Komentarz: Bełfty niszczycielskie przeciwko mrocznym pomiotom i zupełnie nieszkodliwe wobec innych przeciwników. Warto naszpikować nimi jakiegoś pomiotowego bossa, np. takiego na Głębokich Ścieżkach lub podczas bitwy o Denerim. Nie jest potwierdzone, czy zadają dodatkowe obrażenia Arcydemonowi.