Atak 2 (45%)
Obrona 1 (35%)
Siła czarów 1 (5%)
Wiedza 1 (15%)
Szanse poznania umiejętności
Szał krwi 10%
Atak 15%
Logistyka 15%
Dowodzenie 10%
Obrona 10%
Machiny wojenne 8%
Szczęście 8%
Roztrzaskanie mroku 5%
Roztrzaskanie przywołania 5%
Roztrzaskanie światła 5%
Roztrzaskanie zniszczenia 5%
Krzyk 2%
Oświecenie 2%
Armia
25-37 Goblinów
8-11 Centaurów
0-4 Wojowników
Garuna
Specjalizacja: Krwiopijca
Za każdym razem, gdy ginie wrogi oddział (również przyzwany), jednostki w armii bohatera otrzymują premię do ataku w wysokości 1 plus 1 za każde 6 osiągniętych przez niego poziomów doświadczenia.
Umiejętności: Szał krwi, Atak -> Łucznictwo
Dobra bohaterka. Prowadząc ją do boju, warto pozbywać się wrogów od najsłabszych, dzięki czemu ci silniejsi zostaną pokonani łatwiej i szybciej.
Gorshak
Specjalizacja: Członek starszyzny
Siepacze, Oprawcy i Hersztowie w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1.
Umiejętności: Szał krwi -> Lepszy szał krwi -> Potężny cios
Armia: 1 Siepacz zamiast 0-4 wojowników
Siepacze i ich ulepszenia to chyba najgorsze jednostki 5. poziomu w grze. Wątpię, żeby wzmocnienie coś tutaj pomogło, tak więc lepiej zdecydować się na innego bohatera.
Haggash
Specjalizacja: Dowódca centaurów
Centaury, Centaury koczownicy i Centaury grasanci w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1. oraz taki sam bonus do gotowości bojowej w pierwszej turze bitwy.
Umiejętności: Szał krwi -> Pamięć naszej krwi, Atak
Armia: 3x 8-11 Centaurów zamiast standardowej armii
To już lepsza bohaterka-dowódca. Centaury są użyteczne, to jedne z łuczników w Twierdzy i ich wzmocnienie na pewno się przyda (zwłaszcza obrony, duże jednostki strzeleckie często są atakowane, bo łatwiej do nich dojść). Warto zwrócić uwagę na podwyższenie gotowości bojowej, które pozwoli im szybko oddać salwę w stronę przeciwnika. Dodatkowo, Haggash trochę szybciej osiągnie umiejętność ostateczną.
Kilghan
Specjalizacja: Król goblinów
W pierwszym dniu tygodnia do armii bohatera dołączają Gobliny (jeśli posiada on ulepszone wersje tej jednostki, będą to Goblińscy sidlarze, o ile to możliwe) w liczbie równej posiadanym przez niego poziomom doświadczenia. Gobliny zdradzą bohatera, gdy stracą 70% plus 1% za każdy posiadany przez niego poziom doświadczenia swojej początkowej liczebności; wrogie Gobliny zdradzą po stracie 70% minus 1% za każdy posiadany przez niego poziom bohatera początkowej liczebności (zdolność zdrada).
Umiejętności: Szał krwi, Dowodzenie -> Werbunek
Armia: 3x 25-37 Goblinów zamiast standardowej armii
Machiny wojenne: Wóz z amunicją
Słaby bohater. Gobliny są cieniutkie w walce i te kilka więcej nam nie pomoże – znacznie lepsze byłoby wzmocnienie ich ataku i obrony. Dobrze przynajmniej, że heros ten ma startowo Wóz z amunicją – nie trzeba będzie go kupować po uzyskaniu zdolności wsparcie goblinów.
Kragh
Specjalizacja: Agresor
Na początku bitwy bohater wykonuje specjalny atak wręcz. Otrzymuje on także premię do obrażeń w wysokości 5% za każdy posiadany przez niego poziom bohatera.
Umiejętności: Szał krwi, Atak -> Szał bojowy
Dobry bohater. Heros jest z nami w każdej bitwie i jego silniejsze ataki na pewno nam się przydadzą. Jak najszybciej trzeba też poznać potężny cios. Kragh może też prędzej poznać umiejętność ostateczną.
Shak’Karukat
Specjalizacja: Treser wiwern
Wiwerny, Jadowite wiwerny i Pao kai w armii bohatera otrzymują premię +2 do liczby punktów życia za każdy osiągnięty przez niego poziom doświadczenia.
Umiejętności: Szał krwi, Obrona -> Witalność
Nietypowy bohater-dowódca. Wiwerny nie mogą zdobywać punktów szału, który między innymi redukuje obrażenia, tak więc zwiększenie ich wytrzymałości się przyda.
Telsek
Specjalizacja: Ponury wojownik
Wojownicy, Rębacze i Podżegacze w armii bohatera otrzymują premię +1 do ataku i obrony na każde 2 osiągnięte przez niego poziomy doświadczenia, począwszy od poziomu 1.
Umiejętności: Szał krwi -> Siła ponad magią, Machiny wojenne
Armia: 3x 5-7 Wojowników zamiast standardowej armii
Machiny wojenne: Balista
Ocena tego bohatera wygląda bardzo podobnie jak Gorshaka – nie polecam go, gdyż wspiera słabe oddziały.
Urghat
Specjalizacja: Tropiciel
Liczba punktów ruchu bohatera wzrasta o 1% za każde 3 posiadane przez niego poziomy doświadczenia. Kary do punktów ruchu za poruszanie się po trudnym terenie są zmniejszone o 2% za każdy posiadany przez niego poziom doświadczenia.
Umiejętności: Szał krwi, Logistyka -> Znajdowanie drogi
Bohaterka mojego ulubionego typu – „szybkochodziarzy”. W przeciwieństwie do pozostałych prędzej porusza się po trudnym terenie, ale nieco wolniej po normalnym. Mimo to jak najbardziej polecam.