Odejdź stąd człowieku marny, jeśli nie chcesz sobie zepsuć zabawy. Ostrzegam, że jeżeli zaczniesz wpisywać kody, to cała przyjemność z gry pryśnie, a ty zaczniesz bić się po głowie, czemu to zrobiłeś. Lepiej chwyć kufel z chłodnym piwem i idź gdzie indziej. Jeżeli jesteś pewien, to no cóż. Nie przeszkadzam...
Źródło: WorldOfGothic.de
Tłumaczenie: Cord, Ingmar, Orish
Aby uaktywnić możliwość wpisywania kodów musimy wejść w statystyki postaci i wpisać "marvin" (bez cudzysłowów).
Następnie naciskamy tyldę ~ i wpisujemy któryś z poniższych kodów. Ponieważ wiele z nich wywołuje dziwne efekty, w pierwszej tabeli zostały zebrane te najpowszechniejsze.
Tipsy | |
Komenda | Skutek |
clear | Usuwa dotychczasowe efekty uzyskane za pomocą konsoli |
dispose | Rozporządzanie przedmiotami z ekwipunku |
fullhealth | Regeneracja życia |
give | Umieszcza np. dane przedmioty w ekwipunku |
god | Włączenie/wyłączenie nieśmiertelności (nieskończenie wiele energii i many) |
goto | Wcielamy się w daną istotę |
idkfa | Uzyskanie wszystkich przedmiotów/zdolności, jakie istnieją w grze |
spawn | Wyświetlenie wszystkich wrogów i przedmiotów specjalnych |
teach | Naucza specyficznych zaklęć i/lub zdolności |
teach all | Naucza wszystkich zaklęć i/lub zdolności |
Kody klawiszowe | |
Komenda | Skutek |
F6 | Przyspiesza/hamuje czas gry |
F7 | Włączenie ruchu spowolniony (gracza) |
NUM 7 | OnIncEnclaveTheftCount |
NUM 8 | OnIncEnclaveMurderCount |
NUM 9 | OnIncPoliticalCrimeCount |
F12 | Wyjście z aplikacji |
LEFT CTRL+S | Przełącznik ogólnych statystyk |
LEFT CTRL+M | Przełącznik statystyk pamięci |
RIGHT CTRL+M | Statystyki pamięci screenów |
F1 | Zrobienie screena |
F2 | Przełącznik do trybu pełnoekranowego |
F3 | Włączenie trybu symulacji |
LEFT CTRL+NUM 1 | Przełącznik AvS Solid |
LEFT CTRL+NUM 2 | Przełącznik AvS Object Overdraw |
LEFT CTRL+NUM 3 | Przełącznik AvS Pixel Overdraw |
LEFT CTRL+NUM 4 | Przełącznik Performance Solid |
LEFT CTRL+NUM 5 | Przełącznik Performance Object Overdraw |
LEFT CTRL+NUM 6 | Przełącznik Performance Pixel Overdraw |
LEFT CTRL+O | Przełącznik Object Overdraw |
LEFT CTRL+P | Przełącznik Pixel Overdraw |
LEFT CTRL+C | Przełącznik Color Mapping |
LEFT CTRL+U | Przełącznik Solid Plus Wireframe |
LEFT CTRL+G | Wyświetlenie skrótów klawiszowych gry |
LEFT CTRL+R | Włączenie promieni |
LEFT CTRL+RETURN | Rozpoczęcie rozgrywki |
LEFT CTRL+BACKSPACE | Zakończenie rozgrywki |
LEFT CTRL+F4 | Pauza |
LEFT CTRL+Q | Kształty zderzenia |
LEFT CTRL+F | Kontrola ostrości |
LEFT CTRL+W | Obejrzenie ostrości |
LEFT CTRL+SPACE | Edytor przełączników |
F8 | Reset postaci gracza |
LEFT CTRL+V | Przełącznik roślinności |
LEFT CTRL+E | Cykl Postprocessing |
LEFT CTRL+I | Cykl Lightningmodes |
LEFT CTRL+L | Cykl Moving Light |
SHIFT+S | Przełącznik SpeedTree |
LEFT CTRL+B | Przełącznik Bounding Boxes |
LEFT CTRL+PAGE UP | Idź do kamery |
LEFT CTRL+INSERT | Uwolnienie kamery |
LEFT CTRL+HOME | Przytwierdzenie kamery |
LEFT CTRL+K | Ciągły bieg w przód |
LEFT CTRL+SCROLL | Pojedynczy krok |
LEFT CTRL+H | Idź do pozycji wyjściowej |
LEFT CTRL+A | Włączenie naprawy AI |
LEFT CTRL+R | Profiluj wszystko |
LEFT CTRL+N | Wyświetl nawigacji |
LEFT CTRL+N+P | Wstrzymanie nawigacji |
LEFT CTRL+N+M | Reset nawigacji |
LEFT CTRL+H+CURSOR LEFT | Przemieść wyjściowy punkt nawigacji w lewo |
LEFT CTRL+H+CURSOR RIGHT | Przemieść wyjściowy punkt nawigacji w prawo |
LEFT CTRL+H+CURSOR UP | Przemieść wyjściowy punkt nawigacji do góry |
LEFT CTRL+H+CURSOR DOWN | Przemieść wyjściowy punkt nawigacji w dół |
LEFT CTRL+J+CURSOR LEFT | Przemieść docelowy punkt nawigacji w lewo |
LEFT CTRL+J+CURSOR RIGHT | Przemieść docelowy punkt nawigacji w prawo |
LEFT CTRL+J+CURSOR UP | Przemieść docelowy punkt nawigacji do góry |
LEFT CTRL+J+CURSOR DOWN | Przemieść docelowy punkt nawigacji w dół |
LEFT CTRL+0 | Zmiksowanie animacji chodu |
Kody w konsoli Marvin | |
Komenda | Skutek |
god | Włączenie/wyłączenie nieśmiertelności (nieskończenie wiele energii i many) |
fullhealth | Regeneracja życia |
idkfa | Uzyskanie wszystkich przedmiotów/zdolności, jakie istnieją w grze |
defeat | Coś, czego nie powinieneś używać! |
audio.fAmbientVolume | Ustawienie głośności otoczenia |
audio.fEffectVolume | Ustawienie głośności efektów |
audio.fMasterVolume | Ustawienie głównej głośności |
audio.fMusicVolume | Ustawienie głośności muzyki |
audio.fVoiceVolume | Ustawienie głośności dźwięków |
camera.fAziSpeedScale | Skaluje azymut prędkości kątowej dookoła celu (domyślnie: 1.0f) |
camera.fElevSpeedScale | Skaluje wznoszenie prędkości kątowej dookoła celu (domyślnie: 1.0f) |
camera.fFieldOfView | Przełącznik pola widzenia kamery (domyślnie: 90) |
camera.fMaxDistToPlayer | Ustawienie maksymalnej odległości przytwierdzenia kamery od postaci gracza |
camera.fMoveSpeed | Ustawienie szybkości przemieszczania uwolnionej kamery (domyślnie: 300.0f) |
camera.fMoveSpeedAccel | Ustawienie modyfikatora szybkości przemieszczania, jeśli wciśnięty SHIFT (domyślnie: 3.0f) |
camera.fMoveSpeedDeccel | Ustawienie modyfikatora szybkości przemieszczania, jeśli wciśnięty CTRL (domyślnie: 0.5f) |
camera.fRelaxCamera | sets the camera pos relax factor |
camera.fRelaxDist | sets the camera dist relax factor |
camera.fRelaxFOV | sets the camera fov relax factor |
camera.fRelaxPlayer | sets the player pos relax factor |
camera.fRelaxXAxis | sets the camera x axis relax factor |
camera.fRelaxYAxis | sets the camera y axis relax factor |
camera.SetMode | Ustawienie aktualnego trybu kamery |
camera.ShowPosition | Ukazanie aktualnej pozycji kamery |
camera.ToggleModeChange | Aktywowanie/dezaktywowanie trybu zmian kamery |
caps.DisableAlphaRendering | |
caps.DisableModuleRendering | |
caps.DisableStencilTesting | |
caps.EnableDynamic VisualsRendering | |
caps.EnableLightMaps | |
caps.EnableObjectVPTHCCulling | |
caps.EnableOcclusionCulling | |
caps.EnableStaticVisualsRendering | |
caps.EntityProcessingRangeSphere | Zmienia zasięg EnterProcessing, musi być większy niż zasięg przetwarzania |
caps.EntityROI | Zmienia zasięg przetwarzania, musi być mniejszy niż zasięg EnterProcessing |
caps.FarClippingPlane | changes far clipping plane |
caps.FarClippingPlaneLowPoly | changes far clipping plane for lowpoly mesh |
caps.GlobalVisualLoDFactor | Global property for visual mesh lodding: 1.0f = default value & 1.0 use only for high end systems, & 1.0 for slower machines |
caps.OCCheckThreshold | |
caps.OCPixelOverdrawThreshold | |
caps.RenderDebug | Włącza symulację informacji o jednostkowych naprawach |
caps.ScreenObjectDistanceCulling | Simple distance screen metric object distance culling used. Culls all objects under threshold |
compile navigation | (re)kompiluje nawigację otoczenia! |
console.font | Definiuje czcionkę okna tworzenia |
console.dimy | Zdefiniowanie wysokości y konsoli (domyślnie: 250) |
console.dimx | Zdefiniowanie szerokości x konsoli (domyślnie: szerokość wykonawcy) |
console.posy | Zdefiniowanie pozycji y (piksele) konsoli (domyślnie: 0) |
console.posx | Zdefiniowanie pozycji x (piksele) konsoli (domyślnie: 0) |
console.filterlevel | defines the spy filter level (default 5) |
console.outputlines | Definiuje liczbę zbuforowanych wykonanych linii w konsoli (domyślnie: 5000) |
colorscheme | Wybiera następne ustawienie kolorystyki |
control | Kontroluje daną jednostkę lub jednostkę ośrodka/edytora, jeśli nie została nadana nazwa (przypisane do: LEFT CTRL+F) |
DebugShowDiffMem | shows memory diff output in zspy and traceview |
DebugShowMem | shows memory output in zspy and traceview |
DisablePrefetcher | Disables prefetcher |
dispose | Rozporządzanie przedmiotami z ekwipunku |
dViewGameKeys() | Wyświetla wszystkie aktywne skróty klawiszowe gry i akcje naprawcze na ekranie (przypisane do: LEFT CTRL+G) |
edit | Edytuje bieżący podmiot |
EnablePrefetcher | Enable prefetcher |
focus.ShowTA() | Włącza tryb naprawczy ośrodka AI (przypisane do: LEFT CTRL+A) |
game.bTestMode | Włącza/wyłącza tryb testowy, 0: wyłączone, 1: włączone (domyślnie: 1) |
game.Chat() | Rozpoczyna sesję irc chatu |
game.ForceCrash | Zgadnij co! |
game.ForceFloatException | causes a floating point exception! |
game.SetTime | Ustawienie czasu świata gry |
game.ShowVersion | Wyświetla aktualną wersję gry |
game.WatchFPS | Otwiera kontrolę statystyk z wydajnością fps |
give | Umieszcza np. dane przedmioty w ekwipunku |
goto | Wcielamy się w daną istotę |
gotocamera | beams player to camera position (assigned to key: LEFT CTRL+PAGE UP) |
illumination.CycleLightningModes | cycles through all lightning modes (assigned to key: LEFT CTRL+I) |
illumination.CycleMovingLight | cycles through all moving light modes (assigned to key: LEFT CTRL+L) |
illumination.SetPixel HemispherePixelLightning | Ustawienie oświetlenia na tryb półkuli pikselowej |
illumination.SetSimpleLightning | Ustawienie oświetlenia na tryb prosty |
illumination.SetVertex HemispherePixelLightning | Ustawienie oświetlenia na tryb półkuli wierzchołkowej |
illumination.SetVertex HemisphereVertexLightning | Ustawienie oświetlenia na tryb półkuli wierzchołkowej |
invisibility | Coś, czego nie powinieneś tego używać! |
kill | Coś, czego nie powinieneś tego używać! |
music.bEnableAutoUpdate | enables or disables automatic updates |
music.bEnableTriggers | enables or disables accepting triggers |
music.sDayTime | Ustawienie czasu dziennego |
music.sLocation | Ustawienie lokacji |
music.sSituation | Ustawienie sytuacji |
PhysicFPS | steps the physicscene at [n] fps |
physics.dToggleActorAxes | Toggles the visualization of the axes of the physic actors |
physics.dToggleBodyAxes | Toggles the visualization of the axes of the bodies of the physic actors |
physics.dToggleContactForce | Toggles the visualization of the contact forces acting on the bodies of the physic actors |
play | ani syntax: play ani [a1] [a2] [ib] [name] plays the ani [a1] to [a2] with optional blending [ib] |
player.fForwardSpeedMax | Ustawienie maksymalnej szybkości (naprzód) postaci gracza w m/s (domyślnie: 300.0) |
player.GotoStartPosition() | beams the player to the starting point (assigned to key: LEFT CTRL+H) |
spawn | Wyświetlenie wszystkich wrogów i przedmiotów specjalnych |
trigger | Wywołuje daną jednostkę lub jednostkę ośrodka/edytora, jeśli nie została nadana nazwa |
version | Wyświetla wersję silnika |
quit | Zamyka okno aplikacji |
history | Wyświetla historię wpisanych komend |
help | Wyświetla linię pomocy dla każdej komendy |
clear | Usuwa dotychczasowe efekty uzyskane za pomocą konsoli |
physics.dToggleBodyMassAxes | Toggles the visualization of the mass-axes of the bodies of the physic actors |
physics.dToggleRays | Pokazuje promień naprawionych linii (przypisane do: LEFT CTRL+R) |
physics.dToggleStatistics | Shows some physics debug output |
Remotedebugger | starts a remote debugging session on the target machine [localhost], if nothing entered |
show position | Pokazuje aktualną pozycję kamery |
spy.AddComment | Dodaje linię komentarza w podglądzie |
stats.dToggleGlobal() | Toggles global scene-debug-output (assigned to key: LEFT CTRL+S) |
teach | Naucza specyficznych zaklęć i/lub zdolności |
timer.fTimeScale | Ustawienie wartości skali czasu (domyślnie: 1.0) |
toggle memdebug | Testuje pamięć dla wykrycia błędów (powolne!) |
untrigger | untriggers the given entity or the focus/editor entity if no name given |
view.dShowLabels() | visualizes all relevant label psets |
view.dShowLights() | visualizes all relevant light psets |
view.dShowNavigation() | visualizes all relevant navigation psets (assigned to key: LEFT CTRL+N) |
watch | Kontroluje daną jednostkę lub jednostkę ośrodka/edytora, jeśli nie została nadana nazwa (przypisane do: LEFT CTRL+W) |
world.ToggleFolder | Aktywacja/dezaktywacja danego folderu sektora |
world.ToggleSector | Aktywacja/dezaktywacja danego sektora |