Jarkendar to kraina, po której poruszamy się w dodatku Noc Kruka. Ukryta jest za olbrzymim masywem górskim, dlatego jest taka tajemnicza i nieznana. Magowie dostali się tam dzięki równie tajemniczemu portalowi ukrytemu pod piramidą, która zaciekawiała od dawna graczy standardowego Gothic 2, a Piraci i Bandyci przebyli drogę morzem. Bezimienny tak jak Magowie Wody przebywa drogę portalem, który zostaje otwarty właśnie dzięki niemu. Po drugiej stronie jest co obejrzeć, więc warto przejść się po mapie i przy okazji nabić trochę doświadczenia na nowych i paru znanych potworkach. Można również pobawić się w archeologa i odkryć całą prawdę odnośnie tego wspaniałego niegdyś państwa.
Historia Jarkendaru
Dawniej była to kraina "mlekiem i miodem płynąca", zamieszkana przez starożytny, bardzo inteligentny naród. Życie toczyło się spokojnie w państwie zarządzanym przez pięć potężnych kast: Wojowników, Uzdrowicieli, Strażników Umarłych, Uczonych i Kapłanów. Pewnego dnia przywódcy pięciu kast zażądali od Quarhodrona - generała Wojowników zrzeknięcia się dowództwa nad armią z powodu podeszłego wieku. Nowym generałem został syn Quarhodrona - Rademes. Niedługo po wyborze Rademes wyjechał na wojnę, z której powrócił z nową zdobyczą - Szponem Beliara. Moc artefaktu była tak wielka, że przejęła władzę nad Rademesem i przy jego pomocy zaczęła siać zło i zniszczenie w mieście. Bliskie upadku państwo starali się ratować Uzdrowiciele, lecz polegli jako pierwsi w wojnie domowej. Szpon widząc słabą wolę ludzi przewidział, iż będą oni szukać pomocy u przodków. Nakazał Rademesowi zgładzić Strażników Umarłych. I tak uczynił. Po tych zdarzeniach miasto zostało praktycznie zniszczone, bez pomocy przodków i Uzdrowicieli. Ostatki Rady zebrały się w Bibliotece Uczonych by przedyskutować dalsze plany. Ustalono, że jedyną nadzieją jest zamknięcie Rademesa po wsze czasy w Świątyni Adanosa. Quarhodron z wnętrza świątyni zwabił rządnego krwi Rademesa do środka po czym z pomocą Khardimona - Arcykapłana, zamknął go w jej wnętrzu. Procesu zamykania nie przeżył zarówno Quarhodron jak i Khardimon. Po ich śmierci resztki kast rozsypały się, a wojna nie zaprzestawała. Wreszcie Adanos, nie mogąc znieść dalszego rozlewu krwi uniósł się nad miastem i zatopił je jak wielka fala przypływu. Katastrofę tę przetrwały jedynie budynki znajdujące się na wyżynach oraz garstka ludzi, którzy postanowili raz na zawsze zamknąć tę mroczną historię poprzez zapieczętowanie portalu. Nie wiedzieli, że ktoś pokrzyżuje ich plany wiecznego spoczynku miasta.
Jarkendar obecnie
Obecnie Dolina Budowniczych jest jedynie jedną, wielką ruiną po starożytnym państwie. Widać tam jeszcze ślady gniewu Adanosa, a mianowicie wielkie bagno na wschodzie, powstałe po podtopieniu terenu. Dolina dzieli się na trzy strefy terenu i roślinności. Na północy znajduje się olbrzymi kanion porośnięty w niektórych miejscach trawiami. Południowy-Zachód to ostre klify z tropikalną roślinnością, która występuje również przy plaży i w centrum doliny. Cała wschodnia część zajęta jest przez wcześniej wspomniane ogromne bagno i roślinność bagienną. Jarkendar stał się domem dla wielu niebezpiecznych stworzeń, takich jak Brzytwy występujące w kanionie, Preriowe Ścierwojady z klifów czy śmiertelnie niebezpieczne Bagienne Golemy z bagna na wschodzie. Można tu też spotkać Piratów, którzy założyli obóz na plaży, Bandytów z olbrzymim obozem i kopalnią złota założonymi w dawnym domu Kasty Wojowników oraz Magów Wody z obozowiskiem w ruinach piramidy nad portalem.
Pełna mapa Jarkendaru
Legenda:
1 - Dom Kapłanów, w którym znajduje się Niebieska Kamienna Tablica
2 - Dom Strażników Umarłych, w którym znajduje się Fioletowa Kamienna Tablica
3 - Dom Uzdrowicieli, w którym przechowywana jest Zielona Kamienna Tablica
4 - Dom Kasty Wojowników i jednocześnie Obóz Bandytów, gdzie znajduje się Czerwona Kamienna Tablica
5 - Biblioteka Uczonych, miejsce przechowywania Żółtej Kamiennej Tablicy
Q - Grobowiec Quarhodrona
M - Wykopaliska Magów Wody
P - Obóz Piratów
B - Obóz Bandytów
O - Obozowisko Orków
Czarne krzyżyki - Miejsca zakopania skarbów
Niebieskie kropki - Kamienie teleportacyjne