Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Fallout • Uniwersalny żołnierz • INSIMILION

    Fallout » Buildy


    Uniwersalny żołnierz

    Działy gier » Fallout » Poradniki » Buildy
    Autor: KoZa
    Utworzono: 09.09.2007
    Aktualizacja: 09.07.2010

    Prezentowana poniżej postać ma dwie zalety. Po pierwsze, gra się nią bardzo łatwo i przyjemnie, a żadna walka nie stwarza większych trudności – w zasadzie można wszystkich eliminować z bezpiecznej dla nas odległości. Drugą, o wiele ważniejszą zaletą jest możliwość pełnego poznania świata gry – dzięki odpowiednio wysokiej inteligencji i umiejętnościom oratorskim otwiera się dla nas droga do wszystkich questów. Oczywiście, polecam też zagranie postacią-debilem – jest to bardzo ciekawe doświadczenie, ukazujące Fallouta od zupełnie innej strony.

    Ale do rzeczy.

    1. Najpierw trzeba wybrać odpowiednie traity:

    • (Gifted) – to jest trait, który trzeba wziąć po prostu obowiązkowo! Podnosi on wszystkie atrybuty o 1 punkt, odejmując za to od wszystkich umiejętności 10%. Umiejętności jednak łatwo nadrobić, a atrybutów tak bezproblemowo już się nie podbije.
    • (Small Frame) – według mnie najlepszy trait, jaki można wziąć „na drugiego”. W zamian za zmniejszony udźwig postaci, dostajemy o 1 punkt Zręczności (Agility) więcej. Warto.

    2. Czas na ustawienie atrybutów:

    • Siła (Strength) – 6 – taki poziom tej statystyki zapewni Ci możliwość korzystania ze wszystkich dostępnych na początku gry typów broni. Natomiast później będziesz mógł zrobić sobie operację w Bractwie Stali (+1) i założyć Power Armor (+3), co łącznie da maksymalną wartość, równą 10.
    • Percepcja (Perception) – 8 – dzięki wysokiej percepcji łatwiej się celuje i częściej trafia. Operacja w Bractwie Stali podniesie tę statystykę (+1) a mierzenie ułatwi również odpowiedni perk – Strzelec wyborowy (Sharpshooter) (+2).
    • Wytrzymałość (Endurance) – 6 – nie jest to wybitnie ważny atrybut – od niego zależą głównie punkty życia. Jednak warto dać 6 oczek, gdyż dzięki temu będzie można wziąć perka Twardziel (Toughness). Operacja w Bractwie Stali podniesie tę statystykę (+1).
    • Charyzma (Charisma) – 4 – życie jest podłe, przez co nie wszystkie atrybuty można ustawić powyżej średniej. Żeby coś dać na maksa, coś innego trzeba olać. Charyzma zostaje przez nas olana. Niestety, twarzy sobie w Bractwie Stali nie zoperujemy...
    • Inteligencja (Inteligence) – 9 – bardzo ważny atrybut! Kto wie, czy nie najważniejszy. Od niego zależą nasze opcje dialogowe oraz ilość punktów umiejętności, które zdobywamy na każdym poziomie. Operacja pozwoli nam osiągnąć maksymalną wartość – 10.
    • Zręczność (agility) – kolejny bardzo ważny atrybut. Od niego zależy nasza klasa pancerza oraz liczba punktów akcji. Na początku ustawiamy na 9, by później pomóc sobie operacją i mieć 10.
    • Szczęście (Luck) – 6 – ten atrybut ma pewien niezbyt namacalny wpływ na każde nasze działanie w grze. Nie byłby taki ważny, gdyby nie to, że od niego zależy dostęp do paru perków. Po wizycie u jednego z NPC-y w Gruzach (Boneyard) podskoczy nam do 8.

    3. Tagi, umiejętności i ich rozwój.

    Jako „uprzywilejowane” umiejętności proponuję wybrać następujące trzy: broń palną (Small Guns), broń energetyczną (Enegry Weapons) oraz retorykę (Speech). Wybór pierwszych dwóch jest chyba dosyć oczywisty – są to po prostu te rodzaje giwer, z których najwięcej będziemy podczas gry korzystać. Co do ostatniej zaś – im szybciej będziesz miał naprawdę dobrze gadane, tym lepiej. Umiejętności strzeleckie możesz spokojnie rozwinąć po 200% każda, a retorykę dociągnij do granic 120-150%. Są jeszcze trzy ważne rzeczy, których nie można pominąć: otwieranie zamków (Lockpicks), naprawa (Repair) oraz nauka (Science). Każdą z nich warto mieć w okolicach 80-100% (w szczególności korzystanie z wytrychów). Pamiętaj, że w naprawie i nauce możesz się podszkolić dzięki podręcznikom. Jeśli natomiast wpadnie Ci w ręce podręcznik, dotyczący sztuki przetrwania (Outdoorsman) tudzież pierwszej pomocy (First Aid), to również nie omieszkaj z niego skorzystać.

    4. Wybór perków na kolejnych poziomach:

    • 3. level – Twardziel (Toughness) – zwiększa naturalną odporność na obrażenia u Twojej postaci. Bardzo przydatny perk.
    • 6. level – Wyrobione Oko, poziom 1. (Bonus Ranged Damage, rank 1) – zwiększa zadawane przez nas obrażenia, gdy używamy broni strzeleckiej. Warto – w połączeniu z krytykami, perk ten sieje spustoszenie.
    • 9. level – Człowiek-demolka (Better Criticals) – czy ja pisałem coś o spustoszeniu? To jest czyste spustoszenie do kwadratu!
    • 12. level – Szybki Palec (Bonus Rate Of Fire) – pozwoli Ci na jeszcze szybsze oddawanie kolejnych strzałów. Nieocenione.
    • 15. level – Wyrobione Oko, poziom 2. (Bonus Ranged Damage, rank 2) – ot, jeszcze trochę spustoszenia.
    • 18. level – Snajper (Sniper) – jeśli tylko trafisz przeciwnika, to możesz być pewny, że wszedł Ci krytyk. Tak, wiem – zabójczy perk.
    • 21. level – Strzelec wyborowy, poziom 1. (Sharpshooter, rank 1) – teoretycznie nie powinieneś już mieć najmniejszych problemów z trafianiem. Ten perk przyda się jednak po to, by mieć absolutną pewność, że z kilometra trafisz dowolnego wroga między oczy czy inne patrzałki.

    5. Dobór broni i zbroi oraz taktyka.

    Z wyborem giwery jest łatwo. Najpierw bierzesz po prostu to, co masz pod ręką, czyli kolejno: gnata 10mm, SMG 10mm i zaraz później Desert Eagle’a. Z Magnuma przesiadasz się natomiast od razu na snajperkę, którą możesz zakupić w The Hub. Ta broń będzie Ci wiernie służyła aż do zdobycia karabinu plazmowego, który pozostanie już z Tobą do końca. Możesz go jeszcze ulepszyć w Gruzach (Boneyard).

    Dobór zbroi również chyba nie jest zagadką – docelowo musisz zdobyć Power Armora, zaliczając po drodze wszystkie inne typy opancerzenia.

    Co się zaś tyczy strategii podczas walki... Pamiętaj po prostu o jednym – trzymaj dystans! Najlepiej sprawdza się taktyka: krok w bok, mierzony strzał między oczy i powrót za barierę. W pewnym momencie nie będziesz musiał się już za niczym chować, gdyż wszyscy będą padali po pierwszym strzale.

    Grając, pamiętaj jednak o jednym – Twoja postać umie mówić i jest w tym naprawdę diabelnie dobra! Korzystaj z tego, a gra sprawi Ci po prostu absolutnie czystą przyjemność.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    LordofD
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.03.2008 o 9:35  

    Bardzo dobrze napisane i opsane. Tak trzymać.

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 16
    Temat: Nieźle zrobione ale nie jes...
    Dodany: 18.08.2010 o 23:38  

    Nieźle zrobione ale nie jestem pewien czy nie dałoby się podnieść jeszcze jakieś statystyki trzeba by było sprawdzić :)

    Thief
     

    Wędrowiec
    Temat: Można tez zupelnie inaczej...
    Dodany: 13.08.2016 o 12:08  

    Można tez zupelnie inaczej ;] Na przykład tak:
    Traity: Small Frame i Jinxed
    Cechy: ST 2 ,PE 8, EN 1, CH 8, IN 8, AG 9, LK 5.
    Tagi: Sneak, Lockpick, Speech (albo Steal).
    Perki; Earlier sequence (3), Bonus move (6), Dodger (9).
    Jak gramy ? Jedna zasada: NIC nie zabijamy ;] (mozemy w ogole nie nosić broni w łapkach). Jinxed w niczym nam nie przeszkadza, jest za to 'dodatkową obroną'. Zdobyte poziomy inwestujemy w skille Sneak, Lockpick, Speech i Steal. Dodatkowo ksiązkami podbijamy Science i Repair. Da się tak skończyć grę (właśnie to zrobiłem), dobija sie mniej więcej do 10 lvl i kiedy nas wyganiają z V13, w zakładce 'Kills' mamy pustkę ;] I za to własnie uwielbiam F1 i F2 ;D



    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw