Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gry RPG • Świat DragonLance • INSIMILION

    Gry RPG » Światy D&D


    Świat DragonLance

    Gry bez prądu » Gry RPG » Dungeons & Dragons » Światy D&D
    Autor: Velendil MaArte
    Utworzono: 05.10.2004
    Aktualizacja: 28.05.2011

    Moje słowo jest moim honorem, mój honor jest moim życiem.

    Sturm Brightblade

    Już ponad dziesięć lat minęło od powstania DragonLance'u. Jego począdkiem była seria przygód, która z czasem przerodziła się w ponad 30 powieści i antologii, 6 kalendarzy, serią komiksów i kilka gier komputerowych uznanych za bestsellery oraz cieszących się dużym powodzeniem zestawów figurek, a także przede wszystkim licznych podręczników.

    Kryn jest prastary, zanim jeszcze zamieszkiwali go śmiertelnicy, bogowie toczyli na nim zaciekłe walki. Stopniowo oblicze świata zmieniło się. Jeden z wielkich bogów, Reorx, nadał pierwszy kształt światu. Oddzielił ziemię od wód, światło od ciemności. Potem inni bogowie pobłogosławili jego dzieło. Powołali do istnienia stworzenia wody, ognia, ziemi i powietrza. Wiele lat minęło, zanim Krynn stał się tym, czym jest dzisiaj. Podczas długiego okresu kreacji narodziły się potężne smoki, kamienne ogry, leśne elfy, niedoskonali ludzie, a potem inne stworzenia służące światłu lub ciemności. Ich historia związana jest z licznymi wojnami, mnóstwem cierpień, a także niepowtarzalnym pięknem, które wraz z nimi powstało. Jednak żadna wojna, nawet najokropniejsza, nie nałamała równowagi pomiędzy dobrem i złem. Cios, który spowodował, że bogowie odwrócili się od ludzi (a raczej ludzie odeszli od bogów), przyszedł z najmniej oczekiwanej strony. Wielki kapłan największego z bogów dobra, Paladyna, omamiony podszeptem złej bogini Takhisi, sprowadził na Krynn kataklizm. Wtedy to Ansalon, jeden z dwóch kontynentów tego świata, uległ całkowitej przemianie. Tam, gdzie kiedyś szumiały morza, teraz wznosiły się potężne masywy skalne, tam, gdzie kiedyś były piękne równiny, powstały góry, a największe miasto Ansalonu, Star, zostało zatopione. Były też czasy zwane Erą ciemności. Nadeszły trudne lata. Dobrzy magowie i dumni Rycerze Solamni ukryli się, a kapłani utracili swą moc. Z biegiem lat ludzie zapomnieli o starych bogach. Stworzyli sobie nowych, fałszywych, do których wznosili swe modlitwy. Tylko pośród krasnoludów i elfów zachowana została wiara w starych bogów. Ich kapłani odeszli, ale te dwie rasy wciąż wierzyły. I tak oto nadchodzą czasy Wojny o Lancę, która ma miejsce 348 lat po kataklizmie.

    Mówiąc o Krynnie, należało by też wspomnieć o drugim kontynencie, zwanym Taladas. Podczas kataklizmu nie uległ on takim zniszczeniom jak Ansalon. Potem kraina ta stała się kolebką cywilizacji minotaurów. Nie jest to jednak zbyt popularna część Krynnu, co niejako dokumentuje niewielka ilość wydanych do niej podręczników.

    W stosunku do standardowych zasad AD&D, zauważalnych jest kilka zmian. Najważniejsza z nich dotyczy magów i magii. Otóż czarodzieje na Ansalonie podzieleni są na trzy bractwa: Białej, Czarnej i Czerwonej szaty. Każdemu z nich przyświeca (dosłownie i w przenośni) jeden z trzech krążących wokół planety księżyców, który daje im specyficzną moc. Aby stać się członkiem bractwa, mag musi przejść próby (podnosząc się na 4 poziom). Jeśli czarodziej nie wykaże się umiejętnościami i wiedzą- ginie. Jeśli zaś nie podejmie przejścia próby, staje się tępionym przez innych magów renegatem.

    Jedna z ciekawszych klas postaci, która pojawiła się w DragonLance, są Rycerze Solami. Ich bractwo podzielone jest na trzy kręgi: Rycerzy Miecza, Rycerzy Korony i Rycerzy Róży. Każdy z kręgów charakteryzuje się specyficznymi umiejętnościami. Rycerze Solami, zdobywając chwałę, a poźniej przechodząc liczne próby, stając się w końcu Rycerzami Róży, co jest najbardziej zaszczytnym wyróżnieniem.

    Na Rynnie można również grać nowymi rasami. Mianowicie: kenderami, gnomami tinkerami (druciarzami), minotaurami, lizardmenami (jaszczuro-ludźmi) i ogrami Irda. Zrezygnowano jednak z hobbitów i zwyczajnych gnomów. Ale właśnie te zmiany (przede wszystkim wprowadzenie kenderów i gnomów linkerów) tworzą niepowtarzalny nastrój tego świata.

    Podstawowymi podręcznikami do Ansalonu są: Tales of the Lance, Atlas of the DRAGONLANCE oraz cykl modułów opisujących Wojnę o Lancę. Najważniejsze są chyba jednak książki, bo to dzięki nim Krynn stał się tak popularny. Należy tutaj przede wszystkim wspomnieć o Kronikach i Legendach Margaret Weis i Tracy Hickman.

    Jeśli chodzi o Taladas, to podręcznikami godnymi polecenia są: Time of the Dragon i Taladas: the Minotaurs.




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw