Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 3 • Droga Adanosa • INSIMILION

    Gothic 3 » Solucja


    Droga Adanosa

    Działy gier » Gothic 3 » Poradniki » Solucja
    Autor: Orish
    Utworzono: 16.02.2008
    Aktualizacja: 04.08.2008

    Informacja

    Pierwszy etap solucji, do wyzwolenia Cape Dun, został opisany w "Pierwszych krokach". Nie opisuję tu też szczegółowych zadań dla poszczególnych lokacji. Zostały one opisane w sekcjach dotyczących poszczególnych krain. Dlatego też sugeruję przechodzenie gry w "naturalny" sposób, tzn. wykonując zadania w poszczególnych, kolejno odwiedzanych miastach, bo wtedy gra sama cię poprowadzi po sznurku fabularnym.

    Etap pierwszy: znajdź Xardasa

    Po wypędzeniu buntowników z Reddock dostaniesz rozkaz udania się do Montery, gdzie aktywność powstańców w ostatnim czasie zaczęła wzrastać. Możesz tam dotrzeć krótszą lub dłuższą drogą - w pierwszym przypadku czeka cię jednak trudna przeprawa z bandytami. Niestety w mieście nie dowiesz się wiele o miejscu pobytu Xardasa. Marik, dowódca najemników, powie ci, że najwięksi szamani orków są w Geldern i Silden. Oni z pewnością posiadają interesujące nas informacje. Możemy więc teraz skierować się prosto do Silden, lecz warto powypełniać najpierw trochę zadań.

    Silden to mała mieścina leżąca nad jeziorem. Najlepiej dotrzeć tam idąc na przełaj - i tak podróż długo potrwa, a trzymając się traktów byłoby to dwa razy dłużej. Na miejscu odnajdujemy szamana imieniem Grompel, który zdradza nam, że Xardas przebywa daleko na północy - w Nordmarze. Możemy się tam dostać przekraczając przełęcz na północ od Silden. Jego wieżę znajdziemy na północnym wschodzie tej krainy. Możemy też odnaleźć Hansona, którego wilk, Szaroskóry, jest w stanie wskazać nam drogę.

    Etap drugi: znajdź pięć artefaktów Adanosa

    Xardas opowie nam o artefaktach Adanosa. Mamy znaleźć ich w sumie pięć. Nie potrafi nam wskazać miejsc, w których mamy ich szukać, zasugeruje jedynie udanie się do Geldern, gdzie orkowie mogą posiadać tę wiedzę. Idziemy więc tam i wykonujemy zadania, dopóki nie uzyskamy dostępu do Groka. Ten daje nam mapę wykopalisk. Najbliższe są prowadzone w okolicach Trelis. Niestety w samej świątyni nic nie znajdziemy - musimy się udać do miasta. Wypełniamy zadania, aż uzyskamy dostęp do Vaka. Okaże się, że to on ma artefakt. Możemy go odkupić za gigantyczną sumę 50000 sztuk złota lub zasłużyć się poprzez zniszczenie obozu buntowników w Nemorze.

    Teraz na celownik bierzemy południe - pustynny Varant. Znajdują się tam dwie świątynie: Al Shedim i Mora Sul. Do każdej z nich potrzebujesz po pięć kluczy. Zdobycie ich do świątyni Al Shedim nie będzie trudne - jeden ma Saturas, drugi Lester, pozostałe trzy są w skrzyniach na terenie okolicznych ruin.

    Pozyskanie kluczy do świątyni Mora Sul jest o wiele trudniejsze. Trzy z nich znajdziesz w mieście o tej samej nazwie - są w posiadaniu Ilji, Kirka i Gonzalesa. W przypadku tego ostatniego będziesz musiał najpierw zdobyć odpowiednio wysoką reputację, żeby się do niego dostać... Oczywiście jedyną alternatywą jest zabicie wszystkich w Mora Sul (uważając, aby pozostali posiadacze kluczy nie uciekli). Czwarty ma zbiegły niewolnik Yussuf, a ostatni ork Kalesch, którego znajdziesz tuż przed wrotami świątyni. Szczegółowe opisy zadań, w wyniku których uzyskujemy klucze, znajdziesz w solucji dla miasta Mora Sul. Wewnątrz świątyni czeka nas dość trudna przeprawa.

    Czwarty artefakt znajdziemy w Gocie. W jej pobliżu natkniemy się na obóz orków skupiony wokół wieży obserwacyjnej. Jest w niej więziony Gorn. Jeśli go uwolnimy, pomoże nam w walce z demonem, który wraz z grupą podległych mu ożywieńców opanował twierdzę. To właśnie on ma artefakt. Zanim udamy się dalej, zaglądamy jeszcze do jaskini. Pokonujemy nieumarłych i bierzemy kamień teleportacyjny do Vengardu.

    Ostatni artefakt jest w grobowcu Akaschy w Nordmarze - tym najbardziej wysuniętym na północny wschód na mapie, którą otrzymasz od Kertha z Klanu Ognia.

    Etap trzeci: koniec wielkiej wojny

    Wracamy do Xardasa. Zechce, abyśmy zniszczyli artefakty Adanosa. Dostaniesz też kamień runiczny. Idziemy do Klanu Młota. Potrzebny jest nam dostęp do ich wielkiego pieca, więc jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy, oczyszczamy jego okolice z orków. Do ognia wrzucamy najpierw kamień runiczny, a następnie wszystkie artefakty.

    Meldujemy nekromancie wykonanie zadania. To jednak nie koniec - musimy jeszcze zabić Rhobara i Zubena i odebrać im ich insygnia - Berło Varantu i Kostur Wiecznego Wędrowca. Korzystamy z uprzednio zdobytego kamienia teleportacyjnego, aby przedostać się do stolicy Myrtany. Trafiamy do świątyni - czeka nas przeprawa do zamku przez zniszczone miasto pełne orków. Króla odnajdujemy w sali tronowej i oczywiście zabijamy go. Teraz przenosimy się na południe, do Varant, i kierujemy nasze kroki do Ishtaru. Tam swoją siedzibę ma Zuben. Jeśli nie mamy wystarczająco wysokiej reputacji, musimy poradzić sobie z całym miastem. Zabicie Zubena to formalność.

    Znów teleportujemy się do Xardasa. I wyruszamy wraz z nim w naszą ostatnią podróż po tym świecie...





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 43 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · Nowsze »

    wik989
     

    Wędrowiec
    Temat: morzna wogole przejsc gothic3 drogom Adanosa nie wybijając Assasynów
    Dodany: 25.02.2009 o 22:49  

    czy morzna wogole przejsc gothic3 droga Adanosa nie wybijając Assasynów z pustyni Varant

    Ja słyszałem rze morzna zostawic tylko 5 miast

    abc123
     

    Wędrowiec
    Temat: droga adanosa
    Dodany: 23.05.2009 o 21:02  

    przeszedlam wszystkimi drogami chyba - beliara, inosa i prubuję tą ( to inaczej droga orkow) ale zabilem wszystkich- zubena, xardasa i rhobara ale chcialem sam przejsc przez portal ale niewiem gdzie on jest. co mam zrobic??

    Timex
     

    Wędrowiec
    Temat: Wik989
    Dodany: 18.06.2009 o 12:01  

    Ja przeszedłem drogą Adanosa, pomagałem też assasynom (Zabiłem magów wody, itd.), wszedłem do Ishtar (nie niszczyłem żadnego miasta), tylko Zuben gada, że jestem zdrajcą (bo artefakty Adanosa... kaput:P) i atak całe Ishtar na mnie.

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 15
    Temat: Xardas
    Dodany: 22.07.2009 o 18:47  

    Mam pytanie. Mój kolega został Ognistym Wojownikiem i po rozmowie z Xardasem mówił że nie wieży że został Ognistym Wojownikiem. Czy jeśli też pójdę tą drogą to będę mógł później z nim porozmawiać czy już nie? I jeszcze jedno. Czy Xardassa trzeba zabić? (chodzi mi o to czy nie można bez zabicia Xaradsa przejść grę)

    bezi
     

    Wędrowiec
    Temat: ORKOWIE
    Dodany: 18.08.2009 o 13:39  

    ja nie wiem jak zdobyć 75 reputacji u orków

    Kudłaty
     

    Wędrowiec
    Temat: Wik989Można przejść grę nie...
    Dodany: 16.09.2009 o 1:34  

    Wik989

    Można przejść grę nie wybijając Assasyn'ó, ważne jest żeby zabić Zubena i odebrać mu Kostur Wiecznego Wędrowca (reszta to płotki, to samo tyczy się Rhobar'a II)


    abc123

    Jeśli zabiłeś Xardas'a to możesz zacząć grać jeszcze raz, to Xardas otwiera ów portal


    Mineten

    Jako sługa Innosa, nie musisz zabijać Xardas'a, chociaż możesz, i tak nie jest już do niczego potrzebny (grając jako sługa Beliar'a musisz go zabić bo inaczej nie skończysz gry)


    Bezi

    Musisz wybić wszystkie miasta buntownicze (Reddock, Okara, Nemora i Vengard [jeśli idziesz ścieżką Adanosa upewnij się że zabijesz Rhobar'a II ]), do tego warto powalczyć na arenach zwłaszcza w Mora Sul a później w Faring, odszukać i zabić wszystkich szpiegów w miastach orków no wykonywać zadania, które od orków, zwłaszcza szamanów i hersztów

    to chyba tyle :P

    ja bezi
     

    Wędrowiec
    Temat: adonos
    Dodany: 27.09.2009 o 21:00  

    cemu czeba zabic wszystkich buntowników

    Arcymag Xardas
     

    Wędrowiec
    Temat: ja bezi: Idąc drogą Adanosa...
    Dodany: 13.10.2009 o 8:53  

    ja bezi:

    Idąc drogą Adanosa: Musisz powybijać wszystkich buntowników

    Idąc drogą Beliara: Nie musisz ich zabijać, ale możesz, a musisz pozabijać: Zubena, Xardasa i innych przwódców miast np. Uruk z Cape Dan itd.

    Idąc drogą Innosa: Nie masz wcale wybijać buntowników, ale musisz powybijać wszystkich orków w Myrtanie i zabić Zubena w Ishtar.

    Arcymag Xardas
     

    Wędrowiec
    Temat: Idąc drogą Adanosa
    Dodany: 13.10.2009 o 8:55  

    Na serio nie musisz wszystkich, ja wybiłem tylko buntowników z Reddock i wystarczyło, teraz musze tylko zniszczyć te 5 artefaktów Adanosa

    Arcymag Xardas
     

    Wędrowiec
    Temat: Wielki Piec
    Dodany: 13.10.2009 o 11:45  

    Kto mi powie gdzie jest ten wielki piec, dzięki któremu mam zniszczyć artefakty Adanosa?

    Karyppto
     

    Wędrowiec
    Temat: Wielki Piec
    Dodany: 23.10.2009 o 20:58  

    Wielki Piec masz w Klanie Młota tyle że musisz uwolnić go od okupujących go orków;] Na końcu masz owy piec;]

    Demon z Goty
     

    Wędrowiec
    Temat: Droga
    Dodany: 09.11.2009 o 18:50  

    Według mnie najłatwiejsza jest droga beliara bo tam musisz tylko zabic przywódców orków a drogą innosa musisz całą Mertane wybic a Adanaos to juz w ogule przekichane

    alamaka
     

    Wędrowiec
    Temat: zakonczenie
    Dodany: 28.11.2009 o 13:45  

    Zabilem 2 królów mam Berło Varantu i Kostur Wiecznego Wędrowca. Xardas nie idzie do portalu co moze byc nie tak? zniszczyłem 5 artefaktów.

    Grown
     

    Wędrowiec
    Temat: Główna droga
    Dodany: 14.12.2009 o 14:04  

    A tak serio, główną drogą i najważniejszą to droga adanosa.
    Tak jak w gothic 2 np jestes palladynem to pierwsza i najwazniejsza scieżka.
    Dlaczego?
    W zmierchu bogów, bezi powraca z nieznanych krain(idzie sie tam drogą adanosa). Droga adadonsa najwżniejsza jest też,bo jak idziemy drogą innosa, wojne wygrywają ludzie.Beliara ani ludzie ani orkowie tylko assasyny opanowują całą myrtane a adanosa wygrywają orkowie ale potem ludzie sie buntują i potem jset pokój. Wszyscy żyją razem ;]

    lukatoni
     

    Wędrowiec
    Temat: Wędrowiec
    Dodany: 29.12.2009 o 22:57  

    zniszczyłem 5 artefaktów, mam kostur wędrowca i berło varantu i Xardas nigdzie mnie nie zabiera nie ma z nim zadnego dialogu-może byc tak jesli wczesniej nie powybijałem niewolników?

    jadanos
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeden z amuletów Adanosa
    Dodany: 30.12.2009 o 9:44  

    Mam pytanie. Miałem amulet z gothy ale go u kogoś sprzedałem i teraz nie wiem komu albo tego kogoś już zabiłem. Czy mogę grać dalej bo amulet jest zniszczony czy nie ?

    xardas1922
     

    Wędrowiec
    Temat: problem
    Dodany: 01.01.2010 o 1:22  

    zabiłem zubena i robara, po czym poszedłem do xardasa i mu powiedziałem że ich zabiłem oraz że mam berło i kostur.
    on powieział żebym bezpiecznie przechował te rzeczy i nie wiem co dalej bo się już do mnie nie odzywa.

    Krzyk
     

    Wędrowiec
    Temat: Rhobar
    Dodany: 23.01.2010 o 23:50  

    Ja np. Nie mam rhobara, czy to bug czy nie wiem,jestem w Vengardzie w sali tronowej i go nie ma co mam robić?

    <--RudY-->
     

    Wędrowiec
    Temat: Bug --> Krzyk
    Dodany: 24.01.2010 o 10:50  

    zrób reinstall gry. mi też się to kiedyś zdarzyło. nie z Rhobarem, ale z krowami i ludźmi na drugiej farmie w Monterze (drugiej, czyli tej od worków pszenicy). ide zabić krowy, a ich nie ma. ide wypytać Elbera o Marika, a farma pusta xD. zdarza się :]

    Krzyk
     

    Wędrowiec
    Temat: Rhobar
    Dodany: 24.01.2010 o 19:45  

    yhy wielkie dzieki pomogło;]



    Ten artykuł skomentowano 43 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw