Odstępstwa od standardowej rozbudowy miasta
Rada miastaWymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: Gildia magów 1. poziomu
Gildia magów
Wymagany budynek: Rada osady
Budynki rekrutacyjne
WarsztatWymagany poziom miasta: 1
Wymagany budynek: brak
Koszt: 500 sz, 5 km
Działanie: Siedziba 1. poziomu. Pozwala rekrutować Gremliny.
Manufaktura gremlinów
Wymagany poziom miasta: 1
Wymagany budynek: Warsztat
Koszt: 1500 sz, 5 km
Działanie: Ulepszona siedziba 1. poziomu. Pozwala rekrutować Gremlinów dowódców i Gremlinów sabotażystów.
Kamienne blanki
Wymagany poziom miasta: 1
Wymagany budynek: brak
Koszt: 1200 sz, 5 km
Działanie: Siedziba 2. poziomu. Pozwala rekrutować Kamienne gargulce.
Obsydianowe blanki
Wymagany poziom miasta: 3
Wymagany budynek: Kamienne blanki
Koszt: 2400 sz
Działanie: Ulepszona siedziba 2. poziomu. Pozwala rekrutować Obsydianowe gargulce i Marmurowe gargulce.
Kuźnia golemów
Wymagany poziom miasta: 3
Wymagany budynek: Kuźnia
Koszt: 1500 sz, 5 km, 5 rt, 5 kl
Działanie: Siedziba 3. poziomu. Pozwala rekrutować Żelazne golemy.
Odlewnia golemów
Wymagany poziom miasta: 3
Wymagany budynek: Kuźnia golemów
Koszt: 2500 sz, 5 dr, 5 km, 5 si
Działanie: Ulepszona siedziba 3. poziomu. Pozwala rekrutować Stalowe golemy i Magnetyczne golemy.
Wieża magów
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: brak
Koszt: 2200 sz, 10 km, 10 si, 5 kl
Działanie: Siedziba 4. poziomu. Pozwala rekrutować Magów.
Wieża arcymagów
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: Wieża magów
Koszt: 5000 sz, 10 dr, 10 kr, 5 kl
Działanie: Ulepszona siedziba 4. poziomu. Pozwala rekrutować Arcymagów i Magów bitewnych.
Ołtarz życzeń
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: brak
Koszt: 2500 sz, 10 dr, 5 km, 10 rt
Działanie: Siedziba 5. poziomu. Pozwala rekrutować Dżiny.
Ściana życzeń
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: Ołtarz życzeń
Koszt: 6000 sz, 5 dr, 5 rt
Działanie: Ulepszona siedziba 5. poziomu. Pozwala rekrutować Dżiny królewskie i Dżinów wizjonerów.
Srebrny pawilon
Wymagany poziom miasta: 12
Wymagany budynek: Biblioteka
Koszt: 5000 sz, 10 km, 5 kr, 5 si, 10 kl
Działanie: Siedziba 6. poziomu. Pozwala rekrutować Rakszase Rani.
Złoty pawilon
Wymagany poziom miasta: 12
Wymagany budynek: Srebrny pawilon
Koszt: 8000 sz, 10 kr, 10 si
Działanie: Ulepszona siedziba 6. poziomu. Pozwala rekrutować Rakszase Radże i Rakszase Kszatrije.
Świątynia obłoków
Wymagany poziom miasta: 15
Wymagany budynek: brak
Koszt: 12000 sz, 10 dr, 10 km, 5 kl
Działanie: Siedziba 7. poziomu. Pozwala rekrutować Kolosy.
Świątynia gromów
Wymagany poziom miasta: 15
Wymagany budynek: Świątynia obłoków
Koszt: 12000 sz, 10 dr, 10 km, 10 kl
Działanie: Ulepszona siedziba 7. poziomu. Pozwala rekrutować Tytanów i Tytanów burz.
Budynki specjalne
Jaskinia skarbówWymagany poziom miasta: 12
Wymagany budynek: Ołtarz życzeń
Koszt: 3000 sz
Działanie: Zwiększa przyrost Dżinów, Dżinów królewskich i Dżinów wizjonerów o 2/tydzień. Ponadto daje 500 sztuk złota dziennie.
Komentarz: Prawie zwykły budynek zwiększający przyrost, lecz dodatkowy dochód czyni go jeszcze bardziej przydatnym.
Kuźnia artefaktów
Wymagany poziom miasta: 3
Wymagany budynek: brak
Koszt: 2000 sz, 1 dr, 1 km, 1 rt, 1 kr, 1 si, 1 kl
Działanie: Wspomaga talent rasowy rzemieślnik. Pozwala tworzyć artefakty dla jednostek Akademii.
Komentarz: Konieczna struktura. Jednostki z tego miasta są bardzo słabe i trzeba je wzmacniać artefaktami. Niestety, te ostatnie są dość kosztowne, ale i tak Kuźnię artefaktów powinniśmy wznieść jak najszybciej.
Sprzedawca artefaktów
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: Targowisko
Koszt: 5000 sz, 5 dr
Działanie: Pozwala kupować artefakty na targu.
Komentarz: Nie polecam budować tej struktury. Nie dość, że sama w sobie sporo kosztuje, to jeszcze artefakty dla bohatera także nie są tanie.
Biblioteka
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: Wieża magów
Koszt: 3000 sz, 2 rt, 2 kr, 2 si, 2 kl
Działanie: Dodaje do Gildii magów 1 czar każdego dostępnego poziomu.
Komentarz: Z racji na wysokie umiejętności rzucania zaklęć przez Czarodziei i ze względu na dwóch z nich specjalizujących się w czarach nie należących do preferowanych szkół Akademii, ten budynek jest bardzo przydatny (choć nawet w odwrotnym przypadku byłby wymagany do rekrutacji Rakszas). Ponadto dzięki niemu również herosi z innych frakcji będą mogli sporo nauczyć się w tych miastach (co znacznie wspomoże wroga, jeśli je przejmie).
Powietrzny okręt
Struktura Graala, do jej budowy potrzebna jest Łza Ashy. Zwiększa dzienny przychód złota o 5000, tygodniowy przyrost istot w danym mieście o 50% i wiedzę bohatera broniącego grodu o 10.
Łączny koszt budynków
Budynki wspólne: 46 000 sz, 70 dr, 50 km, 11 rt, 11 kr, 11 si, 11 klBudynki rekrutacyjne (podstawowe): 24 900 sz, 20 dr, 50 km, 15 rt, 5 kr, 15 si, 25 kl
Budynki rekrutacyjne (ulepszone): 37 400 sz, 30 dr, 30 km, 5 rt, 20 kr, 15 si, 15 kl
Budynki specjalne: 13 000 sz, 6 dr, 1 km, 3 rt, 3 kr, 3 si, 3 kl
Suma: 121 300 sz, 126 dr, 131 km, 34 rt, 39 kr, 44 si, 54 kl
Akademia wymaga bardzo małej ilości materiałów do rozbudowy, choć złoto jest już potrzebne – taki „profil” kosztów pozwoli nam stworzyć sporo artefaktów dla naszych wojsk (nie wymagają one wydawania monet). Żaden z surowców nie osiąga dużo wyższych wartości od pozostałych, oczywiście biorąc pod uwagę ich powszechność lub rzadkość.