Materiał | Obrażenia | Przebicie | Krytyk | Zasięg | Wymagania | Runy |
---|---|---|---|---|---|---|
Żelazo (poz. 1) | 10.00 | 3.00 | 3.00% | Wręcz | Siła 18 | 0 |
Żeliwo (poz. 2) | 11.00 | 3.45 | 3.30% | Wręcz | Siłą 20 | 0 |
Stal (poz. 3) | 12.00 | 3.90 | 3.60% | Wręcz | Siła 22 | 1 |
Veridium (poz. 4) | 13.00 | 4.35 | 3.90% | Wręcz | Siła 26 | 1 |
Czerwona stal (poz. 5) | 14.00 | 4.80 | 4.20% | Wręcz | Siła 32 | 2 |
Srebrnoryt (poz. 6) | 15.00 | 5.25 | 4.50% | Wręcz | Siłą 34 | 2 |
Smocza kość (poz. 7) | 16.00 | 6.00 | 4.80% | Wręcz | Siła 38 | 3 |
Premia do obrażeń: + ( Siła - 10 ) * 110% Szybkość ataku: 0.90 |
Topór bojowy
Poziom: 1. - 7.
Właściwości: brak.
Runy: zależnie od poziomu.
Znajdowane: Masowo wszędzie.
Komentarz: Broń dwuręczna dla tych, którzy lubią krytyki - najłatwiej uzyskać je właśnie toporami bojowymi. Pozostałe statystyki ma niezłe, więc nie odstaje zbytnio od wielkich mieczy.
Dal'Thanan
Poziom: 1. - 7.
Właściwości: brak.
Runy: zależnie od poziomu.
Znajdowane: Okolice Lasu Brecilian.
Komentarz: Zwykły topór bojowy, tyle że wykuty przez elfów.
Topór barbarzyńców
Poziom: 1. - 7.
Właściwości: brak.
Runy: zależnie od poziomu.
Znajdowane: Losowo w niektórych skrzyniach, raczej bardzo rzadko. Sojusznikom Kruków sprzedaje je też Cesar w Denerim.
Komentarz: Zwykły topór bojowy, tyle że wykuty przez barbarzyńców.
Topór pomiotów
Poziom: 1. - 3.
Właściwości: +0.5 przebicie pancerza, -1 Zręczność.
Runy: zależnie od poziomu.
Znajdowane: Na terenach mrocznych pomiotów oraz przy ich zwłokach.
Komentarz: Jak wszystkie bronie pomiotów - nieopłacalny. Powód niedomiennie ten sam: kara do Zręczności.
Topór Vashotha
Poziom: 5.
Właściwości: +1 Siła, +2 Siła woli, +1 obrażenia.
Runy: 2.
Znajdowane: Bitwa o Denerim; przy zwłokach generała hurloków.
Komentarz: Fajny topór, ale zdecydowanie za późno znajdowany - jakoś wątpię, by przy końcu gry interesował nas 5.-poziomowy oręż.
Dziób Gryfa
Poziom: 6.
Właściwości: +4 obrażenia zadawane mrocznym pomiotom; tylko główny bohater.
Runy: 2.
Znajdowane: Las Brecilian; nagroda za wsparcie Zathriana podczas sporu z wilkołakami (tylko, jeśli od razu upomnimy się o nagrodę).
Komentarz: Jeden z całkiem licznych sprzętów, które umknęły mi dzięki wybraniu innej linii fabularnej. Dla tych, którzy zrobią tak jak ja, a chcą używać topora dwuręcznego to bolesny cios - to najwcześniej uzyskiwany magiczny oręż tej klasy, na szczęście obdarzony średnią właściwością specjalną.
Ostrze Wiary
Poziom: 6.
Właściwości: +2 Siła woli, +5% obrażenia krytyczne/ciosu w plecy.
Runy: 2.
Znajdowane: Zrujnowana Świątynia; przy zwłokach Kolgrima.
Komentarz: Jeden z dwóch najlepszych toporów bojowych w grze, nie licząc tego z DLC. Wojownik używający takiej broni potrzebuje sporo wytrzymałości i korzysta z wyższych szans na trafienie krytyczne, więc właściwości tej broni są dla niego bardzo przydatne.
Topór wojenny Maetashear
Poziom: 6.
Właściwości: +1 obrażenia, +5% szansa na krytyka, -1 Zręczność.
Runy: 2.
Znajdowane: Zrujnowana Świątynia; przy zwłokach wielkiego smoka.
Komentarz: Najlepszy topór bojowy, na równi z Ostrzem Wiary. Mimo kary do Zręczności, warto go używać, bo zadaje jedne z największych obrażeńw grze - ma premię do podstawowych i zwiększoną szansę na krytyka.
Rozbijacz Smoczych Kości
Poziom: 7.
Właściwości: +8 Siła woli, +5 obrażenia, +10% obrażenia krytyczne/ciosu w plecy.
Runy: 3.
Znajdowane: DLC Witch Hunt; jeśli zdobędziemy osiągnięcie Upadek Varterrala, zacznie z nim każda nowa postać.
Komentarz: Kapitalna broń, zadająca jeszcze większe obrażenia niż Maetashear i obdarzająca większą Siłą woli niż Ostrze Wiary. Trudno ją jednak dostać, bo trzeba w tym celu p[okonać elitarnego bossa na wysokim lub koszmarnym poziomie trudności.