Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Heroes of Might and Magic V • Jednostki neut... • INSIMILION

    Heroes of Might and Magic V » Jednostki


    Jednostki neutralne

    Działy gier » Heroes of Might and Magic V » Opisy » Jednostki
    Autor: Tallos
    Utworzono: 23.05.2011
    Aktualizacja: 23.05.2011

      Wilk
    Atak 5
    Obrona 3
    Obrażenia 3 – 5
    Punkty życia 25
    Prędkość 6
    Inicjatywa 14
    Strzały 0
    Mana 0
    Zdolności Grupowy łowca, Skowyt.
     
    Grupowy łowca – Podczas ataku lub kontrataku Wilka wszystkie inne jednostki tego typu również atakują jego cel, o ile znajdują się na polach przyległych do tego ostatniego.
    Skowyt – Przed pierwszym atakiem podczas bitwy oddziałów Wilków przywołuje kolejne zgrupowanie tego typu, o takiej samej liczebności.

    Dość niebezpieczne stworzenie, jeśli trafimy na nie bez posiadania jednostek strzeleckich. To właśnie one powinny jak najszybciej pozbyć się Wilków, choć wysoka inicjatywa tych ostatnich znacznie to utrudni.

       
        Żywiołak  wody Żywiołak powietrza Żywiołak ognia Żywiołak ziemi
    Atak 8 8 10 8
    Obrona 8 6 5 11
    Obrażenia 8 – 12 5 – 7 11 – 20 10 – 14
    Punkty życia 43 30 43 75
    Prędkość 5 8 6 5
    Inicjatywa 10 17 8 5
    Strzały 0 0 50 0
    Mana 12
    Lodowy promień P 6
    Krąg zimy P 9
    0 0 0
    Zdolności Żywiołak, Rzucający czary, Odporność na magię wody. Żywiołak, Latanie, Odporność na magię powietrza, Brak kontrataku wroga. Żywiołak, Strzelec, Odporność na magię ognia, Ognista tarcza. Żywiołak, Odporność na magię ziemi, Odporność na magię 50%, Nieograniczony kontratak.
    Przyrost 4 4 4 4
    Cena 400 (1600) 400 (1600) 400 (1600) 400 (1600)

    Żywiołak – Żywiołak wody, Żywiołak powietrza, Żywiołak ognia i Żywiołak ziemi to żywiołaki. Takie istoty są niepodatne na truciznę, oślepienie i kontrolę umysłu oraz nie można ich wskrzesić ani leczyć w Namiocie medyka.
    Odporność na magię wody/powietrza/ognia/ziemi – Żywiołak wody, Żywiołak powietrza, Żywiołak ognia i Żywiołak ziemi są niepodatne na czary i efekty oparte na żywiole, z którego zostały stworzone (odpowiednio – wody/zimna, powietrza/błyskawic, ognia, ziemi).
    Rzucający czary – Zaklęcia rzucane przez Żywiołaka wody zadają 30% mniejsze obrażenia.
    Brak kontrataku wroga – Ataków Żywiołaka powietrza nie można skontrować.
    Ognista tarcza – Gdy Żywiołak ognia odniesie rany w walce wręcz, napastnik otrzymuje obrażenia oparte na żywiole ognia w wysokości 20% spowodowanych przez siebie ran.
    Odporność na magię 50% – Żywiołak ziemi odnosi mniejsze obrażenia od czarów. Wartość redukcji wynosi 50%.
    Nieograniczony kontratak – Żywiołak ziemi może skontrować nieograniczoną liczbę ataków w czasie trwania jednej rundy.

    Opisuję wszystkie te stworzenia razem, bowiem wszystkie należą do tego samego typu i czasami będziemy walczyli z mieszanymi grupami (przy przeszukiwaniu Składów żywiołów). Najniebezpieczniejszy jest Żywiołak ognia – to jednostka strzelająca zadająca solidne obrażenia, a tarcza ognia nieco utrudnia zabicie jej w walce wręcz. Żywiołak powietrza całkiem nieźle walczy, ale szybko ginie. Żywiołak wody byłby bardzo groźny, ale ograniczenie obrażeń od czarów działa na jego niekorzyść. No i Żywiołak ziemi – świetny w defensywie, bardzo wytrzymały, ale jego powolność sprawia, że jest podatny na ataki łuczników.

       
      Mumia   Rycerz  śmierci
    Atak 8 23
    Obrona 9 23
    Obrażenia 20 – 30 25 – 35
    Punkty życia 50 90
    Prędkość 3 7
    Inicjatywa 15 10
    Strzały 0 0
    Mana 20
    Dezorientacja E 9
    Wskrześ umarłych E 9
    0
    Zdolności Nieumarły, Rzucający czary, Atak przekleństwem. Nieumarły, Duża istota, Atak klątwą, Zabójczy cios.

    Nieumarły – Mumie i Rycerze śmierci to nieumarli. Takie stworzenia zawsze posiadają neutralne morale oraz są niepodatne na truciznę, oślepienie i kontrolę umysłu. Są one jednak wrażliwe na czar święte słowo.
    Atak przekleństwem – Podczas ataku i kontrataku Mumia nakłada na swój cel czary cierpienie, osłabienie i wrażliwość rzucane przy eksperckiej znajomości magii mroku.
    Atak klątwą – Podczas ataku i kontrataku Rycerz śmierci nakłada na swój cel czar osłabienie rzucany przy lepszej znajomości magii mroku.
    Zabójczy cios – Podczas ataku i kontrataku Rycerz śmierci ma 25% szans na zabicie połowy stworzeń w oddziale będącym celem.

    Te jednostki zwykle nie występują razem, ale przynależność obu do nieumarłych sprawia, że mają pewne cechy wspólne. Mumia jest niezbyt niebezpieczna – tragiczna szybkość pozwoli wystrzelać sporą ich część z dystansu, a w walce wręcz mogłaby być groźna. Z Rycerzem śmierci nie pójdzie już tak łatwo. Jest szybki, więc strzelcy nie zagwarantują nam bezpieczeństwa, a możliwość zabicia jednym ciosem połowy naszego oddziału nie napawa optymizmem – w razie możliwości trzeba go zaatakować tak, by nie miał szansy na kontrę.


      Mantykora
    Atak 15
    Obrona 15
    Obrażenia 30 – 50
    Punkty życia 120
    Prędkość 5
    Inicjatywa 9
    Strzały 0
    Mana 0
    Zdolności Duża istota, Latanie, Atak trucizną.

    Atak trucizną – Podczas ataku i kontrataku Mantykora zatruwa swój cel. Pod wpływem tego efektu przez kolejne 10 tur będzie odnosił on obrażenia równe liczebności oddziału Mantykor pomnożonej przez 4.

    Jednostka imponująca obrażeniami, ale na szczęście powolna. Jak widać, zaraża też mocną trucizną, więc trzeba być ostrożnym i starać się ją wykończyć z dystansu.


      Feniks
    Atak 33
    Obrona 33
    Obrażenia 30 – 50
    Punkty życia 150
    Prędkość 10
    Inicjatywa 19
    Strzały 0
    Mana 0
    Zdolności Żywiołak, Duża istota, Latanie, Odporność na magię ognia, Ognista tarcza, Odrodzenie.

    Żywiołak – Feniks to żywiołak. Takie istoty są niepodatne na truciznę, oślepienie i kontrolę umysłu oraz nie można ich wskrzesić ani leczyć w Namiocie medyka.
    Odporność na magię ognia – Feniks jest niepodatny na czary i efekty oparte na żywiole ognia, jak np. kula ognia i armageddon.
    Ognista tarcza – Gdy Feniks odniesie rany w walce wręcz, napastnik otrzymuje obrażenia oparte na żywiole ognia w wysokości 20% spowodowanych przez siebie ran.
    Odrodzenie – Gdy oddział Feniksów zostaje zniszczony, odradza się w takiej samej liczebności, w jakiej występował na początku bitwy.

    Chyba najsilniejsza jednostka w grze – piekielnie szybka, chroniona tarczą ognia i jeszcze trzeba ją zabić dwa razy. Walka z nimi zawsze powoduje spore straty, gdyż od razu mogą zaatakować większość naszych jednostek – żeby wygrać, należy bardzo się postarać. Uwaga! Feniks przywołany zaklęciem ma statystyki zależne od siły czarów, a nie takie jak powyżej.



    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    CZarci Lord
     

    Wędrowiec
    Temat: A jak można zdobyc Wilki??
    Dodany: 18.07.2011 o 13:17  

    A jak można zdobyc Wilki??

    wilk w heroes 5
     

    Wędrowiec
    Temat: wilk w heroes 5
    Dodany: 15.03.2013 o 19:24  

    wilk w heroes 5

    RedRiot1
     

    Wędrowiec
    Temat: Nie da się wilków pozyskać ...
    Dodany: 22.05.2013 o 9:52  

    Nie da się wilków pozyskać żadnym sposobem.



    Ten artykuł skomentowano 3 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw