Atak 2 (45%)
Obrona 0 (10%)
Siła czarów 1 (15%)
Wiedza 3 (30%)
Brama 10%
Atak 15%
Logistyka 15%
Machiny wojenne 10%
Magia zniszczenia 10%
Magia mroku 8%
Obrona 8%
Szczęście 8%
Talent magiczny 8%
Dowodzenie 2%
Magia przywołania 2%
Magia światła 2%
Oświecenie 2%
Armia
16-23 Impów
9-11 Rogatych demonów
0-3 Piekielnych ogarów
Alastor
Specjalizacja: Kosiarz umysłów
Czar dezorientacja obniża dodatkowo manę celu o 1 na każdy posiadany przez bohatera poziom doświadczenia.
Umiejętności: Brama, Talent magiczny -> Regeneracja many
Czary: Dezorientacja
Słaby bohater. Jednostek czarujących jest zdecydowanie za mało, by wybierać specjalizację godzącą tylko w nie.
Deleb
Specjalizacja: Żelazna dziewica
Strzały z Balisty będącej pod kontrolą bohatera przenoszą dodatkowo efekt czaru kula ognia rzuconego na poziomie eksperckim. Na potrzeby tej zdolności siła czarów herosa wzrasta o 1 plus 1 na każde 5 osiągniętych przez niego poziomów doświadczenia, ponadto w tym wypadku zaklęcie nie rani sojuszniczych jednostek.
Umiejętności: Brama, Machiny wojenne -> Lepsze machiny wojenne
Machiny wojenne: Balista, Wóz z amunicją
Najlepsza bohaterka w grze, jej specjalizacja jest dosłownie niszczycielska. Kula ognia rzucana przez Balistę nie rani naszych jednostek, tak więc można strzelać pod własne nogi i nic złego się nie stanie. Jeśli dodatkowo nauczymy Deleb zdolności balista i trójstrzałowa balista, będziemy prawie niepokonani.
Grawl
Specjalizacja: Władca ogarów
Piekielne ogary, Cerbery i Ogniste ogary w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1.
Umiejętności: Brama, Magia zniszczenia -> Lepsza magia zniszczenia
Armia: 3x 4-5 Piekielnych ogarów zamiast standardowej armii
Z jednej strony ten bohater jest całkiem przydatny – Piekielne ogary to bardzo dobre jednostki. Z drugiej strony posiadanie tak zaawansowanej magii zniszczenia bez znajomości żadnego czaru osłabia jego przydatność w pierwszych turach.
Grok
Specjalizacja: Pędziwiatr
Liczba punktów ruchu bohatera wzrasta o 5% plus 1% na każde 4 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia. Koszt czaru teleportacja jest zmniejszony o połowę.
Umiejętności: Brama, Logistyka -> Znajdowanie drogi
Czary: Teleportacja
Osobiście bardzo lubię bohaterów posiadających więcej punktów ruchu niż inni, dlatego polecam wybór Groka. Dodatkowo szybciej osiągnie on umiejętność ostateczną, a drugi efekt jego specjalizacji ładnie współgra z wymaganym do niej szturmem teleportu.
Jezebeth
Specjalizacja: Kusicielka
Sukkubusy, Władczynie sukkubusów i Uwodzicielskie sukkubusy w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1.
Umiejętności: Brama, Talent magiczny -> Magiczna intuicja
Armia: 1 Sukkubus zamiast 0-3 Piekielnych ogarów
Machiny wojenne: Namiot medyka
Sukkubusy to jedyne jednostki strzelające w armii Inferno, więc ich wzmocnienie nie jest złym pomysłem. Ponadto Jezebeth jest wszechstronnym magiem, co przyda się na mapach z dużą ilością miast.
Marbas
Specjalizacja: Łamacz czarów
Wszystkie istoty w armii bohatera otrzymują odporność na magię w wysokości 5% plus 1% za każdy posiadany przez bohatera poziom doświadczenia.
Umiejętności: Brama, Obrona -> Ochrona
Przydatny bohater, jeśli walczymy z nastawioną magicznie rasą. W innym przypadku o wiele lepiej wybrać kogoś innego.
Nebiros
Specjalizacja: Wybraniec chaosu
Szczęście wszystkich istot w armii bohatera (łącznie z nim) zwiększa się o 1. Wrogi bohater nie może korzystać podczas bitwy ze zdolności taktyka.
Umiejętności: Brama, Atak -> Taktyka
Jeden z najgorszych bohaterów w grze. Po pierwsze, jego specjalizacja jest po prostu słaba – 1 punkt szczęścia to malutko. Po drugie, taktyka to jedna z najmniej przydatnych zdolności, zwłaszcza dla Lorda demonów – uniemożliwia mu zdobycie umiejętności ostatecznej.
Nymus
Specjalizacja: Portier
Liczba istot przywołanych dzięki talentowi brama zwiększa się o 1% za każdy poziom doświadczenia bohatera.
Umiejętności: Brama, Szczęście -> Odporność na magię
Wartość tego bohatera najbardziej docenisz, jeśli poznasz wszystkie (lub choćby niektóre) umiejętności ulepszające bramę, a więc: odźwierny (dowodzenie), szybka brama (logistyka), tłum u bram (szczęście) i wreszcie zew Urgasha (brama, umiejętność ostateczna). Jednak nawet bez nich jest przydatny, szczególnie podczas oblężeń i innych trudnych bitew.