Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Jakiego kapłana wybrać? • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Artykuły


    Jakiego kapłana wybrać?

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Poradniki » Artykuły
    Autor: Vrenth Idaho
    Utworzono: 10.07.2006
    Aktualizacja: 04.09.2011

    Kapłan jest postacią praktycznie niezbędną w drużynie. Mamy jednak do wyboru dziewięć zakonów. Zanim go wybierzemy, ważne jest rozważenie przydatności dodatkowych umiejętności, a także czarów domeny. Są one o tyle ważne, że nie mogą być przemieniane w zaklęciay leczenia/zadawania ran za pomocą spontanicznego rzucania czarów. Warto więc zadbać, by ten jeden dodatkowy czar na każdym poziomie był przez nas używany.

    Nosiciel Bólu Ilmatera

    Ilmater, znany także jako Płaczący Bóg, jest bogiem cierpienia i wytrwałości. Nosicieli Bólu uczy się, że przeżywanie cudzego cierpienia jest najwyższym aktem poświęcenia. Dlatego też można ich spotkać wszędzie tam, gdzie słabi są uciskani. Nosiciele Bólu znani są ze swego miłosierdzia, pokory i niewzruszonej wiary nawet w najcięższych dla nich chwilach.

    Dodatkowe umiejętności:

    • Dotyk Bólu 1/dzień (Broń dotykowa, która odbiera 2 punkty Siły i Kondycji na 10 rund).
    • Wytrzymałość Ilmatera 1/dzień (zwiększa Kondycję o 6 na liczbę rund równą twojemu poziomowi).
    Czary domeny
    Poziom Nazwa
    1 ochrona przed złem
    mniejsza ochrona przed żywiołami
    2 regeneracja sił
    pomoc
    3 leczenie poważnych ran
    magiczny krąg ochrony przed złem
    4 emocje: nadzieja
    święte uderzenie
    5 ogłupienie
    święta moc
    6 kamienna skóra
    krzywda
    7 nietykalna świętość umysłu
    święte słowo *
    8 boska aura
    symbol bólu
    9 plugawy uwiąd
    przywołanie potwora IX
    *tylko postacie o dobrym charakterze

    Podsumowanie:
    Jest to kapłan nastawiony głównie na rzucanie czarów ochronnych. Czary te nie zachwycają, mogą się jednak przydać do poprawienia zdolności bojowych Nosiciela Bólu. Zależnie od stylu gry - albo spora pomoc, albo wieczny kłopot.

    Ocena: 5 / 10

    Pan Poranka Lathandera

    Lathander, Pan Poranka, jest bogiem świtu i odnowy. Jego kapłanów, którzy dzielą z nim tytuł, można znaleźć na całym świecie, gdy pomagają wzrastać nowym wspólnotom, a starym odnawiać się po czasach kłopotów. Panowie Poranka znani są ze swej uprzejmości i optymizmu.

    Dodatkowe umiejętności:

    • Atut Ulepszone Odpędzanie.
    • Odnowa Lathandera 1/dzień (leczy liczbę punktów życia równą 2x jego poziomowi).
    Czary domeny
    Poziom Nazwa
    1 płonąca otoczka
    porażenie słoneczne
    2 siła byka
    przywrócenie
    3 ochrona przed negatywną energią
    płomienie Agannazara
    4 święte uderzenie
    tarcza Lathandera
    5 słup ognia
    wskrzeszenie
    6 burza ognia
    uzdrowienie
    7 promień słońca
    większe przywrócenie
    8 aura witalności
    zmartwychwstanie
    9 grupowe uzdrowienie
    rój meteorów

    Podsumowanie:
    Bardzo dobry kapłan. Posiada sporo silnych czarów leczących, jak i ofensywnych, opartych na żywiole ognia. Dodatkowy atut jest bardzo przydatny. Zaklęcie Odnowa Lathandera przypomina Nakładanie Rąk paladyna i mimo że jest dość słaba, jednak może czasem uratować nam skórę. Czary ofensywne Pana Poranka są jednymi z najsilniejszych czarów kapłańskich.

    Ocena: 10 / 10

    Srebrna gwiazda Selune

    Selune zwana jest często Panną Księżyca z racji swych powiązań ze srebrnym księżycem orbitującym wokół Faerunu. Jest ona również boginią podróżników. Jej kapłani, zwani Srebrnymi Gwiazdami, pokonują wielkie dystanse, by pomagać uciśnionym i odkrywać zaginione miejsca. Srebrne Gwiazdy znane są ze swego braku uprzedzeń, tolerancji i niechęci do fanatyzmu.

    Dodatkowe umiejętności:

    • Wolność Selune 1/dzień (Swoboda Ruchu trwająca 1 rundę/poziom).
    • Księżycowa Tarcza 1/dzień (zapewnia premię +3do odporności na magię na liczbę rund równą poziomowi).
    Czary domeny
    Poziom Nazwa
    1 płonąca otoczka
    sanktuarium
    2 lanca jednorożca
    pył księżycowy
    3 księżycowe ostrze
    ochrona przed ogniem
    4 emocje: szał
    duchowy pancerz
    5 osłona przed nieumarłymi
    ściana księżycowej poświaty
    6 tarcza antymagiczna
    boska osłona
    7 związanie sfer: żywiołak powietrza
    związanie sfer: żywiołak wody
    8 sferowy sojusznik: żywiołak ziemi
    sferowy sojusznik: żywiołak ognia
    9 legion żywiołów
    tęczowe kolory

    Podsumowanie:
    Umiejętności dodatkowe Srebrnej Gwiazdy nie zachwycają. Swoboda Ruchu jest mało przydatna, a odporność na magię bardzo słaba. Czary tego kapłana mają pomocny charakter w ciężkich sytuacjach. Gdy osiągniemy wysoki poziom, możemy przyzywać potężnych sojuszników. Jeżeli żałujesz, że nie możesz mieć druida w drużynie, to może niezłym wyjściem jest wybór takiego kapłana. Ogółem - raczej odradzam.

    Ocena: 5 / 10

    Obserwator Helma

    Znany także jako On lub Nieśpiące Oczy, Helm jest bogiem strażników. Jego słudzy, Obserwatorzy, są nieustannie czujni, wypatrując najeźdźców, złodziei i przestępców wszelkiego typu. Obserwatorzy znani są ze swej surowej postawy, lojalności i bezkompromisowego kodeksu moralnego.

    Dodatkowe umiejętności:

    • Tarcza Helma 1/dzień (zapewnia premię +2 do rzutów obronnych na liczbę rund równą poziomowi).
    • Oko Helma 1/dzień (zapewnia premie +2 do pancerza i przeciw pociskom na liczbę rund równą poziomowi)
    Czary domeny
    Poziom Nazwa
    1 pancerz wiary
    ochrona przed złem
    2 unieruchomienie osoby
    zaklęcie ochronne
    3 egzaltacja
    glif strażniczy
    4 jedność obronna
    osłona przed śmiercią
    5 odesłanie
    potężniejszy rozkaz
    6 klosz niewrażliwości
    krąg ostrzy
    7 gniew duchowy
    nietykalna świętość umysłu
    8 siedmioro oczu
    żelazne ciało
    9 wygnanie
    egida

    Podsumowanie:
    Obserwator używa czarów ochronnych do zwiększenia swoich umiejętności bojowych, potrafi też nieco przeszkodzić wrogom. Średnia postać, nastawiona głównie na walkę wręcz.

    Ocena: 7 / 10

    Strażnik wiedzy Oghmy

    Oghma, Pan Wiedzy, jest patronem bardów i bogiem mądrości. Stróżom Wiedzy Oghmy zależy na odzyskiwaniu zaginionych sekretów, ochronie wiedzy i darmowym rozprowadzaniu informacji. Znani są oni ze swej szczerości i dociekliwej natury.

    Dodatkowe umiejętności:

    • Wiedza Oghmy (+1 do Alchemii i Wiedzy Tajemnej).
    • Identyfikacja 1/dzień.
    Czary domeny
    Poziom Nazwa
    1 identyfikacja
    majestat orła
    2 zobaczenie niewidzialnego
    zauroczenie
    3 wykrycie pułapek
    rozproszenie magii
    4 krzyk
    przekleństwo
    5 potężniejszy rozkaz
    słowo mocy: milczenie
    6 słowo mocy: ogłuszenie
    symbol strachu
    7 symbol beznadziejności
    wielki okrzyk
    8 słowo mocy: giń
    symbol śmierci
    9 lament banshee
    oczy kata

    Podsumowanie:
    Może Strażnik wiedzy byłby interesującym wyborem na maga/kapłana, jednak taka postać nie będzie ani dobrym kapłanem, ani magiem przez kłopot w rozdzieleniu punktów umiejętności. Kapłan może być przydatny, jeśli się go dobrze stworzy.

    Ocena: 4 / 10

    Strażnik Bitewny Tempusa

    Pan Bitew, Tempus, jest czczony przez wojowników w całym Faerunie. Z racji tego, że z wojną można się zetknąć we wszystkich cywilizowanych częściach Faerunu, Strażnicy Bitewni są prawie wszędzie. Walczą oni mężnie i inspirują swych towarzyszy do wielkich czynów. Strażnicy Bitewni Tempusa znani są ze swej odwagi i upartej natury.

    Dodatkowe umiejętności:

    • Automatycznie otrzymują atuty Broń Bojowa: Topór i Finezja w Walce: Topór.
    • Siła Tempusa 1/dzień (zwiększa Siłę o 6 na liczbę rund równą jego poziomowi).
    Czary domeny
    Poziom Nazwa
    1 błogosławieństwo
    magiczny kamień
    2 przywołanie boskiej mocy
    psalm
    3 animacja martwego
    modlitwa
    4 łaknienie krwi
    recytacja
    5 chaotyczne rozkazy
    siła herosa
    6 gniew duchowy
    krąg ostrzy
    7 przywołanie potwora VII
    słowo mocy: oślepienie
    8 przywołanie potwora VIII
    słowo mocy: ogłuszenie
    9 przywołanie potwora IX
    słowo mocy: giń

    Podsumowanie:
    Dość dobry kapłan/wojownik. Warte zauważenia są czary przywołań i bardzo potężna Animacja Martwego. Dzięki nim Strażnik Bitewny jest postacią wartą uwagi, jeśli chcemy widzieć kapłana w pierwszej linii walki.

    Ocena: 8 / 10

    Pan Strachu Bane'a

    Znany także jako Czarna Ręka, Bane to bóg walki, nienawiści i tyranii. Panów Strachu, jego kapłanów, można znaleźć wszędzie tam, gdzie silni i okrutni wyzyskują słabych. Znani oni są ze snucia intryg i swej złośliwej postawy.

    Dodatkowe umiejętności:

    • Tyrańska Maksyma (wszystkie rzuty na Siłę Woli przeciwko ich czarom mają ST +1).
    • +1 do Blefu, Dyplomacji i Zastraszania.
    Czary domeny
    Poziom Nazwa
    1 rozkaz
    zguba
    2 cisza
    groza
    3 bezmyślność
    okropne zauroczenie
    4 emocje: rozpacz
    płaszcz strachu
    5 dominacja: osoba
    potężniejszy rozkaz
    6 ogłupienie
    słowo mocy: milczenie
    7 brama
    duszenie
    8 łuszczenie
    słowo mocy: oślepienie
    9 grupowa dominacja
    przywołanie potwora IX

    Podsumowanie:
    Pan Strachu wydaje się ciekawą postacią, zwłaszcza jako przywódca drużyny. Ma dostęp do silnych czarów manipulujących umysłami. Niestety mało przydatne są bonusy do zdolności zastraszania i blefu, gdyż nie są to podstawowe umiejętności kapłana. Może być przydatny.

    Ocena: 5 / 10

    Mistyfikator Maski

    Pan Cieni, Maska, to bóstwo złodziei i cieni. Jego słudzy, Mistyfikatorzy, często wspomagają małe zespoły złodziei w ich działaniach. Wielu z nich służy jako doradcy w gildiach złodziejskich. Znani są ze swej zwodniczej natury i skąpstwa.

    Dodatkowe umiejętności:

    • Darmowy atut Walka na Oślep.
    • Premia +1 do Ukrywania się, Skradania i Kradzieży Kieszonkowej.
    Czary domeny
    Poziom Nazwa
    1 mniejsze lustrzane odbicie
    uśpienie
    2 ociemniałość
    rozmycie
    3 lustrzane odbicie
    kula niewidzialności
    4 emocje: rozpacz
    ulepszona niewidzialność
    5 przeklęta strefa *
    przyzwanie cieni
    6 widmowe ostrze
    większe przyzwanie cieni
    7 cienie
    pożeracz dusz
    8 bluźnierstwo *
    grupowa niewidzialność
    9 oczy kata
    czarne ostrze klęski
    * tylko postacie o złym charakterze

    Podsumowanie:
    Niezły wybór na złodzieja/kapłana, chociaż taka postać nie może być dobra w żadnej z wybranych klas. Czary jednak ułatwiają walkę, szczególnie ukrywanie się przed wrogiem.

    Ocena: 6 / 10

    Władca Burzy Talosa

    Talos, zwany też Niszczycielem, to bóstwo burz i zniszczenia. Talos działa przez swych złych kapłanów, Władców Burzy, sprowadzając zgubę na wielu druidów i łowców. Władcy Burzy straszą społeczności rolnicze w całym Faerunie bliską zagładą, jeśli nie ułagodzą gniewu Niszczyciela. Znani są oni z terroryzowania słabszych i swej szaleńczej natury.

    Dodatkowe umiejętności:

    • Odporność na elektryczność 5/-
    • Niszczący Cios 1/dzień (otrzymuje premie +2 do trafienia i obrażeń na liczbę rund równą swemu poziomowi).
    Czary domeny
    Poziom Nazwa
    1 porażający uścisk
    zagłada
    2 elektryczna pętla Geedle'a
    zbroja śmierci
    3 błyskawica
    pancerz burzowy
    4 ładunek statyczny
    ochrona przed elektrycznością
    5 pioruny kuliste
    zabijanie żyjących
    6 trąba powietrzna
    wyładowanie łańcuchowe
    7 wstrząsy
    zniszczenie
    8 burza ognia
    nawałnica kwasu
    9 lament banshee
    plugawy uwiąd

    Podsumowanie:
    Bardzo potężny kapłan, dzięki zaklęciom ofensywnym opartym na elektryczności. Odporność na elektryczność, choć nie za wielka, jest całkiem przydatna. Warto zainteresować się Władcą Burzy, jeśli nasz kapłan ma nie tylko walczyć wręcz, a też czasem rzucić jakiś czar.

    Ocena: 9 / 10




    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 13 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Darius
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.07.2006 o 12:00  

    Heh, ja tam zawsze miałem kapłankę Bane'a, no chyba że grałem dobrymi;)

    Spider
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 12.07.2006 o 0:25  

    Tak kapłan okazuje się w Drugiej częsci Icewinda Bardziej potrzebny niz gdziekolwiek indziej. Szkoda ja jednak stawiałbym na typowego kapłana jakim jest moim zdaniem Pan Poranka Lathandera - Kapłan nastawiony głównie na walkę z umarlakami i wszelakie odnowy biologiczne :) No i oczywiscie kapłanem musi (tzn - nie musi, ale u mnie "musi") byc kobieta - jakos tak mi bardziej pasuje - ach te "gorące" kapłanki drowów :)

    Lord Lukas
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 13.07.2006 o 18:44  

    Muszę powiedzieć że tekst mi się bardzo spodobał, mam zamiar zakupić Icewind'a 2 i dzięki temu tekstowi nie zagubie się walką kapłanem w Zapomnianych Krainach, w Dolinie Lodowego Wichru :)

    Wielkie thx ! :)

    Vrenth
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 11.08.2006 o 1:42  

    ja akurat drowem to gram główną postacią, a kapłanem (albo kapłanką, zależnie od nastroju) jest aasimar. albo Lathander albo Talos, czasem krasnoludzki kapłan Tempusa (żadnej innej rasy jakoś nie widzę z toporem). bardzo rzadko eksperymentuję z innymi... ale niezależnie od drużyny kapłan był dobry/neutralny, bo służy mi głównie do leczenia...

    Hereward
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 23.02.2008 o 21:15  

    Zdecydowanie Pan Poranka Lathandera. A dlaczego? Grałem Tempusem, bo kusiła mnie ta walka toporem, ale jakoś bardziej mnie bolało to jak musiałem wybierać pomiędzy boską aurą, a grupowym uzdrowieniem, a u Lathandera masz to w domenie i nic się nie marnuje :]

    mike132
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 07.05.2008 o 21:30  

    ja bane wole.
    w Hofie bane radzi soie najlepiej.
    ma najlepsze przyzwanie na 7dmym poziomie.
    i czary mózgoroby. mass dominacja-genialna rzecz.

    White Raven
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 29.05.2008 o 8:22  

    Moim mistrzem w tej grze jest potężny bóg wojny Tempus. Pozwala uzyskać ciekawe czary i pomaga moim ludziom w wygraniu bitew. Tempus rządzi!!!

    anoonim
     

    Wędrowiec
    Temat: Najlepszy Latahnder, ale Te...
    Dodany: 18.02.2009 o 16:51  

    Najlepszy Latahnder, ale Tempus i Helm też są bardzo dobrzy, dobrze jest wogóle miec dwóch kapłanów.

     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 10
    Temat: Muszę przyznać, że to bezna...
    Dodany: 02.09.2010 o 0:36  

    Muszę przyznać, że to beznadziejny poradnik i lepiej, żebyście się nim nie kierowali.

    Przede wszystkim trzeba, że jeśli robimy typowego kapłana do pomocy i uzdrawiania to najlepszym wyborem będzie Lathander i Ilmater.
    Bonus do KON dzięki Wytrzymałości Ilmatera, jeśli ktoś robi 30 lvl. kapłana da nam nawet 90 dodatkowych punktów życia. Do tego wiele przydatnych czarów z domeny, których już nie będę opisywał.
    Lathander jak widać ma w domenie wiele uzdrawiających zaklęć, co niestety nie jest zbyt oryginalne. Aura witalności (czar druida, 7lvl) pojawia się dopiero na 8 poziomie.

    Jeśli ktoś lubi robić złe postaci to musi mieć w swojej drużynie kapłana Bane'a. Można nim uzyskać naprawdę wysoką Mądrość, m.in. dzięki questowi dla Bane'a. Wymagany Rzut na siłę woli +1 przeciwko jego czarom ofensywnym. Wiele przydatnych zaklęć. Na 7 poziomie mamy 9lvlowy czar Brama.

    Zdecydowanie odradzam Selune i Tempusa, którego większość bezmyślnie chwali. Jeśli chcemy mieć koniecznie atut Topory to lepiej po prostu wybrać multiklasowość, niż kapłana Tempusa. Poza tym Tempus posiada bardzo słabe czary na wyższych poziomach domeny, które są bezużyteczne na Sercu Furii.

    Xiodius
     

    Wędrowiec
    Temat: A co powiesz o kapłanie Tal...
    Dodany: 02.09.2010 o 19:41  

    A co powiesz o kapłanie Talosa? Czy ma naprawde mocne czary ofensywne jak mowią?Czy pomimo dobrych czarow ofensywnych moze dobrze podleczyc?

    Hubertus
     

    Wędrowiec
    Temat: Bardzo zgadzam sie ze Spiderem
    Dodany: 31.07.2011 o 16:09  

    Bardzo zgadzam sie ze Spiderem

    Pytajnik
     

    Wędrowiec
    Temat: Jak użyć czaru Animacja Mar...
    Dodany: 06.12.2013 o 19:53  

    Jak użyć czaru Animacja Martwego?

    Bbbbb
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeśli ktoś jeszcze gra w ...
    Dodany: 24.08.2015 o 0:39  

    Jeśli ktoś jeszcze gra w ID2, to może być zainteresowany tym, że istnieje mod dodający kapłanów innych głównych bóstw ras Faerunu, np drowów, niziołków, orków, gnomów, krasnoludów i elfów. Ktoś już o tym wspomniał w komentarzach na tej stronie. Nie wiem, na ile jest funkcjonalny, na pewno należy zrobić backup gry przed instalowaniem go, tak na wszelki wypadek. Widzę, że szczególnie drowie kapłanki cieszą się powodzeniem, a jest moim zdaniem mało klimatycznie, gdy służą jakimś naziemnym bóstwom, dotyczy to wszystkich ras Zapomnianych Krain. Są też mody pozwalające wieloklasować paladyna Helma z kapłanem (co jest według mnie logiczne).



    Ten artykuł skomentowano 13 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw