Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Dragon Age: Początek • Długie miecze • INSIMILION

    Dragon Age: Początek


    Długie miecze

    Działy gier » Dragon Age: Początek » Opisy
    Autor: Tallos
    Utworzono: 26.12.2014
    Aktualizacja: 27.12.2014

    Materiał Obrażenia Przebicie Krytyk Zasięg Wymagania Runy
    Żelazo (poz. 1) 7.00 2.00 2.00% Wręcz Siła 11 0
    Żeliwo (poz. 2) 7.70 2.30 2.20% Wręcz Siłą 13 0
    Stal (poz. 3) 8.40 2.60 2.40% Wręcz Siła 15 1
    Veridium (poz. 4) 9.10 2.90 2.60% Wręcz Siła 19 1
    Czerwona stal (poz. 5) 9.80 3.20 2.80% Wręcz Siła 25 2
    Srebrnoryt (poz. 6) 10.50 3.50 3.00% Wręcz Siłą 27 2
    Smocza kość (poz. 7) 11.2o 4.00 3.20% Wręcz Siła 31 3
    Premia do obrażeń: + ( Siła - 10 ) * 100%
    Szybkość ataku: 1.10

    Długi miecz
    Poziom: 1. - 7.
    Właściwości: brak.
    Runy: zależnie od poziomu.
    Znajdowane: Masowo wszędzie.
    Komentarz: Zwykły miecz, czyli najlepsza broń jednoręczna w grze. Zadaje zdecydowanie najwyższe obrażenia wśród nich, a i pozostałe statystyki stoją na wysokim poziomie. Mimo wszystko, odradzam wyposażania weń całą drużynę, bo to jest po prostu nudne.

    Krasnoludzki długi miecz
    Poziom: 1. - 7.
    Właściwości: brak.
    Runy: zależnie od poziomu.
    Znajdowane: Okolice Orzammaru.
    Komentarz: Zwykły miecz, tyle że wykuty przez krasnoludy.

    Dar'Misaan
    Poziom: 1. - 7.
    Właściwości: brak.
    Runy: zależnie od poziomu.
    Znajdowane: Okolice Lasu Brecilian.
    Komentarz: Zwykły długi miecz, tyle że wykuty przez elfy.

    Długi miecz Strażnika
    Poziom: 1. - 7.
    Właściwości: brak.
    Runy: zależnie od poziomu.
    Znajdowane: Skrytka Strażników w Denerim oraz DLC Twierdza Strażnika i Powrót do Ostagaru
    Komentarz: Zwykły długi miecz, tyle że wykuty przez Strażników.

    Piłomiecz
    Poziom: 1. - 7.
    Właściwości: +1 obrażenia, +1% szansa na krytyka.
    Runy: zależnie od poziomu.
    Znajdowane: Tu i tam, np. w Zrujnowanej Świątyni.
    Komentarz: Rzadko znajdowane, ale całkiem fajne ostrze. Jak szybko na niego trafimy, może trochę poużywamy.

    Miecz pomiotów
    Poziom: 1. - 3.
    Właściwości: +0.5 przebicie pancerza, -1 Zręczność.
    Runy: zależnie od poziomu
    Znajdowane: Na terenach mrocznych pomiotów oraz przy ich zwłokach.
    Komentarz: Jak cały sprzęt pomiotów, tak i ich miecz jest bezużyteczny: kara do Zręczności to dla szermierza strzał w stopę.

    Pożyczony długi miecz
    Poziom: 1.
    Właściwości: +1 przebicie pancerza, +6 atak
    Runy:
    Znajdowane: Początek miejskiego elfa; daje go Duncan lub Soris (zależnie od płci postaci gracza: mężczyzna/kobieta)
    Komentarz: Świetny miecz na początek - dzięki premii do ataku nasz niewyszkolony jeszcze Strażnik będzie nim częściej trafiał. Niestety, brak bonusów do obrażeń sprawia, że szybko staje się nieużyteczny.

    Doskonałe krasnoludzkie ostrze
    Poziom: 2.
    Właściwości: +2 atak.
    Runy: 0.
    Znajdowane: Początek krasnoludzkiego szlachcica; pod jego koniec daje go Harrowmont.
    Komentarz: Może i by mi się spodobał ten miecz, ale w porównaniu z powyższym wygląda trochę blado. Skoro jednak krasnoludzki szlachcic ma coś takiego, niech tego używa.

    Rodowy miecz
    Poziom: 2.
    Właściwości: +1 obrażenia, +4 atak; tylko wojownik lub łotrzyk.
    Runy: 0.
    Znajdowane: Początek ludzkiego szlachcia; w wyniku zadania "Rodowy skarb".
    Komentarz: Najlepszy z mieczy uzyskiwanych podczas Początków. Będzie nam służył przez całkiem spory kawałek czas.

    Miecz sir Garlena
    Poziom: 2.
    Właściwości: +2 atak, +10 odporność fizyczna.
    Runy: 0.
    Znajdowane: Ostagar; trzeba wmówić elfiemu posłańcowi, że miał nam coś przekazać.
    Komentarz: Pierwsza magiczna broń, którą znajdziemy niezależnie od Początku postaci. Nie jest to super oręż, ale skoro taki mamy, to czemu go nie używać?

    Miecz Dwyna
    Poziom: 3.
    Właściwości: +2% odporność na czary.
    Runy: 1.
    Znajdowane: Redcliff; przy zwłokach Dwyna.
    Komentarz: Właściwie zwykły stalowy miecz - 2% odporności to w zasadzie śmiech na sali. Na dodatek uzyskanie go wymaga śmierci właściciela, która nie wszystkim musi pasować. Ogólnie rzecz biorąc nie polecam, zwłaszcza że w samym Redcliff znajdujemy też Zielone Ostrze.

    Wierny Przysiędze
    Poziom: 3.
    Właściwości: +1.5 przebicie pancerza, +10% otrzymywane efekty uzdrawiające.
    Runy: 1.
    Znajdowane: Lothering; nagroda za wykonanie wszystkich zadań z tablicy Kantora.
    Komentarz: Dobry miecz, który z pewnością będzie nam służył przez pewien czas. Ponadto, jego uzyskanie to bułka z masłem i szybko następuje.

    Potęga Asturiana
    Poziom: 3. lub 6.
    Właściwości: +2 obrażenia, +1 przebicie pancerza, osłabia pobliskie mroczne pomioty.
    Runy: 1 lub 2 (zależnie od poziomu).
    Znajdowane: Twierdza Strażnika; nagroda za wykonanie zadania "Starożytna historia" (jest za obrazem).
    Komentarz: Miecz wymagający DLC, więc nie każdy położy na nim łapki - a szkoda, bo jest naprawdę powerny. Warto jednak zaznaczyć, że ten sam dodatek daje możliwość zdobycia jeszcze potężniejszego ostrza.

    Zielone Ostrze
    Poziom: 4.
    Właściwości: +10% odporność na siły natury, +6 obrażenia zadawane bestiom.
    Runy: 1.
    Znajdowane: Redcliff; w trakcie zadania "Zaginione dziecko".
    Komentarz: Całkiem fajny miecz, zwłaszcza kiedy wybieramy się na bestie - którekolwiek potwory są zaliczane do tego typu. Sam podejrzewam, że są to zwierzęta - a te spotkamy w wielu miejscach, np. w Lesie Brecilian czy Głębokich Ścieżkach. Problemem tego ostrza jest jednak dla mnie to, że do Redcliff idę na samym końcu, kiedy już mam lepsze zabawki.

    Miecz Gorina
    Poziom: 5.
    Właściwości: +2 obrażenia zadawane mrocznym pomiotom.
    Runy: 2.
    Znajdowane: Denerim; sprzedaje go Gorim za ok. 3 suwereny.
    Komentarz: Fajny miecz, a to głównie z tego powodu, że nie trzeba walczyć, by się do niego dobrać - wystarczy nieco forsy i krótka wizyta w Denerim. Statystykowo też jest dobrze, cieszą zwłaszcza dwa miejsca na runy, a i pomioty tłucze się bardzo często.

    Ostrze Marica
    Poziom: 5.
    Właściwości: +0.75/+1.5 regeneracja zdrowia w walce, +0.75/1.5 regeneracja staminy w walce, +6 obrażenia zadawane mrocznym pomiotom, osłabia pobliskie mroczne pomioty; brak wymaganej wartości Siły.
    Runy: 2.
    Znajdowane: DLC Powrót do Ostagaru; w skrzyni Cailana.
    Komentarz: Całkiem potężny miecz, który ma dwie wady: po pierwsze, wymaga DLC, a po drugie, w tym samym dodatku znajduje się lepsze Ostrze Duncana. Uwaga: dzięki jego sprzedaży i odkupieniu możemy zwiększyć jego poziom o 1 lub 2, ale coś takiego to jak na mój gust wykorzystywanie bugów, więc tego nie pochwalam.

    Miecz Duncana
    Poziom: 5., 6. lub 7.
    Właściwości: +3 Siła woli, +3 Spryt, +2/+4 regeneracja wytrzymałości w walce, +4 obrażenia zadawane mrocznym pomiotom.
    Runy: 2 lub 3 (zależnie od poziomu).
    Znajdowane: DLC Powrót do Ostagaru; przy zwłokach ożywionego ogra.
    Komentarz: Oryginalny miecz, właściwie żadna jego właściwość nie zwiększa czystego potencjału bojowego postaci - stąd też bardziej lubią go łotrzycy niż wojownicy. Raczej rzadko się go używa, chyba że do Ostagaru wróci się albo na tyle wcześnie, że nie ma się lepszej broni, albo na tyle późno, że ta konkretna ma już 7. poziom.

    Tkacz Zaklęć
    Poziom: 6.
    Właściwości: +5 Magia, +1 regeneracja many w walce, +10% odporność na magię, +3 obrażenia od elektryczności; tylko mistyczny wojownik.
    Runy: 2.
    Znajdowane: Zrujnowana Świątynia; przy zwłokach nadzorcy kultystów.
    Komentarz: Możliwe, że to najlepszy miecz w grze, ale ma jedną wadę: może być używany wyłącznie przez mistycznych wojowników. Jeśli sam grasz takim magiem, to bardzo się ucieszysz, bo znacznie zwiększa zdolności bojowe i magiczne, ale dla towarzyszy niezbyt się nadaje, bo walczący mieczem czarodziej wymaga stałego nadzoru.

    Krawędź Imperium
    Poziom: 6.
    Właściwości: +2 obrażenia, +3% szansa na krytyka, +6 atak.
    Runy: 0.
    Znajdowane: Denerim (druga wizyta); dwa egzemplarze tej broni znajduje się podczas wykonywania zadań w Obcowisku.
    Komentarz: Bardzo dobry miecz. Niestety, znajdujemy go już właściwie przy końcu gry, kiedy brak miejsc na runy często czyni go nieopłacalnym w użyciu. Uwaga: jeśli masz DLC Twierdza Strażnika i sprzedaż go któremuś Drydenowi, po odkupieniu będzie miał 2 miejsca na runy, co uczyni go kapitalnym orężem.

    Honor powierzchowca
    Poziom: 7.
    Właściwości: +20% odporność duchowa, +6 obrażenia zadawane nieumarłym.
    Runy: 3.
    Znajdowane: Głębokie Ścieżki; w wyniku zadania "Powierzchowiec godzien podziwu".
    Komentarz: Drugi w kolejności najlepszy miecz w grze, nie licząc tych z DLC i Tkacza zaklęć. Standardowo nie ma zbyt przydatnych właściwości, ale aż trzy miejsca na runy kuszą. Wadą jest to, że żeby go zdobyć, trzeba się sporo nachodzić.

    Zawodzące ostrze
    Poziom: 7.
    Właściwości: +2 przebicie pancerza, +6 atak, +3 obrażenia od zimna.
    Runy: 3.
    Znajdowane: Denerim; przy zwłokach Gaxkanga (żeby móc go spotkać, trzeba wykonać zadanie "Niezwiązany").
    Komentarz: Najlepszy miecz w "czystym" Dragon Age. Zadaje olbrzymie obrażenia, łatwo się nim trafia i ma aż trzy miejsca na runy. Pewną wadą jest, że znajduje się go przy zwłokach jednego z najpotężniejszych przeciwników w grze.

    Skazikrew
    Poziom: 7.
    Właściwości: +3% szansa na krytyka, +2 atak, +10% obrażenia od krytyków/ciosów w plecy, trucizna (jad); tylko wojownik lub łotrzyk.
    Runy: 3.
    Znajdowane: Nagroda za przejście DLC Kroniki Mrocznych Pomiotów - po jego ukończeniu miecz będzie miała każda nowa postać.
    Komentarz: Świetny miecz, aczkolwiek pewnie nikt nie będzie go miał przy pierwszym przejściu gry - ciężko mi wyobrazić sobie, że ktoś zagra w DLC przedstawiające alternatywną historię przed historią prawdziwą. Tak czy owak, Skazikrew to miecz raczej dla łotrzyków, bo wojowie wolą na ogół coś zadającego większe obrażenia bazowe niż krytyczne.

    Gwiezdny Kieł
    Poziom: nieformalny 8. (obrażenia 11.90, przebicie 4.20, krytyk 3.40%, wymaga 31 Siły).
    Właściwości: +3 Zręczność, +3 obrażenia, +2.5 przebicie pancerza.
    Runy: 3.
    Znajdowane: DLC Twierdza Strażnika; trzeba dostarczyć Mikhaelowi Drydenowi metal z meteorytu (uzyskiwany podczas losowego spotkania na mapie).
    Komentarz: Najlepszy jednoręczny miecz w Dragon Age, oczywiście wymagający DLC. Dzięki premii do Zręczności zwiększa tak właściwości ofensywne, jak i defensywne postaci. Jakby to było mało, uzyskać go zasadniczo dużo łatwiej niż Zawodzące Ostrze czy Honor Powierzchowca.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw