Atak 1 (30%)
Obrona 2 (45%)
Siła czarów 1 (10%)
Wiedza 1 (15%)
Szanse poznania umiejętności
Kontratak 10%
Dowodzenie 15%
Obrona 15%
Atak 10%
Machiny wojenne 10%
Logistyka 8%
Magia mroku 8%
Magia światła 8%
Szczęście 8%
Magia przywołania 2%
Magia zniszczenia 2%
Oświecenie 2%
Talent magiczny 2%
Armia
22-32 Chłopów
7-9 Łuczników
0-3 Zbrojnych
Dougal
Specjalizacja: Dowódca łuczników
Łucznicy, Strzelcy wyborowi i Kusznicy w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1.
Umiejętności: Kontratak, Atak -> Łucznictwo
Armia: 3x 7-9 Łuczników zamiast standardowej armii
Machiny wojenne: Wóz z amunicją
Całkiem ciekawy bohater, zwłaszcza na początku i do garnizonu, gdzie jednostki dystansowe mają duże znaczenie. Niestety łucznictwo nie jest moją ulubioną zdolnością z ataku rycerza i jego posiadanie wymaga rezygnacji albo z kary boskiej, albo z mocy prędkości (obie są przydatniejsze).
Ellaine
Specjalizacja: Ulubieniec ludu
Chłopi, Szeregowi i Osiłki w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1. Każdy z nich odprowadza też do skarbca 1 sztukę złota dziennie więcej, jako dodatek do zdolności podatnik.
Umiejętności: Kontratak, Dowodzenie -> Werbunek
Armia: 3x 22-32 Chłopów zamiast standardowej armii
Bohaterka podobna do Dougala - tak samo jak on sprawdza się najlepiej na początku i w garnizonie (ze względu na werbunek). Zaletą Ellaine są niezmarnowane umiejętności, ale wzmocnienie Chłopów nie przyda się w zaawansowanej fazie rozgrywki.
Irina
Specjalizacja: Treser gryfów
Gryfy, Gryfy królewskie i Gryfy bojowe w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1. Gryfy otrzymują także zdolność bitewne pikowanie.
Umiejętności: Kontratak, Szczęście -> Odporność na magię
Armia: 1 Gryf zamiast 0-3 Zbrojnych
Chyba najlepszy bohater-dowódca Przystani - jej ulubione jednostki to ważny element strategii tej frakcji. Najlepszą częścią posiadania Iriny jest bitewne pikowanie dla zwykłych Gryfów, dzięki czemu ich ulepszenie nie jest aż tak naglące.
Klaus
Specjalizacja: Dowódca kawalerii
Kawalerzyści, Paladyni i Czempioni w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1. Obrażenia zadawane przez zdolność kontratak wzrastają o 1% za każdy posiadany przez bohatera poziom doświadczenia.
Umiejętności: Kontratak -> Święta szarża, Atak
W poprzednich wersjach gry Klaus był jednym z bardziej przesadzonych herosów - wzmacniał szarżę, a nie atak i obronę Kawalerzystów. Wciąż pozostał jednym z lepszych bohaterów-dowódców w grze, ale z tej kategorii wybrałbym jednak Irinę.
Laszlo
Specjalizacja: Dowódca piechoty
Zbrojni, Krzyżowcy i Fanatycy w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1.
Umiejętności: Kontratak, Obrona -> Witalność
Armia: 3x 5-6 Zbrojnych zamiast standardowej armii
Najsłabszy z bohaterów-dowódców Przystani, jego ulubione wojska są nieprzydatne w ofensywie, a w defensywie już sobie świetnie radzą. Zaletą Laszlo są jego dobre umiejętności, niezależnie od tego, czy chcesz iść w zdolność ostateczną.
Maeve
Specjalizacja: Jeździec wiatru
Efekt czaru przyspieszenie rzucanego przez bohatera lub jednostki w jego armii jest zwiększony o 2% za każdy posiadany przez niego poziom doświadczenia.
Umiejętności: Kontratak, Dowodzenie, Atak
Czary: Przyspieszenie
Jedyny rycerz, który specjalizuje się w czarach. Dzięki temu jest to moja ulubiona bohaterka Przystani - połączenie grupowego przyspieszenia i grupowego spowolnienia może u niej zdziałać cuda, dlatego polecam rozwijać ją w tym kierunku (czyli dążyć do mocy prędkości z ataku i mistrza umysłu z magii mroku).
Rutger
Specjalizacja: Odkrywca
Liczba punktów ruchu bohatera wzrasta o 1% za każde 2 posiadane przez niego poziomy doświadczenia.
Umiejętności: Kontratak, Logistyka -> Znajdowanie drogi
Jak wszywscy bohaterowie podróżnicy, pozwala uzyskać przewagę na poczatku. Sam wybrałbym jednak jakiegoś bohatera ze specjalizacją przydatną w walce.
Vittorio
Specjalizacja: Specjalista od oblężeń
Balista w armii bohatera otrzymuje premię +1 do ataku za każdy posiadany przez niego poziom doświadczenia. Szansa Katapulty w armii bohatera na trafienie w mur wzrasta o 2% za każdy posiadany przez niego poziom doświadczenia.
Umiejętności: Kontratak, Machiny wojenne -> Balista
Machiny wojenne: Balista
Bohater Przystani, który jest powszechnie uważany za najlepszego z Rycerzy i często jest podstawą taktyki Przystani. Ja jednak nie lubię machin oblężniczych, więc go nie polecam.