Gothic 3 » Solucja
Droga Adanosa
Informacja
Pierwszy etap solucji, do wyzwolenia Cape Dun, został opisany w "Pierwszych krokach". Nie opisuję tu też szczegółowych zadań dla poszczególnych lokacji. Zostały one opisane w sekcjach dotyczących poszczególnych krain. Dlatego też sugeruję przechodzenie gry w "naturalny" sposób, tzn. wykonując zadania w poszczególnych, kolejno odwiedzanych miastach, bo wtedy gra sama cię poprowadzi po sznurku fabularnym.
Etap pierwszy: znajdź Xardasa
Po wypędzeniu buntowników z Reddock dostaniesz rozkaz udania się do Montery, gdzie aktywność powstańców w ostatnim czasie zaczęła wzrastać. Możesz tam dotrzeć krótszą lub dłuższą drogą - w pierwszym przypadku czeka cię jednak trudna przeprawa z bandytami. Niestety w mieście nie dowiesz się wiele o miejscu pobytu Xardasa. Marik, dowódca najemników, powie ci, że najwięksi szamani orków są w Geldern i Silden. Oni z pewnością posiadają interesujące nas informacje. Możemy więc teraz skierować się prosto do Silden, lecz warto powypełniać najpierw trochę zadań.
Silden to mała mieścina leżąca nad jeziorem. Najlepiej dotrzeć tam idąc na przełaj - i tak podróż długo potrwa, a trzymając się traktów byłoby to dwa razy dłużej. Na miejscu odnajdujemy szamana imieniem Grompel, który zdradza nam, że Xardas przebywa daleko na północy - w Nordmarze. Możemy się tam dostać przekraczając przełęcz na północ od Silden. Jego wieżę znajdziemy na północnym wschodzie tej krainy. Możemy też odnaleźć Hansona, którego wilk, Szaroskóry, jest w stanie wskazać nam drogę.
Etap drugi: znajdź pięć artefaktów Adanosa
Xardas opowie nam o artefaktach Adanosa. Mamy znaleźć ich w sumie pięć. Nie potrafi nam wskazać miejsc, w których mamy ich szukać, zasugeruje jedynie udanie się do Geldern, gdzie orkowie mogą posiadać tę wiedzę. Idziemy więc tam i wykonujemy zadania, dopóki nie uzyskamy dostępu do Groka. Ten daje nam mapę wykopalisk. Najbliższe są prowadzone w okolicach Trelis. Niestety w samej świątyni nic nie znajdziemy - musimy się udać do miasta. Wypełniamy zadania, aż uzyskamy dostęp do Vaka. Okaże się, że to on ma artefakt. Możemy go odkupić za gigantyczną sumę 50000 sztuk złota lub zasłużyć się poprzez zniszczenie obozu buntowników w Nemorze.
Teraz na celownik bierzemy południe - pustynny Varant. Znajdują się tam dwie świątynie: Al Shedim i Mora Sul. Do każdej z nich potrzebujesz po pięć kluczy. Zdobycie ich do świątyni Al Shedim nie będzie trudne - jeden ma Saturas, drugi Lester, pozostałe trzy są w skrzyniach na terenie okolicznych ruin.
Pozyskanie kluczy do świątyni Mora Sul jest o wiele trudniejsze. Trzy z nich znajdziesz w mieście o tej samej nazwie - są w posiadaniu Ilji, Kirka i Gonzalesa. W przypadku tego ostatniego będziesz musiał najpierw zdobyć odpowiednio wysoką reputację, żeby się do niego dostać... Oczywiście jedyną alternatywą jest zabicie wszystkich w Mora Sul (uważając, aby pozostali posiadacze kluczy nie uciekli). Czwarty ma zbiegły niewolnik Yussuf, a ostatni ork Kalesch, którego znajdziesz tuż przed wrotami świątyni. Szczegółowe opisy zadań, w wyniku których uzyskujemy klucze, znajdziesz w solucji dla miasta Mora Sul. Wewnątrz świątyni czeka nas dość trudna przeprawa.
Czwarty artefakt znajdziemy w Gocie. W jej pobliżu natkniemy się na obóz orków skupiony wokół wieży obserwacyjnej. Jest w niej więziony Gorn. Jeśli go uwolnimy, pomoże nam w walce z demonem, który wraz z grupą podległych mu ożywieńców opanował twierdzę. To właśnie on ma artefakt. Zanim udamy się dalej, zaglądamy jeszcze do jaskini. Pokonujemy nieumarłych i bierzemy kamień teleportacyjny do Vengardu.
Ostatni artefakt jest w grobowcu Akaschy w Nordmarze - tym najbardziej wysuniętym na północny wschód na mapie, którą otrzymasz od Kertha z Klanu Ognia.
Etap trzeci: koniec wielkiej wojny
Wracamy do Xardasa. Zechce, abyśmy zniszczyli artefakty Adanosa. Dostaniesz też kamień runiczny. Idziemy do Klanu Młota. Potrzebny jest nam dostęp do ich wielkiego pieca, więc jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy, oczyszczamy jego okolice z orków. Do ognia wrzucamy najpierw kamień runiczny, a następnie wszystkie artefakty.
Meldujemy nekromancie wykonanie zadania. To jednak nie koniec - musimy jeszcze zabić Rhobara i Zubena i odebrać im ich insygnia - Berło Varantu i Kostur Wiecznego Wędrowca. Korzystamy z uprzednio zdobytego kamienia teleportacyjnego, aby przedostać się do stolicy Myrtany. Trafiamy do świątyni - czeka nas przeprawa do zamku przez zniszczone miasto pełne orków. Króla odnajdujemy w sali tronowej i oczywiście zabijamy go. Teraz przenosimy się na południe, do Varant, i kierujemy nasze kroki do Ishtaru. Tam swoją siedzibę ma Zuben. Jeśli nie mamy wystarczająco wysokiej reputacji, musimy poradzić sobie z całym miastem. Zabicie Zubena to formalność.
Znów teleportujemy się do Xardasa. I wyruszamy wraz z nim w naszą ostatnią podróż po tym świecie...
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 43 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
czy morzna wogole przejsc gothic3 droga Adanosa nie wybijając Assasynów z pustyni Varant
Ja słyszałem rze morzna zostawic tylko 5 miast
czy morzna wogole przejsc gothic3 droga Adanosa nie wybijając Assasynów z pustyni Varant
Ja słyszałem rze morzna zostawic tylko 5 miast
przeszedlam wszystkimi drogami chyba - beliara, inosa i prubuję tą ( to inaczej droga orkow) ale zabilem wszystkich- zubena, xardasa i rhobara ale chcialem sam przejsc przez portal ale niewiem gdzie on jest. co mam zrobic??
przeszedlam wszystkimi drogami chyba - beliara, inosa i prubuję tą ( to inaczej droga orkow) ale zabilem wszystkich- zubena, xardasa i rhobara ale chcialem sam przejsc przez portal ale niewiem gdzie on jest. co mam zrobic??
Ja przeszedłem drogą Adanosa, pomagałem też assasynom (Zabiłem magów wody, itd.), wszedłem do Ishtar (nie niszczyłem żadnego miasta), tylko Zuben gada, że jestem zdrajcą (bo artefakty Adanosa... kaput:P) i atak całe Ishtar na mnie.
Ja przeszedłem drogą Adanosa, pomagałem też assasynom (Zabiłem magów wody, itd.), wszedłem do Ishtar (nie niszczyłem żadnego miasta), tylko Zuben gada, że jestem zdrajcą (bo artefakty Adanosa... kaput:P) i atak całe Ishtar na mnie.
Mam pytanie. Mój kolega został Ognistym Wojownikiem i po rozmowie z Xardasem mówił że nie wieży że został Ognistym Wojownikiem. Czy jeśli też pójdę tą drogą to będę mógł później z nim porozmawiać czy już nie? I jeszcze jedno. Czy Xardassa trzeba zabić? (chodzi mi o to czy nie można bez zabicia Xaradsa przejść grę)
Mam pytanie. Mój kolega został Ognistym Wojownikiem i po rozmowie z Xardasem mówił że nie wieży że został Ognistym Wojownikiem. Czy jeśli też pójdę tą drogą to będę mógł później z nim porozmawiać czy już nie? I jeszcze jedno. Czy Xardassa trzeba zabić? (chodzi mi o to czy nie można bez zabicia Xaradsa przejść grę)
ja nie wiem jak zdobyć 75 reputacji u orków
ja nie wiem jak zdobyć 75 reputacji u orków
Wik989
Można przejść grę nie wybijając Assasyn'ó, ważne jest żeby zabić Zubena i odebrać mu Kostur Wiecznego Wędrowca (reszta to płotki, to samo tyczy się Rhobar'a II)
abc123
Jeśli zabiłeś Xardas'a to możesz zacząć grać jeszcze raz, to Xardas otwiera ów portal
Mineten
Jako sługa Innosa, nie musisz zabijać Xardas'a, chociaż możesz, i tak nie jest już do niczego potrzebny (grając jako sługa Beliar'a musisz go zabić bo inaczej nie skończysz gry)
Bezi
Musisz wybić wszystkie miasta buntownicze (Reddock, Okara, Nemora i Vengard [jeśli idziesz ścieżką Adanosa upewnij się że zabijesz Rhobar'a II ]), do tego warto powalczyć na arenach zwłaszcza w Mora Sul a później w Faring, odszukać i zabić wszystkich szpiegów w miastach orków no wykonywać zadania, które od orków, zwłaszcza szamanów i hersztów
to chyba tyle :P
Wik989
Można przejść grę nie wybijając Assasyn'ó, ważne jest żeby zabić Zubena i odebrać mu Kostur Wiecznego Wędrowca (reszta to płotki, to samo tyczy się Rhobar'a II)
abc123
Jeśli zabiłeś Xardas'a to możesz zacząć grać jeszcze raz, to Xardas otwiera ów portal
Mineten
Jako sługa Innosa, nie musisz zabijać Xardas'a, chociaż możesz, i tak nie jest już do niczego potrzebny (grając jako sługa Beliar'a musisz go zabić bo inaczej nie skończysz gry)
Bezi
Musisz wybić wszystkie miasta buntownicze (Reddock, Okara, Nemora i Vengard [jeśli idziesz ścieżką Adanosa upewnij się że zabijesz Rhobar'a II ]), do tego warto powalczyć na arenach zwłaszcza w Mora Sul a później w Faring, odszukać i zabić wszystkich szpiegów w miastach orków no wykonywać zadania, które od orków, zwłaszcza szamanów i hersztów
to chyba tyle :P
cemu czeba zabic wszystkich buntowników
cemu czeba zabic wszystkich buntowników
ja bezi:
Idąc drogą Adanosa: Musisz powybijać wszystkich buntowników
Idąc drogą Beliara: Nie musisz ich zabijać, ale możesz, a musisz pozabijać: Zubena, Xardasa i innych przwódców miast np. Uruk z Cape Dan itd.
Idąc drogą Innosa: Nie masz wcale wybijać buntowników, ale musisz powybijać wszystkich orków w Myrtanie i zabić Zubena w Ishtar.
ja bezi:
Idąc drogą Adanosa: Musisz powybijać wszystkich buntowników
Idąc drogą Beliara: Nie musisz ich zabijać, ale możesz, a musisz pozabijać: Zubena, Xardasa i innych przwódców miast np. Uruk z Cape Dan itd.
Idąc drogą Innosa: Nie masz wcale wybijać buntowników, ale musisz powybijać wszystkich orków w Myrtanie i zabić Zubena w Ishtar.
Na serio nie musisz wszystkich, ja wybiłem tylko buntowników z Reddock i wystarczyło, teraz musze tylko zniszczyć te 5 artefaktów Adanosa
Na serio nie musisz wszystkich, ja wybiłem tylko buntowników z Reddock i wystarczyło, teraz musze tylko zniszczyć te 5 artefaktów Adanosa
Kto mi powie gdzie jest ten wielki piec, dzięki któremu mam zniszczyć artefakty Adanosa?
Kto mi powie gdzie jest ten wielki piec, dzięki któremu mam zniszczyć artefakty Adanosa?
Wielki Piec masz w Klanie Młota tyle że musisz uwolnić go od okupujących go orków;] Na końcu masz owy piec;]
Wielki Piec masz w Klanie Młota tyle że musisz uwolnić go od okupujących go orków;] Na końcu masz owy piec;]
Według mnie najłatwiejsza jest droga beliara bo tam musisz tylko zabic przywódców orków a drogą innosa musisz całą Mertane wybic a Adanaos to juz w ogule przekichane
Według mnie najłatwiejsza jest droga beliara bo tam musisz tylko zabic przywódców orków a drogą innosa musisz całą Mertane wybic a Adanaos to juz w ogule przekichane
Zabilem 2 królów mam Berło Varantu i Kostur Wiecznego Wędrowca. Xardas nie idzie do portalu co moze byc nie tak? zniszczyłem 5 artefaktów.
Zabilem 2 królów mam Berło Varantu i Kostur Wiecznego Wędrowca. Xardas nie idzie do portalu co moze byc nie tak? zniszczyłem 5 artefaktów.
A tak serio, główną drogą i najważniejszą to droga adanosa.
Tak jak w gothic 2 np jestes palladynem to pierwsza i najwazniejsza scieżka.
Dlaczego?
W zmierchu bogów, bezi powraca z nieznanych krain(idzie sie tam drogą adanosa). Droga adadonsa najwżniejsza jest też,bo jak idziemy drogą innosa, wojne wygrywają ludzie.Beliara ani ludzie ani orkowie tylko assasyny opanowują całą myrtane a adanosa wygrywają orkowie ale potem ludzie sie buntują i potem jset pokój. Wszyscy żyją razem ;]
A tak serio, główną drogą i najważniejszą to droga adanosa.
Tak jak w gothic 2 np jestes palladynem to pierwsza i najwazniejsza scieżka.
Dlaczego?
W zmierchu bogów, bezi powraca z nieznanych krain(idzie sie tam drogą adanosa). Droga adadonsa najwżniejsza jest też,bo jak idziemy drogą innosa, wojne wygrywają ludzie.Beliara ani ludzie ani orkowie tylko assasyny opanowują całą myrtane a adanosa wygrywają orkowie ale potem ludzie sie buntują i potem jset pokój. Wszyscy żyją razem ;]
zniszczyłem 5 artefaktów, mam kostur wędrowca i berło varantu i Xardas nigdzie mnie nie zabiera nie ma z nim zadnego dialogu-może byc tak jesli wczesniej nie powybijałem niewolników?
zniszczyłem 5 artefaktów, mam kostur wędrowca i berło varantu i Xardas nigdzie mnie nie zabiera nie ma z nim zadnego dialogu-może byc tak jesli wczesniej nie powybijałem niewolników?
Mam pytanie. Miałem amulet z gothy ale go u kogoś sprzedałem i teraz nie wiem komu albo tego kogoś już zabiłem. Czy mogę grać dalej bo amulet jest zniszczony czy nie ?
Mam pytanie. Miałem amulet z gothy ale go u kogoś sprzedałem i teraz nie wiem komu albo tego kogoś już zabiłem. Czy mogę grać dalej bo amulet jest zniszczony czy nie ?
zabiłem zubena i robara, po czym poszedłem do xardasa i mu powiedziałem że ich zabiłem oraz że mam berło i kostur.
on powieział żebym bezpiecznie przechował te rzeczy i nie wiem co dalej bo się już do mnie nie odzywa.
zabiłem zubena i robara, po czym poszedłem do xardasa i mu powiedziałem że ich zabiłem oraz że mam berło i kostur.
on powieział żebym bezpiecznie przechował te rzeczy i nie wiem co dalej bo się już do mnie nie odzywa.
Ja np. Nie mam rhobara, czy to bug czy nie wiem,jestem w Vengardzie w sali tronowej i go nie ma co mam robić?
Ja np. Nie mam rhobara, czy to bug czy nie wiem,jestem w Vengardzie w sali tronowej i go nie ma co mam robić?
zrób reinstall gry. mi też się to kiedyś zdarzyło. nie z Rhobarem, ale z krowami i ludźmi na drugiej farmie w Monterze (drugiej, czyli tej od worków pszenicy). ide zabić krowy, a ich nie ma. ide wypytać Elbera o Marika, a farma pusta xD. zdarza się :]
zrób reinstall gry. mi też się to kiedyś zdarzyło. nie z Rhobarem, ale z krowami i ludźmi na drugiej farmie w Monterze (drugiej, czyli tej od worków pszenicy). ide zabić krowy, a ich nie ma. ide wypytać Elbera o Marika, a farma pusta xD. zdarza się :]
yhy wielkie dzieki pomogło;]
yhy wielkie dzieki pomogło;]
Ten artykuł skomentowano 43 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.