Odstępstwa od standardowej rozbudowy miasta
BrakBudynki rekrutacyjne
Baśniowe drzewoWymagany poziom miasta: 1
Wymagany budynek: brak
Koszt: 300 sz, 5 dr
Działanie: Siedziba 1. poziomu. Pozwala rekrutować Nimfy.
Baśniowy las
Wymagany poziom miasta: 1
Wymagany budynek: Baśniowe drzewo
Koszt: 900 sz, 5 dr
Działanie: Ulepszona siedziba 1. poziomu. Pozwala rekrutować Rusałki i Driady.
Taras wojennego tańca
Wymagany poziom miasta: 3
Wymagany budynek: brak
Koszt: 1100 sz, 5 dr, 5 km
Działanie: Siedziba 2. poziomu. Pozwala rekrutować Tancerzy ostrzy.
Arena wojennego tańca
Wymagany poziom miasta: 3
Wymagany budynek: Taras wojennego tańca
Koszt: 2000 sz, 10 dr, 5 km, 2 kr
Działanie: Ulepszona siedziba 2. poziomu. Pozwala rekrutować Tancerzy wojny i Tancerzy wiatru.
Domek na drzewie
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: brak
Koszt: 1500 sz, 12 dr, 5 km
Działanie: Siedziba 3. poziomu. Pozwala rekrutować Myśliwych.
Domostwo na drzewie
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: Domek na drzewie
Koszt: 2000 sz, 15 dr, 5 kl
Działanie: Ulepszona siedziba 3. poziomu. Pozwala rekrutować Wielkich łowczych i Mistycznych łuczników.
Kamienny krąg
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: Gildia magów 1. poziomu
Koszt: 1500 sz, 10 km, 3 kr, 3 kl
Działanie: Siedziba 4. poziomu. Pozwala rekrutować Druidów.
Kromlech
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: Kamienny krąg
Koszt: 4000 sz, 10 km, 5 kr, 5 kl
Działanie: Ulepszona siedziba 4. poziomu. Pozwala rekrutować Wielkich druidów i Arcydruidów.
Polana jednorożców
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: brak
Koszt: 2000 sz, 5 dr, 5 kr, 5 kl
Działanie: Siedziba 5. poziomu. Pozwala rekrutować Jednorożce.
Ogród jednorożców
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: Polana jednorożców
Koszt: 6000 sz, 5 dr, 5 km, 5 kr, 10 kl
Działanie: Ulepszona siedziba 5. poziomu. Pozwala rekrutować Srebrne jednorożce i Białe jednorożce.
Brama drzewców
Wymagany poziom miasta: 12
Wymagany budynek: brak
Koszt: 4000 sz, 15 dr, 5 kr, 5 si, 3 kl
Działanie: Siedziba 6. poziomu. Pozwala rekrutować Drzewce.
Altana drzewców
Wymagany poziom miasta: 12
Wymagany budynek: Brama drzewców
Koszt: 8000 sz, 10 dr, 7 kr, 5 si, 5 kl
Działanie: Ulepszona siedziba 6. poziomu. Pozwala rekrutować Enty i Dzikie enty.
Ołtarz smoków
Wymagany poziom miasta: 15
Wymagany budynek: brak
Koszt: 8000 sz, 5 dr, 5 km, 15 kr, 15 kl
Działanie: Siedziba 7. poziomu. Pozwala rekrutować Zielone smoki.
Smocza świątynia
Wymagany poziom miasta: 15
Wymagany budynek: brak
Koszt: 10000 sz, 5 dr, 5 km, 10 kr, 10 kl
Działanie: Ulepszona siedziba 7. poziomu. Pozwala rekrutować Szmaragdowe smoki i Kryształowe smoki.
Budynki specjalne
Kwitnący gajWymagany poziom miasta: 3
Wymagany budynek: Baśniowy las
Koszt: 500 sz, 5 dr, 5 kr
Działanie: Zwiększa przyrost Nimf, Rusałek i Driad o 4/tydzień.
Zagajnik
Wymagany poziom miasta: 15
Wymagany budynek: Brama drzewców
Koszt: 3000 sz, 10 dr
Działanie: Zwiększa przyrost Drzewców, Entów i Dzikich entów o 1/tydzień.
Gildia mścicieli
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: Domek na drzewie
Koszt: 1000 sz, 5 dr
Działanie: Wspomaga talent rasowy mściciel. Pozwala na wybranie swojego ulubionego wroga.
Komentarz: Budynek wymagany do tego, aby w ogóle można wykorzystywać ww. umiejętność. Jest ona jednak na tyle nieprzydatna, że nie musimy spieszyć się z jego wzniesieniem.
Braterstwo mścicieli
Wymagany poziom miasta: 9
Wymagany budynek: Gildia mścicieli
Koszt: 2000 sz
Działanie: Ulepszona Gildia mścicieli. Wspomaga talent rasowy mściciel. Zwiększa szanse na jej zadziałanie o 10%.
Komentarz: Jak wyżej. Nieco zwiększy częstość trafień krytycznych, ale nie wpływa zbytnio na poziom trudności większości walk.
Tajemniczy staw
Wymagany poziom miasta: 3
Wymagany budynek: Targowisko
Koszt: 500 sz, 5 kl
Działanie: Na początku każdego tygodnia dostarcza pewną ilość losowo wybranego surowca.
Komentarz: Przydatny budynek. Wymagania surowcowe nakładane na Sylwan są dość wysokie (drewno, kryształy, klejnoty – tylko te ostatnie produkuje Magazyn zasobów), tak więc zwiększenie przychodu królestwa będzie użyteczne.
Roziskrzona fontanna
Wymagany poziom miasta: 6
Wymagany budynek: Tajemniczy staw
Koszt: 1000 sz, 10 rt
Działanie: Jednostki broniące miasta otrzymują premię +2 do szczęścia.
Komentarz: Bardzo przydatna podczas oblężeń struktura. Szczęście zwiększone o 2 punkty to 20% szans, że nasi wspaniali łucznicy zadadzą szturmującym podwójne obrażenia.
Córa Sylanny
Struktura Graala, do jej budowy potrzebna jest Łza Ashy. Zwiększa dzienny przychód złota o 5000, tygodniowy przyrost istot w danym mieście o 50% i szczęście wszystkich bohaterów gracza o 2.
Łączny koszt budynków
Budynki wspólne: 46 000 sz, 70 dr, 50 km, 11 rt, 11 kr, 11 si, 11 klBudynki rekrutacyjne (podstawowe): 18 400 sz, 47 dr, 25 km, 0 rt, 28 kr, 5 si, 26 kl
Budynki rekrutacyjne (ulepszone): 32 900 sz, 50 dr, 25 km, 0 rt, 29 kr, 5 si, 33 kl
Budynki specjalne: 8 000 sz, 20 dr, 0 km, 10 rt, 5 kr, 0 si, 5 kl
Suma: 105 300 sz, 187 dr, 100 km, 21 rt, 74 kr, 21 si, 75 kl
Sylwan potrzebuje sporych nakładów finansowych, chociaż wymagana przez niego liczba sztuk złota jest prawie najniższa. Olbrzymie ilości drewna, kryształów i klejnotów, które trzeba przeznaczyć na kolejne budynki, mogą jednak sprawić niejakie trudności – z ich powodu zarówno surowce podstawowe, jak i rzadkie, osiągają wysokie sumy. Podczas prowadzenia tej frakcji na pewno będziemy musieli korzystać z wymiany, na którą możemy przeznaczyć rtęć i siarkę.