Atak 0 (10%)
Obrona 0 (15%)
Siła czarów 2 (30%)
Wiedza 3 (45%)
Szanse poznania umiejętności
Rzemieślnik 10%
Magia przywołania 15%
Oświecenie 15%
Magia światła 10%
Talent magiczny 10%
Machiny wojenne 8%
Magia mroku 8%
Magia zniszczenia 8%
Szczęście 8%
Atak 2%
Dowodzenie 2%
Logistyka 2%
Obrona 2%
Armia
20-29 Gremlinów
8-11 Kamiennych gargulców
0-3 Żelazne golemy
Faiz
Specjalizacja: Zakłócacz
Czar wrażliwość nie tylko obniża obronę celu, ale także zadaje mu obrażenia w liczbie 10 plus 10 na każde 3 osiągnięte przez bohatera poziomy doświadczenia.
Umiejętności: Rzemieślnik, Magia mroku -> Mistrz bólu
Czary: Wrażliwość
Słaby bohater. Po pierwsze, obrażenia zadawane przez wrażliwość są śmiesznie małe. Po drugie, magia mroku nie jest preferowaną szkołą magii w Akademii.
Galib
Specjalizacja: Zakrzywiacz czarów
Daje szansę, że magiczne zwierciadło odbije czar w jednostkę wroga, zamiast celować losowo. Wynosi ona 40% plus 2% na każdy osiągnięty przez bohatera poziom doświadczenia.
Umiejętności: Rzemieślnik -> Magiczne zwierciadło, Szczęście
Czary: Oczyszczenie
Ciekawy bohater. Szansa na odbicie czaru we wroga jest całkiem spora. Nie wybieraj go jednak, gdy twój przeciwnik gra Twierdzą, gdyż jej bohaterowie nie używają magii.
Havez
Specjalizacja: Mistrz gremlinów
Gremliny, Gremliny dowódcy i Gremliny sabotażyści w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1.
Umiejętności: Rzemieślnik, Machiny wojenne
Armia: 3x 20-29 Gremlinów zamiast standardowej armii
Machiny wojenne: Balista, Wóz z amunicją
Jeden z najsłabszych bohaterów w grze. Co prawda wspieranie jednostek 1-poziomowych uważam za przydatne, ale to jeden z dwóch herosów w grze posiadających startowo tylko dwie, a nie trzy umiejętności, no i jako jedyny Czarodziej nie zna na początku żadnych czarów.
Jhora
Specjalizacja: Rozmawiający z wiatrem
Daje bohaterowi premię do inicjatywy. Wynosi ona 0,05 na każdy osiągnięty przez niego poziom doświadczenia.
Umiejętności: Rzemieślnik, Talent magiczny -> Tajemny trening
Czary: Starożytna strzała
Moja ulubiona bohaterka Akademii. Premia jest co prawda malutka, ale zwiększa szansę na działanie przed wrogim bohaterem, co może zadecydować o zwycięstwie lub porażce. Dodatkowo Jhora potrafi szybciej osiągnąć umiejętność ostateczną.
Narxes
Specjalizacja: Mentor
Magowie, Arcymagowie i Magowie bitewni w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, poczynając od poziomu 1.
Umiejętności: Rzemieślnik, Oświecenie -> Inteligencja
Czary: Pięść gniewy
Armia: 1 Mag zamiast 0-3 Żelaznych golemów
Chyba najlepszy bohater-dowódca Akademii, chociaż zwiększenie ataku Magów może obrócić się przeciw naszym własnym jednostkom. Zaletą Narxesa jest także to, że szybciej osiągnie on umiejętność ostateczną.
Nathir
Specjalizacja: Władca płomieni
Zwiększa siłę czarów bohatera podczas rzucania przez niego zaklęcia kula ognia. Premia wynosi 1 plus 1 na każde 3 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia.
Umiejętności: Rzemieślnik, Magia zniszczenia -> Mistrz ognia.
Czary: Kula ognia
Bohater lepszy od Faiza, mimo podobnej specjalizacji. Co prawda magia zniszczenia także nie jest preferowaną szkołą w Akademii, ale wzmocniona kula ognia będzie przydatniejsza od zadającej obrażenia wrażliwości. Jeśli uczynisz Nathira twoim głównym bohaterem, koniecznie wybuduj Bibliotekę w swoim mieście.
Nur
Specjalizacja: Mistyk
Bohater regeneruje manę podczas bitwy. Co turę odzyska punkty magii w liczbie 1 plus 1 na każde 3 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia.
Umiejętności: Rzemieślnik, Talent magiczny -> Regeneracja many
Czary: Starożytna strzała
Słaba bohaterka. Czarodzieje dysponują ogromnymi zapasami many i szybką ich regeneracją (z powodu dużej Wiedzy), tak więc regeneracja podczas bitwy nie jest zbyt potrzebna. Poza tym Nur nie może osiągnąć umiejętności ostatecznej.
Razzak
Specjalizacja: Twórca golemów
Żelazne golemy, Stalowe golemy i Magnetyczne golemy w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1.
Umiejętności: Rzemieślnik, Obrona -> Witalność
Czary: Przyspieszenie
Armia: 3x 4-5 Żelaznych golemów zamiast standardowej armii
Najciekawszy bohater-dowódca tego miasta. Żeby jednak w pełni wykorzystać jego zdolność, trzeba poświęcić czas i doświadczenie na naukę dowodzenia, dyplomacji i sztucznej chwały oraz logistyki, znajdowania drogi i pochodu golemów. Szanse na poznanie tych umiejętności są bardzo małe (ponadto pozbawimy się wtedy możliwości osiągnięcia umiejętności ostatecznej), ale dzięki nim znacznie wzrasta przydatność jego ulubionych jednostek.