Warning: Undefined array key "autologin" in /usr/home/peronczyk/domains/insimilion.pl/insimilion/twierdza/index.php on line 25 Icewind Dale 2 • Kapłan • INSIMILION

    Icewind Dale 2 » Klasy


    Kapłan

    Działy gier » Icewind Dale 2 » Opisy » Klasy
    Autor: Ahelor
    Utworzono: 21.12.2002
    Aktualizacja: 02.08.2008

    Kapłan każdej religii ma za zadanie zaspokajać duchowe potrzeby społeczności. Jest nie tylko obrońcą, ale i uzdrowicielem. Nie stroni jednak i od walki.

    PAMITAJ: Mądrość jest cechą, w oparciu o którą kapłan rzuca swe czary. Ma ona wpływ na maksymalny poziom czarów, jakie mogą oni rzucać, ST rzutów obronnych przeciwko rzuconym zaklęciom, a także na liczbę dodatkowych czarów.

    Punkty Życia na poziom: 1-8

    Zalety :

    • Biegły we wszystkich broniach prostych, lekkich i średnich zbrojach, a także tarczach.
    • Kapłani mogą rzucać potężne czary ochronne i uzdrawiające.
    • Kapłani posiadają moc Odpędzania Nieumarłych. Gdy ta moc jest przyzwana, kapłan próbuje użyć mocy swego bóstwa aby przerazić (jeśli jest dobry lub neutralny) lub kontrolować (jeśli jest zły) grupę nieumarłych. Im wyższą posiada kapłan Charyzmę i im wyższy poziom, tym większa szansa, że mu się to uda.
    • Kapłani otrzymują specjalne moce i czary od swych bóstw.
    • Spontaniczne Rzucanie: Kapłan może przemienić dowolny czar w Leczenie (jeśli jest dobry lub neutralny) lub Zadawanie Ran (jeśli jest zły) najbliższego poziomu, jeśli gracz kliknie na czar podczas rzucania przytrzymując Shift. Czar ten jest natychmiastowo usuwany z listy zapamiętanych czarów i rzucany jako najbliższy czar Leczenia lub Zadawania Ran tego samego poziomu. Jeśli żadne Leczenie ani Zadawanie Ran nie jest na tym poziomie dostępne, to przemienia się w najwyższy czar tego typu poniżej tego poziomu.

    Wady :

    • Kapłani nie mają dostępu do potężnych czarów ofensywnych.
    • Kapłani są słabsi w bezpośrednim starciu od wojowników, łowców, paladynów i barbarzyńców.


    Dostępne zakony

          Nosiciel bólu Ilmatera :
    Ilmater, znany także jako Płaczący Bóg, jest bogiem cierpienia i wytrwałości. Nosicieli Bólu uczy się, że przeżywanie cudzego cierpienia jest najwyższym aktem poświecenia. Dlatego też można ich spotkać wszędzie tam, gdzie słabi są uciskani. Nosiciele Bólu znani są ze swego miłosierdzia, pokory i niewzruszonej wiary nawet w najcięższych dla nich chwilach.

    Zalety:

    • Dotyk Bólu 1/dzień (Broń dotykowa, która odbiera 2 punkty Siły i Kondycji na 10 rund).
    • Wytrzymałość Ilmatera 1/dzień (zwiększa Kondycję o 6 na liczbę rund równą twojemu poziomowi).


          Pan poranka Lathandera :
    Lathander, Pan Poranka, jest bogiem świtu i odnowy. Jego kapłanów, którzy dzielą z nim tytuł, można znaleźć na całym świecie, gdy pomagają wzrastać nowym wspólnotom, a starym odnowić się po czasach kłopotów. Panowie Poranka znani są ze swej uprzejmości i optymizmu.

    Zalety:

    • Atut Ulepszone Odpędzanie.
    • Odnowa Lathandera 1/dzień (leczy liczbę punktów życia równą 2x jego poziom).


          Srebrna gwiazda Selune :
    Selune zwana jest często Panną Księżyca z racji swych powiązań ze srebrnym księżycem orbitującym wokół Faerunu. Jest ona boginią księżyca i podróżników. Jej kapłani, zwani Srebrnymi Gwiazdami, pokonują wielkie dystanse, by pomagać uciśnionym i odkrywać zaginione miejsca. Srebrne Gwiazdy znane są ze swego braku uprzedzeń, tolerancji i niechęci do fanatyzmu.

    Zalety:

    • Wolność Selune 1/dzień (Swoboda Ruchu trwająca 1 rundę/poziom).
    • Księżycowa Tarcza 1/dzień (zapewnia premię +3 do odporności na magię na liczbę rund równą poziomowi).


          Obserwator Helma :
    Znany także jako On lub Nieśpiące Oczy, Helm jest bogiem strażników. Jego słudzy, Obserwatorzy, są nieustannie czujni, wypatrując najeźdźców, złodziei i przestępców wszelkiego typu. Obserwatorzy znani są ze swej surowej postawy, lojalności i bezkompromisowego kodeksu moralnego.

    Zalety:

    • Tarcza Helma 1/dzień (zapewnia premię +2 do rzutów obronnych na liczbę rund równą poziomowi).
    • Oko Helma 1/dzień (zapewnia premie +2 do pancerza i przeciw pociskom na liczbę rund równą poziomowi).


          Strażnik wiedzy Oghmy :
    Oghma, Pan Wiedzy, jest patronem bardów i bogiem wiedzy. Stróżom Wiedzy Oghmy zależy na odzyskiwaniu zaginionych sekretów, ochronie wiedzy i darmowym rozprowadzaniu informacji. Znani są oni ze swej szczerości i dociekliwej natury.

    Zalety:

    • Wiedza Oghmy (+1 do Alchemii i Wiedzy Tajemnej).
    • Identyfikacja 1/dzień.


          Strażnik bitewny Tempusa :
    Pan Bitew, Tempus, jest czczony przez wojowników w całym Faerunie. Z racji tego, że a wojną można się zetknąć we wszystkich cywilizowanych częściach Faerunu, Strażnicy Bitewni są prawie wszędzie. Walczą oni mężnie i inspirują swych towarzyszy do wielkich czynów. Strażnicy Bitewni Tempusa znani są ze swej odwagi i upartej natury.

    Zalety:

    • Automatycznie otrzymują atuty Broń Bojowa: Topór i Finezja w Walce: Topór.
    • Siła Tempusa 1/dzień (zwiększa Siłę o 6 na liczbę rund równą jego poziomowi.


          Pan strachu Bane'a :
    Znany także jako Czarna Ręka, Bane to bóg walki, nienawiści i tyranii. Panów Strachu, jego kapłanów, można znaleźć wszędzie tam, gdzie silni i okrutni wyzyskują słabych. Znani oni są ze snucia intryg i swej złośliwej postawy.

    Zalety:

    • Tyrańska Maksyma (wszystkie rzuty na Siłę Woli przeciwko ich czarom mają ST +1).
    • +1 do Blefu, Dyplomacji i Zastraszania.


          Mistyfikator Maski :
    Pan Cieni, Maska, to bóstwo złodziei i cieni. Jego słudzy, Mistyfikatorzy, często wspomagają małe zespoły złodziei w ich działaniach. Wielu z nich służy jako doradcy w gildiach złodziejskich. Znani są ze swej zwodniczej natury i skąpstwa.

    Zalety:

    • Darmowy atut Walka na Oślep.
    • Premia +1 do Ukrywania się, Skradania i Kradzieży Kieszonkowej.


          Władca burzy Talosa :
    Talos, zwany też niszczycielem, to bóstwo burz i zniszczenia. Talos działa przez swych złych kapłanów, Władców Burzy, zgubę wielu druidów i łowców. Władcy Burzy straszą społeczności rolnicze w całym Faerunie bliską zagładą, jeśli nie ułagodzą gniewu Niszczyciela. Znani są oni z terroryzowania słabszych i swej szaleńczej natury.

    Zalety:

    • Odporność na elektryczność 5/-
    • Niszczący Cios 1/dzień (otrzymuje premie +2 do trafienia i obrażeń na liczbę rund równą swemu poziomowi)





    Komentarze

    Ten artykuł skomentowano 4 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Havaran
     

    Wędrowiec
    Temat:
    Dodany: 20.08.2007 o 16:42  

    grajcie kaplane/lowca!

    Ziom
     

    Wędrowiec
    Temat: kapłan tempusa - chodzi mi ...
    Dodany: 03.02.2009 o 23:50  

    kapłan tempusa - chodzi mi o atut automatyczny finezja w walce: topór.. nie zauważyłem takiego atutu, wpakowałem z 18 w zręczność i nie ma premii od zręczności ani przy ataku ani przy obrażeniach kiedy używam topora... ? ktoś wie jak to jest ?

      
     

    Mieszkaniec | Komentarzy: 118
    Temat: @ZiomChodzi o to, że tempus...
    Dodany: 29.03.2009 o 12:40  

    @Ziom
    Chodzi o to, że tempus dostaje automatycznie drugą "gwiazdkę" z posługiwaniu się toporami.

    Bbbbb
     

    Wędrowiec
    Temat: Jeśli ktoś jeszcze gra w ...
    Dodany: 24.08.2015 o 0:37  

    Jeśli ktoś jeszcze gra w ID2, to może być zainteresowany tym, że istnieje mod dodający kapłanów innych głównych bóstw ras Faerunu, np drowów, niziołków, orków, gnomów, krasnoludów i elfów. Ktoś już o tym wspomniał w komentarzach na tej stronie. Nie wiem, na ile jest funkcjonalny, na pewno należy zrobić backup gry przed instalowaniem go, tak na wszelki wypadek. Widzę, że szczególnie drowie kapłanki cieszą się powodzeniem, a jest moim zdaniem mało klimatycznie, gdy służą jakimś naziemnym bóstwom, dotyczy to wszystkich ras Zapomnianych Krain. Są też mody pozwalające wieloklasować paladyna Helma z kapłanem (co jest według mnie logiczne).



    Ten artykuł skomentowano 4 razy.
    Na stronie wyświetlanych jest 20 komentarzy na raz.


    Pseudonim
    E-mail
    Treść Dostępne tagi: [cytat][/cytat], [url=http://][/url]
    Przepisz poprawnie podane słowa mnustwo orkuw