Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Opisy • Jednostki - Wrota Żywiołów • INSIMILION

    Heroes of Might and Magic III » Jednostki


    Jednostki - Wrota Żywiołów

    Działy gier » Heroes of Might and Magic III » Opisy » Jednostki
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 18.12.2011
    Aktualizacja: 21.12.2011

    Poziom 1 Nimfa Rusałka
    Atak 2 2
    Obrona 2 2
    Obrażenia 1-2 1-3
    Wytrzymałość 3 3
    Szybkość 7 9
    Bazowy przyrost 20 20
    Specjalne - powstrzymuje kontratak
    Koszt 25 sz 30 sz

    Komentarz: Nimfa jest najsłabszą z pierwszopoziomowych jednostek. Po ulepszeniu trochę zyskuje, wysoka szybkość i blokowanie kontrataków mogą być przydatne w starciach z niezbyt silnymi przeciwnikami, którzy nie powalą jej jednym ciosem.

    Poziom 2 Żywiołak powietrza Żywiołak burzy
    Atak 9 9
    Obrona 9 9
    Obrażenia 2-8 2-8
    Strzały - 24
    Wytrzymałość 25 25
    Szybkość 7 8
    Bazowy przyrost 6 6
    Specjalne wrażliwość na błyskawice i Burzę ognia Bez ograniczeń w walce wręcz; wrażliwość na błyskawice i Burzę ognia;
    Koszt 250 sz 275 sz

    Komentarz: Zarówno żywiołak powietrza jak i jego ulepszona wersja do mięczaków nie należą. Posiadają statystyki porównywalne do żywiołaka wody, który jest przecież istotą wyższego poziomu. Ponadto żywiołak burzy strzela i jest równie skuteczny w walce wręcz, co z dystansu. Najdroższa jednostka drugiego poziomu.

    Poziom 3 Żywiołak wody Żywiołak lodu
    Atak 8 8
    Obrona 10 10
    Obrażenia 3-7 3-7
    Strzały - 24
    Wytrzymałość 30 30
    Szybkość 5 6
    Bazowy przyrost 6 6
    Specjalne odporność na lód; wrażliwość na ogień odporność na czary umysłu; odporność na lód; wrażliwość na ogień
    Koszt 300 sz 375 sz

    Komentarz: Bardziej wytrzymały i lepszy w obronie żywiołak lodu ustępuje żywiołakowi burzy pod względem współczynnika ataku oraz ilości zadawanych obrażeń. Jeżeli szkoda nam pieniędzy (a obydwie te jednostke są najdroższe w swoich kategoriach), lepiej wyrekrutować tego drugiego. Co do żywiołaka wody - przeciętna jednostka walcząca wręcz, dość wolna. Jak najszybciej ulepszamy.

    Poziom 4 Żywiołak ognia Żywiołak energii
    Atak 10 12
    Obrona 8 8
    Obrażenia 4-6 4-6
    Wytrzymałość 35 35
    Szybkość 6 8
    Bazowy przyrost 5 5
    Specjalne odporność na lód; wrażliwość na ogień rzuca odporność na magię ognia; odporność na magię ognia i umysłu
    Koszt 350 sz 400 sz

    Komentarz: Przeciętna jednostka czwartego poziomu. Standardowe statystyki, jedyna odmiana to kilka odporności. Można próbować je jakoś wykorzystać, ale lepiej będzie rzucić czary wspierające całą armię.

    Poziom 5 Żywiołak ziemi Żywiołak magmy
    Atak 10 11
    Obrona 10 11
    Obrażenia 4-8 6-10
    Wytrzymałość 40 40
    Szybkość 4 6
    Bazowy przyrost 4 4
    Specjalne wrażliwość na zaklęcie Deszcz meteorytów odporność na czary umysłu; rzuca Odporność na magię ziemi; wrażliwość na zaklęcie Deszcz meteorytów;
    Koszt 400 sz 500 sz

    Komentarz: Całkiem ładna ilość punktów życia i wartość obrony czynią z tych żywiołaków dobrych obrońców. Po ulepszeniu nieznacznej poprawie ulega ich największa wada, szybkość, ale nadal warto będzie pomóc im przyspieszeniem.

    Poziom 6 Żywiołak umysłu Żywiołak magii
    Atak 15 15
    Obrona 13 13
    Obrażenia 10-20 15-25
    Wytrzymałość 75 80
    Szybkość 7 9
    Bazowy przyrost 2 2
    Specjalne atakuje wszystkich przyległych wrogów; powstrzymuje kontratak atakuje wszystkich przyległych wrogów; powstrzymuje kontratak
    Koszt 750 sz 800 sz

    Komentarz: Najtańsza istota szóstego poziomu w grze. Właściwie nie wiem, czemu. Statystyki porównywalne do wiwern albo chimer (jakby się uprzeć), które kosztują o 250/300 sztuk złota więcej, a przecież dochodzi do nich zabójcze połączenie specjalnych umiejętności (w tym nie wspomniana wyżej odporność na magię). Tak czy inaczej, silne stworzenie.

    Poziom 7 Ognisty ptak Feniks
    Atak 18 21
    Obrona 18 18
    Obrażenia 30-40 30-40
    Wytrzymałość 150 200
    Szybkość 15 21
    Bazowy przyrost 2 2
    Specjalne zionięcie; odporność na czary ognia zionięcie; odporność na czary ognia; odradza się
    Koszt 1500 sz 2500 sz, 1 rt

    Komentarz: Najpotężniejsze istoty we wrotach żywiołów wypadają dość blado przy stworzeniach siódmego poziomu z innych miast, ale posiadają trzy atuty, które trzeba wziąć pod uwagę.
    Po pierwsze - podczas gdy każda inna frakcja, ze zbudowanym zamkiem, otrzymuje dwie sztuki najsilniejszej jednostki tygodniowo, liczba ta we wrotach wynosi cztery (dwa razy więcej!).
    Po drugie - szybkość 21, kiedy u drugiej pod względem tej cechy jednostki, archaniołów, jest ona równa 18, sprawia, że możemy zniszczyć przeciwnika, nim ten wykona ruch choćby jednym oddziałem. Walka się zaczyna, działanie podejmują feniksy, rzucamy przyspieszenie (a gdy nasz bohater to Brissa, której specjalnością jest to właśnie zaklęcie...) i wspomniany powyżej scenariusz wcielamy w życie.
    Po trzecie - feniksy się odradzają. Gdy oddział zginie, część jednostek natychmiast zostanie wskrzeszona.
    A, byłbym zapomniał - stworzenia te są najtańszymi pośród siódmopoziomowców...
    To kim zagrasz w kolejnym scenariuszu?




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    RedRiot
     

    Wędrowiec
    Temat: jeszcze jedna uwaga odnośni...
    Dodany: 20.12.2011 o 15:24  

    jeszcze jedna uwaga odnośnie żywiołaków magii- są odporne na wszystkie zaklęcia.

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 95
    Temat: słusznie, dzięki.
    Dodany: 22.12.2011 o 11:57  

    słusznie, dzięki.



    Ten artykuł skomentowano 2 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw