Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Hełmy • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Zbrojownia


    Hełmy

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Opisy » Zbrojownia
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 20.10.2002
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Hełm

    Ten rodzaj hełmu wykonywany jest z metalu lub wzmocnionej skóry i stanowi ochronę dla głowy, nie osłaniając jedynie twarzy i karku. Zazwyczaj jest również wyposażony w ochronę nosa.


         PARAMETRY :

    • Klasa Pancerza: bez zmian
    • Waga: 2

    Czarne Dłonie Shelgotha

    Shelgoth, potężny lisz "żyjący" w czasach upadku Netheril, terroryzował grupy uciekinierów, którzy wędrowali w pobliżu obszaru znanego kiedyś jako Kroki Moandera. Jego nieumarli wojownicy i zwierzęta siały postrach przesiadując wysoko na półkach skalnych. Pokonanie lisza nie było łatwe i wymagało zbiorowego wysiłku ponad stu najeźdźców. Gdy wyeliminowano to zagrożenie, część czarodziejów postanowiła wykorzystać zaprawione magią ręce szkieletu do zbudowania hełmu. Niektórzy historycy odnotowują na marginesach swoich dzieł, że czarodzieje usiłowali stworzyć coś podobnego do przeklętej Korony Rogów. Historia hełmu po jego utworzeniu nie jest już znana.

         Parametry :

    • Specjalne:
      Efekt stały: posiadacz przedmiotu jest pod wpływem zaklęcia Osłona Przed Śmiercią
      Magiczna moc: można rzucać zaklęcie Zadawanie Średnich Ran 1x/dzień
    • Waga: 1

    Hełm Ochrony przed Urokami

    Jak sugeruje jego nazwa, hełm ochrony przed urokami chroni noszącą go osobę przed wszelkimi próbami manipulowania jej emocjami. Niektóre grupy najemników wyposażają swoich ludzi w hełmy tego typu, jako środek ostrożności, aby zapobiec zakłóceniu wykonywanych przez nich obowiązków przez zewnętrzne wpływy.

         Parametry :

    • Klasa Pancerza: bez zmian
    • Specjalne:
      Nosząca go osoba jest odporna na Zauroczenie Osoby, Zauroczenie Osoby lub Zwierzęcia i Upiorne Zauroczenie
    • Waga: 4

    Wzrok Smoka

    Jak sugeruje jego nazwa, hełm ochrony przed urokami chroni noszącą go osobę przed wszelkimi próbami manipulowania jej emocjami. Niektóre grupy najemników wyposażają swoich ludzi w hełmy tego typu, jako środek ostrożności, aby zapobiec zakłóceniu wykonywanych przez nich obowiązków przez zewnętrzne wpływy.

         Parametry :

    • Klasa Pancerza: bez zmian
    • Specjalne:
      Możliwość rzucania raz dziennie zaklęcia Ujawnienie Niewidzialnego
      Charyzma: -1
    • Waga: 2

    Żoładek Gada

    Kellem Długooki był znanym łowcą w mieście Bremen i przemierzył Dziką Północ wzdłuż i wszerz w poszukiwaniu zdobyczy. Kellem polował na wiwerny, smoki raz inne żmije, szczególnie te, które mogły zaatakować Dziesięć Miast lub ich okolicę. Zdobył mnóstwo trofeów i niewiele części jego ekwipunku pozostało nie przystrojonych jakimś rodzajem żmija.

    Najcenniejsze trofeum Kellema pochodzi od Frostwama - wielkiego białego żmija, który wielkością i zaciekłością dorównywał prawdziwym smokom. Wystarczy powiedzieć, że gad ten był już w agonii gdy jeszcze zdołał pozbawić Kellema lewego oka i ucha. Z tego powodu nasz łowca poprzysiągł zemstę całemu rodowi gada. Po powrocie z wyprawy Kellem sporządził z jego szczęki wymyślny hełm, który dodatkowo przepojony był śmiertelnym oddechem bestii. Kellem nazwał swoje dzieło "Paszczą gada".

    Niestety Kellem, podobnie jak wszyscy ludzie, w końcu się zestarzał i pewnego razu wyruszył na niebezpieczną wyprawę w kierunku szczytów gór Grzbiet Świata i już z niej nie wrócił. Aż do teraz nikt nie odnalazł żadnej części jego ekwipunku.
    Hełm Kellema wykonany jest z grubej skóry, kości oraz ciężkich szaro - białych łusek. Hełm całkowicie zakrywa głowę, a jego posiadacz może raz dziennie wydać z siebie podmuch śmiertelnego mrozu.

         PARAMETRY :

    • Klasa Pancerza: bez zmian
    • Specjalne:
      Oddech białego gada: 'stożek zimna' powoduje 6-24 punktów obrażeń od chłodu, można wykonać 1x/dzień
    • Waga: 3

    Chusta Pirata

    Aeryl Złotobrody był wyjątkowo ekstrawaganckim piratem, który żeglował po wodach w pobliżu Amn. Był kapitanem okrętu pirackiego - Błyskawiczna Rhonda, który to dwudziestodziałowy jednomasztowiec uważany był za jeden z najszybszych okrętów na morzach. Nieszczęsne statki handlowe, które napotkały Błyskawiczną Rhondę, nigdy nie zdołały uciec przed piratami, a ich towar padał łupem grabieżców.

    Jednak w samym ograbianiu statków handlowych nie było jeszcze niż nadzwyczajnego. Niecodzienne wydarzenia miały miejsce, gdy kapitan Aeryl Złotobrody na linie przedostawał się na statek kupiecki i z pełną gracją lądował na jego pokładzie. Niemal równocześnie z postawieniem przez niego stopy na okręcie, zyskiwał sympatię pojmanej załogi. Często zdarzało się, że marynarze z kupieckiego statku prosili kapitana Złotobrodego o przyjęcie ich na okręt piracki. Jednak, gdy tylko piraci odpływali ze skradzionym towarem, nienawiść do kapitana Złotobrodego natychmiast wracała wśród okradzionych kupców.

    Nikt nie wiedział w jaki sposób udawało się kapitanowi Złotobrodemu tak oczarowywać swoje ofiary. Ale pewnego dnia, wszystko się wyjaśniło. Gdy kapitan jak zwykle przedostawał się na pokład po linie, wiatr zwiał kolorową chustę z jego łysiejącej głowy. W chwili, gdy postawił stopę na pokładzie, wszystkim byłym członkom załóg statków handlowych, którzy teraz podróżowali ze Złotobrodym, wróciły zmysły i natychmiast zatłukli kapitana na śmierć. Oczywiście, wszyscy zdali sobie sprawę, że magiczna chusta kapitana sprawiała, że wydawał się niezwykle ujmujący i przyjacielski.
    Na nieszczęście dla pozostałych piratów i kupców, chusta poleciała do morza. Jednak od czasu do czasu pojawiają się plotki mówiące o niezwykle czarującym zawadiace, który wychodzi cało z każdej opresji i nosi kolorową chustę.

         PARAMETRY :

    • Klasa Pancerza: +1 (generyczna)
    • Specjalne:
      Charyzma: premia +2
    • Waga: 1

    Czapka uczniowska

    Czarodzieje i uczeni z całego Faerunu noszą te charakterystyczne okrągłe, szkolne czapki, które dostępne są w bardzo wielu kolorach. Kolory te często odpowiadają poszczególnym szkołom lub nawet konkretnym szkołom magii. Tę czapkę nosił czarodziej Vedri z Silverymoon. Pewnego razu, w czasie wycieczki krajoznawczej po Dolinie Lodowego Wichru jego łódka wywróciła się na Maer Dualdon. Jakiś czas później rybacy odnaleźli jego ciało, a czapkę sprzedali, aby pokryć koszty odesłania ciała rodzinie.

    Ta czapka jest koloru fioletowego, co oznacza szkołę iluzji.

         PARAMETRY :

    • Klasa Pancerza: bez zmian
    • Specjalne:
      Inteligencja: +1
    • Waga: 1

    Czapka ze Skóry Yeti

    Jest to futrzana czapka wykonana ze skóry Yeti.





         PARAMETRY :

    • Specjalne:
      Odporność: 1/- na Chłód
    • Waga: 1

    Czapka ze Skóry Śnieżnego Wilka

    Jest to futrzana czapka wykonana ze skóry śnieżnego wilka.




         PARAMETRY :

    • Specjalne:
      Odporność: 1/- na Chłód
      +1 do Charyzmy
    • Waga: 1





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 9 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Jarvis Rivel
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.07.2007 o 0:45  

    Skąd wziąć Hustę pirata?

    Jarvis Rivel
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 05.07.2007 o 0:46  

    Chustę* ;)

    Starscream
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.07.2007 o 13:59  

    Jesli sie nie myle ta chuste mozna kupic w Podmroku

    JA!!!
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 15.02.2008 o 10:24  

    Wie ktoś gdzie można znaleźć wzrok smoka?

    Goblin
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 27.02.2008 o 16:30  

    tam gdzie spotykamy marinera z oddziałem to tam w tej jaskini znalazłem hełm Żołondek gada naciśnijcie alt (podświetlenie) i przeszukajcie wszystkie kryjówki, skrytki i itp

    exalted
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 26.04.2008 o 18:22  

    Następna rzecz która mnie irytuje w grach PC AD&D... czemu do jasnej cholery nie dostaje sie premii do pancerza za hełm?!

    zagubionymag
     

    Wędrowiec
    Temat: Co Muszę Posiadać lub jaki ...
    Dodany: 23.08.2011 o 1:49  

    Co Muszę Posiadać lub jaki muszę mieć wskaźnik alchemii aby zrobić Sanguis Anima

    zagubionymag
     

    Wędrowiec
    Temat: sorki wiem ze chyba nie ten...
    Dodany: 23.08.2011 o 12:40  

    sorki wiem ze chyba nie ten dział tamto pytanko bo teraz zauważyłem dopiero ale jak ktoś się orientuje to prosił bym o odpowiedz, podpowiedz

    Hubertus
     

    Wędrowiec
    Temat: Zeby zrobić Sagnis Anima tr...
    Dodany: 29.01.2012 o 12:13  

    Zeby zrobić Sagnis Anima trzeba mieć mistrza przemian,
    ja mam :-)



    Ten artykuł skomentowano 9 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw