Materiał | Obrażenia | Przebicie | Krytyk | Zasięg | Wymagania | Runy |
---|---|---|---|---|---|---|
Wiąz (poz. 1) | 6.00 | 4.00 | 1.00% | 35.00 m | Zręczność 14 | 0 |
Jesion (poz. 2) | 6.60 | 4.80 | 1.10% | 36.75 m | Zręczność 16 | 0 |
Cis (poz. 3) | 7.20 | 5.60 | 1.20% | 38.50 m | Zręczność 18 | 0 |
Świerk (poz. 4) | 7.80 | 6.40 | 1.30% | 40.25 m | Zręczność 22 | 0 |
Żelazodrzewo (poz. 5) | 8.40 | 7.20 | 1.40% | 42.00 m | Zręczność 28 | 0 |
Sylwanodrzewo (poz. 6) | 9.00 | 7.80 | 1.50% | 43.75 m | Zręczność 30 | 0 |
Smoczy cierń (poz. 7) | 9.60 | 8.60 | 1.60% | 45.50 m | Zręczność 34 | 0 |
Premia do obrażeń: + ( ( Siła - 10 ) * 50% * ( Zręczność - 10 ) * 50% ) * 100% Szybkość ataku: 1.00 Czas celowania: 0.3 |
Długi łuk
Poziom: 1. - 7.
Właściwości: brak.
Runy: 0.
Znajdowane: Masowo wszędzie.
Komentarz: Najlepsza z broni dystansowych, zwana także jedyną opłacalną do użycia. Ma dużą przewagę nad łukiem krótkim i kuszą, tak więc jeśli chcesz strzelać, to tylko z niego (chyba że naprawdę trafi ci się potężny sprzęt z innej kategorii.
Dalijski długi łuk
Poziom: 1. - 7.
Właściwości: Szybkie celowanie.
Runy: 0.
Znajdowane: Okolice Lasu Brecillan; sprzedaje go też Faryn na Przełęczy Mroźnego Grzbietu.
Komentarz: Nieco lepszy łuk niż powyższy, ale tylko niec, bo jego właściwość specjalna jest nieco osłabiona względem innych o tej samej nazwie. Na terenach elfów znajdziemy dużo lepsze łuki, więc ten służyć nam będzie tylko wtedy, kiedy na tamte będziemy zbyt nieporadni.
Antiviański długi łuk
Poziom: 1. - 7.
Właściwości: +1% szansa na krytyka, szybkie celowanie.
Runy: 0.
Znajdowane: Przy zwłokach przywódcy zabójców podczas wykonywania zadania Leliany i Wielkiego Smoka; sprzedaje go też Cesar w Denerim.
Komentarz: Łuk dla sokolich oczu, którzy chcą częściej trafiać krytyki, jednak nawet z bonusem nie jest to łatwe. Biorąc pod uwagę miejsca znajdowania, możliwe, że w ogóle go nie użyjemy.
Długi łuk pomiotów
Poziom: 1. - 3.
Właściwości: +0.5 przebicie pancerza, -1 Zręczność
Runy: 0.
Znajdowane: Na terenach mrocznych pomiotów oraz przy ich zwłokach.
Komentarz: Najgorszy długi łuk w grze, bez dwóch zdań. Walka dystansowa opiera się na Zręczności, więc nie możemy jej sobie dobrowolnie obniżać.
Zabójca Wilków
Poziom: 5.
Właściwości: +4 obrażenia zadawane nieumarłym, +8 obrażenia zadawane bestiom.
Runy: 0.
Znajdowane: Las Brecillan; jedna z nagród za wykonanie zadania "Żelazodrzewo".
Komentarz: Jeśli wybieramy się na bestię, jest to zdecydowanie jeden z najlepszych łuków w grze; całkiem nieźle spisuje się też na nieumarłych. Przeciwko innym wrogom używaj czego innego, chociaż jeśli twoja Zręczność nie jest za wysoka, możesz tego, bo ma całkiem wysoki poziom.
Miotacz włóczni
Poziom: 6.
Właściwości: +2.5 penetracja pancerza, szybkie celowanie.
Runy: 0.
Znajdowane: Głębokie Ścieżki - Okopy Umarłych; przy zwłokach Mistrza Kuźni.
Komentarz: Łuk o wysokim poziomie, ale kiepskich właściwościach. Jeśli tak jak ja w miarę szybko idziesz do Orzammaru, będziesz go przez jakiś czas używał, ale w innym wypadku raczej od razu sprzedasz.
Łuk Złotego Słońca
Poziom: 6.
Właściwości: +4 atak.
Runy: 0.
Znajdowane: Denerim (druga wizyta) - Obcowisko; przy zwłokach Devery.
Komentarz: Szczerze mówiąc, porażka. Znajdujemy go bardzo późno, a statystki ma po prostu słabe. Odradzam.
Ramię Falon'Dina
Poziom: 7.
Właściwości: +2 obrażenia, szybkie celowanie.
Runy: 0.
Znajdowane: Las Brecillan - ruiny; w smoczym skarbcu.
Komentarz: Jeden z najlepszych łuków w grze, nic dodać, nic ująć. Będziesz go prawdopodobnie używał od znalezienia aż do samego końca.
Daleki Śpiew
Poziom: 7.
Właściwości: +2 obrażenia, +3% szansa na krytyka, szybkie celowanie, +10 atak, +10% obrażenia krytyczne.
Runy: 0.
Znajdowane: Redcliff; sprzedaje go kowal, który zastąpi Owena w wypadku jego śmierci za około 120 suwerenów.
Komentarz: Najlepszy ogólnodostępny łuk w podstawowej wersji gry. Żeby go jednak zdobyć, trzeba doprowadzić do śmierci Owena, na co chyba niewielu się decyduje. Szkoda, bo zasługuje na używanie przez jak największą liczbę łuczników.
Refleksyjny łuk Marjolaine
Poziom: 7.
Właściwości: +3 Spryt, +3 obrażenia, szybkie celowanie; tylko Leliana.
Runy: 0.
Znajdowane: Denerim; w domu Marjolaine (zadanie Leliany).
Komentarz: Bardzo dobry łuk, z jednym małym szkopułem - może być używany tylko przez Lelianę. Jeśli nie zabierasz bardki ze sobą, taką nagrodę za wykonanie zadania zdecydowie uznasz za niewystarczającą.
Oko Maga
Poziom: 7.
Właściwości: +3% szansa na krytyka, +4 atak.
Runy: 0.
Znajdowane: Wioska Azyl; skrzynia na tyłach sklepu.
Komentarz: Teoretyczny konkurent Ramienia Falon'Dina do twojej ręki, w praktyce raczej nieużywany - ma te same parametry, ale gorsze właściwości i zwykle znajduje się go później (no, przynajmniej ja).
Smutki Arlathana
Poziom: 7.
Właściwości: +3 obrażenia, +3 przebicie pancerza, +6% szansa na krytyka, szybkie celowanie.
Runy: 0.
Znajdowane: DLC Witch Hunt; jeśli zdobędziemy osiągnięcie Through the Looking Glass, zacznie z nim każda nowa postać.
Komentarz: Jak większość broni otrzymywanej w wyniku zdobycia osiągnięcia w DLC, świetny oręż, najlepszy w swojej klasie - ten konkretny np. ulepsza wszystkie swoje podstawowe parametry. Jak zwykle także problemem jest to, że na 99% nie będziemy z niego mogli skorzystać w pierwszej grze.