Atak 0 (10%)
Obrona 1 (30%)
Siła czarów 3 (45%)
Wiedza 1 (15%)
Szanse poznania umiejętności
Nekromancja 15%
Magia mroku 15%
Magia przywołania 10%
Obrona 10%
Talent magiczny 10%
Atak 8%
Logistyka 8%
Magia zniszczenia 8%
Oświecenie 8%
Dowodzenie 2%
Machiny wojenne 2%
Magia światła 2%
Szczęście 2%
Armia
20-29 Szkieletów
9-11 Ożywieńców
0-3 Duchy
Deidre
Specjalizacja: Banshee
Zwiększa efekt zdolności skowyt banshee. Morale i szczęście jednostek pod jego wpływem zmniejsza się o 2, a inicjatywa spada o 10%.
Umiejętności: Nekromancja -> Skowyt banshee, Magia mroku
Czary: Wskrześ umarłych
Jest to bohaterka typu, który lubię najmniej, bowiem jej specjalizacja nie ulepsza się wraz z kolejnymi poziomami. Ponadto skowytu banshee nie uznaję za jakoś specjalnie użyteczny, jednakże ta specjalność bardzo ładnie współgra z umiejętnością ostateczną.
Kaspar
Specjalizacja: Balsamista
Namiot medyka będzie leczył dodatkowe 5 punktów życia za każdy poziom posiadany przez bohatera. Obrażenia zadawane dzięki zdolności namiot zarazy również są zwiększane.
Umiejętności: Nekromancja, Machiny wojenne -> Pierwsza pomoc
Czary: Wskrześ umarłych
Machiny wojenne: Namiot medyka
Średni bohater. Osobiście nie jestem przekonany do Namiotu medyka, ale jeśli masz inne zdanie, możesz go wybrać.
Lukrecja
Specjalizacja: Księżniczka wampirów
Wampiry, Wampirzy lordowie i Książęta wampirów w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1.
Umiejętności: Nekromancja, Talent magiczny -> Regeneracja many
Czary: Wskrześ umarłych
Armia: 1 Wampir zamiast 0-3 Duchów
Lepsza z bohaterów-dowódców Nekropolis. Wampiry to jedne z najprzydatniejszych jednostek tego miasta, więc ich wzmocnienie na pewno się przyda.
Naadir
Specjalizacja: Łowca dusz
Za każdym razem, gdy ginie wrogi oddział, pojawia się niewielka liczba Duchów, które walczą po stronie bohatera – jest ona równa poziomowi posiadanemu przez bohatera i nie może być większa niż początkowa liczebność zabitych.
Umiejętności: Nekromancja, Magia przywołania, Magia mroku
Czary: Wskrześ umarłych
Słaby bohater. Liczba przywoływanych Duchów jest tak mała, że przydadzą się one tylko do blokowania strzelców.
Orson
Specjalizacja: Lord zombie
Ożywieńcy, Zombie i Gnijące zombie w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1.
Umiejętności: Nekromancja, Obrona -> Witalność
Czary: Wskrześ umarłych
Armia: 3x 9-11 Ożywieńców zamiast standardowej armii
Drugi z bohaterów-dowódców. O wiele słabszy od konkurentki, gdyż powolność jego ulubionych oddziałów pociąga za sobą ich malutką użyteczność.
Raven
Specjalizacja: Spijacz dusz
Czar osłabienie nie tylko obniża obrażenia celu, ale także powoduje karę do obrony w wysokości 1 plus 1 na każde 3 osiągnięte przez bohatera poziomy doświadczenia.
Umiejętności: Nekromancja, Magia zniszczenia, Magia mroku
Czary: Osłabienie, Wskrześ umarłych
Jedna z lepszych Nekromantek, mogąca znacznie osłabić wroga przy pomocy pojedynczego czaru. Jak najszybciej radzę ją nauczyć mistrza klątw, dzięki czemu jej ulubione zaklęcie będzie mogło razić wszystkich przeciwników jednocześnie. Jedyną wadą jest niepreferowana przez miasto Raven znajomość magii zniszczenia.
Vladimir
Specjalizacja: Reanimator
Zwiększa siłę czarów bohatera podczas rzucania przez niego zaklęcia wskrześ umarłych. Premia wynosi 1 plus 1 na każde 3 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia.
Umiejętności: Nekromancja, Magia przywołania -> Mistrz życia
Czary: Wskrześ umarłych
Nieumarłe jednostki raczej nie grzeszą wytrzymałością, tak więc czar wskrześ umarłych będzie dość często używany, zwłaszcza że tylko na nie działa permanentnie. Dlatego wybór Vladimira jest jak najbardziej opłacalny, tym bardziej że szybciej może on osiągnąć umiejętność ostateczną.
Zoltan
Specjalizacja: Wyżymacz czarów
Gdy wrogi bohater rzuca czar, istnieje szansa, że zostanie on zablokowany i nie będzie go można użyć ponownie. Jest ona równa X + (poziom_bohatera – poziom_przeciwnika). X wynosi 50%, 33%, 25%, 20% i 16% w zależności od poziomu czaru (odpowiednio 1-5).
Umiejętności: Nekromancja, Oświecenie -> Wyjątkowa intuicja
Czary: Wskrześ umarłych
Dobry bohater, jeśli walczymy z innym nastawionym magicznie miastem. Jego wadą jest brak możliwości osiągnięcia umiejętności ostatecznej.