Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic 3 • Poradnik gry magiem • INSIMILION

    Gothic 3


    Poradnik gry magiem

    Działy gier » Gothic 3 » Poradniki
    Autor: Gamling
    Utworzono: 05.07.2010
    Aktualizacja: 05.07.2010

    W wyniku manipulacji Xardasa runy straciły swoją magiczną moc, przez co paladyni i magowie nie mogą rzucać czarów. Bez wsparcia magii, tereny Myrtany szybko zostają podbite przez napierających orków. Korzystanie z czarów przez czarodziei ograniczyło się do czytania magicznych zwojów. Niestety, wpisana w nie magia była jednorazowego użytku, a po wyczytaniu zaklęcia pergamin ulegał nieodwracalnemu zniszczeniu. Dlatego też zwojów było coraz mniej, przez co ich cena wzrastała. Ludzie wiedzieli, że bez wsparcia magii koniec ich rasy będzie nieunikniony. Jednakże zanim nauczyli się wplatać zaklęcia w runy, tylko nielicznym dane było korzystać z magii. Warunkiem opanowania tej umiejętności jest nieustanne studiowanie Pism Pradawnych. Magowie zauważyli, że im więcej się uczyli, tym potężniejsze zaklęcia mogli opanowywać. Czciciele Innosa i Beliara pozyskują zaklęcia poprzez modlitwę przy chramach poświęconych im bóstwom. Moc Adanosa natomiast można poznać dzięki dobrej woli jednego z Magów.

    Gra magiem na początku jest dość trudna i pracochłonna. Wszystkim graczom, którzy zdecydowali się na ścieżkę magii, radzę uzbroić się w cierpliwość. Nie można wymagać od maga-amatora zbyt wiele. Postaram się Wam wyjaśnić jak najlepiej wykreować postać maga w Gothic 3.

    Na samym początku gry należy likwidować wszystkie słabsze zwierzęta i wykonywać wszelkie możliwe do wykonania zadania poboczne, aby zaopatrzyć się w sporą ilość punktów nauki, które należy rozdzielić pomiędzy manę, prastarą wiedzę i punkty życia.

    Pierwsze zaklęcie, jakie warto poznać, to stara, sprawdzona Kula Ognia, która pozwala na wyeliminowanie przeciwnika z dystansu. Jednakże nie oznacza to, że będziemy palić wszystko dookoła. Warto więc uzbroić się w jakąś broń i zaopatrzyć w odpowiednią ilość mikstur leczniczych (tak na wszelki wypadek). Marnowanie punktów doświadczenia na naukę walki mieczem i tym podobnymi przedmiotami jest mało opłacalne, ponieważ można to zastąpić umiejętnością władania kosturem, co w przypadku maga jest bardziej efektywne. Łuki i kusze także okażą się zbędne, ponieważ istnieje dużo zaklęć, których można używać z pewnej odległości. Najważniejszymi dla maga umiejętnościami są:

    • Regeneracja Many - pozwala na odzyskiwanie utraconej many bez użycia mikstur czy konieczności odpoczynku,
    • Szybka Nauka - po awansie na kolejny poziom bohater otrzyma dodatkowe punkty nauki,
    • Ulepszenie Szat - wartość ochronna wszystkich szat wzrasta,
    • Kostury Magiczne - zdolność posługiwania się kosturami. Broń ta pozwala także na blokowanie wrogich zaklęć, lecących w naszą stronę.

    W tym przypadku należy uaktywnić czar i kliknąć PPM (prawy przycisk myszy). Z kostura zacznie wyłaniać się delikatna bariera, która odbija zaklęcia. Niestety manewr ten skutkuje utratą energii magicznej, ale nie ma powodów do zmartwień, ponieważ zabiera tylko niewielką jej ilość.

    Jak już wspomniałem wcześniej, pierwszym zaklęciem powinna być Kula Ognia, lecz w trakcie gry, kiedy Bezimienny staje się coraz silniejszy, należałoby opanowywać znacznie potężniejsze czary. Bardzo przydatne są zaklęcia uzdrawiające, więc nie żałujcie sobie punktów nauki. Magię światła też wypadałoby poznać, ponieważ podczas nocnej potyczki bohater, mając zajęte obie ręce, i tak będzie musiał zrezygnować z pochodni, w wyniku czego ograniczy to Waszą widoczność, a to może skutkować przykrymi konsekwencjami. Warto także zainwestować w Przywołanie Zwierząt, Amnezję, Sen, a pod koniec Przywołanie Golema, Ognisty Deszcz, Otwieranie Zamków.

    Z takim zestawem zaklęć żaden wróg nie będzie straszny. Oczywiście jedynym problemem w tym wszystkim jest energia magiczna. Mimo iż opanowaliście umiejętność regeneracji many, niewątpliwie, że podczas częstego używania zaklęć, zacznie jej po prostu brakować. Należy więc też inwestować w międzyczasie w alchemię i wyuczyć się umiejętności warzenia mikstur leczniczych i many. Ze składnikami problemów większych nie będzie, ponieważ wystarczy tylko pobiegać trochę po świecie i pozbierać niezbędne produkty.

    Kiedy Bezimienny opanuje już wszystkie podstawowe zaklęcia i umiejętności, należy się zastanowić nad dodatkowymi atutami maga, jakimi są: Druid, Mag Ognia, Mag Wody czy Czarny Mag. Pozwalają one na ulepszenie czarów z tej ścieżki, którą wybierzecie. Można też wyuczyć się ich wszystkich, ale to wymaga sporo czasu i nauki, co jest trudne do osiągnięcia.

    Jak wiadomo wszystkich umiejętności nie da rady nauczyć się od razu. Na kreowanie postaci maga potrzeba bardzo dużo czasu i trzeba włożyć w to sporo wysiłku, ale nie znaczy to, iż należy od razu się poddać. Pamiętajcie, że wiedza to najpotężniejszy oręż człowieka.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 32 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 14
    Temat: A gdzie się wyuczyć zdolnoś...
    Dodany: 23.08.2010 o 15:02  

    A gdzie się wyuczyć zdolności Mag Ognia?

    Ikar
     

    Wędrowiec
    Temat: W klasztorze w Nordmarze u ...
    Dodany: 24.08.2010 o 18:49  

    W klasztorze w Nordmarze u magów ognia

    Mag Ognia
     

    Wędrowiec
    Temat: I chyba też u Karrypto u Rh...
    Dodany: 14.09.2010 o 15:56  

    I chyba też u Karrypto u Rhobara on uczy chyba też druida

    Wulfarius
     

    Wędrowiec
    Temat: Jestem prawie przekonany, ż...
    Dodany: 29.09.2010 o 12:08  

    Jestem prawie przekonany, że Karrypto (wieża nad salą tronową króla) nie uczy zdolności Druid, ale za to na pewno uczy regeneracji many oraz Maga Ognia.

    beluu
     

    Wędrowiec
    Temat: świetne podsumowanie gry ma...
    Dodany: 02.11.2010 o 14:46  

    świetne podsumowanie gry magiem wiem bo sam grałem

    Matihehe88
     

    Wędrowiec
    Temat: gdzie mogę się nauczyć czar...
    Dodany: 20.11.2010 o 11:29  

    gdzie mogę się nauczyć czaru otwieranie zamków

    beluu
     

    Wędrowiec
    Temat: masz dużo nauczycieli tego ...
    Dodany: 03.12.2010 o 22:00  

    masz dużo nauczycieli tego czaru szukaj na pustyni i jest chyba w myrtanie

    nie wiem
     

    Wędrowiec
    Temat: mam pytanie czy wie ktoś mo...
    Dodany: 07.12.2010 o 21:21  

    mam pytanie czy wie ktoś może gdzie można sie nauczyc czarów dla czarnego Maga(juz nim jestem mam ponad 250 wiedzy) i wszystkie czary poza noc w dzien, przywołanie blyskawic i armia ciemnosci tych czarow nie mozna sie nauczyc w kramie przeszlem chyba wszystkich czarnych magow na pustyni i ni huhu kto uczy tych czarow ?? wie ktos moze ??

    kulkaw
     

    Wędrowiec
    Temat: nie moge sie nauczyc nigdzi...
    Dodany: 16.12.2010 o 14:43  

    nie moge sie nauczyc nigdzie mag ognia czemu?
    a mozna miec druida,maga ognia,i wody jednoczesnie? prosze o info
    270 PW mam i podchodze do karrypto i tylko prastara wiedze moge dobic

    Ja
     

    Wędrowiec
    Temat: Zdolność \"mag ognia \" dos...
    Dodany: 24.12.2010 o 14:30  

    Zdolność "mag ognia " dostępna jest dopiero w spatchowanym g3. Zaklęcia "Noc w dzień", "Armia ciemności" i "Przywołanie błyskawicy" można nauczyć się dopiero gdy przyłączy się do Beliara. Można nauczyć się ich wtedy tak samo jak reszty zaklęć.

    Gothican
     

    Wędrowiec
    Temat: Według mnie bardzo opracowa...
    Dodany: 01.02.2011 o 11:40  

    Według mnie bardzo opracowany poradnik.
    No to idę pograc w Gothic 3 Magiem ;).
    Poradnik fajny, więc thx!

    kamil4567
     

    Wędrowiec
    Temat: Dla niektórych ,,NIE WIEDZĄ...
    Dodany: 05.02.2011 o 21:50  

    Dla niektórych ,,NIE WIEDZĄCYCH MAG TO NAJELPSZA POSTAĆ W GRZE" początki są trudne,ale potem to mag wymiata np ja mam maga 800many 250pw 320pż kostór I II III i regeneracja many i ded am 3 trolla z łatwością a mam tylko 36 lv.

    MAG WYMIATA
     

    Wędrowiec
    Temat: pw trzeba doładować na min ...
    Dodany: 16.03.2011 o 19:41  

    pw trzeba doładować na min 500 wtedy orka elite na strzała kulom ognia zabija

    Beginner
     

    Wędrowiec
    Temat: A jak sie dodaje punkty do ...
    Dodany: 07.05.2011 o 11:27  

    A jak sie dodaje punkty do many i zycia ;d?

    Beginner
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam pytanie czy jezeli zabi...
    Dodany: 07.05.2011 o 14:50  

    Mam pytanie czy jezeli zabilbym np. wszystkich z Ardei to skoczy mi reputacja u Orkow?

    Genza96
     

    Wędrowiec
    Temat: Jak użyć czaru (np kuli ogn...
    Dodany: 09.05.2011 o 22:47  

    Jak użyć czaru (np kuli ognia) po nauczeniu się go. czy trzeba tworzyć jakieś runy jak było w g2. proszę o pomoc
    Z góry dzięki

    Genza96
     

    Wędrowiec
    Temat: punkty do many i do życia m...
    Dodany: 09.05.2011 o 22:50  

    punkty do many i do życia można nauczyć się przy kapliczkach np innosa za odpowiednia ilośc punktów nauki i złota

    Mazur
     

    Wędrowiec
    Temat: a co z takimi zaklęciami ja...
    Dodany: 04.06.2011 o 16:21  

    a co z takimi zaklęciami jak przywołanie demona czy np armia ciemnosci ??

    VeteranGothica
     

    Wędrowiec
    Temat: @Geneza96- aby uzyc czaru k...
    Dodany: 08.06.2011 o 15:38  

    @Geneza96- aby uzyc czaru kuli ognia wystarczy jedynie wejsc w liste zaklec i przeniesc czar do paska funkcji :D

    Ciemny
     

    Wędrowiec
    Temat: oczywiście tak jak pisze Ve...
    Dodany: 13.06.2011 o 18:36  

    oczywiście tak jak pisze VeteranGothica :)



    Ten artykuł skomentowano 32 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw