Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gry RPG • Droidy • INSIMILION

    Gry RPG


    Droidy

    Gry bez prądu » Gry RPG » Star Wars: The Roleplaying Game
    Autor: Tallos
    Utworzono: 12.10.2012
    Aktualizacja: 12.10.2012

    Tworzenie bohatera–droida

    Jeśli chcesz wcielić się w bohatera–droida, możesz grać zarówno istniejącym droidem z tego rozdziału, jak i stworzyć własnego, unikalnego. Bohaterowie–droidy mogą być zarówno „samostanowiące”, jak i w posiadaniu postaci innego gracza.
    Kiedy zdecydujesz się grać bohaterem–droidem, musisz określić kilka szczegółów dotyczących typu droida, którym chcesz być. Jest to odpowiednikiem wyboru rasy dla postaci nie–droida.

    Opcja 1: Gra własnym droidem

    Określenie wartości atrybutów

    Postacie będące droidami określają swoje wartości atrybutów tak samo, jak postacie nimi nie będące. Jednakże, droidy nie posiadają wartości Kondycji, ponieważ nie są formalnie żyjącymi istotami; potrzebują jedynie wartości pięciu pozostałych atrybutów. Możesz je określić na jeden z trzech sposobów:

    Generowanie losowe: Jak postaci niebędące droidami, ale wykonujesz tylko pięć rzutów 4k6.

    Generowanie punktowe: Jak postaci niebędące droidami, ale masz do rozdysponowania tylko 21 punktów.

    Standardowy zestaw wartości: Jak postaci niebędące droidami, ale zestaw wartości jest następujący: 15, 14, 13, 12 i 10.

    Kategoria

    Droidy są klasyfikowane według kategorii, odzwierciedlającej typy zadań, które zwykle wykonują. Zasadniczo, droidy 1. kategorii są droidami medycznymi i analitycznymi, 2.– mechanicznymi i technicznymi, 3. – protokolarnymi i domowymi, 4. – strażniczymi i bojowymi, a 5. – robotniczymi i usługowymi. Funkcje droidów nie muszą pasować do ich kategorii, ale nie jest to powszechne.
    Wybierz kategorię swojego droida. Określa ona modyfikatory do wartości twoich atrybutów.

    Kategoria Modyfikatory do atrybutów Typowe role
    1. +2 Int, +2 Roz, –2 Sił medyczna, naukowa
    2. +2 Int, –2 Cha astromechaniczna, techniczna
    3. +2 Roz, +2 Cha, –2 Sił protokolarna, służbowa
    4. +2 Zr, –2 Int, –2 Cha bojowa, straznicza
    5. +4 S, –4 Int, –4 Cha robotnicza, usługowa

    Rozmiar

    Możesz zdecydować się na grę średnim lub małym droidem. Droidy innych rozmiarów istnieją, ale są kontrolowane przez MG.
    Rozmiar droida określa jego modyfikatory do atrybutów, premię z rozmiaru do Refleksu, premię z rozmiaru do testów Ukrywania, punkty wytrzymałości i próg obrażeń, udźwig oraz mnożnik kosztów.

    Średni: Droidy rozmiaru średniego będące postaciami graczy nie posiadają specjalnych modyfikatorów z rozmiaru. Mają system pieszego poruszania się i szybkość 6 pól.

    Mały: Droidy rozmiaru małego będące postaciami stosują następujące modyfikatory do atrybutów: +2 Zręczność, –2 Siła. Posiadają system gąsienicowego poruszana się i szybkość 4 pól. Małe droidy otrzymują premię z rozmiaru +1 do Refleksu i premię z rozmiaru +5 do testów Ukrywania. Jednakże, ich udźwig jest ograniczony do 3/4 udźwigu postaci rozmiaru średniego.

    Mnożnik kosztów: Mnożnik kosztów droida jest używany do obliczania ceny droida i niektórych jego systemów. Szczególnie duże droidy mogą być bardzo drogie, ale szczególnie małe nie są w ogóle tańsze, a to z powodu kosztów miniaturyzacji.

    Rozmiar Atrybuty Ref Ukrywanie Pw Próg obrż. Udźwig Koszt
    Kolosalny +32 S, –4 Zr –10 –20 +100 +50 x20 x20
    Olbrzymi +24 S, –4 Zr –5 –15 +50 +20 x10 x10
    Wielki +16 S, –4 Zr –2 –10 +20 +10 x5 x5
    Duży +8 S, –2 Zr –1 –5 +10 +5 x2 x2
    Średni Brak +0 +0 x1 x1
    Mały –2 Si, +2 Zr +1 +5 x0,75 x2
    Malutki –4 Sił, +4 Zr +2 +10 x0,5 x5
    Drobny –6 S, +6 Zr +5 +15 x0,25 x10
    Filigranowy –8 S, +8 Zr +10 +20 x0,01 x20

    Klasa i poziom

    Jesteś na 1. poziomie w jednej klasie podstawowej (dostojnik, łajdak, zwiadowca lub żołnierz) twojego wyboru. Nie możesz wybrać klasy Jedi.

    Systemy i akcesoria

    Posiadasz heurystyczny procesor i dwa ramiona na przydatki.
    Możesz wydać do 1000 kredytów na dodatkowy system poruszania się, przydatki i akcesoria, zgodnie z potrzebami. Nie zachowujesz niewydanych kredytów, ale wciąż otrzymujesz stosowną ich ilość zależną od twojej klasy.

    Cechy droidów

    Wszystkie droidy posiadają pewne wspólne cechy, opisane w dalszej części.

    Opcja 2: Granie typowym modelem droida

    Jeśli użyjesz tej opcji, nie losujesz wartości atrybutów; zamiast tego automatycznie posiadasz wartości wymienione przy wybranym modelu droida. Musi on spełniać następujące kryteria oraz jesteś zmuszony zmienić seryjny model, jak zaznaczono poniżej.

    Rozmiar: Możesz być rozmiaru tylko małego lub średniego.

    Procesor: Nie możesz posiadać zdalnego procesora, tak więc musisz zainstalować procesor podstawowy lub heurystyczny, jeśli wybrany model normalnie go nie posiada.

    Klasa i poziom: Wybrany przez ciebie droid nie może posiadać więcej niż trzech poziomów w klasie nieheroicznej lub jednego w klasie heroicznej. Jeśli posiada on tylko jeden lub dwa poziomy w klasie nieheroicznej, możesz zdecydować się na dodanie mu jednego poziomu w klasie heroicznej twojego wyboru; dodaje to 1500 kredytów do jego ostatecznego kosztu.
    Zaczynasz grę posiadając minimalną liczbę punktów doświadczenia wymaganą do twojego poziomu postaci.

    Ostateczny koszt: Końcowy koszt twojego droida, włączając wszystkie konieczne zmiany w procesorze lub dodane poziomy w klasie heroicznej, nie może przekroczyć 5000 kredytów. Możesz dodać akcesoria lub zastąpić systemy, jeśli twój ostateczny koszt nie przekroczy tego limitu. Nie zatrzymujesz niewydanych kredytów, ale wciąż otrzymujesz stosowną ich ilość zależną od twojej klasy.

    Cechy droidów: Wszystkie droidy posiadają pewne wspólne cechy.
    Kiedy już dokonasz wszystkich koniecznych zmian i zanotujesz je na karcie postaci, kontynuuj tworzenie postaci normalnie.

    Cechy droidów

    Atrybuty: Droidy nie są żywymi bytami, więc nie posiadają wartości Kondycji. Mogą co 4. poziomy zwiększyć o +1 dowolne dwa z pięciu pozostałych atrybutów, tak jak każda inna postać. Te zwiększenia odzwierciedlają udoskonalone heurystyki i algorytmy, które uzyskują one poprzez doświadczenie, tak samo jak ulepszenia ich komponentów podejmowane jako część rutynowej konserwacji. Modyfikatory atrybutów droida są określone przez jego kategorię i rozmiar. Wartości jego atrybutów nigdy nie mogą spaść poniżej 1, niezależnie od modyfikacji.

    Ograniczenia zachowania: Droidy (poza tymi kategorii 4.) nie mogą naumyślnie skrzywdzić żywej istoty rozumnej lub pozwolić jej doznać jakiejś szkody. Co więcej, muszą one wypełniać rozkazy wydane im przez prawowitego posiadacza tak długo, jak nie wymagają one skrzywdzenia żywej istoty rozumnej. Droidy z heurystycznymi procesorami mogą czasem naruszyć te ograniczenia poprzez kreatywne rozumienie swoich ograniczeń zachowania.

    Wrażliwość na obrażenia jonowe: Jako elektroniczne konstrukcje, droidy są wrażliwe na obrażenia zadane przez bronie jonowe. Zasadniczo, bronie jonowe działają na nie tak samo, jak bronie ogłuszające na żywe istoty.

    Konserwacja: Droidy nie śpią, nie jedzą i nie oddychają. Jednakże, muszą się zamykać i ładować przez 1 godzinę na 100 godzin działania. Jeśli droid tego nie zrobi, musi w każdej godzinie wykonywać testy Wytrzymałości (ST 10, +1 na każdą dodatkową godzinę po pierwszej) lub trwale przesuwa się o –1 krok wzdłuż ścieżki stanu. Ten trwały stan może być usunięty tylko przez odbycie 1–godzinnego ładowania.

    Pamięć: Wyszkolone umiejętności, atuty i talenty droida mogą być przyporządkowane ponownie testem Programowania. Bohater–droid może użyć w tym celu własnej umiejętności, lecz ponosi wtedy karę –5 do testu. Jeśli droid będzie kiedykolwiek poddany całkowitemu wyczyszczeniu pamięci, stanie się podstawowym modelem swojego typu, tracąc wszystkie uzyskane poziomy i zdolności.

    Nieżyjący: Droid jest niewrażliwy na truciznę, chorobę, napromieniowanie, niekorozyjne zagrożenia atmosferyczne, próżnię, efekty wpływające na umysł, efekty ogłuszające i wszystkie inne efekty działające tylko na istoty żywe. Droidy nie posiadają połączenia z Mocą i nie mogą dobrać atutu Wrażliwość na Moc lub uczyć się mocy. Nie posiadają wartości Kondycji, więc nie uzyskują dodatkowych punktów wytrzymałości przyznawanych z tytułu wysokiej jej wartości oraz stosują swój modyfikator z Siły do Wytrwałości.
    W przeciwieństwie do istot żywych, droidy nie mogą umrzeć, ale mogą być wyłączone lub zniszczone. Jeśli droid jest sprowadzony do 0 punktów wytrzymałości, jest wyłączony i nie może zostać włączony ponownie, dopóki nie zostanie naprawiony tak, by posiadać co najmniej 1 punkt wytrzymałości. Jeśli atak, który sprowadzi go do 0 punktów wytrzymałości przekroczy także jego próg obrażeń, jest zamiast tego zniszczony. Zniszczony droid nie może być naprawiony ani odzyskany.

    Naprawa: Droidy mogą odzyskiwać stracone punkty wytrzymałości tylko przez użycie umiejętności Mechaniki. Droid może użyć w tym celu własnej umiejętności, lecz ponosi wtedy karę –5 do testu.

    Zamknięcie: Droid, który jest zamknięty, nie może podejmować działań i jest efektywnie nieprzytomny. Zamknięcie chętnego droida jest akcją standardową. Zamknięcie niechętnego droida jest trudniejsze, wymagające, byś go pochwycił, a następnie w akcji standardowej wykonał test Mechaniki (ST = Wola droida), dopóki jest pochwycony. Nie możesz zamknąć niechętnego droida z zablokowanym dostępem, chyba że jest on wyłączony lub w inny sposób bezradny.

    Umiejętności: Droidy zwykle nie mogą używać niewyszkolonych umiejętności, z wyjątkiem Akrobatyki, Percepcji, Skakania i Wspinaczki. Droid z heurystycznym procesorem omija to ograniczenie.

    Systemy: Droidy mogą zmienić wiele ze swoich charakterystyk poprzez zainstalowanie lub wymienienie istniejących systemu.

    Automatyczne języki: Binarny plus jeden język wybrany przez konstruktora (zwykle basic).

    Systemy driodów

    W przeciwieństwie do postaci i stworzeń, droidy zasadniczo składają się z różnych urządzeń nazywanych systemami. Systemy droida mogą być ulepszane, zastępowane i modyfikowane wiele razy w czasie jego operacyjnego działania. Podpadają one pod cztery kategorie: poruszanie się, procesor, przydatki i akcesoria.

    Poruszanie się

    Wszystkie droidy zaczynają z bazową szybkością ruchu określoną przez ich system poruszania się. Mogą posiadać wiele systemów tego typu. Dodaj 500 x mnożnik kosztów droida za drugi system poruszania się, 1000 x mnożnik kosztów za trzeci, 2000 x mnożnik kosztów za czwarty i 5000 x mnożnik kosztów za piąty.

    Droidy piesze: Droidy piesze są najbardziej wszechstronnymi droidami, posiadając nogi i stopy pozwalające im poruszać się jak dwunogi, czteronogi i inne podobne stworzenia. Najpowszechniejszą formą droidów pieszych jest „humanoid” (dwie ręce, dwie nogi i głowa). Cierpią one zwyczajową karę, kiedy poruszają się przez trudny teren.

    Droidy kołowe: Droidy kołowe używają do poruszania się jednego lub więcej zasilanych kół i są generalnie przeznaczone do przemierzania płaskich powierzchni. Droidy kołowe nie mogą wykorzystywać umiejętności Wspinaczki, a kary za poruszanie się po trudnym terenie są dla nich podwojone.

    Droidy gąsienicowe: Droidy gąsienicowe są ulepszeniem droidów kołowych, posiadając prążkowane bieżniki zapewniające im większą siłę pociągową. Droidy gąsienicowe ignorują kary z trudnego terenu, ale ponoszą karę –5 do testów Wspinaczki.

    Droidy unoszące się: Droidy unoszące się używają technologii repulsorowej do powolnego unoszenia się nad ziemią (na wysokości do 3 metrów). Ignorują one kary z trudnego terenu.

    Droidy latające: Droidy latające używają jakiegoś rodzaju silników do poruszania się mniej lub bardziej tam, gdzie sobie zażyczą. Są nieograniczane przez żaden typ terenu, ale zwykle najbardziej kosztowne.

    Droidy stacjonarne: Droidy stacjonarne nie posiadają systemu poruszania się i nie mogą opuścić ustalonego miejsca.
    Rozmiar
    Poruszanie się Mniejszy Średni Większy Koszt
    Piesze 4 pola 6 pól 8 pól 10 x mnożnik kosztów x
    kwadrat szybkości
    Kołowe 6 pól 8 pól 10 pól 5 x mnożnik kosztów x
    kwadrat szybkości
    Gąsienicowe 4 pola 6 pól 8 pól 20 x mnożnik kosztów x
    kwadrat szybkości
    Unoszące się 6 pól 6 pól 6 pól 100 x mnożnik kosztów x
    kwadrat szybkości
    Latające 9 pól 12 pól 12 pól 200 x mnożnik kosztów x
    kwadrat szybkości

    Ograniczenia systemu poruszania się

    Koszt systemu poruszania się droida może być zmniejszony poprzez umieszczenie ograniczeń jego użycia. Dwa typy ograniczeń to wyłączny i limitowany. Ograniczony system poruszania się kosztuje tylko jedną dziesiątą normalnej ceny.

    Wyłączny system poruszania się: Droid musi wykorzystać akcję ruchu do włączenia lub wyłączenia systemu poruszania się. Kiedy system poruszania się jest włączony, droid może używać tylko akcji ruchu i biegu.

    Limitowany system poruszania się: Droid może używać swojego systemu poruszania się tylko przez limitowany czas. Po wykorzystywaniu limitowanego systemu poruszania się przez 1 rundę, droid musi wykonać test Wytrzymałości (ST 10, +1 w każdym teście poza pierwszym) lub nie może wykorzystać go ponownie przez 1 minutę (10 rund).

    Dodatkowe nogi

    Droidy piesze są zwykle dwunożne, lecz można wyposażyć je w trzy lub więcej nóg (zwykle cztery), by zapewnić im większą stabilność i zwiększony udźwig. Podwaja to koszt systemu pieszego poruszania się, lecz udźwig droida zwiększa się o 50% w stosunku do dwunożnego droida o takiej samej Sile. Ponadto, otrzymuje on premię ze stabilności +5 do testów wykonywanych w celu oparcia się próbom przewrócenia.

    Magnetyczne stopy

    Elektromagnetyczne chwytaki pozwalają droidowi przyczepić się do kadłuba statku, nawet jeśli porusza się on z wysoką szybkością. Tylko droidy z systemem pieszego, kołowego lub gąsienicowego poruszania się mogą posiadać magnetyczne stopy.

    Pazury wspinaczkowe

    Pazury przeznaczone do chwytania się powierzchni mogą zostać dodane do każdego droida z pieszym systemem poruszania się. Pazury wspinaczkowe przyznają mu szybkość wspinaczki równą połowie szybkości naziemnej. Ponadto, droid w nie wyposażony może przerzucić nieudany test Wspinaczki (zachowując lepszy rezultat) i może wziąć 10 w testach tej umiejętności, nawet jeśli coś go rozprasza lub zagraża mu. Pazury wspinaczkowe podwajają koszt systemu pieszego poruszania się.

    Serwomechanizmy skoku

    Wspomagane repulsorowo serwomechanizmy skoku mogą zostać dodane do każdego droida posiadającego system pieszego poruszania się. Pozwalają mu one traktować wszystkie skoki jak skoki z rozbiegu, nawet bez pokonania zwyczajowego dystansu. Ponadto, droid w nie wyposażony może przerzucić nieudany test Skakania (zachowując lepszy rezultat) i może wziąć 10 w teście tej umiejętności, nawet jeśli coś go rozprasza lub mu zagraża. Serwomechanizmy skoku podwajają koszt systemu pieszego poruszania się.

    Przydatki

    Typy przydatków droida określają, jak dobrze jest on w stanie dotykać, trzymać, podnosić, popychać, ciągnąć lub ustawiać przedmioty. Kończyna, która nie jest używana do poruszania się lub utrzymywania równowagi posiada jeden z następujących typów przydatków: próbnik, przyrząd, narzędzie, pazur lub dłoń.
    Droidy mogą używać swoich przydatków do wykonywania ataków bez broni. Obrażenia przez nie zadane zależą od rozmiaru droida i typu przydatku. Pamiętaj, by dodać modyfikator z Siły droida do jego bazowych obrażeń. Droid może posiadać dowolną liczbę przydatków, lecz nie zwiększa to liczby akcji lub ataków, które może wykonać w czasie rundy.

    Rozmiar Próbnik Przyrząd Narzędzie Pazur Dłoń
    Filigranowy
    Drobny 1
    Malutki 1 1k2 1
    Mały 1 1k2 1k3 1k2
    Średni 1 1k2 1k3 1k4 1k3
    Duży 1k2 1k3 1k4 1k6 1k4
    Wielki 1k3 1k4 1k6 1k8 1k6
    Olbrzymi 1k4 1k6 1k8 2k6 1k8
    Kolosalny 1k6 1k8 2k6 2k8 2k6

    Próbnik: Kilka droidów w zasadzie nie posiada manipulatora. Niezbędne minimów to próbnik, który może pchać i ciągnąć przedmioty.

    Przyrząd: Przyrządy są o krok wyżej niż proste próbniki. Mogą być przystosowane do wykonywania specyficznych zadań. Na przykład, droid z strzykawką podskórną jako pojedynczym przyrządem może jej użyć zgodnie z przeznaczeniem, ale poza tym może nią tylko popychać przedmioty. Niektóre przyrządy są w zasadzie zaprojektowane do ściskania i dlatego mogą one trzymać przedmiot, lecz są zasadniczo delikatne. Droid używający przyrządu o takiej naturze posiada udźwig, ale jego Siła liczy się wtedy jak jedna czwarta właściwej wartości.

    Narzędzie: Przydatki narzędziowe są czymś mocniejszym niż przyrządy. Droid musi wykonać test Zręczności o ST 15, by podnosić, dźwigać lub przeciągać przedmioty narzędziem do tego nieprzeznaczonym. MG może zarządzić, ze wyjątkowo delikatne przedmioty posiadają wyższe ST. Jeśli ten test się nie powiedzie, droid upuszcza przedmiot.
    Bronie zamontowane na droidzie są uważane za przydatki narzędziowe, chyba że zaznaczono inaczej. Uchwyt na narzędzie nie obejmuje kosztu zamontowanego na nim narzędzia lub broni.

    Pazur: Pazury są pośrednim krokiem pomiędzy narzędziami i dłońmi. Są użyteczne do łapania przedmiotu do przeniesienia, ale nie są zbyt dobre do zadań wymagających drobiazgowych manipulacji. Na przykład, mimo że droid może łatwo unieść blaster w swoich pazurach, będzie miał trudności w wystrzeleniu z niego. Droid używający pazura do wykonania zadania, które zwykle wymaga prawdziwej ręki musi wykonać test Zręczności o ST 15, by odnieść w nim sukces. Jeśli test się nie powiedzie, upuszcza przedmiot, którym próbuje manipulować.

    Dłoń: Droid jest uważany za posiadającego prawdziwe dłonie, jeśli jego chwytny przydatek zawiera co najmniej trzy palce, z czego jeden jest przeciwstawny.

    Teleskopowy przydatek

    Droid posiada przydatek, który może sięgnąć dalej od jego ciała niż zwykle. Teleskopowy przydatek podwaja zasięg wynikający z rozmiaru droida.

    Ustabilizowany uchwyt

    Za pięciokrotne zwiększenie kosztu i wagi przydatek narzędziowy może być ustabilizowany tak, by mógł utrzymać większą broń. Pozwala to droidowi używać jej, jakby dzierżył ją dwuręcznie.

    Procesory

    Droid nie może wykonywać żadnych funkcji bez swojego procesora (znanego także jako mózg droida) zawierającego wszystkie podstawowe informacje, których droid potrzebuje do poruszania swoimi przydatkami, przemieszczania się z miejsca na miejsce, zachowywania się w określony sposób i tak dalej. Wartość Inteligencji droida odzwierciedla jakość jego procesora. Droidy o niskiej inteligencji zwykle specjalizują się w pojedynczych zadaniach, które nie wymagają zdolności dedukcyjnych. Te o wysokiej inteligencji są znacznie bardziej wszechstronne – i droższe.

    Procesor podstawowy: Procesory podstawowe nie są zaprojektowane do kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów i z tego powodu większość droidów interpretuje polecenia i ograniczenia zachowania bardzo dosłownie. Ponadto, procesory podstawowe są bardzo ograniczone, tak że droid nie może wykonywać żadnych zadań, do których nie został zaprogramowany. Na przykład, droid, który nie jest wyszkolony w umiejętności Oszustwo nie może kłamać ani w inny sposób przekazywać fałszywcyh lub nieznanych mu informacji. Droid z procesorem podstawowym nie może używać żadnych umiejętności niewyszkolonych poza Akrobatyką, Percepcją, Skakaniem i Wspinaczką. Podobnie, procesor podstawowy nie zezwala droidowi używać żadnej broni, w której nie jest biegły, a jego ograniczenia zachowania całkowicie powstrzymują go od skrzywdzenia żywej istoty rozumnej.
    Każdy droid jest wyposażony w co najmniej procesor podstawowy.

    Procesor heurystyczny: Ten typ procesora pozwala droidowi uczyć się poprzez działanie, zwykle bez poleceń. Ten droid jest zdolny do wnioskowania o kilku potencjalnych możliwościach wykonania zadania i formułowania najlepszego podejścia. Z tego powodu, droid z procesorem heurystycznym może używać niewyszkolonych umiejętności, tak jak każda inna postać. Podobnie, może używać broni w której nie jest biegły (lecz wciąż ponosi zwyczajową karę –5 do testów ataku).
    Ponadto, droid z heurystycznym procesorem może kreatywnie interpretować swoje polecenia, co pozwala mu wykonać zadanie w sposób, który uzna za właściwy. Procesor heurystyczny pozwala droidowi obchodzić jego ograniczenia zachowania, jeśli będzie mógł usprawiedliwić swoje działania. Na przykład, niebojowy droid z procesorem heurystycznym może zaatakować, a nawet skrzywdzić żywą istotę rozumną, jeśli wierzy, że zrobienie tego ostatecznie uratuje od skrzywdzenia więcej żywych istot rozumnych.
    Z biegiem czasu, droid wyposażony w procesor heurystyczny tworzy unikalną osobowość opartą na doświadczeniu. Z tego powodu, czyszczenie pamięci i ograniczniki zachowania są zwykle używane do zagwarantowania, że procesor heurystyczny nie pozwoli droidowi na zbytnie odchylenie od jego przewidzianego zastosowania. Mimo to, niektórzy postępowi właściciele zachęcają swoje droidy do przełamywania swojego oprogramowania wierząc, że są one wystarczająco rozsądne, by podejmować samodzielne decyzje bez wykorzystywania sytuacji.

    Procesor zdalny: Procesor droida nie jest usytuowany w droidzie; zamiast tego, droid jest właściwie droną dla zdalnego procesora. Taki procesor jest wyposażony w transmiter, który pozwala droidowi wyposażonemu w odpowiedni zdalny odbiornik operować w odległości od 5 (najtańsze modele) do aż 5000 (najdroższe) km.
    Przewaga zdalnego procesora jest taka, że czyni droida mniej kosztownym, ponieważ potrzebuje on instalacji tylko odbiornika zamiast lokalnego systemu sterowania. Mankamentem jest jednak to, że taki droid nie reaguje tak szybko jak droid z procesorem wewnętrznym, przez co ponosi karę –2 do Zręczności.
    Zdalny odbiornik: Ta jednostka pozwala droidowi odbierać polecenia od zdalnego procesora. Tylko droidy bez wewnętrznego procesora mogą być wyposażone w zdalny odbiornik. Zdalny odbiornik może być jednocześnie połączony tylko z jednym zdalnym procesorem. Zmiana połączenia na inny zdalny procesor wymaga testu Mechaniki o ST 20 i zestawu narzędzi.
    Zapasowy procesor: Droid ze zdalnym odbiornikiem może posiadać także zapasowy procesor, który pozwala mu funkcjonować nawet jeśli straci połączenie ze swoim zdalnym procesorem. Droid będzie wykonywać ostatnio odebrane obrazy, dopóki kontakt nie zostanie ustanowiony ponownie.
    Zsynchronizowane układy: Droid ze zdalnym odbiornikiem może posiadać zsynchronizowane układy, które koordynują jego działania z innymi droidami. Kiedy droid z zsynchronizowanym układem udanie użyje akcji pomocy w celu asystowania innemu droidowi połączonemu z tym samym zdalnym procesorem, przyznaje mu dodatkową premię +2 do testu.

    Ograniczenia zachowania

    Powszechne ograniczenia zachowania opisano już w podrozdziale Cechy Droidów.

    Ogranicznik zachowania: Ogranicznik zachowania wyłącza impulsy silnika droida bez rzeczywistego zamykania go. Jest on aktywowany przenośnym urządzeniem zwanym wywoływaczem droida. Ograniczniki zachowania muszą być przymocowane do określonego miejsca droida. Przyczepienie lub odczepienie takiego urządzenia jest akcją całorundową i wymaga testu Mechaniki o ST 10. Droid wyposażony w ogranicznik zachowania nie może uaktualniać ani polepszać swoich umiejętności.
    W akcji standardowej droid z procesorem heurystycznym może spróbować usunąć swój własny ogranicznik zachowania poprzez udany test Charyzmy o ST 20 poprzedzony udanym testem Mechaniki o ST 15. Droid, któremu nie powiedzie się w teście Charyzmy nie może podjąć ponownej próby przez 24 godziny.

    Wywoływacz droida: Wywoływacz droida jest przenośnym transmiterem ważącym 0,2 kg. Przesyła on sygnał do każdego droida wyposażonego w ogranicznik zachowania. Wywoływacz droida nadpisuje jego funkcje motoryczne i zmusza go do podążania za wywoływaczem, dopóki urządzenie jest włączone.
    Droid z heurystycznym procesorem wyposażony w ogranicznik zachowania może oprzeć się wywoływaczowi droidów udanym testem Charyzmy o ST 20. Jeśli mu się powiedzie, ten konkretny wywoływacz droida nie może na niego wpłynąć przez 24 godziny.

    Przeprogramowanie

    Przeprogramowanie pozwala na zmianę umiejętności, atutów i talentów uzyskiwanych przez droida podczas awansowania na kolejne poziomy.
    Przeprogramowanie droida wymaga testu Programowania (ST = Wola droida) i 30 minut nieprzerwanej pracy. Przeprogramowanie atutów i talentów jest trudniejsze, tak więc ponosisz karę –5 do testu. Co więcej, mogą być one zmienione tylko wtedy, kiedy nie są wymagane ani dla żadnej klasy prestiżowej droida, ani dla żadnego talentu lub atutu przezeń posiadanego. Jak zawsze, droid musi spełnić wymagania wszystkich zastępujących atutów i talentów. Przeprogramowanie wymaga, by droid był zamknięty na czas procedury.
    By przeprogramować umiejętność na inną, programista musi być wyszkolony w tej drugiej lub nabyć pakiet umiejętności (100 kredytów). By przeprogramować atut lub talent na inny, musi posiadać ten drugi atut lub talent albo nabyć pakietu atutu lub talentu (1000 kredytów).
    Jeśli posiadacz droida nie jest zdolny do jego samodzielnego przeprogramowania, może wynająć w tym celu zawodowego programistę. Standardowym kosztem jego zatrudnienia jest kwadrat Woli droida x 10 kredytów na umiejętność lub 10 razy tyle za atut lub talent. Ten koszt obejmuje wszystkie niezbędne pakiety umiejętności, atutu lub talentu.

    Samoprzeprogramowanie droida: Droid wyszkolony w umiejętności Programowania może spróbować przeprogramować samego siebie. Jednakże, musi posiadać odpowiedni pakiet umiejętności, atutu lub talentu, by to zrobić oraz ponosi wtedy karę –5 do testu. Droid próbujący przeprogramować samego siebie nie musi być zamknięty, ale jest bezradny i niezdolny do wykonania żadnego działania, dopóki próba nie dobiegnie końca.

    Czyszczenie pamięci

    Głównym celem czyszczenia pamięci jest wyeliminowanie dziwactw osobowości wyróżniających niezależnego droida.
    Wyczyszczenie pamięci droida wymaga udanego testu Programowania przeciwko Woli celu. Droid musi być wyłączony, by przeprowadzić tę procedurę.
    Czyszczenie pamięci wymazuje jeden poziom klasowy na minutę. Całkowite wyczyszczenie pamięci droida sprowadza go podstawowego modelu bez dziwactw osobowości i zdolności klasowych.

    Pobieranie i przywracanie pamięci

    Jeśli programy droida są zapisane w systemie komputerowym, a nowy korpus i mózg mogą być kupione lub znalezione, inni mogą spróbować załadować jego wspomnienia do nowego droida i uruchomić go ponownie.
    Udany test Programowania jest wymagany do przeniesienia programów droida do nowego korpusu. ST testu zależy od jego typu:
              
    Ten sam model  ST 20
    Inny model, ta sama kategoria ST 25
    Inny model, inna kategoria ST 35

    Po każdej próbie przeniesienia droid musi wykonać test Inteligencji o ST 15. Nieudany wskazuje, że jego pamięć ulega uszkodzeniu: trwałej utracie 1k6 punktów Inteligencji. Uszkodzone programy nie mogą zostać naprawione; jeśli modyfikator z Inteligencji droida spadł się z tego powodu, liczba jego wyszkolonych umiejętności musi się odpowiedni zmniejszyć. Traci on także dostęp do atutów, dla których wymagana jest wartość Inteligencji wyższa od obecnie przez niego posiadanej.
    Droid udanie przeniesiony do tego samego modelu wznawia funkcjonowanie jak przed przeniesieniem, zachowując wszystkie wartości atrybutów, poziomy klasowe, umiejętności, atuty oraz talenty.
    Droid udanie przeniesiony do innego modelu przejmuje jego Siłę i Zręczność, ale zachowuje swoje wartości Inteligencji, Rozsądku i Charyzmy. Zachowuje swoje wyszkolone umiejętności, aczkolwiek modyfikatory tych bazujących na Sile i Zręczności mogą wymagać dostosowania. Wreszcie, traci on jeden poziom klasowy (włączając wszystkie powiązane z tym atuty i talenty), jako że musi przeprogramować i dostosować pamięć oraz dane sensoryczne do nowego korpusu.

    Akcesoria

    Różnorodne systemy, które nie podpadają pod żadną z powyższych kategorii są uznawane za akcesoria. Akcesoria dodają funkcje lub ulepszają istniejące systemy droida, czyniąc go bardziej zdolnym i efektywnym.

    Koszt i waga: Czasami akcesoria droida posiadają jednolity koszt i wagę. Jednak częściej są one określane poprzez pomnożenie bazowej liczby przez mnożnik kosztów droida, określanego przez jego rozmiar.

    Dostępność: Jak przedmioty.
     
    Wyposażenie Koszt Waga (kg) Dostępność
    Generator tarcz
    MT 5
    MT 10
    MT 15
    MT 20
     
    2 500 x mn koszt
    5 000 x mn koszt
    7 500 x mn koszt
    10 000 x mn koszt
     
    10 x mn koszt
    20 x mn koszt
    30 x mn koszt
    40 x mn koszt
     
    Wojskowa
    Wojskowa
    Wojskowa
    Wojskowa
    Jednostka tłumacząca
    ST 20
    ST 15
    ST 10
    ST 5
     
    200
    500
    1 000
    2 000
     
    1
    2
    4
    8
     
    Komunikacja
    Komunikator
    Wokabulator
     
    250
    50
     
    0,1
    0,5
     

    Procesory
    Procesor heurystyczny
    Procesor zdalny
         5 km zasięgu
         50 km zasięgu
         500 km zasięgu
         5 000 km zasięgu
    Zdalny odbiornik
    Zapasowy
    Zsynchronizowane układy
    Ogranicznik zachowania
    Wywoływacz droida
     
    2 000
     
    1 000
    10 000
    100 000
    1 000 000
    –500
    100
    150
    5
    10
     
    5
     
    10
    100
    1 000
    10 000
    1

    1

    0,2
     

     


    Wojskowa
    Wojskowa


    Wojskowa

    Przydatki
    Próbnik
    Przyrząd
    Narzędzie
    Pazur
    Dłoń
    Pazury wspinaczkowe
    Seromechanizmy skoku
    Magnetyczne stopy
    Teleskopowy przydatek
     
     
    2 x mn koszt
    5 x mn koszt
    10 x mn koszt
    20 x mn koszt
    50 x mn koszt
    koszt przydatku x 2
    koszt przydatku x 2
    koszt przydatku x 2
    koszt przydatku x 2
     
     
    0,5 x mn koszt
    1 x mn koszt
    2 x mn koszt
    5 x mn koszt
    5 x mn koszt

    2 x mn koszt

    normalna waga
    x 2 kg
     








    Sensory
    Ulepszony pakiet sensoryczny
    Widzenie w ciemnościach
     
    200

    150
     
    2,5

    1,5
     


     
     
     
    Wyposażenie Koszt Waga Dostępność
    Wewnętrzny schowek
    Przestrzeń ładunkowa
    (na kg)
    Mechanizm sprężynowy
     
    50

    150
     


    3
     


    Wzmocnione systemy
    Wzmocniony system x2
    Wzmocniony system x3
    Wzmocniony system x4
    Wzmocniony system x5
     
    1 000 x mn koszt
    2 500 x mn koszt
    4 000 x mn koszt
    6 250 x mn koszt
     
    100 x mn koszt
    250 x mn koszt
    400 x mn koszt
    650 x mn koszt
     
    Wojskowa
    Wojskowa
    Wojskowa
    Wojskowa
    Pozostałe
    Pakiet diagnostyczny
    System samozniszczenia
    Zablokowany dostęp
    Zapasowa bateria
     
    250
    maks obrż x 10
    50
    400
     
    0,4
    maks obrż x 0,1

    4
     

    Zastrzeżona
    Licencjonowana
     
     

    Generator tarcz

    Droid jest wyposażony w generator tarcz odbijających – tego samego typu, który jest montowany na statkach kosmicznych. Ilekroć droid odniesie obrażenia, zmniejsz je o jego moc tarcz (MT). Jeśli są one równe od większe od tej wartości, zmniejsza się ona o 5. Poprzez wykorzystanie trzech akcji pomniejszych (w tej samej lub następujących po sobie rundach) droid może wykonać test Wytrzymałości o ST 20, by przywrócić straconą moc tarcz. Jeśli test się powiedzie, moc tarcz droida zwiększa się o 5 (aż do zwyczajowego maksimum).
    Z powodu rozmiaru i energii wykorzystywanej przez generator tarcz, tylko droidy rozmiaru małego i większe mogą być wyposażone w generator MT 10, średnie i większe – MT 15, duże i większe – MT 20.

    Jednostka tłumacząca

    Droid jest wyposażony w urządzenie, które pozwala mu rozumieć i przekazywać informacje w wielu językach, włączając w to niewerbalne. Kiedy taki droid doświadcza po raz pierwszy jakiejś formy komunikacji, wykonuje test Inteligencji określający, czy może zidentyfikować i używać tego języka. ST jest ustalany w oparciu o bazę danych jednostki tłumaczącej, więc lepsze jednostki posiadają niższy ST.
     
    Język binarny
    Prawie wszystkie droidy są zaprogramowane do rozumienia komputerowego języka binarnego, używanego przez większość komputerów i inteligentnych maszyn. Prosta wersja tego języka jest nazywana binarnym. Za jego pomocą, droidy mogą komunikować się z komputerami i na odwrót. Binarny pozwala im przekazywać bardzo szczegółowe matematyczne lub techniczne informacje z bardzo dużą prędkością (w przybliżeniu 100 razy szybciej niż normalna mowa), ale ma duże trudności w formułowaniu nietechnicznych kwestii, jak emocje, sztuka, filozofia lub Moc.

    Oczywiście, niektóre droidy rozumieją tak samo jak inny język – większość posiada zaprogramowany basic, nawet jeśli nie może go właściwie artykułować. Niektóre żywe stworzenia uczą się interpretować język binarny droidów, nawet jeśli nie mogą tak bardzo przyspieszyć własnej mowy. Żywe istoty rozumiejące binarny nie mogą zrozumieć takiej samej ilości informacji co droid lub komputer, tak więc mówiący droid musi dobrowolnie spowolnić swoją mowę do normalnej prędkości, żeby mogły go one zrozumieć.
     

    Komunikacja

    Wszystkie droidy są zdolne do wydawania dźwięków wymaganych do mówienia w binarnym.

    Wokabulator: Droid jest wyposażony w głośnik, który pozwala mu naśladować mowę zamiast po prostu wypluwać kod maszynowy. To urządzenie jest standardem, jeśli droid posiada zdolność mówienia językiem innym niż binarny.

    Komunikator: Droid jest wyposażony w zintegrowany system komunikacyjny. Nie różni się on od normalnego komunikatora.

    Pancerz

    Droid może być wyposażony w wbudowany pancerz, który zapewnia premię z pancerza do Refleksu. Dwunożne droidy z dłoniowymi przydatkami mogą także nosić pancerz przeznaczony dla stworzeń humanoidalnych; jednakże premie z pancerza przyznawane przez wbudowany i noszony pancerz się nie kumulują.

    Szybkość: Droid z wbudowanym pancerzem dowolnego typu nie ponosi kar do prędkości.

    Kara do testów z pancerza: Droid z wbudowanym pancerzem ponosi karę do testów z pancerza do testów ataku oraz testów następujących umiejętności: Akrobatyka, Inicjatywa, Jeździectwo, Pływanie, Skakanie, Ukrywanie, Wspinaczka i Wytrzymałość. Typ noszonego pancerza określa wysokość tej kary: lekki –2; średni –5; ciężki –10.

    Maksymalna premia ze Zręczności: Wbudowany pancerz posiada maksymalną premię ze Zręczności, tak samo jak normalny.

    Dostępność: Niektóre pancerze mają limitowaną dostępność, jak opisano poniżej.
    Licencjonowana, zastrzeżona, wojskowa, nielegalna: Posiadanie tych broni jest ograniczone do określonych osób.
    Rzadka: Rzadkie pancerze są generalnie dostępne tylko na planecie pochodzenia lub do uzyskania bezpośrednio od użytkownika. Kiedy są dostępne gdzieś indziej na wolnym rynku, zwykle kosztują dwa razy więcej.

    Bieganie w ciężkim pancerzu: Podczas biegania w ciężkim pancerzu, droid może poruszać się tylko z potrójną szybkością (zamiast z poczwórną).
     
    Pancerz
    (kara do testów)
    Koszt1 Premia do Ref Max premia ze Zr Waga1 Dostępność
    Lekki (–2)
    Powłoka z plastali
    Powłoka z quadanium
    Powłoka z durastali
    Opancerzenie z quandanium
    Opancerzenie z durastali
     
    400
    900
    1 600
    2 500

    3 600
     
    +2
    +3
    +4
    +5

    +6
     
    +5
    +4
    +4
    +3

    +3
     
    2 kg
    3 kg
    8 kg
    10 kg

    12 kg
     



    Licencjonowana

    Licencjonowana
    Średni (–5)
    Pancerz bitewny z quandanium
    Opancerzenie
    z duranium
    Pancerz bitewny z durastali
     
    4 900

    6 400

    9 600
     
    +7

    +8

    +8
     
    +3

    +2

    +3
     
    7 kg

    16 kg

    8 kg
     
    Zastrzeżona

    Zastrzeżona

    Zastrzeżona
    Ciężki (–10)
    Powłoka z mandaloriańskiej stali
    Pancerz bitewny z duranium
    Opancerzenie z neutronium
     
    8 100

    10 000

    12 100
     
    +9

    +10

    +11
     
    +3

    +2

    +1
     
    9 kg

    10 kg

    20 kg
     
    Wojskowa, rzadka

    Wojskowa

    Wojskowa
     
    1 Pomnóż przez mnożnik kosztów

    Sensory

    Sensory pozwalają droidowi na percypowanie otoczenia. Większość jest wyposażona w standardowy system sensorów, który daje im ostrość widzenia i słyszenia na poziomie przeciętnego człowieka.

    Ulepszony pakiet sensoryczny: Droid z ulepszonym pakietem sensorycznym otrzymuje premię z przedmiotu +2 do testów Percepcji. Ponadto, zyskuje widzenie w słabym świetle, dzięki czemu ignoruje ukrycie (lecz nie całkowite ukrycie) wynikające z ciemności.

    Widzenie w ciemnościach: Droid z widzeniem w ciemnościach ignoruje ukrycie (włączając całkowite ukrycie) wynikające z ciemności.

    Wewnętrzny schowek

    Droid posiada pewną ilość wolnego miejsca w swoim korpusie, co pozwala na dodanie mu nowych wewnętrznych komponentów lub komory na niesione przedmioty. Droidy rozmiaru malutkiego i mniejsze nie mogą posiadać wewnętrznego schowka.
    Za każde 50 wydanych kredytów droid może zmieścić w wewnętrznym schowku 1 kg materiałów lub ekwipunku. Jego rozmiar określa maksymalną wagę przedmiotów w nim umieszczonych, jak zapisano poniżej:
               
    Rozmiar droida Maksymalny limit wagi
    Mały 5 kg
    Średni 10 kg
    Duży 20 kg
    Wielki 50 kg
    Olbrzymi 500 kg
    Kolosalny 5 000 kg

    Mechanizm sprężynowy: To urządzenie pozwala małemu, średniemu lub dużemu droidowi wystrzelić w akcji standardowej przedmiot trzymany w przestrzeni wewnętrznego schowka na odległość do 4 pól. Nie może on ważyć więcej niż 4 kg, a droid wykonuje atak dystansowy przeciwko Refleksowi 10, by wystrzelić pocisk na wyznaczone pole. Każdy mający to pole w zasięgu może przygotować akcję, próbując złapać ten przedmiot, zakładając, że atak droida się powiedzie (jeśli chybi, przedmiot ląduje na losowym polu przyległym do pola będącego celem). Złapanie przedmiotu wymaga testu Zręczności o ST 10 i jest uznawane za akcje ruchu.
    Mechanizm sprężynowy nie jest zwykle przeznaczony (i praktyczny) dla droidów rozmiaru wielkiego i większych.

    Wzmocnione systemy

    Droidy rozmiaru dużego i większe mogą być zaprojektowane tak, by posiadać wewnętrzny pancerz i rezerwowe systemy, które pozwalają im kontynuować działanie mimo ciężkich obrażeń. Jest to odzwierciedlane poprzez mnożnik, który zwiększa premiowe punkty wytrzymałości i próg obrażeń oparte na rozmiarze droida (pomnóż te dwie premie przez wartość mnożnika).

    Pozostałe

    Pakiet diagnostyczny: Pakiet diagnostyczny przyznaje droidowi premię +2 do testów Mechaniki wykonywanych w celu diagnostyki problemów.

    System samozniszczenia: By uchronić droidy przed porwaniem i analizowaniem, są one wyposażane w potężne materiały wybuchowe. Ładunek niszczy droida od środka (żadna akcja nie jest wymagana) i nie może on zostać po tym naprawiony lub odzyskany. Wybuch jest traktowany jak atak obszarowy (premia do ataku +5). Obrażenia zadane wszystkim celom w obszarze są określone przez rozmiar droida, a zasięg wybuchu to 2 pola na każde 4k6 obrażeń (minimum 2). Droidy rozmiaru malutkiego i mniejsze nie zadają dodatkowych obrażeń, kiedy ulegają samozniszczeniu.
               
    Rozmiar droida Obrażenia
    Mały 4k6
    Średni 6k6
    Duży 8k6
    Wielki 10k6
    Olbrzymi lub większy 20k6
             
    Zablokowany dostęp: Droid z zablokowanym dostępem ma swoją dźwignię służącą do zamykania zabezpieczoną lub umieszczoną wewnątrz, co zapobiega zamknięciu go przez przeciwnika. Taki droid musi być wyłączony lub z innego powodu uznawany za bezradnego, zanim będzie można go zamknąć.

    Zapasowa bateria: Zapasowa bateria zapewnia droidowi dodatkową moc, pozwalając mu działać przez dłuższy czas. Umożliwia mu pozostanie działającym przez 200 godzin (zamiast zwyczajowych 100), zanim będzie musiał się zamknąć i naładować.

    Modyfikowanie droidów

    Droid może być łatwo zmodyfikowany do noszenia dodatkowego wyposażenia poprzez zamontowanie nowego wyposażenia na jego korpusie i podłączenie nowego komponentu do jego procesora. Dodawanie ekwipunku zwiększa wagę droida. Droidy ponoszą takie same kary z obciążenia, co postacie: stają się powolne. Dodanie, usunięcie lub zastąpienie systemów wymaga testu Mechaniki; ST jest ustalane przez jego typ.

    System Test umiejętności Czas pracy
    Poruszanie się Mechanika ST 25 1 dzień
    Procesor Mechanika ST 25 i
    Programowanie ST 20
    1 dzień
    Przydatek Mechanika ST 25 1 godzina
    Akcesorium Mechanika ST 15 1 godzina
    Sprzęt montowany na przydatku
    (przyrząd, narzędzie lub broń)
    Mechanika ST 15 1 10 minut
    1 Kara –5 do testu, jeśli instalujesz broń droidowi kategorii innej niż 4.

    Samomodyfikacja: Droid może zainstalować lub wymienić system poruszania się, przydatek lub sprzęt na nim zamontowany, ale ponosi karę – 5 do testu Mechaniki. Nie może wymienić lub zainstalować własnego procesora.

    Przykładowe droidy

    Droidy oznaczone gwiazdką mogą być wykorzystywane jako bohaterowie gracza

    Kategoria 1.

    Droid medyczny 2–1B *                                         SW 0
    Średni droid (1. kategorii) nieheroiczny 2
    Ini +2; Zmysły widzenie w słabym świetle; Percepcja +5
    Języki basic, binarny, 2 nieprzyporządkowane
    Obrony Ref 10 (nieprzygotowany 10), Wytr 9, Wola 12
    pw 5; Próg 9
    Odporności cechy droidów
    Szybkość 6 pól (pieszy)
    Wręcz nieuzbrojony +0 (1k3–1)
    Przestrzeń bitewna 1 pole; Zasięg 1 pole
    Bazowy atk +1; Zwr +4
    Atrybuty S 8, Zr 11, Kon –, Int 14, Roz 15, Cha 9
    Atuty Chirurgiczne doświadczenie, Cybernetyczna operacja, Skupienie na umiejętności (Leczenie, Wiedza [nauki przyrodnicze]), Wyszkolenie w umiejętności (Programowanie)
    Umiejętności Leczenie +13, Percepcja +5, Programowanie +13, Wiedza (nauki przyrodnicze) +13
    Systemy piesze poruszanie się, procesor heurystyczny, 2 przydatki dłoniowe, ulepszony pakiet sensoryczny
    Dostępność Licencjonowana; Koszt 4 300 kredytów

    Kategoria 2.

    Droid astromechaniczny z serii R2 *                    SW 0
    Mały droid (2. kategorii) nieheroiczny 2
    Ini +3; Zmysły widzenie w ciemności; Percepcja +3
    Języki basic, binarny, 2 nieprzyporządkowane
    Obrony Ref 13 (nieprzygotowany 11), Wytr 8, Wola 10
    pw 7; Próg 8
    Odporności cechy droidów
    Szybkość 6 pól (kołowy), 4 pola (pieszy), 9 pól (latający)
    Wręcz próbnik elektrowstrząsowy +0 (1k8 jonowe)
    Przestrzeń bitewna 1 pole; Zasięg 1 pole
    Bazowy atk +1; Zwr –4
    Atrybuty S 9, Zr 14, Kon –, Int 15, Roz 10, Cha 7
    Atuty Biegłość w broni (bronie proste), Skupienie na umiejętności (Mechanika, Programowanie), Twardość, Wyszkolenie w umiejętności (Percepcja)
    Umiejętności Mechanika +13, Percepcja +3, Pilotaż +8, Programowanie +13, Ukrywanie +6
    Systemy kołowe poruszanie się, piesze poruszanie się, lotnicze poruszanie się (limitowane), procesor heurystyczny, 6 przydatków narzędziowych, 1 przydatek pazurzasty, pakiet diagnostyczny, wewnętrzny schowek (2 kg), ulepszony pakiet sensoryczny, widzenie w ciemnościach
    Dostępność Licencjonowana; Koszt 4 500 kredytów

    Kategoria 3.

    Droid protokolarny z serii 3PO *                          SW 0
    Średni droid (3. kategorii) nieheroiczny 1
    Ini –1; Zmysły Percepcja +1
    Języki basic, binarny, 3 nieprzyporządkowane
    Obrony Ref 9 (nieprzygotowany 9), Wytr 9, Wola 11
    pw 2; Próg 9
    Odporności cechy droidów
    Szybkość 6 pól (pieszy)
    Wręcz nieuzbrojony –1 (1k3–1)
    Przestrzeń bitewna 1 pole; Zasięg 1 pole
    Bazowy atk +0; Zwr –1
    Atrybuty S 8, Zr 9, Kon –, Int 12, Roz 13, Cha 15
    Atuty Lingwista, Skupienie na umiejętności (Perswazja), Wyszkolenie w umiejętności (Wiedza [biurokracja], Wiedza [galaktyka])
    Umiejętności Perswazja +12, Wiedza (biurokracja) +6, Wiedza (galaktyka) +6, Wiedza (nauki społeczne +6)
    Systemy piesze poruszanie się, procesor podstawowy, jednostka tłumacząca (ST 5), 2 przydatki dłoniowe, wokabulator
    Dobytek rejestrator audio
    Dostępność Licencjonowana; Koszt 3 000 kredytów

    Kategoria 4.

    Droid bojowy z serii B1                                         SW 1
    Średni droid (4. kategorii) nieheroiczny 3
    Ini +0; Zmysły Percepcja +6
    Języki basic, binarny
    Obrony Ref 9 (nieprzygotowany 9), Wytr 11, Wola 11
    pw 10; Próg 11
    Odporności cechy droidów
    Szybkość 6 pól (pieszy)
    Wręcz nieuzbrojony +3 (1k3+1)
    Dystansowo karabinek blasterowy +1 (3k8)
    Przestrzeń bitewna 1 pole; Zasięg 1 pole
    Bazowy atk +2; Zwr +3
    Atrybuty S 13, Zr 9, Kon –, Int 9, Roz 10, Cha 10
    Atuty Biegłość w broni (bronie ciężkie, bronie proste, karabiny, pistolety), Twardość
    Umiejętności Percepcja +6
    Systemy piesze poruszanie się, procesor zdalny, 2 przydatki dłoniowe, zintegrowany komunikator, wokabulator
    Dobytek karabinek blasterowy
    Dostępność Wojskowa; Koszt 1 800 kredytów
     
    Super droid bojowy z serii B2 *                            SW 2
    Średni droid (4. kategorii) nieheroiczny 3
    Ini +3; Zmysły Percepcja +8
    Języki basic, binarny
    Obrony Ref 12 (nieprzygotowany 12), Wytr 12, Wola 10
    pw 21; Próg 12
    Odporności cechy droidów
    Szybkość 6 pól (pieszy)
    Wręcz nieuzbrojony +6 (1k3+1)
    Dystansowo naramienne blastery +4 (3k8) lub
    Dystansowo naramienne blastery +2 (4k8) z Szybkim strzałem
    Przestrzeń bitewna 1 pole; Zasięg 1 pole
    Bazowy atk +4; Zwr +6
    Opcje atk ogień automatyczny (naramienne blastery), Strzał po szarży, Szybki strzał, pomoc innemu (+4)
    Atrybuty S 14, Zr 11, Kon –, Int 10, Roz 11, Cha 7
    Atuty Biegłość w broni (bronie ciężkie, bronie proste, karabiny), Biegłość w pancerzu (lekkim), Strzał po szarży, Szybki strzał, Twardość
    Umiejętności Percepcja +8
    Systemy piesze poruszanie się, zdalny odbiornik, zapasowy procesor, zsynchronizowane obwody, 2 przydatki dłoniowe, zintegrowany komunikator, wokabulator, powłoka z plastali (+2 pancerz)
    Dobytek naramienne blastery (jak karabin blasterowy)
    Dostępność Wojskowa; Koszt 3 300 kredytów
     
    Droid niszczyciel typu Droideka                           SW 4
    Duży droid (4. kategorii) nieheroiczny 12
    Ini +8; Zmysły Percepcja +13
    Języki basic, binarny
    Obrony Ref 16 (nieprzygotowany 14), Wytr 13, Wola 10
    pw 43; MT 20; Próg 18
    Odporności cechy droidów
    Szybkość 2 pola (pieszy), 10 pól (kołowy)
    Wręcz nieuzbrojony +12 (1k4+3)
    Dystansowo 2 działa laserowe +11 (3k8) lub
    Dystansowo 2 działa laserowe +9 (4k8) z Szybkim strzałem lub
    Dystansowo 2 działa laserowe +6 (5k8) z Seryjnym ogniem
    Przestrzeń bitewna 2x2; Zasięg 1 pole
    Bazowy atk +9; Zwr +17
    Opcje atk ogień automatyczny (działa laserowe), Bezpośredni strzał, Seryjny ogień, Szybki strzał
    Atrybuty S 16, Zr 14, Kon –, Int 8, Roz 14, Cha 7
    Atuty Bezpośredni strzał, Biegłość w broni (bronie ciężkie, bronie proste, karabiny), Biegłość w pancerzu (lekkim), Mistrzostwo dwóch broni I, Mistrzostwo dwóch broni II, Seryjny ogień, Szybki strzał
    Umiejętności Percepcja +13, Ukrywanie –3
    Systemy piesze poruszanie się, kołowe poruszanie się (wyłączne), zdalny odbiornik, 2 przydatki narzędziowe, generator tarcz (MT 20), zintegrowany komunikator, wokabulator, powłoka z bronzium (+5 pancerz; traktuj jak opancerzenie z quadanium)
    Dobytek 2 działa laserowe (traktuj jak karabiny blasterowe)
    Dostępność Wojskowa; Koszt 21 000 kredytów
     
    Droid–pająk                                                             SW 3
    Duży droid (4. kategorii) nieheroiczny 9
    Ini +3; Zmysły widzenie w ciemnościach; Percepcja +12
    Języki basic, binarny
    Obrony Ref 13 (nieprzygotowany 13), Wytr 16, Wola 11
    pw 32; Próg 26
    Odporności cechy droidów
    Szybkość 8 pól (pieszy)
    Wręcz nieuzbrojony +8 (1k6+10) [wliczając 4 punkty z Potężnego ataku]
    Dystansowo działo blasterowe +5 (6k8)
    Przestrzeń bitewna 2x2; Zasięg 1 pole
    Bazowy atk +6; Zwr +17
    Opcje atk Bezpośredni strzał, Daleki strzał, Potężny atak
    Atrybuty S 22, Zr 9, Kon –, Int 10, Roz 12, Cha 8
    Specjalne cechy stabilność
    Atuty Bezpośredni strzał, Biegłość w broni (bronie ciężkie, bronie proste), Biegłość w pancerzu (lekkim), Daleki strzał, Potężny atak, Skupienie na umiejętności (Percepcja)
    Umiejętności Percepcja +12, Ukrywanie –6, Wspinaczka +6 (może przerzucać, może brać 10 kiedy zagrożony)
    Systemy piesze poruszanie się (dodatkowe nogi), magnetyczne stopy, zdalny odbiornik, widzenie w ciemnościach, ulepszony pakiet sensoryczny, 1 przydatek narzędziowy, opancerzenie z quadanium (+5 pancerz)
    Dobytek działo blasterowe
    Dostępność Wojskowa; Koszt 8 500 kredytów
    Stabilność – Pomniejszony droid–pająk otrzymuje premię ze stabilności +5 do testów wykonywanych w celu oparcia się byciu przewróconym
     
    Droid–krab                                                               SW 4
    Duży droid (4. kategorii) nieheroiczny 12
    Ini +5; Zmysły Percepcja +13
    Języki basic, binarny
    Obrony Ref 18 (nieprzygotowany 18), Wytr 17, Wola 12
    pw 80; Próg 42
    Odporności cechy droidów
    Szybkość 6 pól (pieszy), wspinaczka 3 pola
    Wręcz pazur +16 (1k6+15) [wliczając 8 punktów z Potężnego ataku] lub
    Wręcz pazur +20 (1k6+21) [wliczając 8 punktów z Potężnego ataku] z Potężną szarżą
    Dystansowo podwójny blaster +8 (3k10)
    Przestrzeń bitewna 2x2; Zasięg 1 pole
    Bazowy atk +9; Zwr +21
    Opcje atk Potężny atak
    Atrybuty S 24, Zr 9, Kon –, Int 10, Roz 14, Cha 8
    Specjalne cechy stabilność
    Atuty Biegłość w broni (bronie proste, karabiny), Biegłość w pancerzu (lekkim, średnim, ciężkim), Potężna szarża, Potężny atak, Przyszpilenie, Zmiażdżenie
    Umiejętności Percepcja +13, Ukrywanie –6, Wspinaczka +8 (może przerzucać, może brać 10 kiedy zagrożony)
    Systemy piesze poruszanie się (dodatkowe nogi), pazury wspinaczkowe, procesor heurystyczny, 2 przydatki pazurzaste, wzmocnione systemy x5, pancerz bitewny z duranium (+10 pancerz)
    Dobytek podwójny blaster (traktuj jak ciężki karabin blasterowy)
    Dostępność Wojskowa; Koszt 20 000 kredytów
    Stabilność – Pomniejszony droid–pająk otrzymuje premię ze stabilności +5 do testów wykonywanych w celu oparcia się byciu przewróconym
     
    MagnaGuard z serii IG–100                                   SW 6
    Średni droid (4. kategorii) żołnierz 6
    Moc 1
    Ini +9; Zmysły widzenie w ciemnościach; Percepcja +12
    Języki basic, binarny, 2 nieprzyporządkowane
    Obrony Ref 17 (nieprzygotowany 16), Wytr 17, Wola 18
    pw 53; Próg 17
    Odporności cechy droidów
    Szybkość 6 pól (pieszy)
    Wręcz elektropałka +8 (2k8+6) lub
    Wręcz elektropałka +3 (1k8+6) i elektropałka +3 (1k8+6)
    Przestrzeń bitewna 1 pole; Zasięg 1 pole
    Bazowy atk +6; Zwr +7
    Opcje atk Obrona w walce wręcz, Ulepszone rozbrajanie
    Atrybuty S 13, Zr 13, Kon –, Int 14, Roz 14, Cha 10
    Talenty Nieposkromiony, Specjalizacja w broni (zaawansowane bronie białe), Ścieżka zdrowia
    Atuty Biegłość w broni (zaawansowane bronie białe), Biegłość w pancerzu (lekkim, średnim), Mistrzostwo dwóch broni I, Obrona w walce wręcz, Skupienie na broni (bronie proste, karabiny, pistolety, zaawansowane bronie białe), Twardość, Ulepszone rozbrajanie
    Umiejętności Inicjatywa +9, Percepcja +12, Skakanie +9, Wspinaczka +9, Wytrzymałość +8
    Systemy piesze poruszanie się, magnetyczne nogi, procesor heurystyczny, 2 przydatki dłoniowe, teleskopowy przydatek (1 ręka), widzenie w ciemnościach, ulepszony pakiet sensorów, zablokowany dostęp, zapasowa bateria
    Dobytek elektropałka
    Dostępność Zastrzeżona; Koszt 19 000 kredytów
     
    Droid zwiadowczy z serii Żmija                             SW 1
    Duży droid (4. kategorii) zwiadowca 1
    Ini +6; Zmysły widzenie w ciemnościach, widzenie w słabym świetle; Percepcja +9
    Języki basic, binarny, 1 nieprzyporządkowany
    Obrony Ref 14 (nieprzygotowany 13), Wytr 14, Wola 13
    pw 34; Próg 19
    Odporności cechy droidów
    Szybkość 6 pól (unoszący się)
    Wręcz nieuzbrojony +4 (1k6+4)
    Dystansowo blaster +1 (3k6)
    Przestrzeń bitewna 2x2; Zasięg 1 pole
    Bazowy atk +0; Zwr +9
    Specjalne akcje samozniszczenie (atak obszarowy +5, 4k6, 2–polowy wybuch)
    Atrybuty S 18, Zr 12, Kon –, Int 12, Roz 15, Cha 11
    Talenty Wyostrzone zmysły
    Atuty Biegłość w broni (bronie proste, bryłkowce, pistolety blasterowe), Biegłość w pancerzu (lekkim)
    Umiejętności Inicjatywa +6, Percepcja +9, Programowanie +6, Przetrwanie +7, Ukrywanie +1, Wytrzymałość +5
    Systemy unoszące poruszanie się, procesor podstawowy, 2 przydatki dłoniowe, 2 przydatki pazurzaste, 2 przydatki narzędziowe, ulepszony pakiet sensorów, widzenie w ciemnościach, system samozniszczenia (4k6), zablokowany dostęp, zintegrowany komunikator, pokrycie durastalowe (+4 pancerz)
    Dobytek jednostka sensoryczna, jednostka nagrywająca wideo, blaster (traktuj jak pistolet blasterowy)
    Dostępność Zastrzeżona; Koszt 18 500 kredytów

    Kategoria 5.

    Droid robotniczy z serii ASP *                              SW 1
    Średni droid (5. kategorii) nieheroiczny 2
    Ini +2; Zmysły Percepcja +1
    Języki basic, binarny
    Obrony Ref 15 (nieprzygotowany 14), Wytr 13, Wola 10
    pw 5; Próg 13
    Odporności cechy droidów
    Szybkość 6 pól (pieszy)
    Wręcz pazur +4 (1k4+3)
    Dystansowo blaster +1 (3k6)
    Przestrzeń bitewna 1 pole; Zasięg 1 pole
    Bazowy atk +1; Zwr +4
    Atrybuty S 17, Zr 12, Kon –, Int 6, Roz 11, Cha 5
    Atuty Biegłość w pancerzu (lekkim), Skupienie na umiejętności (Mechanika), Wyszkolenie w umiejętności (Wytrzymałość), 1 nieprzyporządkowany
    Umiejętności Mechanika +4, Wytrzymałość +11
    Systemy piesze poruszanie się, procesor podstawowy, 2 przydatki pazurzaste, pokrycie durastalowe (+4 pancerz)
    Dobytek jednostka sensoryczna, jednostka nagrywająca wideo, blaster (traktuj jak pistolet blasterowy)
    Dostępność Licencjonowana; Koszt 1 000 kredytów



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw