Odstępstwa od standardowej rozbudowy miasta
Rada miasta
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: Krypta
Fort
Wymagany poziom miasta: 3
Cytadela
Wymagany budynek: Zniszczona wieża
Zamek
Wymagany poziom miasta: 12
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: Krypta
Fort
Wymagany poziom miasta: 3
Cytadela
Wymagany budynek: Zniszczona wieża
Zamek
Wymagany poziom miasta: 12
Budynki rekrutacyjne
Cmentarz
Wymagany poziom miasta: 1
Wymagany budynek: brak
Koszt: 300 sz, 5 km
Działanie: Siedziba 1. poziomu. Pozwala rekrutować Szkielety.
Cmentarzysko
Wymagany poziom miasta: 1
Wymagany budynek: Cmentarz
Koszt: 900 sz, 5 km
Działanie: Ulepszona siedziba 1. poziomu. Pozwala rekrutować Kościanych łuczników i Kościanych wojowników.
Krypta
Wymagany poziom miasta: 3
Wymagany budynek: Rada osady
Koszt: 800 sz, 5 km
Działanie: Siedziba 2. poziomu. Pozwala rekrutować Ożywieńców.
Gnijąca krypta
Wymagany poziom miasta: 3
Wymagany budynek: Krypta
Koszt: 2000 sz, 5 km, 3 rt
Działanie: Ulepszona siedziba 2. poziomu. Pozwala rekrutować Zombie i Gnijących zombie.
Zniszczona wieża
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: Fort
Koszt: 1000 sz, 5 dr, 5 km, 3 rt
Działanie: Siedziba 3. poziomu. Pozwala rekrutować Duchy.
Nawiedzona wieża
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: Zrujnowana wieża
Koszt: 2000 sz, 5 dr, 5 km, 5 rt
Działanie: Ulepszona siedziba 3. poziomu. Pozwala rekrutować Widma i Poltergeisty.
Dworek wampirów
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: Karczma
Koszt: 1500 sz, 10 dr, 10 km, 5 rt
Działanie: Siedziba 4. poziomu. Pozwala rekrutować Wampiry.
Pałac wampirów
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: Dworek wampirów
Koszt: 4000 sz, 10 dr, 10 km, 5 kr, 5 kl
Działanie: Ulepszona siedziba 4. poziomu. Pozwala rekrutować Wampirzych lordów i Książęta wampirów.
Grobowiec
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: Nekromatron
Koszt: 2000 sz, 10 dr, 10 km, 2 rt, 2 kr, 2 si, 2 kl
Działanie: Siedziba 5. poziomu. Pozwala rekrutować Lisze.
Mauzoleum
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: Grobowiec
Koszt: 6000 sz, 10 dr, 10 km, 3 rt, 3 kr, 3 si, 3 kl
Działanie: Ulepszona siedziba 5. poziomu. Pozwala rekrutować Arcylisze i Liszów mistrzów.
Opuszczony dom
Wymagany poziom miasta: 12
Wymagany budynek: Zbezczeszczona świątynia
Koszt: 4000 sz, 10 dr, 10 km, 10 rt
Działanie: Siedziba 6. poziomu. Pozwala rekrutować Upiory.
Opuszczona świątynia
Wymagany poziom miasta: 12
Wymagany budynek: Opuszczony dom
Koszt: 8000 sz, 10 dr, 5 km, 10 rt, 5 kr
Działanie: Ulepszona siedziba 6. poziomu. Pozwala rekrutować Kostuchy i Banshee.
Cmentarzysko smoków
Wymagany poziom miasta: 15
Wymagany budynek: Zamek
Koszt: 6000 sz, 20 dr, 20 km, 20 rt
Działanie: Siedziba 7. poziomu. Pozwala rekrutować Kościane smoki.
Smoczy grobowiec
Wymagany poziom miasta: 15
Wymagany budynek: Cmentarzysko smoków
Koszt: 8000 sz, 20 dr, 10 km, 15 rt
Działanie: Ulepszona siedziba 7. poziomu. Pozwala rekrutować Widmowe smoki i Upiorne smoki.
Wymagany poziom miasta: 1
Wymagany budynek: brak
Koszt: 300 sz, 5 km
Działanie: Siedziba 1. poziomu. Pozwala rekrutować Szkielety.
Cmentarzysko
Wymagany poziom miasta: 1
Wymagany budynek: Cmentarz
Koszt: 900 sz, 5 km
Działanie: Ulepszona siedziba 1. poziomu. Pozwala rekrutować Kościanych łuczników i Kościanych wojowników.
Krypta
Wymagany poziom miasta: 3
Wymagany budynek: Rada osady
Koszt: 800 sz, 5 km
Działanie: Siedziba 2. poziomu. Pozwala rekrutować Ożywieńców.
Gnijąca krypta
Wymagany poziom miasta: 3
Wymagany budynek: Krypta
Koszt: 2000 sz, 5 km, 3 rt
Działanie: Ulepszona siedziba 2. poziomu. Pozwala rekrutować Zombie i Gnijących zombie.
Zniszczona wieża
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: Fort
Koszt: 1000 sz, 5 dr, 5 km, 3 rt
Działanie: Siedziba 3. poziomu. Pozwala rekrutować Duchy.
Nawiedzona wieża
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: Zrujnowana wieża
Koszt: 2000 sz, 5 dr, 5 km, 5 rt
Działanie: Ulepszona siedziba 3. poziomu. Pozwala rekrutować Widma i Poltergeisty.
Dworek wampirów
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: Karczma
Koszt: 1500 sz, 10 dr, 10 km, 5 rt
Działanie: Siedziba 4. poziomu. Pozwala rekrutować Wampiry.
Pałac wampirów
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: Dworek wampirów
Koszt: 4000 sz, 10 dr, 10 km, 5 kr, 5 kl
Działanie: Ulepszona siedziba 4. poziomu. Pozwala rekrutować Wampirzych lordów i Książęta wampirów.
Grobowiec
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: Nekromatron
Koszt: 2000 sz, 10 dr, 10 km, 2 rt, 2 kr, 2 si, 2 kl
Działanie: Siedziba 5. poziomu. Pozwala rekrutować Lisze.
Mauzoleum
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: Grobowiec
Koszt: 6000 sz, 10 dr, 10 km, 3 rt, 3 kr, 3 si, 3 kl
Działanie: Ulepszona siedziba 5. poziomu. Pozwala rekrutować Arcylisze i Liszów mistrzów.
Opuszczony dom
Wymagany poziom miasta: 12
Wymagany budynek: Zbezczeszczona świątynia
Koszt: 4000 sz, 10 dr, 10 km, 10 rt
Działanie: Siedziba 6. poziomu. Pozwala rekrutować Upiory.
Opuszczona świątynia
Wymagany poziom miasta: 12
Wymagany budynek: Opuszczony dom
Koszt: 8000 sz, 10 dr, 5 km, 10 rt, 5 kr
Działanie: Ulepszona siedziba 6. poziomu. Pozwala rekrutować Kostuchy i Banshee.
Cmentarzysko smoków
Wymagany poziom miasta: 15
Wymagany budynek: Zamek
Koszt: 6000 sz, 20 dr, 20 km, 20 rt
Działanie: Siedziba 7. poziomu. Pozwala rekrutować Kościane smoki.
Smoczy grobowiec
Wymagany poziom miasta: 15
Wymagany budynek: Cmentarzysko smoków
Koszt: 8000 sz, 20 dr, 10 km, 15 rt
Działanie: Ulepszona siedziba 7. poziomu. Pozwala rekrutować Widmowe smoki i Upiorne smoki.
Budynki specjalne
Rozkopane groby
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: Cmentarz
Koszt: 500 sz, 5 si
Działanie: Zwiększa przyrost Szkieletów, Kościanych łuczników i Kościanych wojowników o 6/tydzień.
Smoczy nagrobek
Wymagany poziom miasta: 15
Wymagany budynek: Cmentarzysko smoków
Koszt: 3000 sz, 10 km, 10 rt
Działanie: Zwiększa przyrost Kościanych smoków, Widmowych smoków i Upiornych smoków o 1/tydzień.
Nekromatron
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: Gildia magów 1. poziomu
Koszt: 1000 sz, 10 si
Działanie: Wspomaga talent klasowy nekromancja. Wszyscy Nekromanci pod kontrolą gracza otrzymują premię +10% do tej umiejętności. Ponadto zwiększa ilość dostępnej energii mroku o 150.
Komentarz: Bardzo dobry budynek, przydatny sam w sobie, a nie tylko ze względu na możliwość późniejszej rekrutacji Liszów. Nekromancja pozwala uzyskać sporą przewagę liczebną i każdą sposobność jej wzmocnienia należy wykorzystać.
Zbezczeszczona świątynia
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: brak
Koszt: 1000 sz, 5 km
Działanie: Pozwala na przeistoczenie żywych (lecz nie żywiołaczych lub mechanicznych) stworzeń w odpowiadające im poziomem istoty nieumarłe (nieulepszone), o ile w mieście wybudowana jest siedziba tych ostatnich. Ponadto jednostki oblegające miasto otrzymują karę -2 do morale.
Komentarz: Jeśli na zapleczu posiadamy sporo miast innych niż Nekropolis, to ten budynek się bardzo przyda. W innym wypadku i tak go wzniesiemy, gdyż wymagany jest do rozpoczęcia rekrutacji Upiorów.
Posąg uwięzionych dusz
Struktura Graala, do jej budowy potrzebna jest Łza Ashy. Zwiększa dzienny przychód złota o 5000, tygodniowy przyrost istot w danym mieście o 50%, talent nekromancja wszystkich bohaterów gracza o 50% i ilość energii mroku o 150.
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: Cmentarz
Koszt: 500 sz, 5 si
Działanie: Zwiększa przyrost Szkieletów, Kościanych łuczników i Kościanych wojowników o 6/tydzień.
Smoczy nagrobek
Wymagany poziom miasta: 15
Wymagany budynek: Cmentarzysko smoków
Koszt: 3000 sz, 10 km, 10 rt
Działanie: Zwiększa przyrost Kościanych smoków, Widmowych smoków i Upiornych smoków o 1/tydzień.
Nekromatron
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: Gildia magów 1. poziomu
Koszt: 1000 sz, 10 si
Działanie: Wspomaga talent klasowy nekromancja. Wszyscy Nekromanci pod kontrolą gracza otrzymują premię +10% do tej umiejętności. Ponadto zwiększa ilość dostępnej energii mroku o 150.
Komentarz: Bardzo dobry budynek, przydatny sam w sobie, a nie tylko ze względu na możliwość późniejszej rekrutacji Liszów. Nekromancja pozwala uzyskać sporą przewagę liczebną i każdą sposobność jej wzmocnienia należy wykorzystać.
Zbezczeszczona świątynia
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: brak
Koszt: 1000 sz, 5 km
Działanie: Pozwala na przeistoczenie żywych (lecz nie żywiołaczych lub mechanicznych) stworzeń w odpowiadające im poziomem istoty nieumarłe (nieulepszone), o ile w mieście wybudowana jest siedziba tych ostatnich. Ponadto jednostki oblegające miasto otrzymują karę -2 do morale.
Komentarz: Jeśli na zapleczu posiadamy sporo miast innych niż Nekropolis, to ten budynek się bardzo przyda. W innym wypadku i tak go wzniesiemy, gdyż wymagany jest do rozpoczęcia rekrutacji Upiorów.
Posąg uwięzionych dusz
Struktura Graala, do jej budowy potrzebna jest Łza Ashy. Zwiększa dzienny przychód złota o 5000, tygodniowy przyrost istot w danym mieście o 50%, talent nekromancja wszystkich bohaterów gracza o 50% i ilość energii mroku o 150.
Łączny koszt budynków
Budynki wspólne: 46 000 sz, 70 dr, 50 km, 11 rt, 11 kr, 11 si, 11 kl
Budynki rekrutacyjne (podstawowe): 15 600 sz, 55 dr, 65 km, 40 rt, 2 kr, 2 si, 2 kl
Budynki rekrutacyjne (ulepszone): 30 300 sz, 55 dr, 50 km, 36 rt, 13 kr, 3 si, 8 kl
Budynki specjalne: 5 500 sz, 0 dr, 10 km, 10 rt, 0 kr, 15 si, 0 kl
Suma: 97 400 sz, 180 dr, 175 km, 97 rt, 26 kr, 31 si, 21 kl
Nekropolis pod względem całościowej sumy wymaga największych nakładów finansowych. Wliczają się w to jednak przede wszystkim olbrzymie pochłaniane ilości podstawowych surowców – często będzie trzeba je zdobywać przez handel. Dla równowagi złota potrzebujemy bardzo mało, a surowców rzadkich średniej ilości. Trzeba jednak zwrócić uwagę na sporą ilość rtęci, przekraczającą sumę pozostałych materiałów w tej kategorii – również ją często będziemy kupować. Warto zauważyć, że budynki wspólne i specjalne, dla innych ras zwykle opcjonalne, w Nekropolis muszą stanąć, jeśli chcemy rekrutować większość rodzajów wojska.
Budynki rekrutacyjne (podstawowe): 15 600 sz, 55 dr, 65 km, 40 rt, 2 kr, 2 si, 2 kl
Budynki rekrutacyjne (ulepszone): 30 300 sz, 55 dr, 50 km, 36 rt, 13 kr, 3 si, 8 kl
Budynki specjalne: 5 500 sz, 0 dr, 10 km, 10 rt, 0 kr, 15 si, 0 kl
Suma: 97 400 sz, 180 dr, 175 km, 97 rt, 26 kr, 31 si, 21 kl
Nekropolis pod względem całościowej sumy wymaga największych nakładów finansowych. Wliczają się w to jednak przede wszystkim olbrzymie pochłaniane ilości podstawowych surowców – często będzie trzeba je zdobywać przez handel. Dla równowagi złota potrzebujemy bardzo mało, a surowców rzadkich średniej ilości. Trzeba jednak zwrócić uwagę na sporą ilość rtęci, przekraczającą sumę pozostałych materiałów w tej kategorii – również ją często będziemy kupować. Warto zauważyć, że budynki wspólne i specjalne, dla innych ras zwykle opcjonalne, w Nekropolis muszą stanąć, jeśli chcemy rekrutować większość rodzajów wojska.