Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Gry RPG • Świat Ravenloft • INSIMILION

    Gry RPG » Światy D&D


    Świat Ravenloft

    Gry bez prądu » Gry RPG » Dungeons & Dragons » Światy D&D
    Autor: Velendil MaArte
    Utworzono: 05.10.2004
    Aktualizacja: 13.03.2011

    Ogarnia cię strach. Księżyc w pełni wisi na niebie. Mgła powoli unosi się z ziemi. Wejdź tylko w jej wirujące opary, a staniesz twarzą w twarz z przerażającymi istotami. Uważaj, bowiem spośród wielu, których otoczyła mgła, tylko nielicznym udało się przeżyć

    Ciemne, ponure zamki, odludne miejsca, czarne chmury zasłaniające księżyc - oto są klasyczne ozdobniki gotyckiej tradycji. We wczesnym gotyku powstały historie pełne tajemnic, przerażenia i pożądania. Historie o pięknych dziewicach, uwięzionych w zamkach, których niewinność zagrożona była przez złych panów. Późniejsze nowele, takie jak Dracula i Frankenstein, odsuwają takie opowieści na drugi plan. Głównym bohaterem staje się "zło". W tym właśnie klasycznym horrorze leżą korzenie Ravenloftu, który powstał w 1982 roku. Wtedy to został wydany moduł Ravenloft napisany przez Tracy Hickman i Margaret Weis. Jednakże wtedy nikt jeszcze nie myślał, że stanie się podstawa nowego, przerażającego świata. W osiem lat później talent Brusa Nesmitha i Anurii Hayday powołały ten ze świat - Ravenloft - do życia.

    Wieki temu szlachetny wojownik Strahd von Zarovitch zamieszkiwał zamki w Ravenloft. Był człowiekiem zgorzkniałym, zmęczonym wojną, który zapomniał jak cieszyć się zyciem. Wtedy pojawiła się ona. Piękna, szlachetna, mądra i niewinne Tatiana. Była wybranką jego brata, Siergieja, ale Strahd nie mógł poradzić sobie z wielką miłością do tej kobiety, z miłością która go opętała. Gotów był poświęcić wszystko, aby zdobyć Tatianę, a ze wszelkie normalne środki zawiodły, zawarł pakt z ciemnymi siłami i zabił Siergieja. Tatiany jednak nie zdobył. Doprowadził ją tylko do samobójczej śmierci.

    Zawierając swój tajemniczy pakt ze "śmiercią", Strahd nieodwracalnie zmienił swą ziemię i swój lud. Otworzył wrota, przez które jego kraj, Baronia, został wciągnięty i przeniesiony w nieznane. Baronia stała się częścią całkowicie odrębnej od wszystkich innych, nowej sfery egzystencji, a sam Strach stał się pierwszym prawdziwym wampirem. To wszystko dało początek powstaniu krainy zwanej Ravenloft.

    Mijały lata. Z biegiem czasu, ta "kraina strachu" stawała się coraz większa. Ze wszystkich światów napływało zło. Pojawiało się coraz więcej złych istot i potworów. Wiele z nich dało początek nowym domenom, które stały się zarówno ich siedzibom i terenem wpływów, jak i więzieniem. Ich władcy, bo każda z domen ma swojego władcę, skazani są na wieczne tortury- nie mogą osiągnąć tego, czego najbardziej pragną. Tam, w krainie przeklętej przez bogów, tkają swe mroczne palny, których częścią możesz stać się i Ty.

    Wielu dzielnych ludzi przemierza krainę mgieł. Tylko niektórzy z nich maja wystarczającą moc i wiedzę, by móc przeciwstawić się otaczającym ciemnościom. Jednym z nich jest doktor Rudolf van Richten, nieustraszony badacz i pogromca wampirów, duchów, wilkołaków i innych dzieci nocy. Inni, to ludzie określani mianem Vistani, czyli Cyganie. Jest to lud otoczony aurą tajemnicy. Wielu z nich jest obdarzonych mocą przepowiadania przyszłości, uzdrawiania, czy też rzucania klątw. Podróżują we mgle po krainach Ravenloftu. Nie są przywiązani do swych siedzib, jak władcy domen. To w pewnym sensie najpotężniejsze istoty w Ravenlofcie, bowiem w głębi duszy są wolni.

    Każdy, kto gra w tym świecie, styka się z wieloma nowymi , wprowadzonymi przez jego twórców zasad. Dodano nowe reguły, które pozwalają lepiej przekazywać i lepiej odgrywać emocje, nieodłącznie związane z gotyckim horrorem. Poruszający się po krainie mgieł mają szansę zetknąć się z koszmarem, który nie tylko odmieni ich ciała, ale także umysł i duszę.

    Reguły te powstały po to, aby siedzący i opychający się popcornem gracze nie roześmiali się Mistrzowi Gry prosto w twarz, kiedy ten opisuje przerażające potwory i mrożące krew w żyłach sytuacje. Zasady te mają ponoć określić, jak ich bohaterowie powinni reagować, by gra stała się bliższa rzeczywistości

    Autorzy Ravenloftu radzą, aby mające w nim grac druzyny przeniosły się z innych światów. Każdy, bez względu na charakter, rasę, czy poziom, może przenieść się do tej mrocznej krainy. Prowadzące tu wrota są zawsze otwarte i każdego podróżnika może otoczyć mgła, która przeniesie go do tego świata; są jednak zawsze Zamknięte, dobrze strzegąc tajemnic Ravenloftu, dla próbujących ten koszmar opuścić i tylko niewielu udało się z tamta uciec.

    Podstawowymi podręcznikami, które przybliżają nam Ravenloft, są: Realni of Terror, Forbidden Lore, Ravenloft New Edition. Najsłynniejsze moduły to min. Feast of Gobelin, From the Shadows, Roots of Evil, Adam's Wrath, Created.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw