Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic • Rozdział 1 • INSIMILION

    Gothic » Solucja


    Rozdział 1

    Działy gier » Gothic » Poradniki » Solucja
    Autor: Vrenth Idaho
    Utworzono: 15.11.2005
    Aktualizacja: 04.08.2008

    Jedynym zadaniem, które musisz wykonać w tym rozdziale, to przyłączenie się do któregoś z obozów. Żeby tego dokonać, należy wykonać większość z zadań wymaganych przez dany obóz, a także osiągnąć 5 poziom doświadczenia. Najlepiej jednak najpierw wykonać wszystkie zlecone zadania dla wszystkich obozów, a następnie wybrać obóz. Część z tych zadań można wykonać także w późniejszych rozdziałach. Gdy się dostaniesz do zamku Gomeza, zanieś list Magom Ognia (pogadaj z Miltenem przed wejściem). Potem udaj się do obozu na bagnie i porozmawiaj z Lesterem.

    Przyjęcie do Starego Obozu

    Szczegóły zadania poznasz u Diego. Ogólnie chodzi o to, żeby zyskać sobie przychylność najważniejszych osób w Obozie. Szybko się zorientujesz, że chodzi o Rączkę, Świstaka, Złego, Dextera, Scatty'ego i Thorusa. Potrzebujesz poparcia przynajmniej czterech z nich. Dodatkowo musisz przejść Test zaufania zlecony przez Diego.
    Rączka poprze Cię wtedy, gdy wyuczysz się jakiejś umiejętności złodziejskiej - otwierania zamków, kradzieży (u Rączki), czy skradania (u Cavalorna). Osobiście polecam otwieranie zamków, bo gdy zostaniesz wpuszczony do zamku Gomeza, możesz się nieźle obłowić, przeszukując skrzynie w wieży.
    Świstak prosi Cię żebyś kupił mu miecz u Fiska. Bierzesz rudę, idziesz do Fiska, pytasz o zdobiony miecz i nie wspominasz o Świstaku, wracasz do Świstaka po 10 bryłek, kupujesz miecz, oddajesz Świstakowi i masz jego poparcie. Jeżeli przyjmiesz to zadanie i zwiejesz z rudą, Świstak zaatakuje Cię najpóźniej w 2 rozdziale, jak będziesz przechodzić koło niego. Możesz mieć przez to problemy ze strażnikami (jeśli ich nie opłaciłeś, mogą zacząć strzelać do Ciebie).
    Zły zleci Ci zadanie Zaginiony strażnik, polegające na odnalezieniu Neka. Musisz wyjść południową bramą i skręcić lekko w lewo ze ścieżki. Zobaczysz kilka kretoszczurów przed wejściem do jaskini. Wewnątrz znajdziesz strażnika z amuletem podpisanym Nek, który musisz dostarczyć Złemu. Po drodze możesz wykonać dodatkowe zadanie Przepis Snafa, otrzymane od kucharza. Potrzebujesz mięsa 3 chrząszczy - dwa są niedaleko miejsca wymian, trzy spacerują po zawalonej chatce w Starym Obozie pomiędzy południową bramoą a areną, kolejne znajdziesz koło chaty Cavalorna. Natomiast 5 piekielników zbierzesz po drodze do jaskini, gdzie znalazłeś Neka.
    Dexterowi potrzebna jest Receptura Bractwa. Gdy zapytasz o nią Cor Kaloma, odpowie, że nie jest na sprzedaż, ale guru jest bardzo zajęty, więc zapomniał zamknąć swoją skrzynię. Więc po prostu poczekaj aż nowicjusz Caine wyjdzie, otwórz ją i wróć z recepturą do Dextera.
    Scatty poprze Cię, jeśli wygrasz walkę z Kirgo, z Gotem Harisem i wyzwiesz Kharima. Podchodzisz do jednego z nich i po krótkiej rozmowie wchodzicie na arenę.
    Zadanie Thorusa polega na usunięciu Mordraga ze Starego Obozu. Możesz go, oczywiście, zabić, ale jeśli jesteś słabym wojownikiem, możesz poprosić go o pokazanie drogi do Nowego Obozu (i oczyszczenie jej z wrogów), po czym dostaniesz pierścień, umożliwiający wejście do Laresa.
    Test zaufania zleca Ci Diego. Po rozmowie z nim idź do Grahama i pogadaj o mapie. Jak go przyciśniesz, to dostaniesz ją za darmo. Następnie udaj się do Starej Kopalni. Jeśli szedłeś z Mordragiem do Nowego Obozu, to znasz drogę - za mostem nie skręcaj w lewo do obozu, tylko idź prosto drogą, zgodnie z mapą. W kopalni idź na dół i poszukaj Iana. Dostaniesz mapę bez problemu. Teraz możesz zanieść ją Diego. Jeśli chcesz dołączyć do Nowego Obozu (lub po prostu zdobyć doświadczenie) zanieś listę najpierw do Laresa, a po dopisaniu kilku rzeczy do Diego (a potem wróć do Laresa po pochwały). Będąc w Kopalni możesz się podjąć jeszcze dwóch zadań: Skrzynia Aarona i Szopa Ulberta. Skrzynia Aarona - kopacz Snipes prosi Cię o odciągnięcie Aarona od skrzyni (najlepiej mu powiedz, że Ian czegoś od niego chce, ale nie wiesz czego). Wróć do Snipesa i kup klucz do skrzyni, opróżnij ją, a klucz sprzedaj Aaronowi, którego spotkasz niedaleko Iana. Szopa Ulberta - po poczęstowaniu piwem Ulbert opowie Ci, że w skrzyniach są różne dobra, ale klucz się zapodział i to chyba sprawka Alepha. Idź go poszukać (jest w jednym z najwyżej położonych bocznych szybów) i wypytaj o klucz, który możesz odkupić za minimum 30 bryłek, ale najlepiej za 50 bryłek, bo dodatkowo dostaniesz pierścień (cenniejszy niż 20 bryłek). Teraz wróć do Ulberta i go odciągnij, mówiąc, że Ian i reszta wcina pieczone mięso, po czym przeszukaj magazyn.
    Jeśli masz poparcie przynajmniej czterech osób i wykonałeś Test zaufania, pogadaj z Diego i idź do zamku. Tam Kruk zaprowadzi Cię do Gomeza, któremu powiedz, że znasz się ze wszystkimi możliwymi osobami, oprócz Y?Beriona, to zostaniesz Cieniem.

    Przyjęcie do Obozu Bractwa

    Szczegóły wyjaśni Ci Lester i nowicjusz Joru (za oddanie działki ziela otrzymanej od Fortuno). Nie wolno Ci porozmawiać z żadnym Guru, zanim on nie odezwie się pierwszy. Potrzebujesz poparcia przynajmniej czterech z Baalów, mogą to być Baal Namib, Baal Orun, Baal Cadar, Baal Tyon, Baal Tondral.
    Baal Namib chętnie Cię poprze. Wystarczy, że poprosisz Lestera o pokazanie drogi i poza zasięgiem słuchu Baala poprosisz go o pomoc w przekonaniu guru. Przy następnym spotkaniu koło Baala możesz porozmawiać z Lesterem o Twoim objawieniu, a guru się odezwie do Ciebie.
    Baal Orun poprze Cię, jeśli wykonasz zadania Zastępstwo Ghorima i Zbiory bagiennego ziela. Zastępstwo Ghorima polega na przekonaniu Harloka, żeby zastąpił przemęczonego kolegę. Więc po rozmowie z Ghorimem idź do chaty koło Fortuno. Będziesz musiał użyć argumentów siłowych, ale Harlok wypalił zbyt wiele, by dobrze walczyć. Każ mu zastąpić kolegę i idź do Baala Oruna - przemówi do Ciebie i zleci Ci Zbiory bagiennego ziela. Idź więc na bagna (uwaga na węże błotne!) i pogadaj z Balorem. Dostaniesz porcję ziela, ale możesz dowiedzieć się też za drobną opłatą o sprzedaży ziela w Nowym Obozie. Idź poszukać grupy Viriana. Najlepiej podążaj wąskim pasem stałego lądu. Virian zleca Ci oczyszczenie najbliższej okolicy z krwiopijców. Gdy to zrobisz, otrzymasz drugą część ładunku ziela. Zanieś je Cor Kalomowi i wróć do Baala Oruna. Otrzymasz od niego zwój snu. Dodatkowo możesz wracać codziennie do Viriana po nową dostawę ziela, z którą zrobisz co chcesz.
    Baal Cadar ucieszy się, gdy zobaczy, że władasz magią Śniącego. Musisz więc uśpić jednego z nowicjuszy, siedzących koło niego. Wykorzystaj w tym celu zwój od Baala Oruna.
    Baal Tyon przeżyje dzięki Tobie wizję, jeśli dostarczysz mu specjalnie przygotowany Zew Nocy otrzymany od Baala Kagana w Nowym Obozie za wykonanie zadania Pozyskiwanie klientów.
    Baal Tondral zagadnie Cię, jak będziesz przechodził i zleci Ci zadanie Nowi wyznawcy dla Bractwa. Koło Joru znajdziesz Melvina - byłego kopacza. Pogadaj z nim, po czym wróć do Starego Obozu poszukać jego kumpla Dusty'ego (niedaleko Fiska, na górze). Pogadaj z nim i zaoferuj odprowadzenie do Baala Tondrala. W tym celu musisz przekupić strażników. Prowadząc Dusty'ego uważaj na wszelkie przeszkody i często patrz, czy Ci się nie zgubił.
    Po zdobyciu poparcia guru porozmawiaj z Cor Kalomem. Zostaniesz przyjęty i dostaniesz dwa zadania: Dostawa ziela dla Gomeza i Wytwórnia ziela. Dostawa ziela dla Gomeza - po prostu pobiegnij do zamku, powiedz strażnikom, że masz dostawę, pogadaj z Krukiem, który odeśle Cię do Bartholo, od niego dostaniesz rudę, którą odniesiesz Cor Kalomowi. Wytwórnia ziela znajduje się w jaskini koło Nowego Obozu. Przed pierwszą bramą skręć w lewo i idź prawie do samego jeziora. Tam znajdziesz Jacko i jego dwóch kumpli. Pogadaj z nim. Jeśli się nie czujesz na siłach walczyć, możesz postraszyć ich Strażnikami Świątynnymi, albo wyciągnąć od nich trochę rudy za informacje. Niezależnie od wybranej drogi, zadanie zostanie wykonane pomyślnie, o czym zamelduj Cor Kalomowi.

    Przyjęcie do Nowego Obozu

    Tutaj musisz tylko zaimponować Laresowi. Gdy Mordrag zaprowadzi Cię do Nowego Obozu, otrzymasz od niego pierścień. Zanieś go Laresowi. Przyjmij od Diego zadanie Test zaufania i odnieś z dopiskami Laresa. Dodatkowo Lares poprosi Cię o sprzedaż ziela Baala Isidro i przyniesienie mu zysku. Aby dostać się do zamku Gomeza pogadaj z magiem Cronosem - dostaniesz list do Magów Ognia i amulet kuriera magów. W Nowym Obozie możesz wykonać jeszcze kilka różnych zadń. Pozyskiwanie klientów zleci Ci Baal Kagan. Będziesz musiał tylko pogadać z dziesięcioma najemnikami lub szkodnikami i zaoferować skręta. Zarobisz 100 bryłek, a Baal Kagan może dać w nagrodę rudę, zwoje, lub specjalny Zew Nocy dla Baala Tyona. Potem możesz codziennie sprzedawać każdemu z najemników i szkodników po skręcie z ziela. Handlarz zielem - Baala Isidro znajdziesz w karczmie na jeziorze. Wejdziesz tam za 100 bryłek rudy albo jeśli posiadasz spodnie kopacza. Po poczęstowaniu go ryżówką, Baal zgodzi się na spółkę. Szkodnicy i najemnicy chętnie zapłacą po 10 bryłek za skręta, a Zewy Nocy możesz od razu sprzedać kupcowi (są warte 20 bryłek, więc dostaniesz 10). Nosiwoda w służbie Lewusa - gdy będziesz przechodził przez pola ryżowe zaczepi Cię Lewus i każe roznosić wodę. Weź ją od Ryżowego Księcia (dostaniesz jej więcej jak go jeszcze raz poprosisz) i zanieś każdemu zbieraczowi po butelce. Niestety po wykonaniu zadania dostaniesz stałą pracę u Lewusa, a niedługo potem Lewus spróbuje Cię pobić. Do walki włączy się też Ryżowy Książę. Po pobiciu obu każ Lewusowi samemu roznosić wodę. Chata Krzykacza może być Twoja, jak się możesz dowiedzieć od Gorna, pytając o miejsce na nocleg. Musisz tylko pogadać z jej lokatorem, pobić go i przepędzić. Gorn złoży Ci gratulacje i chatka należy do Ciebie. Topielec pod tamą sprawia problemy Homerowi, poprosi Cię więc o zabicie paskudnego stwora. Idź więc prawą stroną na drugą stronę jeziora i rozpraw się ze stworzeniem. Zbieracz Horacy od Jeremiasza w karczmie dowiesz się, że Horacy nie przepada za Ryżowym Księciem. Pogadaj więc z Horacym i poproś o poradę jak lepiej wykorzystać swą siłę, obiecując zająć się Ryżowym Księciem, a Twoja siła wzrośnie.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 29 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Tendril Frost
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.12.2005 o 22:16  

    Nie miałbym zastrzeżeń poza tym, że nie można walczyć z Gor Hanisem w Starym Obozie. Nie chce z tobą walczyć. Mogłaś jeszcze dodać, że podczas misji z likwidowaniem krwiopijców można zebrać zioła uzdrawiające potrzebne do obudzenia Y'Beriona. Również jeśli się nie wzięło broni Baal Parvezowi to na Krzykacza trzeba zdobyć jakąś broń która zadaje co najmniej 20 obrażeń. A na Topielca Spod Tamy polecam zakup Bryły Lodu od Cronosa i jakiś łuk.
    Pozdrawiam!

    Orish Shanlen
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 10.12.2005 o 22:34  

    Wg mnie bryła lodu to dość słaby czar, no i na początku, jeśli zdecydujemy, że będziemy wojownikami, nie mamy za dużo many. Nigdy zresztą na początku nie ma sensu się w niej szkolić...
    Jeśli będziemy mieli już 10% w broni jednoręcznej (nie wiem jak z dwuręczną) i będziemy mogli mu zadawać choć jakieś minimalne obrażenia, to można go spokojnie trzymać na odległość i wykańczać. A jak nie, to metodą ataku z łuku i ucieczki, do skutku.
    Możnaby też chyba zwabić go do obozu, ale nigdy nie próbowałem, więc nie wiem.

    Tendril napisał(a):
    Mogłaś jeszcze dodać, że podczas misji z likwidowaniem krwiopijców można zebrać zioła uzdrawiające potrzebne do obudzenia Y'Beriona.


    To jest solucja pierwszego rozdziału...

    Tendril Frost
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.12.2005 o 16:49  

    No cóż, ale można nawiązać do tego już teraz. Po co łazić dea razy.
    Bryła lodu kosztuje trzy punkty many za jedno rzucenie. Ale wczoraj sprawdziłem i wystarczy rzucić na owego topielca sopel lodu, który mu zabiera 9/10 całego życia. Topielce są bardzo podatne na magię lodu :)

    Orish napisał(a):
    Jeśli będziemy mieli już 10% w broni jednoręcznej (nie wiem jak z dwuręczną) i będziemy mogli mu zadawać choć jakieś minimalne obrażenia


    Nawet bronią, która zadaje 26 obrażeń nic mu nie zrobimy. Jedyne wyjście to z łuku albo magią. Poza tym wszystko ok :)

    Orish Shanlen
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.12.2005 o 22:10  

    Tendril napisał(a):
    No cóż, ale można nawiązać do tego już teraz. Po co łazić dea razy.


    Po to, żeby nie wyprzedzać akcji i nie psuć sobie zabawy. Poza tym i tak opłaca się odwiedzić wszystkie miejsca kilkakrotnie, no i przecież węży nie ubije w pierwszym rozdziale.

    Tendril Frost
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.12.2005 o 22:51  

    Dobrze nie kłóćmy się o psucie lub nie psucie zabawy. Ale ziółka łatwo się zbiera eliminując samych krwiopijców, a z nimi idzie sobie chyba poradzić :)

    Carly
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 14.05.2006 o 23:45  

    Na Krzykacza wcale nie trzeba broni, która zadaje minimum 20 pkt obrażeń. W moim przypadku wystarczył Język Topielca (16) i Krzykacz padł po mniej więcej 8 celnych ciosach. Co do topielca pod tamą, "nawet bronią zadającą 26 pkt nic mu nie zrobimy". Zapomniałeś o trafieniach krytycznych? Zrobimy, zrobimy - udało mi się ranić topielca wspomnianym już wyżej językiem, choć prawda - trzeba mieć szczęście i trochę cierpliwości. Ale połowę życia mu ostatecznie w ten sposób zabrałem, zatem jest to możliwe.

    Zemsta
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.10.2007 o 18:10  

    Mam pewne zastrzeżenia co do Wytwórni ziela. Gdzie mam iść? Stoję przed bramą do nowego obozu, to mam iść w lewo, ale jak ide tą górską scieżką to na drodze napotykam 4 zębacze, których nie udało mi sie zabić, więc nie wiem co jest dalej, a jak pójdę dołem to owszem jest tam jaskinia której pilnują kretoszczury, ale jest ona pusta. Gdzie jest ta wytwórnia? proszę o szybką odpowiedź!

    Adalbertus vel Mongward
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 21.10.2007 o 18:49  

    Z tego co pamiętam,to faktycznie ciężko ją z boku zauważyć.Najlepiej wybrać się w nocy na poszukiwania,wtedy światło cię pokieruje :)

    Steus Arios
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja zabiłem Topielca bez łuk...
    Dodany: 15.04.2009 o 15:19  

    Ja zabiłem Topielca bez łuku - łomotaczem , ale w pierwszym akcie można już mieć broń, która zadaję chyba 42 pkt. obrażeń. Trzeba wyzwać HEREKA do walki, jak zabierzemy mu ok. 1/2 życia zacznie uciekać, wtedy go gonimy i bez problemu wchodzimy do zamku - rozmawiamy ze sprzedawcą - trochę trzeba pokręcić, a on pozwala nam kupić u Siebie broń.

    ragnarok
     

    Wędrowiec
    Temat: Diego nie proponuje mi zacz...
    Dodany: 07.07.2009 o 9:19  

    Diego nie proponuje mi zaczęcia testu zaufania, mimo, że zdobyłem poparcie VIPów. Co robić????Pomocy!!

    dkg
     

    Wędrowiec
    Temat: mam problem. pokonałem kirg...
    Dodany: 08.07.2009 o 19:43  

    mam problem. pokonałem kirgo i kharima i zrabowałem ich rzeczy. oni sie nie podnieśli z ziemi. jak wruciłem potem w te miejsce ich tam nie było czyli chyba umarli. Scatty mnie nie pochwalił że ich pokonałem.i mnie nie popiera.Pytanie. czy żeby on mnie poparł kirgo i khanis muszą przeżyć i ja potem z nimi porozmawiać czy co? PomocY!

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 238
    Temat: Muszą przeżyć, ale rozmawia...
    Dodany: 08.07.2009 o 21:22  

    Muszą przeżyć, ale rozmawiać z nimi nie trzeba.

    dkg
     

    Wędrowiec
    Temat: ale ich nie dobijałem tylko...
    Dodany: 09.07.2009 o 8:39  

    ale ich nie dobijałem tylko zabrałem rzeczy

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 238
    Temat: Skoro się nie podnieśli, zn...
    Dodany: 09.07.2009 o 12:25  

    Skoro się nie podnieśli, znaczy, że nie żyją. Może być kilka powodów:
    1. Ostatni cios zadałeś z łuku lub magią,
    2. Przez przypadek jednak dobiłeś :P,
    3. Użyłeś kodu "kill",
    4. Błąd gry.

    OJJJ
     

    Wędrowiec
    Temat: POMocy
    Dodany: 07.09.2009 o 18:33  

    jak ide do rączki nie wyskakuja mi opcje uczenia sie @@@ !!! pomocy !!

    OJJ
     

    Wędrowiec
    Temat: kurdeee
    Dodany: 07.09.2009 o 20:04  

    gadam z nim i nic mi nie wyskakuję ! odpowie ktos ?

    gdzie moge znalezc laresa
     

    Wędrowiec
    Temat: gdzie moge znalezc laresa
    Dodany: 08.11.2009 o 13:19  

    gdzie moge znalezc laresa

    sedrix
     

    Wędrowiec
    Temat: .
    Dodany: 22.01.2010 o 17:00  

    Ja zabiłem węże błotne w pierwszym rozdziale i to bez kodów ;P

    rft
     

    Wędrowiec
    Temat: jp -100
    Dodany: 08.06.2010 o 15:00  

    jp -100

    marek jurek
     

    Wędrowiec
    Temat: to najpiękniejsza gra na św...
    Dodany: 08.06.2010 o 15:02  

    to najpiękniejsza gra na świecie tylko najmądżejszy człowiek świata mógł ją zrobić



    Ten artykuł skomentowano 29 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    (1) · 2 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw