Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gothic • Rozdział 5 • INSIMILION

    Gothic » Solucja


    Rozdział 5

    Działy gier » Gothic » Poradniki » Solucja
    Autor: Ingmar
    Utworzono: 05.03.2006
    Aktualizacja: 04.08.2008

    Teraz, kiedy wreszcie udało ci się zdobyć Ulu-mulu, możesz wypełnić swoje przeznaczenie. Najpierw wróć do Wilka po zbroje z płytek pełzaczy, jeżeli podjąłeś się tego zadania, gdyż dopiero teraz jest ona gotowa. Nie pozostało już nic innego do zrobienia, trzeba pokonać Śniącego. Do tej walki jednak musisz się przygotować. Zacznij od powrotu do Xardasa. Umieść Ulu-mulu w aktywnym ekwipunku, tj. aby broń znajdowała się zaczepiona na twoich plecach. Przejście przez ziemie orków to teraz żaden problem, gdyż teraz jej prawowici właściciele są po twojej stronie, uważaj jednak na brzytwy, orkowe psy i kąsacze, one nadal będą cię atakować. Nekromanta od razu poleci ci ruszyć do Miasta Orków. Skieru się na pólnoncny-wschód od bramy niedaleko Starego Obozu (pilnowanej przez dwóch strażników). Po drodze spotkasz znajomego Ur-shaka, który da ci wskazówki odnośnie miasta. Przejdź przez most z wyciągniętym Ulu-mulu, w przeciwnym razie Orkowie cie zaatakują. Przejdź przez cały obóz, aż dojdziesz do monumentu przy którym tanńczą orkowie, odwróć się w lewo a zobaczysz swój cel.
    Wejście do świątyni demona jest zamknięte, można je otworzyć na trzy sposoby.
    1. za pomocą zwoju zamnień się w chrząszcza i przejdź pod/przez kratę;
    2. za pomocą zwoju telekinezy przeciągnij posążek z piedestału, dookoła którego modlą się szamani. (gdy posążek dotknie ziemi szamani zaatakują cie). Dzięki figurce uda ci się przełączyć dźwignie;
    3. wkradnij się do jaskini obok i z jednej z tamtejszych skrzyń zabierz zwój orkowej teleportacji, za jego pomocą telepotuj się za kratę.
    Sama świątynia to dosyć dziwne miejsce, ale powinieneś sobie tam poradzić. Pierwsi przeciwnicy to szkielety zwiadowcy i wojownicy. Na początku przejdź przez zwalone kolumny na drugą stronę przepaści, wejdź po schodach do dużej sali. Po walcez paroma szkieletami, udaj się do komnaty na lewo i przesuń dżwignie w takiej kolejności kolorów, jak pokazuje inskrypcja w pierwszej z głównych Sal (biała, pomarańczowa i fioletowa glowa orków na frontalnej ścianie). Dzięki temu otworzysz wszystkie matalowe kraty w tej komnacie.
    Udaj się przed siebie i stocz dość trudną walką z szkieletem magiem i otaczającym go zastępem przyzwańców.
    Powtórz schemat, udaj sie do komnaty na lewo i znów dzięki przełącznikom otwórz wszystkie drzwi na tym poziomie. Teraz warto udać się za grube kamienne drzwi za którymi czeka szaman-zombi. Po pokonaniu, przeszukaj go i zabierz kapłańskie ostrze (taki czarny miecz), jedno z pieciu potrzebnych ci narzędzi wymaganyuch do pokonania demona. Krata się zatrzasnęła, ale nie bój się po prostu podejdź do takiego kafelku z dziurą i kliknij LPM. Wyjdź z pomieszczenia i popatrz na lewo od wejścia. Są tam dwie drogi- pierwszą jest tunel w głąb ziemi, druga wiedzie po wysuniętych fialrach ukazanych na filmowej wstawce. Wpierw ruszaj po filarach, tam czekają na ciebie nowi przeciwnicy nieumarli orkowie- Opiekunowie Świątyni. Po paru walkach dochodzisz do tych samych co poprzednio drzwi/skały i korzystajac z przycisku obok rusz na spotkanie drugiemu z kapłanów. Zrób to samo co wcześniej, po walce, przeszukaj tym razem na zawsze martwego orka i weź kolejne z szamańskich ostrzy. Podejdź do skały i poszukaj przycisku, który otworzy ci drogę powrotna. Teraz wróć do komnaty z której tu wyruszyłeś i gnaj przed siebie podziemnym przejściem. Uważaj po drodze na wyłaniające się z ciemności Pełzacze Świątynne. Idąc tunelem na lewo dojdziesz do dość małej sali, udaj się najierw do komnaty z dźwigniami, ale uważaj teraz jeżeli się pomulisz pojawi się ognisty demon! Otwórz sobie drogę i pędź czekajacego już na ciebie trzeciego szamana-zombi. Teraz masz już trzy kapłańskie ostrza. Krata znów zostawiła cię bez drogi powrotnej?, powtórz czynność z kafelim z dziurka. Wróć z powrtem do podziemi i ruszaj tunelem na prawo.Po wyjściu twoim oczom ukaże się rozległa sala. Przejdź się po niej i zwróc uwagę na Strażnika Świątynnego, stojącego przy kolejnych zamkniętych drzwiach. Po krótkiej przemowie rzuci sie do walki, uważając się za nieśmiertelnogo. Udowodnij mu, że taki nie jest i udaj się do komnaty na lewo. Postępując według inskrypcji, wyjmij dowolną broń strzelecką, oddaj strzał i czym prędej uciekaj do wyjścia lub pod ścieną z podłogą wolna od klimatycznych dziurek, gdyż dziury w podłodze to nie ozdoba, a przyczyna śmierci nierozgarniętych poszukiwaczy przygód. Kożystając z tego, że otwarło się nowe przyjście, wejdź do pomieszczenia i przesuń trzy dżwignie tak jak poprzednio, uwazaj jednak gdyż znowu pojawiają się demony. Po tej krótkiej robótce idź prosto do nowootwartego przejścia, przy zwłakoach strażnika. Tu czekaja na ciebie kolejne niemiłe niespodzianki, Okpiekunowie Świątyni i opętani Strażnicy z Obozu Sekty.
    Znowu masz przed sobą dwie drogi, wpierw pójdź tunelem w lewo, aby uniknąć nieprzyjemnego rozczarowania. Dojdziesz do dużej sali w środku wypełnionej jezorem lawy, w którego środku stoi wyspa z małą komnatą, do której na razie nie ma dostępu. Aby się tam dostać musisz uaktywnic wszystkie przełączniki w tej sali (w małych jaskiniach, na zewnętrznym pierścieniu-drodze), każdego z nich strzegą dwa demony ognia. Kiedy wszystkie dżwignie będą na dobrym miejscu pojawi się droga na tę wysepkę. Wejdż frontowym wejściem i pokonaj czwartego Arcykapłana Śniącego, zabierz czwarte z ostrzy oraz tajemniczy miecz leżący na stole. Wróć się teraz i wsocz do szybu w którym grasują pełzacze, najego końcu będzie ciemne pomieszczenie, rozświetl sobie droge pochodnią lub zaklęciem swiatła. Na stole znajdziesz notkę opisujacą właśnie ten miecz, który zdobyłeś, postępujac według informacji dowiesz się, że ostatnigo z szamanów, pokonarz tylko dzięki mocy tego miecza. Zatem nadszedł czas powrotu do wyjścia, Śniący musi na ciebie jeszcze poczekać. Powrót nie powinien sprawić ci problemu.
    Kiedy dojdziesz do wyjścia od razu teleportuj się do Xardasa i przedstaw mu znalezisko. On dopiero wtedy opowie ci całą historię świątyni, orków i owego miecza, Uriziela. Twoim następnym zadaniem jest na powrót naładować ten miecz, jednak aby to zrobić nekromanta musi popracować nad odpowiednim zaklęciem. Ty zaś w międzyczasie udaj się do Wieży Mgieł, leżącej po środku jeziora, obok najwyższego szczytu Doliny (to ten gdzie pierwszy raz spotkałeś Ur-shaka). Jednak, aby dostać się do wejścia musisz zanurkować na dłuższy czas i wypłynąć po drugiej stronie. Po całej wieży snuje się banda dość mocnych ożywieńców, jednak sama budowla jest mało skomplikowana, raptem dwie zamknięte komnaty, w których znajdziesz sporo mocnych miksturek, runę teleportacji do magów ognia i zbroje z magicznej rudy po którą tu przybyłeś. Po ograbieniu wieży wróć do jej stwórcy, Xardasa. On odda ci nienaładowany Uriziel i dopowie, że aby go naładować potrzebujesz energi kopca magicznej rudy z Nowego Obozu i maga, który odczyta opracowany czar.
    Skorzystaj teraz z runy znalezionej w Wiezy Mgiełi i pomścij magów ognia. Zabić musisz jednynie Gomeza, ale nikt ci nie zabroni wytłuc całego obozu, co oczywiście nie jest łatwym zadaniem. Załatw najpotężniszego z magnatów i zabierz od niego klucz do lochów. Teraz udaj się do kuźni i schodami na dół do więzienia, pokonaj strażników i uwolnij kowala. Odprowadż go do jego pracowni i zabierz nagrodę, jeżeli jesteś Najemnikiem lub Strażnikiem Swiątynnym to najlepszym wyborem będzie ulepszenie zbroji z rudy, w przypadku maga wybierz to, co jest ci aktualnie najbardziej potrzebne.
    Teraz czeka cię kolejna teleportacja, tym razem do właśnie do Nowego Obozu. Spotkasz tam maga ognia i starego kumpla Miltena. Udaj się z nim ?na stronę? do biblioteki i opowiedz mu całą historię. Czas na punkt kulminacyjny, czyli naładowanie Uriziela. Podąrzaj teraz za Miltenem do wielkiego kopca magicznej rudy i zacznij tworzyć historie.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 42 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Driver
     

    Wędrowiec
    Temat: Jestem w miescie orków i ni...
    Dodany: 12.06.2009 o 19:33  

    Jestem w miescie orków i nie moge sie przedostac przez ta krate zdjolem figurke telekineza i nic teleportacja tez niechce dzialac;/ Co robic?

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 238
    Temat: Podejdź do przełącznika i w...
    Dodany: 12.06.2009 o 22:17  

    Podejdź do przełącznika i wciśnij z figurką w plecaku.

    mati
     

    Wędrowiec
    Temat: ej jak uaktywnic ten super ...
    Dodany: 23.07.2009 o 20:32  

    ej jak uaktywnic ten super miecz?

    Bodzio
     

    Wędrowiec
    Temat: wlasnie zabilem gomeza (wzi...
    Dodany: 23.09.2009 o 12:35  

    wlasnie zabilem gomeza (wzielem klucze ktore mial) przy okazji wybilem caly oboz. ale nie wiem jak wejsc do podziemi do kowala ... drzwi przy kuzni sa zamkniete i nie mozna ich otworzyc ... za to juz moge otworzyc drzwi do z boku zamku co jest drabinka na dol ... tylko ze tam sa takjaby 3komnaty, w 2giej jest krata do podziemi ale zadnego wejscia dalej tez nie ma ...

    wiec jak mam tam wejsc (ale tez zebym stamdat wylazl ...) bo przez ta krate moge wejsc jak sie zamienia w chrzaszcza ale potem nie moze wyjsc. ..

    kronos55
     

    Wędrowiec
    Temat: pomocy
    Dodany: 18.10.2009 o 18:47  

    Pomocy! mam jeden problem: Jestem uwięziony! za bramą do tego miecza fajnego normalni tam przelazłem jako żuk a teraz cipa nie idzie wrócić :( proszę o pomoc

    dr_eV
     

    Wędrowiec
    Temat: CO do tego jak utknales
    Dodany: 11.11.2009 o 1:14  

    jedyny sposob to wpisanie kodu na scroll na chcrzaszca a jeset nastepujacy:
    insert itarscrolltrfmeatbug

    Podczas gry wywołaj okno współczynników (domyslnie b). Wpisz słowo "marvin", po czym zamknij to okno i wciśnij klawisz [F2].

    Piotrek
     

    Wędrowiec
    Temat: Pomoc
    Dodany: 23.11.2009 o 17:34  

    Jestem teraz w tej komnacie co z łuku trzeba strzelić w ten kamień strzeliłem i jakieś drzwi się otworzyły ale nie wiem jakie możecie mnie pokieować do tych nowo otwartych drzwi ?

    Ząbo-Ścierwo-Kret ( Jarosław Kret xD )
     

    Wędrowiec
    Temat: Informacja dla kronos55:
    Dodany: 31.12.2009 o 10:42  

    kronos55.....
    ja też miałem ten problem z odmienieniem się z powrotem w człowieka.
    U mnie trzeba było tylko wcisnąć ''ENTER'' i już byłem odmieniony ,ale nie wiem czy u Ciebie też takie są ustawienia.
    Możesz również zmienić po swojemu ustawienia.Wejdź na ustawienia i klawiatura i będziesz miał dużo do zmieniania moim zdaniem :D

    Pzdr

    Ząbo-Ścierwo-Kret ( Jarosław Kret xD )

    Szonek
     

    Wędrowiec
    Temat: Nie mogę znaleść 5 czy tam 4 szamana orków
    Dodany: 25.04.2010 o 10:46  

    Pomuż nie mogę znaleść tego noobka szamana orków brakuje mi chyba 4 albo 5 nie wiem ile mam ich zabić już ale napewno mi 1 został wybiłem wszystkich w mieście orków a dalej nic nie ma tych szamanów proszę o pomoc

    Hemzok
     

    Wędrowiec
    Temat: To nie jest wieża mgieł tyl...
    Dodany: 03.06.2010 o 14:56  

    To nie jest wieża mgieł tylko zatopiona wieża xardasa. Wieża mgieł to taka mała wieżyczka (jak pomniejszona latarnia morska) znajduje się nad plażą z rozbitym statkiem.

    pyka
     

    Wędrowiec
    Temat: jak mam otworzyc tą figurką...
    Dodany: 06.07.2010 o 12:21  

    jak mam otworzyc tą figurką, ponieważ mam ją w plecaku klikam na dźwignie i nic sie nie dzieje. a jako chrząszcz nie moge przejść i zaklęcie też już wykorzystałam, a z racji że musiałam wrucić do Xardasa to teraz nie moge sie dostać żeby zabic Śniącego......

    et001
     

    Wędrowiec
    Temat: jak wejdę do świątyni weszł...
    Dodany: 28.07.2010 o 12:44  

    jak wejdę do świątyni weszłem zabiłem maga szkeleta i szkeletów tam jest taki tunel ale jest zamknięte dzwi znalazłem jedne i przłącznik zabiłem wszystkich co byli oczywiście szkeletów
    są tam trzy przełączniki ta jak napisałeś zrobiłem biały pomarańczowy i fioletowy i nic się nie dzieje co robić?

    Xardupek
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja jak już byłem u tego ost...
    Dodany: 30.07.2010 o 16:51  

    Ja jak już byłem u tego ostatniego szamana to zignorowałem jego ostrzezrnie i poszledlkem dalej i spotkalem xardasa a go tam nie powienno byc w piatym rozdziale i go juz nie bylo w wiezy i nie moglem mu pokakac tego uriziela

    GOMEZCIOTA XD
     

    Wędrowiec
    Temat: e ja zabilem 4 szamanow mam...
    Dodany: 14.10.2010 o 10:58  

    e ja zabilem 4 szamanow mam 4 ostrza a gdzie moge znalezc 3 szamana bo mam te ostrza wygnaniec,rozcionacz swiatow,ostrzwe demonow a gdzie moge znalezc ostrze swiatla prosze o odpowiedz pls :D <MAM URIZIELA > xD

    HFN
     

    Wędrowiec
    Temat: Ja zabiłem już tych 4 szama...
    Dodany: 03.02.2011 o 17:47  

    Ja zabiłem już tych 4 szamanów i mam Uriziela i raz przeczytałem że musze po takim moście pójśc do 5 szamana ale on jest nieśmiertelny i musze go tylko walną a potem wrócic do Xardasa, ale jak przechodze przez ten most to mi się ścina... jest jakiś inny sposób żeby się tam dostac?
    Z góry dzieki za pomoc

    RedTubek
     

    Wędrowiec
    Temat: Mam pytanie jak zrobic _ w...
    Dodany: 21.02.2011 o 15:13  

    Mam pytanie jak zrobic _ w f2?

    Golem551
     

    Wędrowiec
    Temat: dobre rady
    Dodany: 11.03.2011 o 16:29  

    dobre rady

    Norbi
     

    Wędrowiec
    Temat: pomocy jestem w swiatyni sn...
    Dodany: 11.07.2011 o 20:27  

    pomocy jestem w swiatyni sniacego i mam te serca rozwalic i 1 otwozylem a reszty nie moge czemu????

    TUBA
     

    Wędrowiec
    Temat: jak znalez uriziela
    Dodany: 06.08.2011 o 12:18  

    jak znalez uriziela

    zabójcaorków
     

    Wędrowiec
    Temat: ja pokonałem 4 szamanów i m...
    Dodany: 15.08.2011 o 12:00  

    ja pokonałem 4 szamanów i mam ten miecz ale teraz nie mogę wyjść ze światyni bo jak już się ma ten miecz to trzeba wyjść i nie moe wyjśc przez te kraty kto pomoże



    Ten artykuł skomentowano 42 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.

    « Starsze · 1 · (2) · 3 · Nowsze »

    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw