Atak 0 (15%)
Obrona 2 (45%)
Siła czarów 1 (10%)
Wiedza 2 (30%)
Szanse poznania umiejętności
Mściciel 10%
Logistyka 15%
Szczęście 15%
Obrona 10%
Oświecenie 10%
Dowodzenie 8%
Magia światła 8%
Magia zniszczenie 8%
Atak 6%
Talent magiczny 4%
Machiny wojenne 2%
Magia mroku 2%
Magia przywołania 2%
Armia
10-14 Nimf
5-7 Tancerzy ostrzy
0-2 Myśliwych
Anwen
Specjalizacja: Miecz Sylanny
Wszystkie istoty Sylwan pod dowództwem bohatera zadają ulubionemu przeciwnikowi obrażenia większe o 2% za każdy posiadany przez niego poziom doświadczenia.
Umiejętności: Mściciel, Obrona -> Ochrona
Słaba bohaterka. Sama umiejętność rasowa elfów jest średnio przydatna i stosowana rzadziej niż inne, tak więc nie opłaca się jej wzmacniać.
Dirael
Specjalizacja: Królowa roju os
Czar rój os rzucany przez bohatera staje się skuteczniejszy. Obrażenia wzrastają o 5% na każdy posiadany przez niego poziom doświadczenia. Obniżenie gotowości bojowej celu wzrasta o 1,02 plus 0,02 na każde 3 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia.
Umiejętności: Mściciel, Magia przywołania -> Mistrz przywołania
Czary: Rój os
Kolejna słaba heroska. Zaklęcia rój os nie uważam za przydatne, aczkolwiek jego wzmocnienie jest dość silne. Jednakże miasto Sylwan nie preferuje magii przywołania, tak więc umiejętność władania nią może się okazać praktycznie nieużywana.
Gilraen
Specjalizacja: Mistrz ostrza
Tancerze ostrzy, Tancerze wojny i Tancerze wiatru w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1.
Umiejętności: Mściciel, Obrona -> Ochrona
Armia: 3x 5-7 Tancerzy ostrzy zamiast standardowej armii
Standardowy bohater-dowódca. Jeśli uważasz, że przyda ci się wzmocnienie Tancerzy, to się nie krępuj.
Ossir
Specjalizacja: Mistrz polowania
Myśliwi, Wielcy łowcy i Mistyczni łucznicy w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1.
Umiejętności: Mściciel, Szczęście -> Odporność na magię
Armia: 3x 3-4 Myśliwych zamiast standardowej armii
Z oceną Ossira mam problem. Z jednej strony, wspierane przez jego jednostki to najlepsi strzelcy w grze. Jednak z drugiej, posiadanie odporności na magię pozbawia go możliwości wybrania umiejętności ostatecznej. Sam zdecyduj, co bardziej ci odpowiada.
Talanar
Specjalizacja: Furia elfów
Tancerze ostrzy, Tancerze wojny, Tancerze wiatru, Myśliwi, Wielcy łowczy, Mistyczni łucznicy, Druidzi, Wielcy druidzi i Arcydruidzi w armii bohatera zyskują zdolność szał.
Umiejętności: Mściciel, Dowodzenie -> Werbunek
Machiny wojenne: Balista
Kolejny niezbyt potężny heros. Twoim zadaniem w grze jest powodować, a nie ponosić straty, dlatego Talanar nie powinien znaleźć u ciebie zastosowania. Dodatkowo jego specjalizacja nie staje się potężniejsza wraz z następnymi poziomami.
Vinrael
Specjalizacja: Weteran
Liczba punktów doświadczenia, którą bohater uzyskuje po wygranej walce, jest zwiększona o 2% za każdy posiadany przez niego poziom doświadczenia.
Umiejętności: Mściciel, Oświecenie -> Inteligencja
Najszybciej awansujący bohater w grze, dzięki temu zawsze powinien mieć przewagę nad przeciwnikiem. Zdecydowanie polecam.
Wyngaal
Specjalizacja: Szybko uderzający
Na początku walki jednostki w armii bohatera otrzymują premię do gotowości bojowej w wysokości 1% na każdy posiadany przez niego poziom doświadczenia.
Umiejętności: Mściciel, Atak -> Taktyka
Dobry bohater, na nieszczęście posiadający słabą taktykę. Mimo że bonus do GB działa tylko raz, nierzadko ustawia on kolejkę inicjatywy na całą bitwę.
Ylthin
Specjalizacja: Dziewica jednorożca
Jednorożce, Srebrne jednorożce i Białe jednorożce w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1.
Umiejętności: Mściciel, Magia światła -> Mistrz łask
Armia: 1 Jednorożec zamiast 0-2 Myśliwych
Machiny wojenne: Namiot medyka
Bohaterka z podobnymi wadami i zaletami co Ossir. Krótko mówiąc, w zamian za wzmocnienie dobrych jednostek musi zrezygnować z umiejętności ostatecznej. Do jej zalet należy silna armia początkowa.