Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gry RPG • Geografia • INSIMILION

    Gry RPG


    Geografia

    Gry bez prądu » Gry RPG » Dungeons & Dragons - Zapomniane Krainy
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 21.12.2002
    Aktualizacja: 13.03.2011

    Abeir - Toril jest trzecią planetą (z ośmiu) w kryształowej swerze Realmspace, wielkością zbliżona do Ziemi. Północna półkula w większości pokryta jest przez kontynent, który dzieli się na trzy główne części: zachodnia nazywana Faerunem, wschodnia Kara - Tur oraz południowa Zakhara. Drugim dużym kontynentem jest Maztica. Leży ona na drugim brzegu wielkiego oceanu - Trackless Sea.
    Naturalnym satelitą Abeir Torilu jest Selune. Pełen obieg księżyca wokół Torilu trwa 30 dni. Podąża za nim pas asteroidów nazywany łzami Selune. Łzy pozostają widoczne nawet w czasie nowiu. Pozostałymi planetami z Realmspace są: Anadia, Coliar, Kapri, Chandos, Glyth, Garden i H'Cartha.

    Najbardziej znaną częścią Faerunu jest Wybrzeże Mieczy. Jest to teren, przez który prowadzą liczne szlaki handlowe. To stąd zaczniemy naszą wędrówkę. Na wschodzie leży ogromna pustynia, zwana też morzem piasków - Anauroch. Pustynia ta nie jest zbyt przyjaznym miejscem gdyż nie ma na niej żadnych miast a jedynym źródłem wody pitnej są rozsiane gdzieniegdzie oazy, z których duża część zajmowana jest przez bardzo przyjaznych beduinów. Jedynymi osobami, których wręcz nienawidzą mieszkańcy pustyni to magowie. Podróżując przez tą krainę można się natknąć na ruiny starożytnych twierdz. Nie są one jednak zamieszkane, może za wyjątkiem potworów czyhających na nierozważnych podróżników.

    Na południu od Wybrzeża leży państwo Amn położone pomiędzy morzami Mieczy i Martwym, ze stolicą w Athkatli. Tu także magia nie jest zbyt mile widziana. Aby móc się nią posługiwać należy dostać pozwolenie od władz. Jeszcze dalej na południe leży Calimshan. Pustynny kraj rządzony przez gildie złodziejskie kontrolujące handel, który jest podstawą egzystencji tego państwa. Jego stolicą jest największe miasto Krain, Calimport.

    Na dalekiej północy znajduje się Dolina Lodowego Wichru. Jest to jedna z najbardziej nieprzyjaznych części Faerunu. Ogromna dolina w górach śnieżnych (nazywanych szczytem świata), która jest dom dla wielu wyrzutków i plemion barbarzyńskich. Dom znaleźli tu także "ludzie" wielcy jak Brunneor Battlehammer, Regis czy Drizzt Do'Urden. Tym, co przyciąga tak wielu ludzi do doliny są trzy jeziora: Maer Dualdon na północnym zachodzie, Lac Dinneshare na północnym wschodzie i Dellon-Lune zwane powszechnie Czerwonymi Wodami na południowo-wschodnim krańcu Doliny. Żyje w nich pewien gatunek pstrągów, który występuje tylko tutaj, a wyroby z ich kości bardzo przypominają wyroby z kości słoniowej, przez co są bardzo wartościowe. W Dolinie znajduje się dziesięć miast zwanych ogólnie Dekapolis. Dziewięć z nich jest miastami rybackimi: Lonelywood, Termalaine, Targos i Bremen leżące nad Maer Dualdon; Caer-Konig, Caer-Dineval i Easthaven nad Lac Dinneshare oraz Good Mead i Dougan's Hole nad Czerwonymi Wodami. Ostatnie z miast, Bryn Shander znajduje się pomiędzy jeziorami, w centrum Doliny i jest kontaktem Dekapolis ze światem zewnętrznym prowadząc handel kością z takimi miastami jak Luskan, czy Waterdeep. Stolicą magii Faerunu jest Halruai. Mówi się, że każdy tam zna jej podstawy. Magowie z stamtąd słyną z latających statków. Na Morzu Mieczy leży wyspa Evermeet. Żyją tam wszystkie elfy za wyjątkiem drowów. Osiedliły się tam po zniszczeniu ich poprzedniej ojczyzny, Myth Drannor. Wstęp mają tam tylko czystej krwi elfy. Przed innymi wyspa jest znakomicie chroniona.

    Innymi ciekawymi miejscami są: Dolina Cienia (dom maga Elminstera), Góry Śnieżne z Biblioteką Naukową, która jest największą skarbnicą wiedzy Faerunu czy Podmrok (ojczyzna mrocznych elfów). Teraz przejdziemy do opisu dwóch najbardziej znanych miast Forgotten Realms. Pierwsze z nich to Waterdeep - Miasto Cudów. Jest to drugie, po Calimporcie największe miasto w Krainach. Jednym z władców tego miasta jest słynny mag Khelben "Czarnokij" Arunsun, który mieszka niedaleko miasta. Waterdeep rządzi kilku szlachciców nazywanych Lordami Waterdeep. Ciekawostką tego miasta jest dzielnica Skullport leżąca w Podmroku. W mieście tym swe siedziby ma także wiele potężnych organizacji, jak Zhentarim czy Harfiarze. Przez pewien czas w Waterdeep swoją siedzibę mieli Złodzieje Cienia jednak z nieznanych przyczyn opuścili oni to miasto. Mówi się, że zostali oni stamtąd wypędzeni przez Lordów Waterdeep.

    Drugim bardzo znanym miastem są Wrota Baldura. Jedno z większych miast Wybrzeża jednak o wiele mniejsze od Waterdeep. Wrota znajdują się nad rzeką Chiontar (dokładniej przy jej ujściu do Morza Mieczy). Miasto zostało założone przez słynnego żeglarza, Baldurana, który poszukiwał tajemniczej wyspy Anchrome. Na rozwój miasta przeznaczył znaczną część bogactw zdobytych podczas swej pierwszej podróży. Dzięki temu Wrota otoczono murami, co w rezultacie zwiększyło bezpieczeństwo zarówno mieszkańców jak i gości zachęcając w ten sposób kupców do handlu w tym portowym mieście. Niestety, Balduran ze swojej kolejnej podróży nie powrócił, przez co miasto kolejnych dotacji od niego nie dostało. Obecnie miasto rządzone jest przez czterech przedstawicieli poszczególnych ugrupowań (marynarzy, wojowników, magów i kupców) nazywających siebie Książętami Wrót Baldura. W mieście znajduje się parę gildii kupieckich, siedziba Harfiarzy i odłamu Zhentarimu, Żelaznego Tronu.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Zick
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.06.2006 o 8:36  

    fajny art o Forgotten realms, grafa też niezła na stronie
    pozdro



    Ten artykuł skomentowano 1 raz.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw