Za każdym razem, gdy któraś z postaci ginie i zostaje wskrzeszona, z poniższej listy wylosowywana jest jakaś rana lub uraz, który "towarzyszy" jej do chwili użycia "Zestawu do leczenia Ran" lub odwiedzin w obozie. Aby nie marnować niepotrzebnie Zestawów, można czasem "przetrzymać" postać z jakąś karą - kara do zręczności u maga czy odporności na siły natury, gdy walczy się z "nienaturalnymi" przeciwnikami, niczemu nie zaszkodzi. Za to te obniżające kondycję, ilość punktów życia czy podwyższające zmęczenie powinny być leczone jak najszybciej. Rany i urazy, jakie może odnieść bohater, są następujące:
Krwawienie
Zmniejsza regenerację zdrowia bohatera.
Pęknięta Kość
Daje karę do Zręczności.
Uraz Głowy
Zmniejsza Magię bohatera o 3 punkty.
Krwawy Kaszel
Dodaje 15% do współczynnika Zmęczenie.
Pęknięta Czaszka
Zmniejsza Kondycję bohatera o 4 punkty.
Zmiażdżone Ramię
Zmniejsza obrażenia zadawane przez bohatera o 1 punkt (także magiczne).
Uszkodzone Oko
Zmniejsza Atak bohatera o 8 punktów.
Ogłuszenie
Zmniejsza Obronę bohatera o 10 punktów.
Otwarta Rana
Zmniejsza limit punktów życia bohatera.
Pęknięcie Czaszki
Zmniejsza Siłę Woli bohatera.
Otwarta Rana
Zmniejsza odporność na siły natury o 10%.
Rozerwana Żyła
Zmniejsza kondycję bohatera o 3 punkty.
Zwichnięcie
Zmniejsza szybkość bohatera.