Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Opisy • Jednostki neutralne • INSIMILION

    Heroes of Might and Magic III » Jednostki


    Jednostki neutralne

    Działy gier » Heroes of Might and Magic III » Opisy » Jednostki
    Autor: wojjoo
    Utworzono: 09.12.2011
    Aktualizacja: 18.12.2011

     

    Błękitny smok

    Atak: 50
    Obrona: 50
    Obrażenia: 70-80
    Wytrzymałość: 1000
    Szybkość: 19
    Specjalne: wzbudza strach
    Miejsce rekrutacji: Zmrożone klify
    Przyrost: 1
    Koszt: 30 000 sz, 20 rt
    Komentarz: Najpotężniejsza istota w grze. Nie ma stworzenia, które przewyższałoby błękitnego smoka jakimkolwiek współczynnikiem - za wyjątkiem szybkości, ale przy tysiącu punktów życia oraz ataku i obronie równych 50 nie wydaje się to mieć znaczenia. Jak sobie radzić z tak silnym przeciwnikiem? Warto skorzystać z wielkich gorgon i upiornych smoków – zarówno zabójcze spojrzenie pierwszych, jak i postarzenie drugich może znacznie ułatwić starcie.
     


    Chłop

    Atak: 1
    Obrona: 1
    Obrażenia: 1
    Wytrzymałość: 1
    Szybkość: 3
    Miejsce rekrutacji: Słomiana chata
    Przyrost: 25
    Koszt: brak
    Komentarz: A to dla odmiany najsłabsze stworzenie. Nic dodać, nic ująć. Chociaż tyle, że darmowe.

     

    Czarodziej

    Atak: 17
    Obrona: 12
    Strzały: 32
    Obrażenia: 14
    Wytrzymałość: 30
    Szybkość: 9
    Specjalne: brak ograniczeń w walce wręcz; rzuca czary grupowe
    Miejsce rekrutacji: Dolina czarodzieja
    Przyrost: 2
    Koszt: 750 sz
    Komentarz: Bardzo dobra jednostka ofensywna. Na początku każdej bitwy czarodzieje rzucają jakieś grupowe zaklęcie – albo wspomagające nasze oddziały (np. przyspiesznie, kamienna skóra), albo szkodzące przeciwnikom (spowolnienie, klątwa itp.). Następnie nękają wrogów silnymi atakami z dystansu. Polecam.



     

    Czarodziejski smok

    Atak: 20
    Obrona: 20
    Obrażenia: 20-30
    Wytrzymałość: 500
    Szybkość: 15
    Specjalne: rzuca czary ofensywne
    Miejsce rekrutacji: Magiczna puszcza
    Przyrost: 1
    Koszt: 10000 sz, 8 kl
    Komentarz: Jeden ze smoków wprowadzanych przez dodatek Shadow of Death. Posiada więcej punktów życia niż najsilniejsze jednostki z podstawowej wersji gry, ale zadaje stosunkowo mało obrażeń. W czasie walki rzuca losowe zaklęcia ofensywne.

     

    Diamentowy golem

    Atak: 13
    Obrona: 12
    Obrażenia: 10-14
    Wytrzymałość: 60
    Szybkość: 5
    Specjalne: o 95% zmniejsza obrażenia od magii
    Miejsce rekrutacji: Fabryka golemów
    Przyrost: 2
    Koszt: 750 sz
    Komentarz: Najsilniejszy z golemów. Bardzo żywotny, nieźle się broni i jest prawie całkowicie odporny na magię. Minusem jest niska szybkość, jak to u golemów bywa. Niestety, dwa stworzenia tego typu na tydzień to nie dość wiele, by zagrzały na dłużej miejsce w naszej armii.

     

    Dzik

    Atak: 6
    Obrona: 5
    Obrażenia: 2-3
    Wytrzymałość: 15
    Szybkość: 6
    Miejsce rekrutacji: Knurza dolina
    Przyrost: 8
    Koszt: 150 sz
    Komentarz: Jeden z wielu przeciętnych neutralnych oddziałów. Plusem jest całkiem niezły przyrost i niska cena – we wczesnych tygodniach gry możemy spróbować zapełnić dzikami wolne miejsca w armii.

     

    Kryształowy smok

    Atak: 40
    Obrona: 40
    Obrażenia: 60-75
    Wytrzymałość: 800
    Szybkość: 16
    Specjalne: generuje kryształy
    Miejsce rekrutacji: Kryształowa grota
    Przyrost: 1
    Koszt: 20 000 sz, 10 kr
    Komentarz: Druga pod względem potęgi jednostka w grze. Podczas gry najpewniej nie spotkamy tylu siedlisk tych stworzeń, by móc stworzyć z nich trzon armii, choć już dwie, trzy sztuki stanowią siłę, z którą przeciwnicy muszą się liczyć.



    Mumia

    Atak: 7
    Obrona: 7
    Obrażenia: 3-5
    Wytrzymałość: 30
    Szybkość: 5
    Specjalne: rzuca Klątwę
    Miejsce rekrutacji: Krypta klątw
    Przyrost: 7
    Koszt: 300 sz
    Komentarz: Całkiem wytrzymała, ale pod wieloma względami jak najbardziej przeciętna jednostka. Wyróżnia się możliwością rzucenia klątwy na ofiarę. W paru pierwszych tygodniach przygody może się przydać.

     


    Niziołek

    Atak: 4
    Obrona: 2
    Strzały: 24
    Obrażenia: 1-3
    Wytrzymałość: 4
    Szybkość: 5
    Specjalne: przynosi szczęście
    Miejsce rekrutacji: Nora
    Przyrost: 15
    Koszt: brak
    Komentarz: Dobry atak, kiepska wytrzymałość. Podobnie jak w przypadku większości neutralnych jednostek, o korzystanie z pomocy niziołków możemy pokusić się w początkowej fazie rozgrywki – przy podbijaniu kopalń ich ostrzał będzie użyteczny, potem najpewniej szybko zginą.

     


    Nomad

    Atak: 9
    Obrona: 8
    Obrażenia: 2-6
    Wytrzymałość: 30
    Szybkość: 7
    Specjalne: nie zwalnia na piasku
    Miejsce rekrutacji: Namiot nomadów
    Przyrost: 7
    Koszt: 200 sz
    Komentarz: Równie wytrzymali co mumie, a przy tym tańsi i, w mojej opini, lepsi. Zadają przyzwoite obrażenia przy sensownej wartości ataku, są szybcy. Jeśli znajdziemy w okolicy kilka namiotów nomadów, warto odwiedzać je regularnie.

     

    Rdzawy smok

    Atak: 30
    Obrona: 30
    Obrażenia: 50
    Wytrzymałość: 750
    Szybkość: 17
    Specjalne: pluje kwasem
    Miejsce rekrutacji: Siarkowa jama
    Przyrost: 1
    Koszt: 15 000 sz, 14 s
    Komentarz: Rdzawy smok, jak to ze smokami bywa, jest rzecz jasna bardzo silnym stworzeniem i nawet w niewielkiej ilości może stanowić śmiertelne zagrożenie. Ma to oczywiście swoją cenę (w złocie i siarce).



    Rozbójnik

     

    Atak: 8
    Obrona: 3
    Obrażenia: 2-4
    Wytrzymałość: 10
    Szybkość: 6
    Specjalne: szpieguje
    Miejsce rekrutacji: Jaskinia nicponi
    Przyrost: 8
    Koszt: 100 sz
    Komentarz: Kiepska jednostka, mogąca przydać się jedynie we wczesnych etapach rozgrywki, gdy nie wszystkie miejsca w armii mamy zapełnione stworzeniami z naszego miasta. Zdolność specjalna działa jak najpotężniejsze zaklęcie wizji.

     


    Strzelec

    Atak: 12
    Obrona: 10
    Strzały: 32
    Obrażenia: 8-10
    Wytrzymałość: 15
    Szybkość: 9
    Specjalne: brak ograniczeń za odległość lub osłonę
    Miejsce rekrutacji: Wieża na szczycie drzewa
    Przyrost: 4
    Koszt: 400 sz
    Komentarz: Bardzo dobra jednostka strzelająca (a jakże). Lepiej czują się atakując, niż będąc w defensywie. Bohater Gelu specjalizuje się w tych istotach – może wyszkolić na nie łuczników/kuszników i elfy, co pozwala mu na stworzenie naprawdę groźnej armii. Dzięki wysokiej szybkości wcześnie wchodzą do akcji podczas bitwy i mogą postarać się wyeliminować silniejszych przeciwników.


     

     

    Troll

    Atak: 14
    Obrona: 7
    Obrażenia: 10-15
    Wytrzymałość: 40
    Szybkość: 7
    Specjalne: zdolność regeneracji
    Miejsce rekrutacji: Most trolli
    Przyrost: 3
    Koszt: 500 sz
    Komentarz: Trolle ładnie spisują się w ataku, poza tym posiadają przyzwoitą ilość punktów życia i zdolność regeneracji. Mogą sprawić problem bohaterowi ze słabszą armią. Sami z ich siły raczej nie skorzystamy, z powodu niskiego przyrostu.

     

    Złoty golem

     

    Atak: 11
    Obrona: 12
    Obrażenia: 8-10
    Wytrzymałość: 50
    Szybkość: 5
    Specjalne: o 85% zmniejsza obrażenia od magii
    Miejsce rekrutacji: Fabryka golemów
    Przyrost: 3
    Koszt: 500 sz
    Komentarz: Kolejny golem, plasujący się pomiędzy żelaznym a diamentowym. Jeżeli natrafimy na fabrykę tych stworzeń w pierwszym albo drugim tygodniu gry, mogą się przydać. Jak na swoje statystyki raczej droga jednostka.

     

     

     

     

     

     




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    błękitny ziomek
     

    Wędrowiec
    Temat: na kiego wam na błękitne sm...
    Dodany: 21.08.2012 o 15:37  

    na kiego wam na błękitne smoki zamiana w kamień i strach jak po 1 ataku kamień pada a strach tylko troche cofnie?

    pisquerado
     

    Wędrowiec
    Temat: przeczytaj sobie jeszcze ra...
    Dodany: 21.08.2012 o 21:52  

    przeczytaj sobie jeszcze raz opis, nie ma tam ani słowa o zamianie w kamień ani o strachu.

      
     

    Obywatel Insimilionu | Komentarzy: 121
    Temat: Chłopi idealnie nadają si...
    Dodany: 18.07.2015 o 9:30  

    Chłopi idealnie nadają się do zamiany w szkielety. To takie przyjemne uczucie, patrzeć, jak się ładnie rozwijają po transformacji. :D



    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw