Heroes of Might and Magic V » Czary
Magia przygody
Działy gier » Heroes of Might and Magic V » Opisy » Czary | |
Autor: Tallos | |
Utworzono: 21.05.2011 | |
Aktualizacja: 21.05.2011 |
Okręt Shalassy
Poziom gildii magów: 2.
Wymagany poziom doświadczenia: 1.
Koszt punktów magii: 4
Koszt punktów ruchu: 0
Koszt talizmanu: 1000 sz, 3 dr, 3 km
Działanie: Przywołuje najbliższy niezajęty okręt na pole przyległe do rzucającego czar bohatera. Zaklęcie nie zadziała, kiedy nie ma wolnych łodzi lub kiedy heros nie znajduje się w miejscu, w którym nie może ona zacumować.
Komentarz: Rzadko używany czar, bo map morskich nie ma zbyt wiele. Kiedy jednak jakaś się pojawia, znacznie ułatwia jej eksplorację, zwłaszcza gdy np. przenieśliśmy się na inny brzeg przy pomocy portalu miasta.
Przywołanie istot
Poziom gildii magów: 3.
Wymagany poziom doświadczenia: 10.
Koszt punktów magii: 1 za każdą sprowadzoną istotę
Koszt punktów ruchu: 75% maksymalnych
Koszt talizmanu: 1000 sz, 2 dr, 2 km, 2 rt, 2 kr, 2 si, 2 kl
Działanie: Przywołuje jednostki z najbliższego sprzymierzonego miasta do armii bohatera rzucającego czar. Liczy się tylko odległość w „poziomie”, nie w „pionie” (tzn. pomiędzy powierzchnią a podziemiem).
Komentarz: Jeden z najprzydatniejszych czarów podróżnych. Warto zaznaczyć, że póki nie sprowadzimy co najmniej jednego stworzenia, nie stracimy punktów ruchu, więc można sprawdzić, z którego miasta zostaną one przywołane.
Natychmiastowa podróż
Poziom gildii magów: 4.
Wymagany poziom doświadczenia: 15.
Koszt punktów magii: 15
Koszt punktów ruchu: 50% maksymalnych
Koszt talizmanu: 1500 sz, 3 dr, 3 km, 3 rt, 3 kr, 3 si, 3 kl
Działanie: Przenosi rzucającego czar bohatera na dowolne pole znajdujące się w zasięgu 800 pól (ok. 25% zasięgu ruchu bohatera), bez względu na teren.
Komentarz: Rzadko używany czar. Przydaje się jednak, gdy trasę podróż blokuje nam silna armia neutralna, a dzięki teleportacji możemy ją „przeskoczyć”.
Portal miasta
Poziom gildii magów: 5.
Wymagany poziom doświadczenia: 20.
Koszt punktów magii: 20
Koszt punktów ruchu: 100% pozostałych
Koszt talizmanu: 1500 sz, 4 dr, 4 km, 4 rt, 4 kr, 4 si, 4 kl
Działanie: Przenosi rzucającego czar bohatera do najbliższego sprzymierzonego miasta, o ile nie odwiedza go inny bohater. Liczy się tylko odległość w „poziomie”, nie w „pionie” (tzn. pomiędzy powierzchnią a podziemiem).
Komentarz: Drugi, wraz z Przywołaniem istot, najużyteczniejszy czar tej strefy. Bardzo przydaje się, gdy musimy wrócić do miasta w celu jego obrony lub dużego uzupełnienia armii. Przed rzuceniem go powinniśmy przy pomocy wspomnianego wyżej zaklęcia sprawdzić, czy na pewno gród, do którego chcemy się teleportować, jest tym najbliższym.
Komentarze
Ten artykuł skomentowano 0 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.
Ten artykuł skomentowano 0 razy.
Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.