Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Czary druida - poziom 1. • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Czary


    Czary druida - poziom 1.

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Opisy » Czary
    Autor: Armando
    Utworzono: 12.09.2008
    Aktualizacja: 12.09.2008

    Zpierwszego poziomu magii druida warto zapamiętać "słoneczny żar", "płonącą otoczkę" oraz "oplątanie" (tylko gdy gramy na otwartym terenie).


    Dobre jagody (Przemiany)

    Zasięg: rzucający
    Czas działania: 1 dzień/poziom
    Czas rzucania: 1 runda
    Obszar działania: 4 jagody
    Rzut obronny: brak

    Opis: Ten czar tworzy cztery magiczne jagody, które rzucający może nosić ze sobą. Zjedzenie ich spowoduje wyleczenie 1-4 punktów obrażeń. Można je nosić tylko przez jeden dzień na każdy poziom rzucającego czar, nie należy więc przechowywać ich zbyt długo.

    Komentarz: Raczej bezsensowny czar, ilość odzyskanych PŻ jest wręcz niezauważalna. Lepiej zapamiętać coś innego.


    Leczenie lekkich ran (Sprowadzanie)

    Zasięg: dotyk
    Czas działania: natychmiastowy
    Czas rzucania: 5
    Obszar działania: 1 istota
    Rzut obronny: brak

    Opis: Rzucając ten czar i kładąc ręce na wybranej istocie, kapłan przywraca jej 1k8 PŻ +1 na każdy poziom rzucającego (maksymalnie 1k8+5).

    Komentarz: Podstawowy czar leczący, ale lepiej niech kapłan zajmie się leczeniem, a druid powinien skupić się na ofensywie.


    Lodowe palce (Przemiany)

    Zasięg: rzucający
    Czas działania: natychmiastowy
    Czas rzucania: 1
    Obszar działania: 1,5 metra w obszarze 120 stopni
    Rzut obronny: połowicznie neguje udany rzut na Refleks

    Opis: W chwili rzucenia zaklęcia z rąk rzucającego zaczyna emanować lodowaty chłód w kształcie klina. Każda istota, znajdująca się w obszarze działania odnosi 1k3 pkt. obrażeń od chłodu +1 pkt. na każdy poziom rzucającego (maksymalnie 1k3 + 10). Dodatkowo istota zostanie spowolniona na 2 rundy. Udany rzut na Refleks zmniejsza obrażenia o połowę i neguje efekt spowolnienia.

    Komentarz: Druidzki odpowiednik płonących dłoni. Zadaje niskie obrażenia, ale spowalnia wrogów, co może uratować życie otoczonemu druidowi. Warto mieć jedną sztukę zapamiętaną w początkowym etapie gry (potem czar staje się za słaby).


    Metamorfoza laski w broń (Przemiany)

    Zasięg: rzucający czar
    Czas działania: 10 rund/poziom
    Czas rzucania: 2
    Obszar działania: rzucający czar
    Rzut obronny: brak

    Opis: To zaklęcie pozwala rzucającemu stworzyć magiczny kostur, który daje modyfikator +1 do trafienia i zadaje 1k10+1 punktów obrażeń przy każdym uderzeniu.

    Komentarz: Kompletnie nieprzydatny czar, lepiej kupić / zdobyć umagicznioną broń.


    Oplątanie (Przemiany)

    Zasięg: pole widzenia
    Czas działania: 10 rund
    Czas rzucania: 4
    Obszar działania: w promieniu 6,5 metra
    Rzut obronny: częściowo neguje udany rzut na Refleks

    Opis: Zaklęcie to może zostać rzucone jedynie na terenie otwartym, gdyż inaczej zostanie zmarnowane. Czar ten sprawia, że pnącza winorośli wyginają się, skręcają i owijają wokół ofiar, mocno je przytrzymując przez czas działania zaklęcia. Istoty, znajdujące się na obszarze działania zaklęcia muszą raz na rundę wykonywać rzut obronny na Refleks, aby móc się poruszać. Oplątane istoty, chociaż unieruchomione, mogą nadal atakować, otrzymują jednak modyfikator -2 do rzutów ataku i modyfikator -4 do Zręczności. Wszystkie istoty, znajdujące się w obszarze działania, które wykonały udany rzut obronny, poruszają się 2 razy wolniej.

    Komentarz: Jeden z najlepszych czarów druida z pierwszego poziomu. Nawet jeśli nie oplącze wroga, to go znacznie spowolni. Czar świetnie działa w połączeniu z "pajęczyną" maga i zaklęciami typu "chmurka" (trujące, płonące chmury, kolce, raniące kamienie itp.). Zaklęcie niestety nie działa w pomieszczeniach.


    Przywołanie sprzymierzeńca natury I (Sprowadzanie)

    Zasięg: pole widzenia rzucającego
    Czas działania: 1 runda/poziom
    Czas rzucania: 6
    Obszar działania: specjalny
    Rzut obronny: brak

    Opis: Zaklęcie to przywołuje jednego lub więcej przedstawicieli przyrody, którzy będą służyli rzucającemu pomocą przez okres działania czaru. Rodzaj stwora wybierany jest losowo.

    Komentarz: Zwierzę, które przywołujemy jest stanowczo za słabe żeby do czegoś się przydało. Nie polecam.


    Płonąca Otoczka (Wywoływanie)

    Zasięg: pole widzenia rzucającego
    Czas działania: 1 minuta/poziom
    Czas rzucania: 4
    Obszar działania: 1 istota
    Rzut obronny: brak

    Opis: Zaklęcie to powoduje, że zaczarowaną istotę otacza jasny blask, przez co lokalizacja i ruchy tej postaci stają się widoczne, dzięki czemu istota otrzymuje modyfikator -2 do Klasy Pancerza.

    Komentarz: Kolejny dobry czar. Obniżenie obrony wroga o 2 jest odczuwalne, a samo zaklęcie utrzymuje się bardzo długo. Polecam zapamiętać 1-2 sztuki na silnych wrogów.


    Słoneczny Żar (Wywoływanie)

    Zasięg: pole widzenia rzucającego
    Obszar działania: natychmiastowy
    Czas rzucania: 4
    Obszar działania: 1 istota
    Rzut obronny: połowicznie neguje udany rzut na Refleks

    Opis: W chwili rzucenia tego zaklęcia z nieba spada oślepiający promień palącego światła, który parzy wybraną istotę, zadając jej 1k6 pkt. obrażeń od ognia +1 pkt. na każdy poziom rzucającego (maksymalnie 1k6 + 15). Istoty nieumarłe i potwory wrażliwe na jasne światło otrzymują 1k6 pkt. obrażeń od ognia +2 pkt. na każdy poziom rzucającego (maksymalnie 1k6 + 30). Ponadto, ofiary zostają oślepione na 3 rundy. Jeżeli ofiara wykona udany rzut na Refleks, uniknie oślepienia i otrzyma tylko połowę obrażeń. Mroczne elfy i szare krasnoludy zostają oślepione na 3 rundy (nie mają prawa do rzutu obronnego).

    Komentarz: Następny dobry czar, świetnie nadaje się do dobijania trolli, oprócz tego bardzo wielu wrogów jest wrażliwych na ogień, co powoduje dodatkowe obrażenia. Zaklęcie naprawdę warte zapamiętania.





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.




    Ten artykuł skomentowano 0 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw