Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 2 • Rozdział 3 • INSIMILION

    Gothic 2 » Solucja


    Rozdział 3

    Działy gier » Gothic 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Polinick
    Utworzono: 18.10.2008
    Aktualizacja: 18.10.2008

    Pierwszą rzeczą, jaką zobaczysz po wyjściu z Kolonii, będzie plansza, informująca o rozpoczęciu trzeciego rozdziału. Głównym zadaniem wciąż pozostaje zdobycie Oka Innosa, jednak okaże się to być dość skomplikowaną misją. Ale po kolei.

    Swoje pierwsze kroki skieruj do wieży Xardasa, żeby przekazać mu informacje o smokach. Niestety (albo i stety), nie będzie Ci dane odbyć podróży w spokoju i już przed bramą, wyznaczającą granice przełęczy, zostaniesz zaczepiony przez postać w czarnej szacie. Wspomni o rozkazach swego pana i oznajmi, że musi Cię zabić, co po chwili postanowi uczynić. Spotkasz mnóstwo takich cudaków na całej Khorinis, a najlepszą wiadomością jest, że wszyscy szukają właśnie Ciebie, stąd też ich przydomek - Poszukiwacze. Chodzą plotki, że są to byli członkowie Bractwa Śniącego, którzy po wygnaniu ich bożka oddali się służbie Beliarowi. Kim by nie byli, jedno jest pewne - to trudni przeciwnicy. Jednak taktyka, która pomoże Ci się z nimi uporać, już taka trudna nie jest; zabij drania, zanim zostaniesz zauważony. Cały problem polega na tym, że używają zaklęć, więc najlepiej przeprowadzić atak z dystansu. Jeśli jednak chcesz posłuchać, co mają Ci do powiedzenia (bo większość czarnuchów będzie chciała uciąć z Tobą pogawędkę), musisz liczyć się z nabyciem pewnej nieciekawej choroby, która nie pozwala regenerować życia i many podczas snu. Oczywiście jest lekarstwo, ale posiada je tylko Pyrokar, a buteleczka tego cuda kosztuje całe 300 sztuk złota. Rachunek jest prosty: nie opłaca się chorować.

    Ale wróćmy do Twojego zadania. Okaże się, że czarna paskuda zabiła dwóch paladynów, którzy pilnowali wejścia na przełęcz. Ma to swoje dobre strony; przy jednym z nich znajdziesz runę teleportacyjną, za pomocą której będziesz mógł przenieść się w to miejsce. Dwa kroki dalej spotkasz Lestera, który wręczy Ci kolejny magiczny kamień. Ten egzemplarz przeniesie Cię pod wieżę Xardasa. Użyj go i udaj się na pogawędkę z magiem, podczas której nie dowiesz się nic odkrywczego; Nekromanta wyśle Cię do Lorda Hagena.

    Dowódca miasta wywiąże się z umowy i udzieli pozwolenia na wejście do klasztoru. Dostaniesz też następną runę teleportacyjną, która przeniesie Cię do portu.

    Po drodze do siedziby Magów Ognia możesz zahaczyć o gospodę Orlana, by zakupić następny kamień do Twojej kolekcji. Nie muszę mówić, gdzie Cię teleportuje.

    Przed bramą klasztoru spotkasz Miltena, od którego dostaniesz zezwolenie na wejście do środka. Najwyższy z magów, Pyrokar, siedzi na tronie pod pomnikiem Innosa w głównym budynku klasztornym. Oczywiście bez wahania oddałby Ci największy skarb zakonu, jakim jest Oko Innosa, ale zostało ono skradzione przez jednego z nowicjuszy, niejakiego Pedra, który działa z polecenia sił zła. Nie pozostaje Ci nic innego, jak udać się w pogoń. Trzeba przyznać, że ten moment gry jest bardzo emocjonujący, ale nie stresuj się; możesz pozwiedzać świat, zapolować na ścierwojady czy ponurkować w poszukiwaniu wodnych odmian kalarepy, jeśli chcesz; rezultat pościgu i tak jest z góry przesądzony.

    Z ustaleniem drogi ucieczki Pedra nie powinieneś mieć problemu, bo napotkani ludzie chętnie udzielą pomocnych informacji.

    Amulet znajdziesz na zachód od czarnego trolla (figurka trolla na mapie), na ołtarzu w centrum kamiennego kręgu. Niedaleko legowiska spotkasz dwóch bandytów, którzy zaatakują Cię po rozmowie. Krąg znajduje się za ich plecami, wśród leśnej gęstwiny. Oczywiście spóźniłeś się i grupka Poszukiwaczy zniszczyła artefakt. Zabij ich i zabierz zbezczeszczone Oko. Pyrokar będzie niepocieszony i bezradny, ale i tak dostaniesz runę teleportacji do klasztoru. Wyśle Cię też do Vatrasa, bo jeśli ktokolwiek może wiedzieć, co robić, to właśnie ten Mag Wody.

    Do przywrócenia mocy amuletu konieczne jest odbycie rytuału, w którym weźmie udział trzech magów, służących innym bogom. Adanosa może reprezentować sam Vatras (jednak musisz najpierw zakończyć wątek z Nocy Kruka). Wyznawcy Innosa szukaj w klasztorze Magów Ognia; odpowiednim kandydatem wydaje się być Pyrokar, jednak nie zgodzi się wziąć udziału w rytuale razem z Xardasem, który reprezentuje Beliara.

    Idź do mrocznego maga i przedstaw sytuację. Po krótkiej wiązance na temat arcymaga kręgu ognia dostaniesz za zadanie podarowanie Pyrokarowi zaginionej wiele lat temu księgi o Dworze Irdorath, jednej z głównych świątyń Beliara. Wolumin znajdziesz w skrzyni na farmie Sekoba. Jedyną trudność, którą napotkasz podczas wykonywania tego zadania, są Poszukiwacze, okupujący farmę. Zabij wszystkie poczwary, odbierz pieniężne podziękowanie od właściciela przybytku i zabierz "Dwór Irdorath" ze skrzyni. Po wręczeniu cudownie odnalezionej książki Pyrokarowi zgodzi się on na uczestnictwo w rytuale.

    Teraz czas na naprawę oprawy amuletu. Udaj się na farmę Onara, do kowala Benneta. Niestety, okaże się, że jedyna osoba, mogąca naprawić fizyczną część Oka, została aresztowana, oskarżona o zabójstwo paladyna i skazana na śmierć.

    Porozmawiaj z Hagenem o uniewinnieniu więźnia. Rycerz Innosa okaże się być równie praworządny, co nieustępliwy, więc nie pozostaje Ci nic innego, jak zdobyć dowody, obciążające kogoś innego. Hagen powie Ci tylko, że to Cornelius widział zabójstwo. Znajdziesz go w tym samym budynku, na pierwszym piętrze. Będziesz musiał przekonać urzędnika, żeby przyznał się do kłamstwa. Poziom trudności tego zadania zależy od tego, do której gildii dołączyłeś. Jeśli jesteś Strażnikiem Miejskim, konieczne będzie przekupienie oszusta dwoma tysiącami sztuk złota. Natomiast będąc Magiem Ognia lub Najemnikiem wystarczy, że go nastraszysz. Cornelius wręczy Ci swój pamiętnik i ucieknie, gdzie pieprz rośnie. Nie musisz go gonić, wystarczy, że oddasz dziennik Hagenowi, który ułaskawi Benneta. Jeśli jednak chcesz go złapać i odebrać swoje złoto, ukrył się w jaskini bandytów, którą mijałeś po drodze z wieży Xardasa do Khorinis.

    Kowala znajdziesz na farmie Onara. W podzięce za ocalenie życia zgodzi się naprawić oprawę Oka za darmo, ale potrzebuje na to całego dnia. Wróć nazajutrz i odbierz amulet.

    Jeszcze tylko jedno drobne zadanie i rytuał zostanie przeprowadzony. Musisz zdobyć trzy krzaczki (nie łodygi) bagiennego ziela. Sporo tej rośliny rośnie na brzegu jeziora, leżącego pomiędzy farmą Onara a gospodą Orlana.

    Po skompletowaniu zielska oddaj wszystko Vatrasowi, czekającemu przy Słonecznym Kręgu wraz z pozostałymi magami. Pooglądaj chwilę spektakularne efekty wizualne i zagadaj do Vatrasa. Oko Innosa zostało naprawione! Instrukcję obsługi przekaże Ci Pyrokar. Uzyskasz też promocję od swojego przełożonego, jeśli jesteś Strażnikiem Miejskim lub Magiem Ognia; Najemnik awansuje automatycznie po odebraniu zbroi od Benneta.

    Po wykonaniu misji pobocznych nie pozostaje Ci nic innego, jak udać się do Xardasa, który zleci Ci kolejne zadanie - Polowanie na smoki.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 24 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    ;P
     

    Wędrowiec
    Temat: Nice
    Dodany: 20.09.2009 o 10:38  

    Fajnie opisane te rozdzialy :PP bardzo pomogliscie dzieki
    Pzdr

    HELPPPPPP
     

    Wędrowiec
    Temat: Help
    Dodany: 27.10.2009 o 15:16  

    jak zakończeć wątek z Nocy kruka ( Vatras gada mi ciągle,że potrzebuje zmiennika) na tym stanołem ;((.Pomóżcie

    POMUSZCIE
     

    Wędrowiec
    Temat: HELP
    Dodany: 12.11.2009 o 22:29  

    Kuzyn przeszedl gothica 2 i nic nie mowil o zadnym zmienniku...A po drogie jak znalesc tom ksiozke klucz do kufra?? Uzywalem koduw wlazilem do tego sebo czy jak mu tam i nic nie ma

    ja
     

    Wędrowiec
    Temat: pomocy
    Dodany: 30.12.2009 o 13:29  

    skąt mam wźąc mape ??/ bo tam piszo, że bandyci będą przy posągu czarnego trolla ktury jest na mapie.

    POGROMCA_ORKOW
     

    Wędrowiec
    Temat: Re:Help
    Dodany: 01.01.2010 o 14:33  

    zmiennik to myxir ale najpierw trzeba otworzyć portal i zabic kruka, wtedy saturas wysle Myxira do miasta(zanim saturas pozwoli otworzyc portal trzeba zostać członkiem wodnego kręgu i zaniesc mu list od vatrasa)

    Kuba2566
     

    Wędrowiec
    Temat: thx
    Dodany: 03.01.2010 o 20:59  

    "POGROMCA_ORKOW"
    Chopie wielkie dzięki też szukałem tego zmiennika ale dzięki już wiem kto to ;)
    Wielki dzięki !!!

    Gothicmaniak
     

    Wędrowiec
    Temat: odpowiedz
    Dodany: 11.01.2010 o 20:57  

    do ja szukasz tej mapy to idzie do typa co siedzi w Khorinis w dzielnicy portowej imkup od niego mape

    Bezimienny Innos
     

    Wędrowiec
    Temat: Gothic2
    Dodany: 30.01.2010 o 0:38  

    Gothic2 to gra.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 3
    Temat: Mam pytane. Zastraszyłem ju...
    Dodany: 07.04.2010 o 17:22  

    Mam pytane. Zastraszyłem juz Corneliusa i mam jego pamietnik jak idę do lorda hagena to nie mam mozliwości dostarczyc mu tego dowodu co muszę jeszcze zrobic

    lkuszal
     

    Wędrowiec
    Temat: lukaszgalmusisz przeczytać ...
    Dodany: 19.04.2010 o 18:48  

    lukaszgal
    musisz przeczytać pamiętnik, a dopiero potem dać hagenowi.
    poradnik bardzo ciekawy

    fffffffff
     

    Wędrowiec
    Temat: gfhgfbyghthggy
    Dodany: 01.05.2010 o 15:12  

    gfhgfbyghthggy

    problem
     

    Wędrowiec
    Temat: ej a w nocy kruka jak juz m...
    Dodany: 31.05.2010 o 15:08  

    ej a w nocy kruka jak juz mam ten ozdobny pierscien do otwarcia portalu to jak go niby otworzyc ?

    BEziO ;**
     

    Wędrowiec
    Temat: pozdro ludzie 1.zwracajcie ...
    Dodany: 01.06.2010 o 21:08  

    pozdro ludzie
    1.zwracajcie uwage na to co piszecie " tom ksiozke" "ktury"
    2.nie z takimi pytaniami tutaj.Tak patrze i wydaje mi sie, ze jak wy macie takie problemy to lepiej darujcie sobie z gothic
    3.zapewne jak instalowaliscie gothic to macie tez "PORADNIK" , w ktorym jest kazdy rozdzial szczegolowo opisany oraz "INSTRUKCJA" - tez bardzo pomocna.
    4. POZDRO! jezeli ktos z was przeszedl g2 bez kodow to pozdro wiem ze wy wszyscy jedziecie na haxach bo z was boty!!

    Prt2
     

    Wędrowiec
    Temat: Gdzie znajde mrocznego maga?
    Dodany: 08.06.2010 o 15:06  

    Gdzie znajde mrocznego maga?

    poi
     

    Wędrowiec
    Temat: mroczny mag to Xardas, mogl...
    Dodany: 17.06.2010 o 13:25  

    mroczny mag to Xardas, mogles na to wpasc.

    mariopl01
     

    Wędrowiec
    Temat: wie ktos gdzie jest wodny k...
    Dodany: 23.06.2010 o 14:10  

    wie ktos gdzie jest wodny krag lub gdzie jest zmiennik vatrasa lub jak sie dostac do doliny budowniczych?

    z gory dzieki

    afryka
     

    Wędrowiec
    Temat: ja muszę zastraszyć Corneli...
    Dodany: 18.11.2010 o 17:22  

    ja muszę zastraszyć Corneliusa i odebrać pamiętnik

    lkuszal
     

    Wędrowiec
    Temat: \"ej a w nocy kruka jak juz...
    Dodany: 04.12.2010 o 22:17  

    "ej a w nocy kruka jak juz mam ten ozdobny pierscien do otwarcia portalu to jak go niby otworzyc ?" po lewej stronie od portalu jest specjalne miejsce. naciśnij tam to ci się portal otwory

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 5
    Temat: Ej jak ja mam dednoc poszuk...
    Dodany: 12.12.2010 o 11:55  

    Ej jak ja mam dednoc poszukiwaczy jak 1 nie daje rady chyba ze krytyki pujda xD

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 10
    Temat: bezimienny innos gratuluje ...
    Dodany: 29.12.2010 o 1:46  

    bezimienny innos gratuluje spostrzeżemia xD
    Bezio gratuluje mózgu(szczerze).



    Ten artykuł skomentowano 24 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw