Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 2 • Straż miejska i paladyni • INSIMILION

    Gothic 2 » Solucja


    Straż miejska i paladyni

    Działy gier » Gothic 2 » Poradniki » Solucja
    Autor: Ardeth
    Utworzono: 17.09.2008
    Aktualizacja: 17.09.2008

    Paladyni posiadają wspaniałe i lśniące zbroje - prawdziwi rycerze. Przybyli oni do Khorinis z rozkazu króla Rhobara, aby pozyskać jak najwięcej cennej rudy potrzebnej do wyrabiania mieczy oraz zbroi. Dowodzi nimi Lord Hagen, pomaga mu jego prawa ręka - Lord Andre.

    Zostać rycerzem w pięknej zbroi nie jest łatwo, ja mam ci w tym pomóc. Ścieżka ta jest prawdopodobnie najczęściej wybieraną, ponieważ na początku gry stykamy się z paladynami i z nimi mamy pierwszy kontakt. Niektórzy zostając strażnikami mogli nawet wcześniej nie zauważyć, że istnieją inne możliwości. Przy wyborze drogi paladyna należy pamiętać, że nie jest on mistrzem w jednej określonej dziedzinie, liczy się tu zarówno siła, jak i mana. Może on jednocześnie władać dobrym mieczem i korzystać z dobrodziejstw magii. Uwaga! Paladyni mają własne czary i nie mogą uczyć się kręgów magii. I jeszcze coś w mieście obowiązuje srogie prawo - za przestępstwa zostaniesz odpowiednio ukarany, najczęściej jest to 50-100 złota grzywny, ale gdy nabroisz więcej, to i więcej zapłacisz.

    Rozdział I

    Obywatel

    Jeżeli rozmawialiśmy z Lotharem i nie przewijaliśmy nudnej gadki, to wiemy, że członkami straży miejskiej mogą być tylko obywatele. Aby zostać jednym z nich, musimy być czeladnikiem u jednego z mistrzów i zyskać zgodę pozostałych. Do wyboru na mistrza mamy: Bospera , Harada i Constantina. Matteo ma już czeladnika, a u Thorbena nie możemy pracować, bo nie znamy się na jego rzemiośle. Oto i zadania, które trzeba wykonać by zyskać zgody poszczególnych mistrzów:

    1. Bosper - Praca u niego jest bardzo przyjemna, musimy jedynie co jakiś czas dostarczyć mu trochę skór, które skupi od nas po dobrej cenie. Jednak preferuje tylko niektóre (owca, wilk, warg, cieniostwór, troll). By mieć jego zgodę, należy dostarczyć mu 6 wilczych skór. Jak łatwo je zdobyć? Wystarczy poprosić Bartoka, by wybrał się z nami na polowanie, ten zgodzi się za 50 sztuk złota. Przy okazji zdobędziemy broń orka dla Harada. U Bospera możemy kupić łuki, kusze, strzały i bełty.

    2. Harad - Jest miejscowym kowalem, jednak nie kupimy od niego broni, bo pracuje dla paladynów. Jako nasz mistrz będzie skupował broń, którą wykujemy. By dostać jego zgodę, musimy udowodnić swoje męstwo, czyli przynieść Haradowi broń orka. Sprawa wydaje się trudna, a nawet niewykonalna. Jednak jest kilka sposobów na zdobycie orkowego oręża.

    • Pierwszy sposób to wybranie się na polowanie z Bartokiem, wyruszy na nie za 50 sztuk złota. To dobry pomysł, bo przy okazji zdobędziemy skóry dla Bospera (pamiętaj, by nauczyć się u niego skórowania zwierząt!).
    • Kolejny sposób to wyjście wschodnią bramą (tą koło targu) i skręcenie w lewo. Schodzimy z drogi i podążamy przy skalnej ścianie tak długo, aż trafimy na jaskinię. W środku znajdziesz lekki orkowy topór.
    • Następny sposób to zakupienie broni od Ciphera. Znajduje się on na farmie Onara. Tego już nie polecam, stracisz złoto, którego na początku jest dość mało.
    • Ostatni sposób to oczywiście zabicie orka własnymi siłami. Jeden jest na wschód od południowej bramy, drugi na północny-wschód od bramy wschodniej. Pomysł jest niemal niewykonalny i bardzo głupi. Jednak jeśli ktoś chce spróbować sił, to czemu nie. Można sobie pomóc zwabiając orka w okolice bram miasta, jednak pamiętaj, że ty musisz zadać ostatni cios. Ponadto orka może zabić Mika (jeśli mu zapłacimy i zwabimy orka w jego pobliże), który stoi przy wschodniej bramie.

    3. Constantino - To alchemik i samotnik, sprzedaje rośliny i różne ingrediencje potrzebne do sporządzenia mikstur. Jako nasz mistrz kupi od nas Ciemne grzyby i Mięso kopacza po dobrych cenach. Nie ma nic przeciwko, jeśli chcemy zostać uczniem u innego mistrza, da nam swoja zgodę. Jednak jeśli interesuje Cię praca dla niego, będziesz musiał mu przynieść rośliny z listy. To, gdzie możesz je znaleźć, powie Ci Zuris, sprzedawca mikstur i zwojów magicznych. Znajdziesz go na targu.

    4. Matteo - Jest sprzedawcą, można u niego nabyć m.in. skórzaną zbroję. Nie można zostać jego czeladnikiem, bo już pomaga mu Rupert. Jeśli chcemy dostać jego zgodę, musimy wykonać dla niego zadanie. Jego sprawa nie jest zbyt skomplikowana. Musimy udać się do Gritty, wydusić z niej dług w postaci 100 sztuk złota i zwrócić go właścicielowi. Sprawę można załatwić na dwa sposoby, zapłacić za nią od razu z własnej kiesy lub nieco ją przycisnąć, by dostać od niej złoto na spłatę długu.

    5. Thorben - Jest ślusarzem, nie można u niego terminować, bo nie znamy się na jego fachu. Może nauczyć nas otwierania zamków, jeśli udowodnimy że jesteśmy uczciwi (zdobyć błogosławieństwo i załatwić sprawę długu Gritty) i zapłacimy odpowiednią sumkę. U niego także kupimy wytrychy. Thorben jest bardzo pobożny, aby otrzymać jego zgodę, musimy uzyskać błogosławieństwo bogów. Udajemy się więc do Vatrasa i prosimy, by nas pobłogosławił, co kapłan Adanosa uczyni, gdy zgodnie z prawdą odpowiemy na pytania. Następnie idziemy do Darona znajdującego się na targu, który pobłogosławi nas za ofiarowanie skromnego datku.

    Po przekonaniu do siebie przynajmniej 4 mistrzów, pozostaje tylko rozpocząć u któregoś pracę. Pamiętaj, że wybrać możesz tylko raz, a od tego, u kogo będziesz terminować, zależeć będą twoje obowiązki.

    Strażnik

    Są dwa sposoby, by Lord Andre przyjął cię do straży miejskiej, który wybierzesz, to twoja decyzja.

    1. Pierwszy sposób to zostanie obywatelem miasta. To opisane jest powyżej.

    2. Drugi sposób to rozpracowanie gildii złodziei. Ogółem sprawa jest dość prosta i można ją szybko załatwić. Naszym pierwszym krokiem jest rozmowa z Jorą, sprzedawcą z targu, twierdzi on, że został okradziony w biały dzień. Teraz rozmawiamy z Rengaru, kręci się on na targu. Facet bierze nogi za pas, gdy tylko powiemy mu, że podejrzewamy go o kradzież. Oczywiście jako strażnik rzucamy się w pogoń za złodziejaszkiem, który dostał niezłego kopa i biega jak po miksturze szybkości. Ściągamy z niego złoto skradzione kupcowi i wydajemy go Andre, za co dostajemy stówkę. Teraz należy udać się do tawerny Kardifa znajdującej się w porcie. Sprzedawca powie nam o pewnym gościu czekającym na nas za sklepem rybnym Halvora. Tajemniczy jegomość to Attila, morderca najęty przez gildię złodziei, by nas zabić. Walka z nim nie jest łatwa, ale można go załatwić, wchodząc na okoliczny domek, skąd strzelamy z łuku do lekko zgłupiałego bandyty. Po zabiciu Attili koniecznie przeszukaj jego ciało, ma on stary klucz otwierający drzwi do siedziby gildii złodziei. Teraz udajemy się w kierunku wielkiego żurawia na drugim końcu portu (niedaleko miejsca, gdzie capnęliśmy Rengaru), skaczemy do wody i naszym oczom ukazują się stare drzwi do miejskich kanałów. To tutaj swoją kryjówkę mają złodzieje. Musimy iść pogadać z szefem organizacji, Cassią. Jeśli chcemy zostać strażnikiem, odmawiamy wstąpienia w szeregi złodziei i bierzemy nogi za pas, żeby nie dostać łomotu (jeśli ktoś chce, to może się trochę potrudzić i zabić członków gildii. Ramirez i Cassia posiadają świetne miecze mistrzowskie, które zadają dużo obrażeń kosztem zręczności, a nie siły). Teraz już tylko udajemy się do Lorda Andre, który będzie pod wrażeniem naszego czynu i przyjmie nas w szeregi strażników.

    Zadania po przyłączeniu się do straży miejskiej

    1. Pierwszym jest znalezienie Peck'a - strażnika odpowiedzialnego za wydawanie oręża. W celu wykonania zadania, udajemy się do Czerwonej Latarni. Wchodzimy na górę i w jednym z pokoi odnajdujemy zaginionego strażnika. Po krótkiej pogawędce sprawca całego zamieszania wraca do koszar. Powracamy do Lorda Andre, po czym mamy dwa wyjścia: powiedzieć mu, gdzie odnaleźliśmy Peck'a, bądź też oszukać naszego zwierzchnika (otrzymamy wtedy lepszą broń).

    2. Lord Andre poprosi cię o położenie kresu handlowi zielem w porcie. Odeśle cię do Mortisa, który wie co nieco o porcie. Następnie udaj się do dzielnicy portowej i porozmawiaj z karczmarzem Kardifem. Teraz zdejmij zbroję strażnika, idź do Czerwonej Latarni i porozmawiaj z właścicielem przybytku. Musisz wydać 50 sztuk złota, żeby się zabawić z Nadją. Teraz idź z nią na górę i tam poproś o bagienne ziele, zapłać jej za wiadomość kolejne 50 sztuk złota. Następnie skieruj się do Borki i porozmawiaj z nim, ale nie wyjawiaj, że źródłem twoich informacji jest Nadja. Kup łodygę bagiennego ziela i wróć do Lorda Andre, by zdać mu sprawozdanie

    3. Teraz Lord Andre poinformuję cię, że ostatnio w mieście pojawiło się mnóstwo bagiennego ziela i poprosi o jego znalezienie. Porozmawiaj jak uprzednio z Mortisem w koszarach strażników. Udaj się do dzielnicy portowej i pogadaj z karczmarzem Kardifem. Teraz idź do magazynu i pozbądź się strażnika. Zabierz mu klucz i otwórz nim skrzynię znajdującą się w pokoju na końcu korytarza, zabierz paczkę i zanieś ją Lordowi Andre. Uwaga! Możesz też zatrzymać paczkę i powiedzieć, że wrzuciłeś ją do morza. Dostaniesz co prawda mniej złota i punktów doświadczenia, ale będziesz mógł jednocześnie wykonać zadanie dla najemnika Ciphera.

    4. Jako że do obowiązków strażnika miejskiego należy także ochrona farm opowiadających się za królem, Lord Andre chce, abyśmy oczyścili pola Lobarta z polnych bestii. Jest to dość proste zadanie. Wystarczy zabić wszystkie polne bestie znajdujące się na polach.

    Rozdział II

    Paladyn

    Po dostaniu się do straży, udajemy się do Lorda Hagena. Mówimy mu o smokach i siłach ciemności gromadzących się w Górniczej Dolinie. Żąda on niezbitych dowodów na poparcie naszych słów. Hagen każe nam wyruszyć do dawnej kolonii karnej, gdzie stacjonuje oddział Paladynów i zgłosić się do ich przywódcy, kapitana Garonda. Teraz zaczyna się kolejny rozdział naszej przygody.

    Rozdział III

    Po powrocie z Górniczej Doliny przy bramie spotkamy poszukiwacza, posłańca Beliara. Jest on dość niebezpieczny i lepiej załatwić go z daleka. Już moglibyśmy udać się do Hagena, jednak Lester, który znalazł się tu nie wiadomo skąd, mówi nam, byśmy teleportowali się natychmiast do Xardasa. Czynimy to niezwłocznie i opowiadamy nekromancie o naszych osiągnięciach. Teraz możemy udać się już do miasta i przekazać Lordowi Hagenowi list od Garonda. Nie będzie on zachwycony informacjami, ale jak obiecał, pozwoli wziąć Oko Innosa, po które trzeba wyruszyć do klasztoru magów ognia. My jednak idziemy do koszar i dowiadujemy się od Lorda Andre, że w więzieniu został osadzony Bennet, kowal z farmy Onara. Idziemy z nim pogadać, oczywiście twierdzi że jest niewinny. Wyruszamy więc z interwencją do Hagena, jednak nie może on nic zrobić, nie mając dowodów niewinności kowala, powie nam tylko, że oskarżył go Cornelius. Arystokrata znajduje się w tym samym budynku, na drugim piętrze. Udajemy się tam niezwłocznie i przyciskamy świadka (można nawet pobić), by wyjawił nam prawdę. Ten powie wszystko i odda nam swój dziennik, musimy go przeczytać i udać się znów do Hagena. Mówimy mu, że świadek kłamał i Bennet jest niewinny, dzięki temu kowal zostanie uwolniony. Teraz możemy pogadać z głównodowodzącym o wstąpieniu w szeregi paladynów. Dzięki naszym szlachetnym czynom zostaniemy przyjęci w szeregi rycerzy w lśniących zbrojach. Tak oto zostajemy paladynem po kilku zaledwie przygodach, jednak pamiętaj, to jeszcze nie koniec, teraz musisz zdobyć Oko Innosa. Powodzenia.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 57 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) ·

    skfdlfdlgdkhb
     

    Wędrowiec
    Temat: Mortis siedzi w pomieszczen...
    Dodany: 17.01.2011 o 8:24  

    Mortis siedzi w pomieszczeniu naprzeciwko tego pokoju gdzie jest andre, nieco w prawo...

    Fighter666
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja znam fajny trick z piesc...
    Dodany: 09.02.2011 o 20:30  

    Ja znam fajny trick z piescieniami tymi co trzeba zebrac dla hagena z orków wokół miasta cały czas zakładamy i zdejmujemy pierscien i dostajemy siłe za to ;D

    dawis12543
     

    Wędrowiec
    Temat: Jak znaleść przełęcz w górn...
    Dodany: 14.02.2011 o 14:35  

    Jak znaleść przełęcz w górniczej dolinie jak już mamy list od Garonda

    edyta
     

    Wędrowiec
    Temat: fajna gra polecam
    Dodany: 15.03.2011 o 14:47  

    fajna gra polecam

    Stachu1
     

    Wędrowiec
    Temat: ludzie ludzie zabicie orka ...
    Dodany: 02.05.2011 o 13:20  

    ludzie ludzie zabicie orka jest wykonalne chociaz zajmuje 5minut :) poprostu gdy ork wali to robcie obrona cios cios i tak ciagle tylko trzeba uwazac bo jeden cios orka i po bezim:)
    a jesli nie chce wam sie to kliknijcie c lub b wpiszcie marvin potem wyjdzcie dajcie f2 a gdy ork nadbiegdnie wpiiszcie w konsoli kill ork zabity xD

    Fajna dziunia
     

    Wędrowiec
    Temat: Marvin i CHG i wszystko
    Dodany: 26.07.2011 o 11:34  

    Marvin i CHG i wszystko

    Vatras
     

    Wędrowiec
    Temat: thx za podpowiec o gildi zl...
    Dodany: 27.07.2011 o 19:55  

    thx za podpowiec o gildi zlodzieji

    Kaka
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam pewien problem z misją ...
    Dodany: 22.08.2011 o 16:41  

    Mam pewien problem z misją by położyć kres handlu zielem, rozmawialem z Mortisem a później z Kardifem, zdejmuje zbroje ide do czerwonej latarni i nic nie mogę porozmawiać z Nadia o tym paleniu jedyne co mogę to się "zabawić" miał ktoś taki problem ?

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 95
    Temat: zaproponuj jej zabawienie s...
    Dodany: 22.08.2011 o 16:53  

    zaproponuj jej zabawienie się, porozmawiacie w pokoju.

    Kaka
     

    Wędrowiec
    Temat: Nie działa to musi być jaki...
    Dodany: 23.08.2011 o 19:04  

    Nie działa to musi być jakiś błąd misji, ale spoko gram jako najemnik więc nie mam tej misji

    Hasanter
     

    Wędrowiec
    Temat: Jezu ludzie po 1 Nauka piso...
    Dodany: 04.12.2011 o 22:58  

    Jezu ludzie po 1 Nauka pisowni.
    po 2 pisze się Nadia .
    po 3 Najpierw robicie misje nr.3 z Paczką ziela , a dopiero później to z Nadią.

    tj889
     

    Wędrowiec
    Temat: Siema, ej mam pytanie. Bo g...
    Dodany: 26.12.2011 o 12:27  

    Siema, ej mam pytanie. Bo gdy już znalazłem kryjówkę i po odrzuceniu przyjęcia do gildi złodziei uciekam i rozmawiam z Andre to wciąż mam tylko jedną opcję, że znalazłem kryjówkę i drugą pracuje nad tym... Co trzeba zrobić żeby była ta druga opcja (wytropiłem ich wszystkich).

    pisquerado
     

    Wędrowiec
    Temat: Chyba musisz ich zabić ale ...
    Dodany: 27.12.2011 o 11:26  

    Chyba musisz ich zabić ale głowy nie dam.

    19A10
     

    Wędrowiec
    Temat: Siemanko. Jestem Paladynem ...
    Dodany: 22.05.2013 o 18:07  

    Siemanko. Jestem Paladynem mam 22lv. Jestem w 5 rozdziale. Jestem w trakcie szukania ekipy do staktu. Tylko nie wiem jaka bron mam miec na Ostatni rozdzial . Pomoze ktos .? z gory dzieki :)

    sebek
     

    Wędrowiec
    Temat: 19A10. Ta broń to gniew inn...
    Dodany: 05.08.2013 o 18:36  

    19A10. Ta broń to gniew innosa kupujesz w 3 rozdziale u harada miecz i dwukrotnie go konsegrujesz 2 razem za pomocą łez

    Nob
     

    Wędrowiec
    Temat: Broń orka można też kupić u...
    Dodany: 02.12.2013 o 17:19  

    Broń orka można też kupić u jednego z najemników (bodajże tego obok Lee). Kosztuje chyba 10 lub 40 złota.
    Pozdrawiam :)

    Szybki111PL
     

    Wędrowiec
    Temat: Pomocy ! Wziełem od Lobarta...
    Dodany: 13.09.2014 o 12:42  

    Pomocy ! Wziełem od Lobarta zbroje i dałem temu piratowi z NK i teraz jak chce zrobić tą misje to on nie chce ze mną gadać.. ;p



    Ten artykuł skomentowano 57 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · 2 · (3) ·

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw