Materiał | Obrażania | Przebicie | Krytyk | Zasięg | Wymagania | Runy |
---|---|---|---|---|---|---|
Żelazo (poz. 1) | 6.00 | 2.00 | 1.00% | Wręcz | Siła 11 | 0 |
Żeliwo (poz. 2) | 6.60 | 2.30 | 1.10% | Wręcz | Siłą 13 | 0 |
Stal (poz. 3) | 7.20 | 2.60 | 1.20% | Wręcz | Siła 15 | 1 |
Veridium (poz. 4) | 7.80 | 2.90 | 1.30% | Wręcz | Siła 19 | 1 |
Czerwona stal (poz. 5) | 8.40 | 3.20 | 1.40% | Wręcz | Siła 25 | 2 |
Srebrnoryt (poz. 6) | 9.00 | 3.50 | 1.60% | Wręcz | Siłą 27 | 2 |
Smocza kość (poz. 7) | 9.6o | 4.00 | 1.80% | Wręcz | Siła 31 | 3 |
Premia do obrażeń: + ( Siła - 10 ) * 110% Szybkość ataku: 1.10 |
Topór
Poziom: 1. - 7.
Właściwości: brak.
Runy: zależnie od poziomu.
Znajdowane: Masowo wszędzie.
Komentarz: Zwykły topór, jakich wiele. Początkowe bronie tego rodzaju niewiele odstają od mieczy, ale różnica powiększa się wraz z poziomami. Oręż ten najlepiej spisuje się w rękach bardzo silnych postaci, jako że nieco zwiększa premię z Siły do obrażeń.
Krasnoludzki topór
Poziom: 1. - 7.
Właściwości: brak.
Runy: zależnie od poziomu.
Znajdowane: Okolice Orzammaru.
Komentarz: Zwykły topór, tle że wykuty przez krasnoludy.
Dal'Thanu
Poziom: 1. - 7.
Właściwości: brak.
Runy: zależnie od poziomu.
Znajdowane: Okolice Lasu Brecilian.
Komentarz: Zwykły topór, tyle że wykuty przez elfy.
Topór Popielnych Wojowników
Poziom: 1. - 7.
Właściwości: +2 atak.
Runy: zależnie od poziomu.
Znajdowane: Masowo wszędzie.
Komentarz: Topór nieco lepszy od przeciętnego. Jeśli szybko znajdziemy dobry egzemplarz z miejscami na runy, tom trochę go poużywamy.
Topór pomiotów
Poziom: 1. - 3.
Właściwości: +0.5 przebicie pancerza, -1 Zręczność.
Runy: zależnie od poziomu.
Znajdowane: Na terenach mrocznych pomiotów oraz przy ich zwłokach.
Komentarz: Jak cały sprzęt pomiotów, do niczego - kara do Zręczności to dla walczących bronią strzał w stopę.
Dal'Thanu Deygana
Poziom: 4.
Właściwości: +10% odporność na siły natury, +4 atak.
Runy: 1.
Znajdowane: Las Brecilian; przy nieprzytomnym Deyganie lub też jego zwłokach.
Komentarz: Najsłabszy z magicznych toporów - niestety, znajdziemy go w Lesie Brecillan, który jest gorszym celem szybkiej podróży niż np. Wieża Kręgów czy Orzammar. Jeśli masz już porządny standardowy topór z miejscem na runy, możesz olać opisywaną broń, bo jej specjalne właściwości nie zachwycają.
Linia Krwi
Poziom: 5., 6. lub 7.
Właściwości: +3 Zręczność, +10% odporność na siły duchowe, +1 przebicie pancerza, +4 obrażenia zadawane mrocznym pomiotom.
Runy: 2 lub 3 (zależnie od poziomu).
Znajdowane: Głębokie Ścieżki - Thaig Ortana; przy ciele królowej skażonych pająków.
Komentarz: Świetny topór, zwłaszcza jeśli uda się dorwać wersję 6. lub 7.-poziomową - w tym wypadku może nam służyć do końca gry. Warto zwrócić uwagę na bonus do Zręczności, który poza atakiem zwiększy także obronę użytkownika.
Toporomierz
Poziom: 6.
Właściwości: +2 obrażenia, +10% obrażenia krytyczne, +4 obrażenia zadawane smokom, szczęśliwy.
Runy: 2.
Znajdowane: Bardzo rzadkie losowe spotkanie na mapie.
Komentarz: Ekstremalnie rzadko znajdowany topór - sam nie miałem szczęścia nań natrafić, więc nazwa to moje własne tłumaczenie. Szkoda, że nie jest w stałym miejscu, bo zadaje wysokie obrażenia i bardzo przydaje się na smoki. Aha - nie mam bladego pojęcia, cóż znaczy właściwość "szczęśliwy".
Aodh
Poziom: 6.
Właściwości: +3% szansa na krytyka, +20% odporność na ogień, -5% odporność na zimno, +1 obrażenia od ognia.
Runy: 2.
Znajdowane: Denerim; jedno z losowych spotkań w mieście po wykonaniu zadania "Perły przed wieprze".
Komentarz: Topór, który poprzez oryginalną nazwę strasznie utkwił w mojej głowie - byłem nawet pewny, że zdobywa się go dużo wcześniej. Wielu magów w grze używa ognia, więc przyznawana przezeń ochrona przed tym żywiołem bardzo się przyda, a i pozostałe statystyki ma całkiem niezłe.
Gryzący Topór
Poziom: 6.
Właściwości: +1.5 przebicie pancerza, +15% obrażenia krytyczne/ciosu w plecy; tylko łotrzyk.
Runy: 2.
Znajdowane: Denerim (przed Zjazdem Możnych); przy zwłokach Arla Howe.
Komentarz: Broń, jak zresztą widać, specjalnie dla łotrzyka: nie tylko wyłącznie on może jej używać, ale i właśnie on najbardziej skorzysta na zwiększonych obrażeniach krytycznych. Dla wojownika jednak wybrałbym Aodha.
Topór Straży
Poziom: 6.
Właściwości: +3% szansa na krytyka, +2 przebicie pancerza, +6 obrażenia zadawane mrocznym pomiotom.
Runy: 2.
Znajdowane: Denerim (druga wizyta); w skrytce Strażników.
Komentarz: Najpóźniej znajdowany z 6.-poziomowych toporów. Świetnie spisuje się przeciwko pomiotom, ale do reszty zastosowań lepiej nadają się dwa powyższe.
Veshialle
Poziom: 7.
Właściwości: +2 Siła, +5% szansza na krytyka, +1/+2 regeneracja wytrzymałości w walce, +10% obrażenia krytyczne/ciosu w plecy, +2 obrażenia od sił natury.
Runy: 3.
Znajdowane: Obóz drużyny; sprzedaje go Bodahn za około 131 suwerenów.
Komentarz: Topór ostateczny, broń nie tylko obdarzona najwyższym poziomem spośród nich, ale i najlepszymi właściwościami specjalnymi; jeśli nie mamy DLC, to ogólnie jedna z najlepszych broni w grze, którą przebija chyba jedynie Zawodzące Ostrze. Jednakże, żeby położyć na niej łapki, trzeba oddać Bohdanowi sporą szkatułkę złotych monet.