Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gry RPG • Świat Planescape • INSIMILION

    Gry RPG » Światy D&D


    Świat Planescape

    Gry bez prądu » Gry RPG » Dungeons & Dragons » Światy D&D
    Autor: Velendil MaArte
    Utworzono: 05.10.2004
    Aktualizacja: 13.03.2011

    Możemy wybaczyć fakt, że zabiłeś dwa Yugolothy, Obcy, zanim zorientowałeś się gdzie jesteś. Ale wymówiłeś nazwę naszego miasta "Sijil", a nie "Sigil" i tego ci nie zapomnimy

    Jej Wysokość Rastina Tollin

    Odkryj multiversum - wszechświat innych sfer egzystencji! Wstąp do nieskończonych, różnorodnych uniwersów, światów poza materialną płaszczyzną. Zbadaj Sigil - Miasto Drzwi, wypełnione przejściami do każdego miejsca każdej ze znanych sfer egzystencji. Wszystkim, czego potrzebujesz, jest właściwy klucz. Planescape to nowy produkt TSR. Pierwszy podręcznik to tego nowego "świata" pojawił się kwietniu 1994 roku. Jest to Planescape Campaign Setting. Dzięki temu podręcznikowi gracze zdobyli nowe możliwości. Dotąd tylko najpotężniejsi magowie mogli zwiedzać bezlik wszystkich tych wspaniałych wszechświatów. Przeszłością są już niewyobrażalne odległości i niesamowite przeszkody, które tylko najpotężniejszy z potężnych mógł mieć nadzieję pokonać. Teraz nawet najbardziej zielony awanturnik może odbyć podróż do innych sfer egzystencji; chociaż szansę przeżycia są tam inną sprawą. Pewnie zastanawiacie się czym jest Sigil. To miasto położone w krainie zwanej Outlands (zewnętrzne krainy), która leży w środku wewnętrznych sfer. Stąd prowadzą drogi do wszystkich światów innych sfer. Tutaj,w Sigil i Outlands, żyją i mieszkają obok siebie przedstawiciele prawie wszystkich rodzajów istot. Jest tu możliwe coś, co gdzie indziej byłoby nie do pomyślenia, byłoby tylko snem czy raczej koszmarem. Żyjące tu istoty kierują się każde swoją własną filozofią życia. To nie rasa, czy profesja tworzy istotę, ale właśnie filozofia. Mieszkańcy Sigil podzieleni są na frakcje w zależności od sposobu postrzegania wszechświata. Każda frakcja ma swoją hierarchię i swoje moce. Każdy gracz pochodzący z tego świata będzie im również podlegał. Jest tylko jedna osoba poza tymi wszystkimi frakcjami - tajemnicza i potężna Lady of Pain (Pani Bólu). To jej moc powstrzymuje bogów przed wkroczeniem do Sigil. Mistrz Gry pragnący prowadzić Planescape ma do wyboru dwie wersje rozpoczęcia kampanii: może od razu zacząć grę w tym świecie, korzystając z nowych ras (bariaur -skrzyżowanie mężczyzny z baranem lub kobiety z owcą; githzerai - humanoidy podobne do ludzi; tieflingi - skrzyżowanie człowieka z innymi istotami) i zasad podziału na frakcje lub też drużynę sprowadzić z innego świata w sam środek Sigil. Wprowadzono tu opis wpływu każdej ze sfer egzystencji na magię. Zmieniono tym sposobem działanie niektórych czarów. Opisano również sposoby podróżowania pomiędzy sferami.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw