Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Heroes of Might and Magic V • Budynki wspólne • INSIMILION

    Heroes of Might and Magic V » Budynki


    Budynki wspólne

    Działy gier » Heroes of Might and Magic V » Opisy » Budynki
    Autor: Tallos
    Utworzono: 19.05.2011
    Aktualizacja: 16.09.2013

    Rozbudowa miasta w Heroes of Magic V przebiega nieco inaczej niż w poprzednich częściach. Zamiast tradycyjnych wymagań, budynki są umieszczone na 6-poziomowym drzewku. Warunki postawienia budynku są dwojakiego rodzaju: wybudowanie poprzedniego budynku w danej „gałęzi” (bądź, w przypadku ulepszeń, podstawowego budynku) i odpowiedni poziom miasta. Ten drugi współczynnik to po prostu liczba wybudowanych w mieście budynków. Kolejne „piętra” drzewka są odblokowywane co trzy poziomy: na 3., 6., 9., 12. i 15.
    Artykuł ten przedstawia budynki charakterystyczne dla wszystkich rodzajów metropolii. Opis budynków specjalnych i rekrutacyjnych znajdziesz w artykułach poświęconych konkretnym rodzajom miasta. Tam też są wypisane wszelkie odstępstwa od standardowego schematu rozbudowy (przedstawionego poniżej).
    Skróty nazw surowców: sz – złoto, dr – drewno, km – kamień, rt – rtęć, kr – kryształy, si – siarka, kl – klejnoty.

    Rada osady i jej ulepszenia

    Najważniejszy budynek w grze. Odpowiada on za przyrost złota, tak więc musi być wybudowany i rozbudowany jako pierwszy. Wymagania dotyczące poziomu najlepiej spełnić, konstruując struktury rekrutacyjne. Rada osady znajduje się w każdym mieście, ale jej ulepszenia trzeba wybudować samodzielnie.

    Rada osady
    Działanie: Dostarcza 500 sztuk złota dziennie i pozwala kupować inne budynki.

    Rada miasta
    Wymagany poziom miasta: 3
    Wymagany budynek: Rada osady
    Koszt: 2000 sz
    Działanie: Dostarcza 1000 sztuk złota dziennie.

    Ratusz
    Wymagany poziom miasta: 9
    Wymagany budynek: Rada miasta
    Koszt: 5000 sz
    Działanie: Dostarcza 2000 sztuk złota dziennie.

    Kapitol
    Wymagany poziom miasta: 15
    Wymagany budynek: Ratusz
    Koszt: 10 000 sz
    Działanie: Dostarcza 4000 sztuk złota dziennie.

    Fort i jego ulepszenia

    Ważny budynek, ale z jego konstrukcją trzeba być ostrożnym. Poza dodawaniem kolejnych umocnień i ułatwianiem obrony (nawet znacznie – szturm na miasto może być niebezpieczny dla armii potężniejszej od jego obrońców), zwiększa bowiem także liczbę produkowanych stworzeń, czego możemy nie udźwignąć finansowo. Dlatego Fort i Cytadelę spokojnie można zbudować w prawie każdym mieście, jednak Zamek można sobie odpuścić. W przeciwieństwie do części III, nie jest on wymagany do budowy każdej siedziby stworzeń.

    Fort
    Wymagany poziom miasta: 6
    Wymagany budynek: brak
    Koszt: 5000 sz, 5 dr, 5 km
    Działanie: Dodaje mury obronne wokół miasta.

    Cytadela
    Wymagany poziom miasta: 9
    Wymagany budynek: Fort
    Koszt: 5000 sz, 5 dr, 5 km
    Działanie: Dodaje wieżę strzelniczą broniącą miasta i palisadę wokół murów (obrażenia przezeń zadawane zależą od poziomu miasta). Zwiększa tygodniowy przyrost wszystkich istot o 50%.

    Zamek
    Wymagany poziom miasta: 15
    Wymagany budynek: Cytadela
    Koszt: 5000 sz, 10 dr, 10 km
    Działanie: Dodaje dwie dodatkowe wieże strzelnicze (obrażenia przezeń zadawane zależą od poziomu miasta) i zwiększa wytrzymałość murów. Zwiększa tygodniowy przyrost wszystkich istot o 100%.

    Karczma

    Jak zwykle, Karczma umożliwia rekrutację nowych bohaterów. Właśnie dlatego jest ona koniecznym budynkiem, zwłaszcza jeśli zdobyliśmy miasto o przeciwnym charakterze niż nasze – przy odrobinie szczęścia pojawi się w niej bohater z danej frakcji lub z frakcji z nim sprzymierzonej („dobro” – Przystań, Sylwan, Akademia, Forteca; „zło” – Inferno, Nekropolis, Loch, Twierdza).

    Karczma
    Wymagany poziom miasta: 1
    Wymagany budynek: brak
    Koszt: 500 sz, 5 dr
    Działanie: Umożliwia rekrutację nowych bohaterów. Zwiększa morale obrońców miasta o 1. Umożliwia odwiedzenie gildii złodziei i kupowanie informacji o innych graczach (liczba darmowych zależy od ilości posiadanych Karczm). Można w niej także wysłuchać plotek.

    Targowisko i Magazyn zasobów

    Wbrew pozorom targ to jeden z najprzydatniejszych budynków. W HoMM3 w ogóle go nie używałem, ale czwórka uzmysłowiła mi ważność wymiany surowców. Każde miasto ma bowiem taki rodzaj materiałów, którego prawie nie używa, i który może być bez obaw wymieniony na inny. Magazyn zasobów jest przydatny szczególnie wtedy, gdy planujemy już postawienie struktury rekrutacyjnej 7. poziomu.

    Targowisko
    Wymagany poziom miasta: 1
    Wymagany budynek: brak
    Koszt: 500 sz, 5 dr
    Działanie: Pozwala na wymianę zasobów i sprzedaż artefaktów. Kurs wymiany jest tym lepszy, im więcej Targowisk posiadasz.

    Magazyn zasobów
    Wymagany poziom miasta: 1
    Wymagany budynek: Targowisko
    Koszt: 5000 sz, 5 km
    Działanie: Dostarcza dziennie 1 jednostkę surowca, zależnego od typu miasta:
    Przystań – kryształy
    Inferno – siarka
    Nekropolis – rtęć
    Loch – siarka
    Sylwan – klejnoty
    Akademia – klejnoty
    Forteca – kryształy
    Twierdza – rtęć

    Kuźnia

    Jak zwykle, Kuźnia umożliwia produkcję machin bojowych. Nie jest to konieczny budynek, jednak nie kosztuje dużo i warto go wybudować – Balista czy Namiot medyka nie wygrają za nas bitwy, ale mogą się przydać, a Wóz z amunicją jest wręcz konieczny przy długich walkach.

    Kuźnia
    Wymagany poziom miasta: 1
    Wymagany budynek: brak
    Koszt: 1000 sz, 5 dr
    Działanie: Umożliwia zakup machin bojowych. Jedna z nich, zależne od typu miasta, jest kupowana za normalną cenę, a pozostałe za trzykrotnie wyższą.

          
          
    Balista Brak biegłości Machiny wojenne Lepsze machiny wojenne Eksperckie machiny wojenne
    Atak 5 10 12 15
    Obrona 5 10 12 15
       Obrażenia    (2-3)*(A+W)
    A – atak bohatera
    W – wiedza bohatera
    (2-4)*(A+W)
    A – atak bohatera
    W – wiedza bohatera
    (2-5)*(A+W)
    A – atak bohatera
    W – wiedza bohatera
    (5-5)*(A+W)
    A – atak bohatera
    W – wiedza bohatera
       Punkty      życia  250 350 450 550
    Inicjatywa 10 10 10 10
    Strzały 100 100 100 100
    Koszt 1500 sz (Przystań, Inferno, Twierdza); 4500 (pozostałe miasta)

    Namiot medyka Brak biegłości Machiny wojenne Lepsze machiny wojenne Eksperckie machiny wojenne
    Leczone obrażenia 10 20 50 100
    Punkty życia 100 200 300 400
    Akcje leczenia 3 3 3 3
    Usuwane efekty czarów brak Magia mroku 1. poziomu i podobne efekty Magia mroku 2. poziomu Magia mroku 3. poziomu
    Inicjatywa 10 10 10 10
    Koszt 500 sz (Nekropolis, Sylwan); 1500 (pozostałe miasta)

    Wóz z amunicją Brak biegłości Machiny wojenne Lepsze machiny wojenne Eksperckie machiny wojenne
    Obrona 5 5 5 5
    Punkty życia 100 100 100 100
    Koszt 750 sz (Akademia, Forteca, Loch); 2250 (Pozostałe)

    Katapulta Brak biegłości Machiny wojenne Lepsze machiny wojenne Eksperckie machiny wojenne
    Inicjatywa 10 10 10 10
    Obrona 10 10 10 10
    Strzały nieograniczone nieograniczone nieograniczone nieograniczone
    Punkty życia 1000 1100 1200 1300
    Obrażenia 150-200 200-300 250-400 300-500
    Koszt nie dotyczy (posiada ją każdy bohater, a zniszczona jest odbudowywana o bitwie)

    Stocznia

    Stocznia pozwala budować statki. Jest ona więc przydatna tylko na mapach morskich, a nawet tylko tam może być zbudowana – jeśli miasto nie stoi w pobliżu wody, nie możemy produkować w nim okrętów.

    Stocznia
    Wymagany poziom miasta: 12
    Wymagany budynek: brak
    Koszt: 1000 sz, 10 dr
    Działanie: Pozwala budować statki. Jeden okręt kosztuje 1000 sztuk złota i 10 drewna.

    Gildia magów

    Umożliwia naukę czarów. W każdym mieście powinniśmy mieć ją rozbudowaną do co najmniej II poziomu, żeby wszyscy nowi bohaterowie posiadali już przyzwoity wachlarz czarów. Następne poziomy powinny się pojawiać zgodnie z rozwojem umiejętności władania magią naszych herosów. Odwiedzając dane miasto, bohater automatycznie uczy się każdego czaru z Gildii magów, którego jeszcze nie zna i którego wymagania spełnia.

    Każde miasto preferuje dwie szkoły magii:
    Przystań – mroku i światła
    Inferno – mroku i zniszczenia
    Nekropolis – mroku i przywołania
    Loch – przywołania i zniszczenia
    Sylwan – światła i zniszczenia
    Akademia – przywołania i światła
    Forteca – światła i zniszczenia
    Twierdza – brak, nie można zbudować Gildii magów

    Gildia magów 1. poziomu
    Wymagany poziom miasta: 3
    Wymagany budynek: brak
    Koszt: 2000 sz, 5 dr, 5 km
    Działanie: Zawiera trzy czary 1. poziomu – dwa z nich pochodzą z preferowanych szkół (jedno z każdej), a jeden z losowej szkoły innej niż preferowane.

    Gildia magów 2. poziomu
    Wymagany poziom miasta: 3
    Wymagany budynek: Gildia magów 1. poziomu
    Koszt: 1000 sz, 5 dr, 5 km, 1 rt, 1 kr, 1 si, 1 kl
    Działanie: Zawiera trzy czary 2. poziomu – dwa z nich pochodzą z preferowanych szkół (jedno z każdej), a jeden z losowej szkoły innej niż preferowane.

    Gildia magów 3. poziomu
    Wymagany poziom miasta: 3
    Wymagany budynek: Gildia magów 2. poziomu
    Koszt: 1000 sz, 5 dr, 5 km, 2 rt, 2 kr, 2 si, 2 kl
    Działanie: Zawiera trzy czary 3. poziomu – dwa z nich pochodzą z preferowanych szkół (jedno z każdej), a jeden z losowej szkoły innej niż preferowane.

    Gildia magów 4. poziomu
    Wymagany poziom miasta: 3
    Wymagany budynek: Gildia magów 3. poziomu
    Koszt: 1000 sz, 5 dr, 5 km, 3 rt, 3 kr, 3 si, 3 kl
    Działanie: Zawiera dwa czary 4. poziomu – pochodzą one z preferowanych szkół (jedno z każdej).

    Gildia magów 5. poziomu
    Wymagany poziom miasta: 3
    Wymagany budynek: Gildia magów 4. poziomu
    Koszt: 1000 sz, 5 dr, 5 km, 5 rt, 5 kr, 5 si, 5 kl
    Działanie: Zawiera dwa czary 5. poziomu – pochodzą one z preferowanych szkół (jedno z każdej).



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw